PF-62
Moderátor: DYK
-
- Příspěvky: 51
- Registrován: stř bře 18, 2009 8:23 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: PF-62
Díky moc. 1) Kolo zpátečky: Šlo to lehce. Ale je to tak vydřené, že vůle na jehlách je cca 0,7 mm. Takže všechno nové.Knotek píše:Zdravím, sice jsem to nedělal, ale mám pocit že jde vytáhnout hřídel od kolečka zpátečky po demontáži krytu horního hřídele (z venku), že ten kryt přidržuje osu ve výřezu. K té spojce: jedině nafotit setrvák, přítlačák i hřídel protože předpokládám že ti nejde o grafitový kroužek nebo ano?
2) Spojka: Ten Trabi přítlačný talíř musí být silnější než originální. Po přitažení štítu spojky k setrváku se pružiny stlačí skoro na doraz. To nějak pořeším. Asi uberu trochu z toho přítlačného talíře. Nechápu, jak s tím mohli fungovat, ale už chápu ty očesané zuby na kolech.
Nový problém: 3) Neumím demontovat horní hřídel. Plánuju stahovák uchycený do 3x M8 krytu horního hřídele a protlačit hřídel - kdy se kola opřou o střední příčku odlitku - dopředu. Je to ono?
Díky ještě jednou za rady.
-
- Příspěvky: 51
- Registrován: stř bře 18, 2009 8:23 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: PF-62
Díky moc. 1) Kolo zpátečky: Šlo to lehce. Ale je to tak vydřené, že vůle na jehlách je cca 0,7 mm. Takže všechno nové.Knotek píše:Zdravím, sice jsem to nedělal, ale mám pocit že jde vytáhnout hřídel od kolečka zpátečky po demontáži krytu horního hřídele (z venku), že ten kryt přidržuje osu ve výřezu. K té spojce: jedině nafotit setrvák, přítlačák i hřídel protože předpokládám že ti nejde o grafitový kroužek nebo ano?
2) Spojka: Ten Trabi přítlačný talíř musí být silnější než originální. Po přitažení štítu spojky k setrváku se pružiny stlačí skoro na doraz. To nějak pořeším. Asi uberu trochu z toho přítlačného talíře. Nechápu, jak s tím mohli fungovat, ale už chápu ty očesané zuby na kolech.
Nový problém: 3) Neumím demontovat horní hřídel. Plánuju stahovák uchycený do 3x M8 krytu horního hřídele a protlačit hřídel - kdy se kola opřou o střední příčku odlitku - dopředu. Je to ono?
Díky ještě jednou za rady.
Re: PF-62
Jasný, rozumím, přítlačný talíř bez spojkové lamely sedne do setrváku akorát ta mezera + -3mm.
Není to z mé hlavy, řešilo se to z plechu vypálenou podložkou ( bohužel neznám již tloušťku).
Popravdě optal bych se v Táboře, svého času přítlačný talíř také inzeroval.
Stou hřídelí je to tak jak píšeš, nezapomenout oddělat krytku ve spojkovým bubnu. Pokud si pamatuji tak jsem kolečka z hřídele lehce sklepával jak se hřídel vysouvala. Hlavně si to nafotit, nebo popsat.
Ještě k drážkování, dá se s lamelou volně pohybovat po hřídeli? Může se stát že na hřídeli budou hodně vymačkaná místa, drážkování na spojce lehce stržené a spojka při nastartovaném motoru nevypne (neodskočí lamela od setrváku
Málem bych zapomněl jen postřeh nemám proměřeno: Když stočíš setrvák nebude lamela chytat o zajištovací matku setrváku?
Snad jsem trochu poradil.
Není to z mé hlavy, řešilo se to z plechu vypálenou podložkou ( bohužel neznám již tloušťku).
Popravdě optal bych se v Táboře, svého času přítlačný talíř také inzeroval.
Stou hřídelí je to tak jak píšeš, nezapomenout oddělat krytku ve spojkovým bubnu. Pokud si pamatuji tak jsem kolečka z hřídele lehce sklepával jak se hřídel vysouvala. Hlavně si to nafotit, nebo popsat.
Ještě k drážkování, dá se s lamelou volně pohybovat po hřídeli? Může se stát že na hřídeli budou hodně vymačkaná místa, drážkování na spojce lehce stržené a spojka při nastartovaném motoru nevypne (neodskočí lamela od setrváku
Málem bych zapomněl jen postřeh nemám proměřeno: Když stočíš setrvák nebude lamela chytat o zajištovací matku setrváku?
Snad jsem trochu poradil.
-
- Příspěvky: 51
- Registrován: stř bře 18, 2009 8:23 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: PF-62
Díky moc Knotku z Pardubic. To je jenom ze strachu, abych něco neurval. Stočil jsem přítlačný talíř o 1,5 mm. Zůstalo mi cca 7mm tloušťka tak snad se nebude kroutit teplem. Do úběru setrváku nepůjdu. Další 1mm podložím mezi setrvákem a přítlačným talířem. Tj. celkem cca 2,5 mm a jen tak "nasucho" to chodí pěkně. Uvidím až to nasadím a nastartuju. Horní hřídel chvilku vzdorovala, ale pak to šlo. Drážkování hřídele u spojky asi KO. Je tam tak 0,5mm schodek na drážkách. Jestli to bude mít pak vliv na lamelu zatím netuším. Horní hřídel díky vyběhanému ložisku chodila axiálně tak 2-3 mm. Další nový díl???!!! Drážkování lamely snad vypadá dobře.
