AGZAT BENICE
Moderátor: DYK
Re: AGZAT BENICE
Jasně, at si koupí Subaru. Ono totiž není nad vlastní zkušenost.
Ty Pepo, jak by se ti líbilo, kdyby ti někdo napsal, že když si neumíš servisovat auto a motorku tak at jezdíš vlakem nebo na kole?
Ty Pepo, jak by se ti líbilo, kdyby ti někdo napsal, že když si neumíš servisovat auto a motorku tak at jezdíš vlakem nebo na kole?
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
-
- Příspěvky: 237
- Registrován: pát dub 08, 2016 7:42 am
- Bydliště: Vrchlabí
Re: AGZAT BENICE
Přesně DYKu. Až se mu motor poprvý podělá, bude shánět libickej....
Re: AGZAT BENICE
Já si myslím, že i motor Honda je dostačující pro agzat. Teda myslím si, že by stejně stačilo i XPčko, protože stejně při provozu obsluha narazí na limit adheze. Motor to utočí ale nepřenese se to na zem. Jsem nakloněn rozumné diskuzi o motoru a přijde mi, že nebýt toho, že se s ním osadil Agzat, nikdo by o něm moc nevěděl. Má některé konstrukční odlišnosti ale ve finále to není nad-motor. Je to motor, na který se blbě shání jak díly tak spotřebák a levný to taky není. Prohlašuju zde a nejen zde nějakou dobu, že co znám XPčko nevidím důvod pořizovat Hondu. Je to hlavně z ekonomického hlediska provozu motorů. Že se někomu zacpe karbec, se stává na všech motorech. Pak je třeba servis, rozebrání, čištění a opět složení, nastavení a zase je nějakou dobu klid. No není lepší koupit za 400kč nový karbec a je to? Za ty prachy to servis snad ani nevyčistí a neopraví. Asi i z tohoto důvodu není karburátor na XPčko moc konstrukčně stavěný na nějaké čáchání v ultrazvuku, prostě v některých případech je lepší a levnější dát nový. Nevím no, jakási logika v tom je. Asi nemá cenu všechno opravovat za každou cenu, když je cena oravy úměrná novému dílu.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: AGZAT BENICE
No je vidět, že žijete v jiném prostředí než já. Nevím proč pořád předhazujete, že se výkon nepřenese na zem. Při orbě, jak jsem psal, využívám někdy výkon na 100 % a kola se nehrabou, můžete se přijít podívat (ořu z mírného kopce když je zem téměř suchá, pokud je půda vlhčí, nasadím orební kola). Když vezu několik metráků po asfaltu do kopce, tak je sakra znát jak silný mám motor. Na kolech mám proto zdvojeno vnitřní závaží. No a co se týče opravy motorů, nevím, proč by se musely jen tak kazit. V našem kraji, kde bylo jeden čas více Varuší než kde jinde (záhumenky, menší vinohrady), mám celkem přehled co se komu v dědině kazí, nebo spíš kazilo, poněvadž s tím skoro každý sekl. Většinou se jedná o stařičké vyběhané motory Jikov, ale u čtyřtaktů se to téměř nekazí, alespoň v mém okolí ne. Takže proto nechápu, přoč by při slušné údržbě neměl motor dožít předpokládanou životnost. Na kdyby přece bylo něco, s čím si neporadím, zajdu ke známýmu opraváři, který to dělá desítky let, má patřičný školení od dovozců motorů (Hondy taky). No a tuto možnost má každý, takže se divím, že strašíte něčím, co nemá reálný základ z praxe- už jsem to napsal- asi jste z jiného kraje, kde opraváři neexistují, nebo možná jen v servisních střediscích Vari, ale to jsou spíše měniči součástek. Hau, domluvil jsem, již mne nebaví argumentovat proti zaslepeným obdivovatelům firmy Vari. Přitom Varušu s Jikovem mám rád a používám ji na rotavátorování a okopávání.
Re: AGZAT BENICE
Možná to už popisuješ trošku hystericky. Jak jsem psal - ať si ho koupí. Většinou nemá cenu někomu vyvracet jeho už beztak pevné rozhodnutí. Ten motor Subaru ale prostě nemá nic navíc ani nic, co by ho upřednostňovalo. Rozvod OHC? U těchto motorů nepodstatné. Pohon rozvodů řetězem? Jen jeden z možných způsobů.Aautomatický sytič nepovažuju za výhodu, prostě ne. Je to sice více méně mechanická záležitost, ale podléhající času. Ta patrona prostě má svoji životnost pak pracuje nekorektně nebo vůbec. A je to spíše záležitost pro travní sekačky. Nemusí se to tobě a komukoli dalšímu líbit, ale to jsou moje argumenty.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: AGZAT BENICE
Ja som s motorom Honda GSV 190 spokojný len jeden problém je, keď do neho nelejem 95 oktánový benzín tak sa tryska, ktorá je v karburátore zanesie čo sa pri 100 oktánovom benzíne nestane aspoň mne . Porovnával som to lebo mám dva rovnaké motory Honda GSV 190 len jeden s 80mm spojkou a druhý s 120 mm spojkou je to naozaj o tom, ako sa kto o motor stará si myslím z môjho osobného pohladu. Po práci v prašnom prostredí na poli a podobne treba tie motory prefúknuť a vyčistiť to je záruka dlhej životnosti a plynulého chodu bez klesania otáčok a zdochýňania motora. Ja si myslím že servis je potrebný na každú jednu vec proste to musí byť, vlastním motor z roku 1981 pôvodný Terra Vari ale s menšími úpravami ako môžte vidieť na fotkách v príspevku a fachčí doteraz s poriadnou údržbou. Ale ak vymyslia motor ktorý pôjde to nekonečna bez žiadnej opravy tak klobúk dole... Zobral som si niečo z vašich rád a nejdem kupovať žiaden iný motor ,ten motor Honda úplne stačí na agzat
Včera sme rozšírili využitia našich mašín tak sme si zaobstarali sadzač zemiakov, takže sa teším na novú sezónu
Je to radosť :
Nejaké fotky:
Včera sme rozšírili využitia našich mašín tak sme si zaobstarali sadzač zemiakov, takže sa teším na novú sezónu
Je to radosť :
Nejaké fotky:
Re: AGZAT BENICE
Takže , kto by chcel pozrite si moje nové video , ktoré vzniklo pri jesenných prácach v našich podmienkach kde bývame. Dúfam, že sa vám bude páčiť. Nie je to agzat ale jeho český bratranec s motorom z roku 1981 , ktorý slúži dodnes ;)
Odkaz na video :
[Youtube] https://www.youtube.com/watch?v=TCS489FePOY&t=32s [/Youtube]
Odkaz na video :
[Youtube] https://www.youtube.com/watch?v=TCS489FePOY&t=32s [/Youtube]
-
- Příspěvky: 237
- Registrován: pát dub 08, 2016 7:42 am
- Bydliště: Vrchlabí
Re: AGZAT BENICE
Dvoutaktem poháníš převodovku pro 4takt? Není to slabý?
