AGZAT BENICE

Vari, Terra, PF aj.

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
Tondo
Příspěvky: 22
Registrován: úte črc 09, 2019 6:14 pm
Bydliště: Liptovský Mikuláš

AGZAT BENICE

#1 Nový příspěvek od Tondo »

Dobrý deň,

Chcel by som sa s vami podeliť o našu mašinu ktorú sme si zaobstarali :) . Je to vynikajúci pomocník do záhrady a na menšie pole taktiež. Je radosť pracovať s takým strojom :D
Ak by ste mali nejaké otázky tak sa ozvite :)

Odkaz na video :


A taktiež odkaz na nejaké fotky :
Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Uživatelský avatar
Proximák
Příspěvky: 676
Registrován: stř říj 22, 2008 7:28 pm
Bydliště: okres Třebíč

Re: AGZAT BENICE

#2 Nový příspěvek od Proximák »

Ahoj, vítám tě tu :) Máš pěknou techniku, ale než Agzat bych to spíš podle fotek nazval "Vari s převodovkou Agzat" když snad 90% věci je Varáckých :D
Jak jsi spokojený s tím ukrajinským paskovým vyorávačem? Přijde mi, že brambory nestihne pořádně vytřepat.

čimo
Příspěvky: 204
Registrován: úte pro 13, 2016 2:51 pm
Bydliště: okr. Nitra

Re: AGZAT BENICE

#3 Nový příspěvek od čimo »

Servus, pekne si to vyfackal, ako z vyroby. Ale aj mna velmi zaujima ako pracuje ten vyoravac na zemiaky. Idealne by bolo nejake video. Dik
Čo nejde silou, pôjde ešte väčšou silou. Ak to nejde ani tak, treba si prečítať návod na používanie! :D

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14629
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: AGZAT BENICE

#4 Nový příspěvek od DYK »

VIDEO? Je nahoře od 0.55 je vyorávač po cca 1.58 upravoval jsem odkaz.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Tondo
Příspěvky: 22
Registrován: úte črc 09, 2019 6:14 pm
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: AGZAT BENICE

#5 Nový příspěvek od Tondo »

Ďakujem za privítanie,

Samozrejme je väčšina príslušenstva od Vari ktoré je podobné ak nie aj rovnaké len v inej farbe, ale aj tak tú hlavnú prácu vykonáva tá prevodovka agzat :D samozrejme chceme si ešte zaobstarať jednu prevodovku agzat ale už bez diferenciálu to len takú do zálohy. Samozrejme k tomu vyorávaču je to dovezené z Ukrajiny a najskôr som pochyboval či to bude fungovať ale ako môžte vidieť na vyššie uvedenom videu pracuje to pomerne dobre len to treba ešte vyladiť na kolesá prirobiť nejaké ihlice aby sa zapichli hlbšie do zeme ta kvalita je také aká je tak to tiež treba spevniť ale inak sme spokojní pretože zemiaky zostávajú na povrchu a nemusíme pôdu rozhrabovať :D len ako vravíte chcelo by to dlhší pás , ale aj tento je dostačujúci 8)

Budú pribúdať aj iné videá čo sa týka práce s Agztat prevodovkou alebo Vari prevodovkou , ktorá síce nie je taká dobrá ako agzat ale tiež dokáže veľa vecí :D


Radosť s tým pracovať :D

čimo
Příspěvky: 204
Registrován: úte pro 13, 2016 2:51 pm
Bydliště: okr. Nitra

Re: AGZAT BENICE

#6 Nový příspěvek od čimo »

DYK píše:VIDEO? Je nahoře od 0.55 je vyorávač po cca 1.58 upravoval jsem odkaz.
Pravdepodobne je niečo zle. V telefóne aj v tablete mi píše: "Doplnok sa nepodarilo načítať".
Zrejme mám nahovno prehrávač... Čo by bolo najlepšie nainštalovať?
Čo nejde silou, pôjde ešte väčšou silou. Ak to nejde ani tak, treba si prečítať návod na používanie! :D

Uživatelský avatar
Proximák
Příspěvky: 676
Registrován: stř říj 22, 2008 7:28 pm
Bydliště: okres Třebíč

Re: AGZAT BENICE

#7 Nový příspěvek od Proximák »

