Fortschritt E930/931

Vari, Terra, PF aj.

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
pantera6@o2.pl
Příspěvky: 1
Registrován: úte lis 07, 2017 1:58 pm
Bydliště: 58-125

Re: Fortschritt E930/931

#2476 Nový příspěvek od pantera6@o2.pl »

Dobrý den. Jsem z Polska. Mám spoustu dílů pro traktory, příslušenství a celý stroj. pokud potřebujete psát. pantera6@o2.pl mohu koupit nebo prodat. Posílám do Vizovic :)

https://www.olx.pl/oferta/czesci-fortsc ... 465d1e2535

https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/pkRZ/

myn
Příspěvky: 56
Registrován: pon lis 22, 2010 8:56 am

Re: Fortschritt E930/931

#2477 Nový příspěvek od myn »

Jen tak pro info, jak to vypadá u mě. Já to nemám jen z plechu a v té díře osazení.
Přílohy
IMG_20171107_164920.jpg
IMG_20171107_164920.jpg (9.81 KiB) Zobrazeno 3445 x

mraveneček
Příspěvky: 1320
Registrován: ned bře 30, 2014 6:20 pm
Bydliště: od Třebíča

Re: Fortschritt E930/931

#2478 Nový příspěvek od mraveneček »

Spodní převodovka na Aukru v Německu. https://picclick.de/Fortschritt-E930-E9 ... 93388.html :)

A spousta dalších náhradních dílů.
Družstva. http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =9&t=69747
Kováři. http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =9&t=69882

První PC- Pc 80 286 Ram úchvatných 1 mega Cpu 6 Mhz, disk 20 mega mechanika 5.25 -1.2 mg
OS Norton Commander

myn
Příspěvky: 56
Registrován: pon lis 22, 2010 8:56 am

Omezovač otáček?

#2479 Nový příspěvek od myn »

Mám menší problém, že když Fortschritt "tavím" na plný plyn, tak se občas stane, že najednou spadnou otáčky a chvíli trvá, než zas jde přidat a jede dál. Stává se to při orání, při jízdě s vlekem... prostě kdykoliv při plném plynu. Měl jsem za to, že to dělá přicpaný palivový kohout (naboptnalá gumička -> přicpaná dírka), a že při plném výkonu nestíhá dotékat benzín. Teď jsem se ale při odborné debatě v hospodě dozvěděl, že Fortschritt údajně má omezovač otáček, který může takhle blbnout. Podle pověsti by to měla být krabička umístěná u zapalovací cívky. Údajně ho stačí vyhodit a je klid. Fakt je ten, že někdy jede celkem dlouho na plný plyn a jindy zas padají otáčky poměrně často.
Takže co je na tom omezovači pravdy, víte někdo? Nemáte někdo schéma elektroinstalace?

Uživatelský avatar
Jarda-k
Příspěvky: 2169
Registrován: úte čer 05, 2012 4:47 pm
Bydliště: Kaznějov

Re: Fortschritt E930/931

#2480 Nový příspěvek od Jarda-k »

Ano, omezovač jde bez problémů vyřadit, ale pak se trochu obtížně hlídají otáčky.

myn
Příspěvky: 56
Registrován: pon lis 22, 2010 8:56 am

Re: Fortschritt E930/931

#2481 Nový příspěvek od myn »

Tak jsem dohledal, že ten omezovač je přidělaný přímo na cívce a to na vývodu č.1 (kostra). Pak má ještě dva vývody (oba označené č.3). Takže stačí ty dva vývody č.3 sundat a spojit je? Tím by podle mě měl být omezovač vyřazen a drát č.3 povede přímo do zapalování (případně pokud bude stačit drát, tak jeden vyhodit a druhý zapojit místo do omezovače do zapalování. Viz https://www.imgup.cz/image/LURf.
Funkce omezovače asi teda spočívá v tom, že při překroření otáček (=frekvence) se stane kondenzátor vodivý a ukostří gate tyristoru.

