PF-62
Moderátor: DYK
Re: PF-62
Poradí někdo kde sehnat levně novou lamelu do spojky ???
Někde jsem se dočetl, že by obložení mělo mít 7,4 mm, je to pravda ?
Dle dostupných informací je shodná lamela s trabantem, ale na internetu jsem našel asi 3 druhy lamel pro trabant, nevím tedy, který je nejvhodnější ?
dík za rady
Někde jsem se dočetl, že by obložení mělo mít 7,4 mm, je to pravda ?
Dle dostupných informací je shodná lamela s trabantem, ale na internetu jsem našel asi 3 druhy lamel pro trabant, nevím tedy, který je nejvhodnější ?
dík za rady
Re: PF-62
Zdravím sousede, třeba ti pomůže tento inzerát: https://stroje.bazos.cz/inzerat/8776519 ... -PF-62.php bohužel u Šálka jsem je již v nabídce nenašel ( zavolat, optat)
Také jsem řešil to samé co ty na své fréze. Málem bych zapomněl z trabanta se hodí jen obložení a né každé.
Hodně zdaru.
Také jsem řešil to samé co ty na své fréze. Málem bych zapomněl z trabanta se hodí jen obložení a né každé.
Hodně zdaru.
PF 62 žací lišta
Nazdar,
sehnal jsem si žací lištu k PFce, ale chybí mi "ložisko", které se upíná mezi šrouby v domečku uprostřed na kose a strčí se do do toho konec toho prstu, který kvedlá kosou. Podle nákresu ze seznamu dílů by to měl být váleček s dírou napříč, asi z bronzu? Můžete mi poskytnout rozměry, ať to nechám vyrobit? Díky H.
sehnal jsem si žací lištu k PFce, ale chybí mi "ložisko", které se upíná mezi šrouby v domečku uprostřed na kose a strčí se do do toho konec toho prstu, který kvedlá kosou. Podle nákresu ze seznamu dílů by to měl být váleček s dírou napříč, asi z bronzu? Můžete mi poskytnout rozměry, ať to nechám vyrobit? Díky H.
Re: PF-62
https://www.bazos.sk/hodnotenie.php?mai ... meno=Tomas
Kontaktuj tohto pána je to veľký odborník na lištové kosy a hlavne k Pf-kovym. Určite poradí alebo bude mať aj diel ktorý potrebuješ
Kontaktuj tohto pána je to veľký odborník na lištové kosy a hlavne k Pf-kovym. Určite poradí alebo bude mať aj diel ktorý potrebuješ
Re: PF-62
Zdravím pánové ,vím že se to tady omílá pořád dokola ale potřeboval bych radu .Mám pf 62 a v ní klasický motor BD... ,jak jsem koupil pf tak střílela všemi směry.I rozhodl jsem že provedu generální opravu .Tak že píst ,výbrus ,klika ,gufera ,přetěsnění .Po složení na volnoběh cca hodinu klapal bez potíží ,po přidání dobrý jak jsem prudce ubral střelba následovala výměna karburátoru .Po zkoušce vypadalo dobře .Tak jsem vyrazil do lesa ,při práci opět potíže ,pořád se zanášela svíčka po výměně asi cca 5 svíček jsme to zabalil ,podotýkám nebyly to svíčky co tam patří ale co dům dal .Koupil jsem svíčku vhodnou do toho to motoru a ejhle ,fréza pracovala celý den a bez nejmenších problémů,motor zabíral a vytáčel se ochotně do otáček .Druhý den po nastartování již nešla tak dobře do otáček ,následovala výměna svíčky ale bez změny ,motor již nešel tak jak má ,jen tak do půl plynu a dál se jen vezl .Vyčistil jsem karburátor,vyměnil svíčku ,rozebral setrvačník koukl na předstih a indukční svíčku vyměnil a dal ven z motoru jako u pozdějších typů .A výsledek 0.pořád stejné symptomy .A proto se ptám je chyba v konstrukci nebo v obsluze ? Již si nevím rady a zvažuji výměnu motoru za nějaký 4 taktní .Děkuji za odpověď .
Re: PF-62
Vyměň gufera dej tam kvalitnější a pojede to.Ty co jsi tam dal jsou měkká a tama to přisává vzduch.tatoš píše:Zdravím pánové ,vím že se to tady omílá pořád dokola ale potřeboval bych radu .Mám pf 62 a v ní klasický motor BD... ,jak jsem koupil pf tak střílela všemi směry.I rozhodl jsem že provedu generální opravu .Tak že píst ,výbrus ,klika ,gufera ,přetěsnění .Po složení na volnoběh cca hodinu klapal bez potíží ,po přidání dobrý jak jsem prudce ubral střelba následovala výměna karburátoru .Po zkoušce vypadalo dobře .Tak jsem vyrazil do lesa ,při práci opět potíže ,pořád se zanášela svíčka po výměně asi cca 5 svíček jsme to zabalil ,podotýkám nebyly to svíčky co tam patří ale co dům dal .Koupil jsem svíčku vhodnou do toho to motoru a ejhle ,fréza pracovala celý den a bez nejmenších problémů,motor zabíral a vytáčel se ochotně do otáček .Druhý den po nastartování již nešla tak dobře do otáček ,následovala výměna svíčky ale bez změny ,motor již nešel tak jak má ,jen tak do půl plynu a dál se jen vezl .Vyčistil jsem karburátor,vyměnil svíčku ,rozebral setrvačník koukl na předstih a indukční svíčku vyměnil a dal ven z motoru jako u pozdějších typů .A výsledek 0.pořád stejné symptomy .A proto se ptám je chyba v konstrukci nebo v obsluze ? Již si nevím rady a zvažuji výměnu motoru za nějaký 4 taktní .Děkuji za odpověď .
