dvojtakt alebo stvortakt
Moderátor: DYK
Re: dvojtakt alebo stvortakt
Ja neviem, to XP200, akosi mám predsudky voči Čine. No ťazko povedať, čo všetko sa v Číne vyrába, alebo aspoň montuje. Snáď už všetko. Možno aj olomoucké syrečky a Liptovská bryndza.
zatial všetkým dakujem za príspevky
zatial všetkým dakujem za príspevky
Re: dvojtakt alebo stvortakt
Asi jo. Asi se s tím zbytečně moc zaoberaš. Ale ať zvolíš jakýkoli motor budeš muset ten výkon dostat na zem a to teprve bude oříšek. Výběr motoru je proti tomu malina.
Já XP200 mám a od té doby nevidím sebemenší důvod volit Hondu 160 a to jen proto, že jsem 190 v přímém porovnání ještě neměl. 160 ano.
Já XP200 mám a od té doby nevidím sebemenší důvod volit Hondu 160 a to jen proto, že jsem 190 v přímém porovnání ještě neměl. 160 ano.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: dvojtakt alebo stvortakt
Přelouskal jsem všechny příspěvky a také se pokusím přispět se svými zkušenostmi. Máme Hondu GCV190 rok 2006 a XP-200 rok 2016. Předtím jsme měli Tecumseh rok 1995. Máme Vari, dříve byl i Jikov, ale se čtyřtaktem to je úplně něco jiného, jak říká můj známý: "Dvoutakt, to je motorka..." a má pravdu. Nikdy jsem nepotkal nikoho, kdo by přešel z 2T na 4T. 2T chápu pro lidi, co nechtějí předělávat převodovky pro 4T a nebo pracují v obrovských náklonech. O tom, že je potřeba se motoru a palivu věnovat tu kluci napsali dost, používám stabilizátor a karburátory vyjíždím do sucha také. Za těch 11let co máme Hondu byla na čištění karburátoru jen jednou, když se to zanedbalo. Za sebe se tedy vyjádřím jen k XP-200 vs. GCV190(tenkrát ještě GSV nebylo v nabídce). Motory to jsou oba velice dobré a výkonnostní rozdíl je znát jen a pouze ve štěpkovači Rapido, jak jsem již kdysi tvrdil Jardovi Malichovi, a dnes mi dá jistě za pravdu. V orbě, sekačce, mulčovači je ten rozdíl nepoznatelný. Až se jednoho dne rozhodne GCV odejít do věčných lovišť (zatím tomu absolutně nic nenasvědčuje) tak s největší pravděpodobností půjde do domu druhé XP. Za ty prachy je ten motor dost dobrej, na takové to domácí makání paráda.Není Čína, jako Čína...
Re: dvojtakt alebo stvortakt
Proximák: dakujem za názor. Stojí to za úvahu to XP. Bol som sa na po pozrieť, 20km od domu mám firmu ŠUPA, ktorá to kompletuje. No ked predajca s takým divným tónom povedal, že je to Čína, veľmi som sa tomu nevenoval a zameral sa viac na GSV190. Faktom zostáva, že to XP výkonovo málo stráca na GSV, zvlásť, keď s tým nemienim ťahať ťazkú vlečku. A cenový rozdiel 250 éčiek.Ďalší chrobák do hlavy.
Fakt to moc analyzujem. Asi pojdem do obchodu a kúpim podla momentálnej nálady.
Ďakujem všetkým
Fakt to moc analyzujem. Asi pojdem do obchodu a kúpim podla momentálnej nálady.
Ďakujem všetkým
Re: dvojtakt alebo stvortakt
Ve vlečce je ten rozdíl také neznatelný, než aby se zadusil motor, tak začnou hrabat kola, s nadsázkou. A v tom svém prvním textu mám chybu, to se omlouvám. Chtěl jsem napsat, že neznám nikoho, kdo by přešel z 4T na 2T Záleží na co to chceš, ale na takové to domací šudlání je podle mého názoru XP dostatečný motor
Re: dvojtakt alebo stvortakt
Ti říkám, budeš mít možná víc problému s přenosem výkonu na zem než z nedostatkem výkonu některého z uvedených motorů. Taky jsi říkal, že jsi nějaký věci dostal. Co máš třeba za pluh?
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: dvojtakt alebo stvortakt
To ani boh nevie, čo to je. Ten traktorík, ktorý to ťahal bol nejaký "holanďan", jednoosák, tri rýchlosti vpred, jedna spiatočka, klasická spojka ako na motorke s páčkou na riadidlách. 170cm3 a rebrovaná hlava valce, no niečo podobné ako boli volakedy Jawy 150. Od toho pána som dostal pluh, vyorávač zemiakov, krobkovač a akýsi smyk. Možno to pojde prispôsobiť, vyrobím upínanie aby to pasovalo a origo upinacie teleso. Ten traktorík pán rozobral a zaniesol do kovošrotu, fakt neviem čo to bol za zázrak.