Tondo: Nebýt pohonné jednotky Vari s pořádnou spojkou a keramickými obloženími, tak by ta převodovka neměla ani pořádně co přenášet. Tady podle mého názoru Agzat se svojí spojkou ke čtyřtaktům hodně zaspal... ale to jen tak na okraj.
O těch úpravách vyorávače se už psalo na blogu moje.vari. Když koukám na videa z Ukrajiny, mají tam zem jako popel, tam jim to funguje dobře. Tady u vás, u nás (Vysočina-ČR) to je horší. Já mám čerta a jsem spokojený, jen mě zajímala tvoje zkušenost s pásovým vyorávačem :)

Uživatelský avatar
Ursus 73
Příspěvky: 3225
Registrován: ned úno 22, 2009 10:18 pm
Bydliště: Hlohovec

Re: AGZAT BENICE

#8 Nový příspěvek od Ursus 73 »

Máš to moc pekné. Video super a fotky sú veľké, ani na monitor pc :pc: sa nevojdú..
"Mám skutočnú túžbu dokončiť všetko, čo som začal. Táto skutočnosť ma často privádza k problémom." (N. Tesla)

Pepa248
Příspěvky: 83
Registrován: čtv dub 21, 2016 8:32 am
Bydliště: Kyjov

Re: AGZAT BENICE

#9 Nový příspěvek od Pepa248 »

Proximáku, spojka na Agzatu sice není nějaký konstruktérský zázrak, ale vždy přenese plný výkon. Za 10 roků, co ořu s Agzatem s Hondou 190, se mi párkrát stalo, že to motor neutáhl a stroj se se zastavil, ale spojka neproklouzla. Pro vysvětlení- ořu v jílovité těžké zemi do hloubky min. 20 cm, navíc z kopce, takže někdy je odpor pluhu vyšší, než síla motoru. Tvé úvahy jsou pouze teoretické, bez znalosti reality. K té robustnosti převodovky Agzat - spodní část s diferenciálem je skutečně naddimenzovaná, ale vstupní ozubená kolečka jsou dimenzovaná tak nanejvýš na tu Hondu, řekl bych, že jsou jen o chlup robustnější než u Vari. Uvažoval jsem totiž o silnějším motoru, ale právě tato část převodovky mne od toho odradila.

Tondo
Příspěvky: 22
Registrován: úte črc 09, 2019 6:14 pm
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: AGZAT BENICE

#10 Nový příspěvek od Tondo »

Proximák : Za tú dobu čo používam agzat nenašiel som miesto , že by to tá spojka nezvládla a to sa nachádzam na Liptove SK kde máme polia a terén orientovaný do kopca. Kamarát ma agzat od roku 1999 a prevodovka má rovnaký ťah a sila z motora sa prenáša 100%. Je je to tiež o tom ako človek používa mašinu a ako s tou mašinou narába.

Pepa : Prevodovka s dif. je vynikajúca čo sa týka aj manipulácie. Samozrejme že každá mašina alebo prevodová skriňa má svoje + a - taktiež. Vstupné miesto čo sa týka ozubeného kolieska je malé ale za mňa k motoru Honda 190 GSV dostačujúce. Ale v poslednej dobe sa mi voláko viac páči moto od subaru. Máte s ním skúsenosť ?

Jarda Malich
Příspěvky: 237
Registrován: pát dub 08, 2016 7:42 am
Bydliště: Vrchlabí

Re: AGZAT BENICE

#11 Nový příspěvek od Jarda Malich »

Pokud chceš pořádný OHV motor, pak se na Subaru vyprdni. Je sice asi dobrý (vložka válce, ložisko pod setrvákem, rozvody OHC řetězem), ale servisní zastoupení je katastrofa. Raději se podívej po XP-200, ten je se spojkou 80 nebo 120 mm. Má o trochu míň síly než GSV 190, ale je jednodušší a taky spolehlivý dříč, který Tě rozhodně nezklame.

Uživatelský avatar
Proximák
Příspěvky: 676
Registrován: stř říj 22, 2008 7:28 pm
Bydliště: okres Třebíč

Re: AGZAT BENICE

#12 Nový příspěvek od Proximák »