Re: PF-62
Střelba do karburátoru = příliš chudá směs, zkontroluj těsnění u příruby karburátoru ke krku, krku k válci, pokud byla dělána generální oprava a půlil se motor mohlo dojít netěsnosti mezi kartery. Dále bych použil svíčku N14C se kterou mám nejlepší zkušenosti. Je teplá a dobře vypaluje usazený karbon, s N17C jsem jezdil max 1/2 hodiny a byla černá. Co se týče nových gufer nevím jestli se netěsnost projeví po tak krátké době po opravě. Předstih 5- 4,5 mm před HÚ. Navíc já můžu vřele doporučit N98 benzín. Motor jede pravidelněji. To jen ze své vlastní zkušenosti.tatoš píše:Zdravím pánové ,vím že se to tady omílá pořád dokola ale potřeboval bych radu .Mám pf 62 a v ní klasický motor BD... ,jak jsem koupil pf tak střílela všemi směry.I rozhodl jsem že provedu generální opravu .Tak že píst ,výbrus ,klika ,gufera ,přetěsnění .Po složení na volnoběh cca hodinu klapal bez potíží ,po přidání dobrý jak jsem prudce ubral střelba následovala výměna karburátoru .Po zkoušce vypadalo dobře .Tak jsem vyrazil do lesa ,při práci opět potíže ,pořád se zanášela svíčka po výměně asi cca 5 svíček jsme to zabalil ,podotýkám nebyly to svíčky co tam patří ale co dům dal .Koupil jsem svíčku vhodnou do toho to motoru a ejhle ,fréza pracovala celý den a bez nejmenších problémů,motor zabíral a vytáčel se ochotně do otáček .Druhý den po nastartování již nešla tak dobře do otáček ,následovala výměna svíčky ale bez změny ,motor již nešel tak jak má ,jen tak do půl plynu a dál se jen vezl .Vyčistil jsem karburátor,vyměnil svíčku ,rozebral setrvačník koukl na předstih a indukční svíčku vyměnil a dal ven z motoru jako u pozdějších typů .A výsledek 0.pořád stejné symptomy .A proto se ptám je chyba v konstrukci nebo v obsluze ? Již si nevím rady a zvažuji výměnu motoru za nějaký 4 taktní .Děkuji za odpověď .
Re: PF-62
Děkuji za odpovědi.Gufera jsem dával tuším červená dvoubřitá a nebo černá už si nepamatuji ale dvoubřitá byla jistě .Mám ještě druhý motor ten má již mírnou vůli na klikovém hřídeli ale tyto problémy nemá .Jen se opravím jak "zblbne "tak střílí všemi směry.Jinak chytá na kliku bez problémů .Někde mě poradili svíci N19C a na tu svíčku to fungovalo právě když měla fréza den bez problému,a byla cihlově červená . Jiné byly po asi 20 minutách začazené . .Hrdlo od karburátoru jsem nedávno těsnil ,bylo to již prevence po střílení ,bylo těsněno jak u válce tak u karburátoru .Nějak mě připadá že každý motor toho to stroje je takový unikát jako prototyp na každém funguje něco jiného.Děkuji za odpovědi.
Re: PF-62
Jestli se po stříkání startsprejem (nebo nějakým jiným sprejem) nezjistí přisávání vzduchu, tak bych se zaměřil na zapalování. Napřed předstih, když bude dobrej, dát pryč klínek a hledat jinou polohu, magneta.
Re: PF-62
Již jsem to psal před více jak rokem k tématu SVÍČKA MF 70:
KOUKNĚTE SE NA KONTAKTY U PŘERUŠOVAČE.
Měli jsme podobný problém u frézy PF 61 s motorem BD-1S72, jela 20-30 minut, pak chcípla a nic nepomáhalo, pouze po výměně za novou svíčku chytla na poprvé, maximálně na podruhé. Stále dokola, nepomáhaly svíčky, PAL, Brisk, NGK, Bosch, Champion, s jednou i více elektrodama, vyzkoušeli jsme kde co. Také nechtěla jít do otáček, střílela do výfuku a karburátoru.
Dál jsme udělaly na motoru ložiska a gufera, nové těsnění válce a hlavy, seřídil se předstih, nic nepomohlo. Opět fréza jela cca hodinu a zase odešla svíčka.
U zapalování jsme laborovali s cívkou. Až jsme přišli na to, že jeden z kontaktů přerušovače, ten pevný, je upálený do jakéhosi půlměsíce, ale bylo to špatně vidět, bylo to zezadu od uchycení na desce zapalování.