Re: AGZAT BENICE
Jarda Malich : ten motor nepoužívam stále, iba teraz v poslednom období som si oblúbil jazdu s tým motorom , ten motor používam iba na rotovátor ktorý mám na prevodovke T20. Jazda na 1. prevodovom stupni bez problémom s nákladom ako je zelený odpad do kopca úplne v pohode , samozrejme 2. prevodový stupeň zvláda mierny kopec a rovinu. Pozrite si video tam vidíte, kde ako ten motor ide. Samozrejme, že to potiahne v pohode, ale pri poriadnej robote tento motor nepoužívam tam hodím Hondu GSV 190 alebo vymením malotraktor Agzat viď. hore na foto.
Re: AGZAT BENICE
Vie mi niekto poradiť? Už sa mi stalo druhý krát, že mám odtrhnuté ventilky na dušiach oboch kolies. Stane sa to asi tak, že keď oriem, ako keby pretočilo pneumatiky (plášte) a tie zároveň ťahajú dušu a odtrhnú ventilček. Neviem čo robím zle, ale keď aj kúsok prejdem, hneď mi pretočí dušu a pritom dohustím pneumatiky???
Re: AGZAT BENICE
Tuším že pneumatiky na orbu by mali byť nahustené na 1,5 tak sme mali aj my a nepretočilo nič a to máme ešte veľa závažia na viac ako môžete vidieť na predošlých fotkách.
Re: AGZAT BENICE
Stávalo sa to aj u dospelých traktoroch, v práci sme mali horal systém a pri orbe pretočil obe zadné gumy (tie balónové). Podľa mňa boli slabo nahustené
"Mám skutočnú túžbu dokončiť všetko, čo som začal. Táto skutočnosť ma často privádza k problémom." (N. Tesla)
Re: AGZAT BENICE
Máme tu ďalšie vylepšenie , ktoré nám bude pomocné pri práci v neskorých nočných alebo večerných hodinách. Pre niekoho možno zbytočné ale nie jeden krát som skončil neskoro večer. Tak som si zaobstaral svetlo , ktoré som napojil na motor Jikov . Je tam použitá žiarovka H3 6V 15W. Pre niekoho slabé svetlo ale pre mňa dostačujúce , ktoré určite pomôže a neovplývnilo to ani výkon motora.
Zaujímalo ba ma ako by som to zapojil na motor Honda GSV 190. Nemáte niekto nejaké skúsenosti či náhodou sa to tam nedá nejako pripojiť. Tam by sa mi to hodilo viac
Tu sú nejaké fotky ako to svieti :
Zaujímalo ba ma ako by som to zapojil na motor Honda GSV 190. Nemáte niekto nejaké skúsenosti či náhodou sa to tam nedá nejako pripojiť. Tam by sa mi to hodilo viac
Tu sú nejaké fotky ako to svieti :
Re: AGZAT BENICE
Svítí to vcelku pěkně ale dneska už bych šel spíš do LEDek. Motory Honda řady GCV, GSV a ani motor XP-200, používané na pohonných jednotkách Vari nemají žádnou světelnou cívku, jako některé Jikovy. Když jsem potřeboval svítit, řešil jsem to montáží ledkového světla z jízdního kola. Dneska je výběr velikej, svítí to dost a spotřebu to má taky malinkou, takže baterie ve světle vydrží dlouho. A je to jednoduchý
Re: AGZAT BENICE
Chlapi potrebujem radu, motor Jikov 1447 čo mám bol servise zo servisu prišiel viac poškodený ako bol motor ide ale keď ide do záťaže tak ho jednoducho zadusí a karburátor je nastavený pekne len proste ho dusí pri záťaži strašne ta neviem kde môže byť chyba čo treba skontrolovať lebo už som vyskúšal všetko asi a už si neviem dať rady.
Ďakujem za rady lebo mi ho treba nasadenie zemiakov
Ďakujem za rady lebo mi ho treba nasadenie zemiakov