Uložení ložisek horní hřídele ve skříni je docela dost volné. U toho posledního, u vývodu, už vnější kroužek kvedlá. Bude se lepit lepidlem na ložiska. Už mám všechny ložiska. Přišel jsem k nim trošku po haluzi, ale nemohl jsem vybírat výrobce. Je to KINEX Slovakia. Taky Čína??? Snad vydrží alespoň 20 let. 6306 jsou ještě ČSSR ZKL BRNO. Cca za týden snad budu mít očistěnou, otryskanou i převodovku, něčím to natřu a budu skládat. Kola a hřídele budou brzy.
Jedna z posledních věcí, co nevím jsou brzdy. To, že na paknách zůstaly místy jen nýty mě až tak nepřekvapilo, ale tím pádem bubny jsou "drážkované". Musím stáhnout min 1 mm z plochy, tj. 2mm na průměru. Sehnat nějaké silnější obložení, nanýtovat (nalepit) a stočit podle průměru bubnu. Poptal jsem nalepení a cena prý je 1000,- Kč za oba páry. To fakt nedám.
Jak se dají brzdy řešit "ekonomicky"?
Díky ještě jednou za reakce. Asi jenom Knotkovi z Pardubic, ale o to víc mu děkuji.
Uložení ložisek horní hřídele ve skříni je docela dost volné. U toho posledního, u vývodu, už vnější kroužek kvedlá. Bude se lepit lepidlem na ložiska. Už mám všechny ložiska. Přišel jsem k nim trošku po haluzi, ale nemohl jsem vybírat výrobce. Je to KINEX Slovakia. Taky Čína??? Snad vydrží alespoň 20 let. 6306 jsou ještě ČSSR ZKL BRNO. Cca za týden snad budu mít očistěnou, otryskanou i převodovku, něčím to natřu a budu skládat. Kola a hřídele budou brzy.
Jedna z posledních věcí, co nevím jsou brzdy. To, že na paknách zůstaly místy jen nýty mě až tak nepřekvapilo, ale tím pádem bubny jsou "drážkované". Musím stáhnout min 1 mm z plochy, tj. 2mm na průměru. Sehnat nějaké silnější obložení, nanýtovat (nalepit) a stočit podle průměru bubnu. Poptal jsem nalepení a cena prý je 1000,- Kč za oba páry. To fakt nedám.
Jak se dají brzdy řešit "ekonomicky"?
Díky ještě jednou za reakce. Asi jenom Knotkovi z Pardubic, ale o to víc mu děkuji.
Re: PF-62
K čemu brzdy, já chci jet a né zastavovat.
S brzdami ti bohužel neporadím mám PF-61 odlehčený typ, žádné brzdy ani závaží v kolech.
Jestli se mi to podaří, nafotím ti o víkendu moji starou a novou lamelu a hřídel pro porovnání.
Hodně zdaru.
S brzdami ti bohužel neporadím mám PF-61 odlehčený typ, žádné brzdy ani závaží v kolech.
Jestli se mi to podaří, nafotím ti o víkendu moji starou a novou lamelu a hřídel pro porovnání.
Hodně zdaru.
Re: PF-62
Se zpožděním, ale přeci. Rozdíl mezi novou a starou lamelou s použitím nové hřídele.
https://knotek-1.rajce.idnes.cz/pf-62_motorobot/
https://knotek-1.rajce.idnes.cz/pf-62_motorobot/
-
- Příspěvky: 768
- Registrován: ned úno 01, 2009 2:29 pm
- Bydliště: Velka Bites
- Kontaktovat uživatele:
Re: PF-62
Uvazuju take o tom setu, vyrobit bych prirubu dokazal, ale nejak si nevim rady, jak vyresit nasledne to, ze u origo motoru PF je hridel pro setrvacnik kuzelova, zatimco motory (treba prave ten lifan) maji hridel valcovou ?mastnacek píše:Knotek: ty stranky bylo prvni co me gugl vyplivnul. Prijde me to zbytecne drahy, tady ve vlakne je dokonce vykres na prirubu a pekne se to veslo pod masku.
PF61, r.v. 1955, vyrobni cislo 0139
Rudla (brumla), r.v. neznamy,
Kubota B1402
Rudla (brumla), r.v. neznamy,
Kubota B1402
Re: PF-62
víte prosím někdo, jestli je PF (TJ6.5) stejná jako předek z TK10?
Konkrétně, jestli jsou potrály ve stejné pozici, nebo jestli jsou nějak otočené. Mám teď od TK odpojený zadek (i s kloubem) a přijde mi, že to je na předek dost těžký. Ale třeba se to dlouhejma řidítkama přetáhne.
Konkrétně, jestli jsou potrály ve stejné pozici, nebo jestli jsou nějak otočené. Mám teď od TK odpojený zadek (i s kloubem) a přijde mi, že to je na předek dost těžký. Ale třeba se to dlouhejma řidítkama přetáhne.
Re: PF-62
Převodovka TZ-4K-10 je shodná s M-6, kde jsou portály otočené přímo dolů. Převodovka TJ-6,5 je shodná s TN-4K2-10 a TH-4K2-10, resp. ty převodovky jsou zase stejné, ale liší se portály - zde jsou kotoučové brzdy. TZ-4K-10 pohání motor 1D90, který je o 40kg (tohle číslo nevím jistě a hledat se mi nechce) než 1D80 ženoucí motorobot.
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”