Po výměně tohoto kontaktu fréza jede jako pila!!!
Chytá na první škubnutí, prostě už nezlobí!!
Jo a olej používáme Mogul TS nebo Mogul Alfa 2T , poměr 1:40 s naturalem 98 (Verva100, EVO100, apod.)
KOUKNĚTE SE NA KONTAKTY U PŘERUŠOVAČE.
Měli jsme podobný problém u frézy PF 61 s motorem BD-1S72, jela 20-30 minut, pak chcípla a nic nepomáhalo, pouze po výměně za novou svíčku chytla na poprvé, maximálně na podruhé. Stále dokola, nepomáhaly svíčky, PAL, Brisk, NGK, Bosch, Champion, s jednou i více elektrodama, vyzkoušeli jsme kde co. Také nechtěla jít do otáček, střílela do výfuku a karburátoru.
Dál jsme udělaly na motoru ložiska a gufera, nové těsnění válce a hlavy, seřídil se předstih, nic nepomohlo. Opět fréza jela cca hodinu a zase odešla svíčka.
U zapalování jsme laborovali s cívkou. Až jsme přišli na to, že jeden z kontaktů přerušovače, ten pevný, je upálený do jakéhosi půlměsíce, ale bylo to špatně vidět, bylo to zezadu od uchycení na desce zapalování.
Po výměně tohoto kontaktu fréza jede jako pila!!!
Chytá na první škubnutí, prostě už nezlobí!!
Jo a olej používáme Mogul TS nebo Mogul Alfa 2T , poměr 1:40 s naturalem 98 (Verva100, EVO100, apod.)
Re: PF-62
Strelba do karburatora nasho parohaca bola najcastejsie sposobovana guferami.Otec vyhodil tie pliesky co boli medzi guferami a loziskami a potom gufera odpalovalo celkom rychlo.Dalsia vec bola prerazena cievka...dakedy to slo cely den,dakedy len chvilu a zacal strielat.Tak som dal navinut druhu cievku,co vyrabala 200 - 300V a vyrobil zapalko,podobne ako ma babeta.Otvtedy nebol problem.Keby sa mi bolo chcelo vyrobit zapalko s klopnym obvodom,mohlo to byt aj s jednoduchou regulaciou predstihu.
Tie ramienka tiez robili dost sarapatu.Ale to je prve,co sa kontroluje a ramienka sa vzdy cistia pilnikom na nechty.Tak hadam ani kolega na toto nezabudol.Okrem vypalovania kontaktov tam vznikal aj studeny(zamasteny) spoj medzi pritlacnou pruzinkou a kontaktom a aj vylogana diera v tom bakelite vedela potrapit....Bezkontaktove zapalko tieto problemy vyriesilo.
Tie ramienka tiez robili dost sarapatu.Ale to je prve,co sa kontroluje a ramienka sa vzdy cistia pilnikom na nechty.Tak hadam ani kolega na toto nezabudol.Okrem vypalovania kontaktov tam vznikal aj studeny(zamasteny) spoj medzi pritlacnou pruzinkou a kontaktom a aj vylogana diera v tom bakelite vedela potrapit....Bezkontaktove zapalko tieto problemy vyriesilo.
Re: PF-62
Děkuji všem za odpovědi ,raménka ty jediná jsem neměnil ,ale při rozebrání byla nová nezkřivená a kupodivu ani opálená nebyla .To bezkontaktní zapalování z babety nebo nějaké podobné by jistě prospělo .Já vím na trhu je Vape jen ,mám frézu spíš jako koníček a nechci investovat zas tak velkou investici .Jen mě napadlo ,jestli s těmi motory byly problémy již kdysi a nebo je to novodobě ,stářím motoru ,nebo použitou směsí .
- Atlan
- Příspěvky: 9587
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: PF-62
Problem je nastavenie predstihu a velkost odtrhu kontaktov.
Tie 2 veci su velmi podstatne aby bola istka hodena ked je maximum energie na cievke.
Pri velkom predstihu a malej medzere alebo pri velekejmedzere a malom predstihu to bude hadzat iskru ale pojde to blbo.
A najlepsie na tom je ze na niektorych aj pri predpisanom predstihu a spravnej medzere to ide zle a vtedy treba laborovat s klinkom.
Tie 2 veci su velmi podstatne aby bola istka hodena ked je maximum energie na cievke.
Pri velkom predstihu a malej medzere alebo pri velekejmedzere a malom predstihu to bude hadzat iskru ale pojde to blbo.
A najlepsie na tom je ze na niektorych aj pri predpisanom predstihu a spravnej medzere to ide zle a vtedy treba laborovat s klinkom.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
Re: PF-62
Ak si necistil ramienko,pozri,ci nemas zaoxidovany spoj medzi nim a pruzinkou.Co sa ti na tyrystorovom zapalku vidi drahe?Indukcka-par penazi na srotaku,suciastky do stovky,cievku pouzijes tu co mas,len vyrezes stare vinutie a namotas nove...a maz to navzdy.