PF-62
Moderátor: DYK
Re: PF-62
konečně se vrátila diskuse zpět ke správnému tématu !
add 1)
Děkuji za odpověď ohledně otáček motoru. Vzhledem k tomu, že motor dle zkušeností pracuje ve vyšších otáčkách než papírových 2300 ot/min., odhaduji otáčky na cca 3000 ot./min
- tento fakt popírá výpočet zrychlení o 56 %
Plně souhlasím s názorem, že obsah 190ccm ve 4t je nesmysl, odhad 270ccm minimum.
Má někdo reálnou zkušenost před a po výměně motoru? na 3 převod změna z 11km/h na 15km/h???
add 2)
otázka ohledně výfuku, také plánuji svařit nový výfuk.
Je nutné mít brzdící mezistěny ve výfuku?
Co nahradit mezistěny užší trubkou na vyústění výfuku?
Nejsem odborník, ale odhaduji že mezistěny jsou nutné s ohledem na konstrukci motoru.
add 3)
Někde jsem četl, že jde výrazným způsobem zvýšit efektivitu motoru, předěláním na klapkové sání.
Je to reálné u tohoto typu motoru??? otázka na konstruktéry
dík za odpovědi
add 1)
Děkuji za odpověď ohledně otáček motoru. Vzhledem k tomu, že motor dle zkušeností pracuje ve vyšších otáčkách než papírových 2300 ot/min., odhaduji otáčky na cca 3000 ot./min
- tento fakt popírá výpočet zrychlení o 56 %
Plně souhlasím s názorem, že obsah 190ccm ve 4t je nesmysl, odhad 270ccm minimum.
Má někdo reálnou zkušenost před a po výměně motoru? na 3 převod změna z 11km/h na 15km/h???
add 2)
otázka ohledně výfuku, také plánuji svařit nový výfuk.
Je nutné mít brzdící mezistěny ve výfuku?
Co nahradit mezistěny užší trubkou na vyústění výfuku?
Nejsem odborník, ale odhaduji že mezistěny jsou nutné s ohledem na konstrukci motoru.
add 3)
Někde jsem četl, že jde výrazným způsobem zvýšit efektivitu motoru, předěláním na klapkové sání.
Je to reálné u tohoto typu motoru??? otázka na konstruktéry
dík za odpovědi
- brigadnik
- Příspěvky: 1070
- Registrován: stř říj 17, 2007 10:20 am
- Bydliště: Žatecko
- Kontaktovat uživatele:
Re: PF-62
DYK píše:Může jet PF o 50% rychleji, když je rozdíl otáček cca jedna třetina, tedy cca1200 Ot/min?
Pokud má PF62 otáčky 2300/min a já je zvýším na 3600, tak je zvýším o více než polovinu. Základ, z kterýho vycházím musím brát originál motor.
- Atlan
- Příspěvky: 9587
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: PF-62
Doporucujem pozriet graf 4t motoroa a sa zisti ze pri tych 2300ot bude mat este slusny krutak. Samozrejme to nebude obsah 19pccm.
Predpokladam ze 270ccm by mohlo byt vhodnych aby to malo vykon v normalnych otackach.
Na nejake upravy 2t by som sa vybodol.
Ten stvorkat totiz kupis vzdy aj nahradnie diely su k dizpozicii a povolis 4 skrutky a mas vymenene.
Predpokladam ze 270ccm by mohlo byt vhodnych aby to malo vykon v normalnych otackach.
Na nejake upravy 2t by som sa vybodol.
Ten stvorkat totiz kupis vzdy aj nahradnie diely su k dizpozicii a povolis 4 skrutky a mas vymenene.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
PF 62
Dobrý den přátelé
Po 3 letech užívání jsem zjistil že při vyšších otáčkách a zahřátém motoru začíná motor zvonit. Tak jsem se odhodlal a přes zimu sundal motor. Zjistil jsem že na ojničním ložisku je už vůle. Vytáhnu tedy celou kliku a nechám zrepasovat ložisko. Měl bych ale dotaz kolik je max vůle v zámku pístních kroužků. Válec je zatím beze schodku v HÚ ale vůle v zámku pístních kroužků je cca 3 mm. Válec vypadá zatím orig bez výbrusu (72mm). Píst není podřený ani válec. Možná už se vyskytla nějaká ovalita ale od oka zatím nejde poznat.
Máte někdo ověřený obchod kde se dá sehnat celá pístní sada na motor BD-1S72-A popřípadě výbrus válce + sada.
Na internetu jsem našel i čísla ložisek a gufera na kliku. Zrepasuji taktéž když to bude venku.
Po 3 letech užívání jsem zjistil že při vyšších otáčkách a zahřátém motoru začíná motor zvonit. Tak jsem se odhodlal a přes zimu sundal motor. Zjistil jsem že na ojničním ložisku je už vůle. Vytáhnu tedy celou kliku a nechám zrepasovat ložisko. Měl bych ale dotaz kolik je max vůle v zámku pístních kroužků. Válec je zatím beze schodku v HÚ ale vůle v zámku pístních kroužků je cca 3 mm. Válec vypadá zatím orig bez výbrusu (72mm). Píst není podřený ani válec. Možná už se vyskytla nějaká ovalita ale od oka zatím nejde poznat.