Pepa 248: Z části máš pravdu, ze spojkou 120mm jsem nedělal, ale při možnosti podívání se na ní mě neoslovila. Vycházel jsem však z poznatků, které jsi jsem ty sám napsal.
Pepa248 píše:Každopádně má agzatí spojka zhruba o třetinu nižší únosnost při použití čtyřtaktu, než kdysi spočítali konstruktéři pro dvoutakt, který má otáčky zhruba o tu třetinu vyšší. Rovněž o robustnosti agzatí převodovky bych moc nebásnil, vstupní ozubená kolečka nic moc a zbytek (diferák) nijak zvlášť předimenzovaný. Příkladem robustní převodovky se může chlubit PF, ta jo.
Měl jsem ale tu čest porovnat pohonné jednotky se spojkami 80mm. Tecumseh-Balcar, který jsme měli, a měl spojku dvoučelisťovou, dost podobnou jako má dvoutaktní Jikov. Tam problém s přenosem byl a stalo se, že spojka klouzala. Také ferodo obložení vydrželo tak 5 let. Když jsme pořídili Hondu GCV190 od Vari s tříčelisťovkou a keramickým obložením, to bylo údivu, co Vari vše dokáže. A hodně na tom měla podíl spojka. Mimochodem ta spojka má 13 let a pořád funguje, i když už se chystám na její výměnu.
Chtěl jsem jen říci, že Vari čtyřtaktní spojka pr.120mm je lepší než Agzaťácká čtyřtaktní 120mm. Jak co se týká přenosu, tak i v rámci životnosti díky keramickému obložení.
Tondo: To jsem rád, ale máš tam spojku vyvinutou ve Vari, né od Agzatu z Povážské Bystrice. Nechci říct, že by ta Agzat byla vyloženě špatná, ale ta Varácká má něco navíc, jak jsem psal výše.

Pepa248
Příspěvky: 83
Registrován: čtv dub 21, 2016 8:32 am
Bydliště: Kyjov

Re: AGZAT BENICE

#13 Nový příspěvek od Pepa248 »

To, co jsem napsal platí, jen jsem chtěl říci, že i když je spojka Agzat konstrukčně zaostalejší než nová spojka Vari, svoji úlohu plní na 100 %, ale pochybuji, že by bez problémů přenesla podstatně větší výkon. Motor Subaru je jen mírně lepší než GSV 190, který mám já, ale pokud Honda funguje, nemá cenu motor měnit. Hondy mají nevýhodu, že jsou velmi citlivé na benzín a na zásahy laiků do jejich ovládání, ale pokud fungují, neměnit. Stálo by za to použít motor BS řady 950 (obsah 220), ale ty se zatím vyrábí v provedení pro sekačky a kdo ví, jak by si s krouťákem poradily převody s ohledem na životnost.

Jarda Malich
Příspěvky: 237
Registrován: pát dub 08, 2016 7:42 am
Bydliště: Vrchlabí

Re: AGZAT BENICE

#14 Nový příspěvek od Jarda Malich »

Pepa248 píše:To, co jsem napsal platí, jen jsem chtěl říci, že i když je spojka Agzat konstrukčně zaostalejší než nová spojka Vari, svoji úlohu plní na 100 %, ale pochybuji, že by bez problémů přenesla podstatně větší výkon. Motor Subaru je jen mírně lepší než GSV 190, který mám já, ale pokud Honda funguje, nemá cenu motor měnit. Hondy mají nevýhodu, že jsou velmi citlivé na benzín a na zásahy laiků do jejich ovládání, ale pokud fungují, neměnit. Stálo by za to použít motor BS řady 950 (obsah 220), ale ty se zatím vyrábí v provedení pro sekačky a kdo ví, jak by si s krouťákem poradily převody s ohledem na životnost.
Motor GSV 190 v tuto chvíli prakticky nemá přemožitele. I když bude Subaru/Yamaha sebekvalitnější, tak brutálně ztroskotáš na servisu. Co se týká citlivosti Hond na kvalitu paliva, strašně se to přehání. Ty problémy s nekvalitou benzínu kvůli přimíchávání bioetanolu mají všichni výrobci motorů jednotně bez rozdílu. Pro Tebe, jakožto uživatele, existují v zásadě dvě preventivní opatření - buď klasiku 95ku a stabilizovat nebo vysokooktan a bez stabilizace. BS motor 950 nemá v potřebném provedení (karbec s volnoběhem), z praktických důvodů bych asi dneska zvolil cokoliv jiného.

Pepa248
Příspěvky: 83
Registrován: čtv dub 21, 2016 8:32 am
Bydliště: Kyjov

Re: AGZAT BENICE

#15 Nový příspěvek od Pepa248 »

Jakýpak servis? Za 40 let jsem servis na žádný motor nepotřeboval (mimo aut a motorky BMW 1200). A pokud vím, na Moravě se motor Subaru prodává a servisuje (u prodejců Agzat jsem si to ověřoval). Jo, pokud je člověk antitalent na opravy, nebo nemá šikovného známého, ať si koupí tůčko, motyku a rýč.

Odpovědět

Zpět na „Traktory sériové výroby - jednoosé frézy“