Uživatelský avatar
mikk11
Příspěvky: 32
Registrován: pon bře 27, 2017 9:54 pm
Bydliště: Zdounky

Re: Fortschritt E930/931

#2482 Nový příspěvek od mikk11 »

Čau lidi, konečně jsem si sehnal vozík za svého stroja a doma jsem zjistil že je i sklopný :D . Jenže pak mně čekalo nepříjemné překvapení. Nepřipojím ho protože v oji je menší díra na čep. Řešili jste někdo tento problém? :-/

Uživatelský avatar
Niko01
Příspěvky: 644
Registrován: stř led 04, 2012 7:59 pm
Bydliště: Kúty

Re: Fortschritt E930/931

#2483 Nový příspěvek od Niko01 »

P.R.E.V.R.T.A.T 20 vrtak.
Je to sice fuska ale dasato :prace: .
http://www.youtube.com/watch?v=5MrUadSy ... re=related
Video navod pre SIMSON motor - demontaz,montaz a nadstavovanie motora,prevodovka a karburator.

Uživatelský avatar
mikk11
Příspěvky: 32
Registrován: pon bře 27, 2017 9:54 pm
Bydliště: Zdounky

Re: Fortschritt E930/931

#2484 Nový příspěvek od mikk11 »

Kruci, mám doma jen 18tku vrták :pistol: . Budu muset přikůpit..

Uživatelský avatar
Niko01
Příspěvky: 644
Registrován: stř led 04, 2012 7:59 pm
Bydliště: Kúty

Re: Fortschritt E930/931

#2485 Nový příspěvek od Niko01 »

Ale v pohode mikk,sranda.
Da sa to oje demontovat,a usmucholit na stojanovej vrtacke?
http://www.youtube.com/watch?v=5MrUadSy ... re=related
Video navod pre SIMSON motor - demontaz,montaz a nadstavovanie motora,prevodovka a karburator.

myn
Příspěvky: 56
Registrován: pon lis 22, 2010 8:56 am

Re: Fortschritt E930/931

#2486 Nový příspěvek od myn »

Jestli máš origo vozejk, tak by se konec oje (ten otočný) měl dát sundat. Takovýhle průměr bude určitě lepší vrtat ve svěráku ve stojanové vrtačce.

Uživatelský avatar
deyva
Příspěvky: 319
Registrován: pát úno 13, 2015 11:22 am
Bydliště: Brno-Venkov

Re: Fortschritt E930/931

#2487 Nový příspěvek od deyva »

Jj já jsem kupoval něco jako ANV-350 za Ferdu a tu přední část oje jsem sundal, zašel ke známýmu co opravuje disky a má tam mega velkou stojanovou vrtačku (přes dva metry vysokou), dal tam myslim 19.5 vrták a projel mi to durch. Za deset minut jsem odcházel...

Uživatelský avatar
mikk11
Příspěvky: 32
Registrován: pon bře 27, 2017 9:54 pm
Bydliště: Zdounky

Re: Fortschritt E930/931

#2488 Nový příspěvek od mikk11 »

Jasné že tio bude lepší ve stojanovce.Ještě přemýšlím o soustruhu, ale nevímjetli to tam pude upnout. teoreticky by to šlo vrtnout aj normální vrtačkou ve svěráku, ale když se to kousne tak mně to pěkně vyfackuje. už jsem vrtal velké díry a je to peklo.. :cert:

Uživatelský avatar
deyva
Příspěvky: 319
Registrován: pát úno 13, 2015 11:22 am
Bydliště: Brno-Venkov

Re: Fortschritt E930/931

#2489 Nový příspěvek od deyva »

Jen tak mimochodem jsem objevil, žefirma AEV v Kroměříži vyrábí "tyristor zapalka" na Simsony. Až mi to příště odejde, tak objednám to jejich, třeba to bude lepší, než ty jetý ze simsonů nebo nový noname někde z číny :-) https://eshop.aev.cz/aev-0505

Borin
Příspěvky: 276
Registrován: sob led 02, 2016 10:08 pm
Bydliště: Hradec Králové

Re: Fortschritt E930/931

#2490 Nový příspěvek od Borin »

Pokud by někdo chtěl, tak tu mám spodní hliníkovou převodovku, 3ráfky a 3klapačky na poloosy...

Odpovědět

Zpět na „Traktory sériové výroby - jednoosé frézy“