Máte někdo ověřený obchod kde se dá sehnat celá pístní sada na motor BD-1S72-A popřípadě výbrus válce + sada.
Na internetu jsem našel i čísla ložisek a gufera na kliku. Zrepasuji taktéž když to bude venku.
Re: PF-62
Táké jsem motor překroužkoval. Měl sem vůli 2-3 mm, což je moc, má být tak desetina,.
Můj píst je starého typu (píst je to nejdražší na celém motoru) a ten má kroužky vysoký ještě 3mm, což se koupit nikde nedá. Takže když sem nechtěl dávat novej píst a dělat výbrus, protože válec je nádherně zachovalej a nevyjetej, tak sem musel čekat, až v tomhle rozměru vyrobí buzuluk v komárově várku kroužků, koupit 3 kusy a sám si vybrousit drážky pro zámky.
Takže pěkně růčo dremelkou...
Výbrus se dá koupit třeba zde:
http://www.motokramek.cz/vybrus-valce-pf-62/
Výfuk sem udělal z trubky a dýnek, přepážky jako originál až na tu poslední, ta má dírky a v nich vevařený trubičky. Na konci je ještě nanýtovaná koncovka, která je sploštělá, to už sem ale nefotil. Bez ní to bylo pořád moc dunivé, se sploštěním je to lepší.
Pro inspiraci:
Můj píst je starého typu (píst je to nejdražší na celém motoru) a ten má kroužky vysoký ještě 3mm, což se koupit nikde nedá. Takže když sem nechtěl dávat novej píst a dělat výbrus, protože válec je nádherně zachovalej a nevyjetej, tak sem musel čekat, až v tomhle rozměru vyrobí buzuluk v komárově várku kroužků, koupit 3 kusy a sám si vybrousit drážky pro zámky.
Takže pěkně růčo dremelkou...
Výbrus se dá koupit třeba zde:
http://www.motokramek.cz/vybrus-valce-pf-62/
Výfuk sem udělal z trubky a dýnek, přepážky jako originál až na tu poslední, ta má dírky a v nich vevařený trubičky. Na konci je ještě nanýtovaná koncovka, která je sploštělá, to už sem ale nefotil. Bez ní to bylo pořád moc dunivé, se sploštěním je to lepší.
Pro inspiraci:
Re: PF-62
Děkuji za odpověď. Jen se zeptám jaký typ kroužků mám do specifikace napsat. Díval jsem se na stránky Buzuluku a mají tam nepřeberné množství typů. Kroužek je pravoúhlý ? Viděl jsem že jsou schopni vyrobit kroužky se zámkem.
A poslední otázka : Na kolik vás ty 3 kroužky vyšly ?
A poslední otázka : Na kolik vás ty 3 kroužky vyšly ?
Re: PF-62
Kroužky jsou to obyčejné pravoúhlé, žádný konus, pro auta, vrtání 72 mm proto bez zámku. Já osobně je objednával přes servis, který jsem uvedl, že zajišťuje i výbrusy a vyšly mě dohromady s poštou na nějakých 550 Kč komplet.
No ale pokud máte novější typ pístu (výška 2,5mm), tak na ten se dají kroužky koupit hotové se zámkem. U 3mm se obávám, že to nedělají, alespoň tak to bylo mně sděleno.
Staré kroužky jsem použil při přesném dopilování zámků jako šablonu (vnitřní stěna zachovává rozměr, sjíždí se jen vnější).
No ale pokud máte novější typ pístu (výška 2,5mm), tak na ten se dají kroužky koupit hotové se zámkem. U 3mm se obávám, že to nedělají, alespoň tak to bylo mně sděleno.
Staré kroužky jsem použil při přesném dopilování zámků jako šablonu (vnitřní stěna zachovává rozměr, sjíždí se jen vnější).
Re: PF-62
Moc děkuji za radu. Dnes jsem psal do Buzuluku, paní mi 1 kroužek 72 mm x 3 mm taktéž bez zámku nacenila na 36 Kč bez DPH což je směšná cena. Objednal jsem pro jistotu 6 kroužků pro případ že bych vybroušení zámku zmrvil. Dnes jsem koupil kliková ložiska a gufera. Pak ještě u někoho nechat vyměnit ojniční ložisko a můžu skládat.
Ještě jednou moc děkuji.
Ještě jednou moc děkuji.
Re: PF-62
https://www.kondor.cz/dynko-89x4-hlubklenute/d-77984/
Rozměry nevím, od oka. Jedinej rozměr známej je průměr a ten je cca o centimetr užší, než originál.
Ono je to u tohoto motoru jedno. Stačí koupit dýnko s průměrem dle zvolené trubky. Já nakonec zvolil 89mm.
Rozměry nevím, od oka. Jedinej rozměr známej je průměr a ten je cca o centimetr užší, než originál.
Ono je to u tohoto motoru jedno. Stačí koupit dýnko s průměrem dle zvolené trubky. Já nakonec zvolil 89mm.