-
- Příspěvky: 237
- Registrován: pát dub 08, 2016 7:42 am
- Bydliště: Vrchlabí
Re: dvojtakt alebo stvortakt
Proximák má naprostou pravdu - rozdíl v krouťáku mezi XP a GSV je velmi nejasný a znatelný jen při použití se těpkovačem Rapido při kouskování silnějších větví. Jinak XP je velmi spolehlivý motor, který můžu po dovuletém hodně aktivním využívání jen doporučit i náročnějšímu člověku. Proti GSV 190 má jednu zásadní výhodu, snáze startuje za hlubokých mrazů. Jinak co se týká výroby v Číně, na Youtube je video přímo z fabriky ZongShen Motor, která XP-200 vyrábí. Je to obr který má 16 tisíc zaměstnanců a velmi moderní výrobní provoz, což je ostatně na videu i vidět:
https://www.youtube.com/watch?v=JXxXUzriu4c&t=5s
https://www.youtube.com/watch?v=JXxXUzriu4c&t=5s
Re: dvojtakt alebo stvortakt
Já si ještě uvědomil - on ten XP200 bude mít asi aji levnější díly, když už se teda má něco vysrat. Třeba koupě karburátoru z nějakého důvodu nebude tak bolavá, jako u Hondy a nemluvě o jiných.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
-
- Příspěvky: 237
- Registrován: pát dub 08, 2016 7:42 am
- Bydliště: Vrchlabí
Re: dvojtakt alebo stvortakt
DYKu, musím souhlasit - karbec na XP za 400, na Hondu za 3500 :-)
Re: dvojtakt alebo stvortakt
Já vím
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: dvojtakt alebo stvortakt
Až mám pocit, ze vy dvaja ste dilermi XP 200. Nie......... žartujem samozrejme, cením si vaše názory a určite sa k Šupovi pojdem na to pozriet.
Ďakujem pánové za ochotu poradiť a Váš čas.
Ďakujem pánové za ochotu poradiť a Váš čas.
Re: dvojtakt alebo stvortakt
Možná se budu opakovat- XP ti doporučuji, poněvadž jsi řekl na co ji budeš používat a v terénu většinou rozdíl nepoznáš. Kdybys však vozil 5 a více metráků po silnici do kopce, Hondu bys ocenil. Je rozdíl kopec vyjet o stupeň vyšší rychlostí. To však není tvůj případ a pokud nemáš peněz nazbyt, kup XP. Ona Honda je celkem choulostivá, pracuje s velmi chudou směsí a naše benzíny ji někdy dělají problémy. Samozřejmě, že můžeš narazit na vadný kus, ale od toho je tu záruka. Jo a do benzínu přidávej aditivum (např. VIF Super Benzin Aditiv) proti usazeninám, které se tvoří ve spalovacím prostoru, nebo kupuj benzíny EFECTA od Benziny, nebo od Schellu, které aditiva obsahují.
Re: dvojtakt alebo stvortakt
Já bych rád ten pluh viděl a jakou má šíři záběru?
Pepa má pravdu v tom, že s Hondou může být tahání vozíku lepší. Je ale otázka o kolik? Při jízdě do toho kopce to nemusí být vždy jen o tom, vyjedeš - nevyjedeš, ale o tom, že dojedeš jen o kousek dál, protože pak už stejně klesnou otáčky natolik, že prokluzuje odstředivá spojka. Ale ano, těch pár metrů navíc může být hraniční pro vyjel - nevyjel. Záleží na konkrétním kopci a jeho délce. Já jsem takto "testoval" v porovnání GCV 160 vs. XP 200. Jeden vozík, jedna zátěž, stejný řidič a stejný asfaltový stoupání s rozjezdem po rovině ve stejné vzdálenosti. Dva motory. Zkoušeno 4x, dva a dva pokusy a rozdíl? 20cm v dojezdu před prokluzováním spojky tu pro ten a tu pro onen motor. Jelo se až se to zastavilo. Měl jsem strach že to začne skákat a hrabat i na tom asfaltu. No nestalo se ani v jednom pokusu a šlo to "na spojku". To rozdílné zastavení z nemohoucnosti bylo tedy kapánek rozdílné, ale vždy se dá říct v půli kopce - stoupání a prostě pochybuju, že by to byť 190tka vyjela. Neměl jsem ji k dispozici, jinak bych ji určitě do "testu" zapojil. No a proto všude píšu - jak jsem poznal XP 200 nevidím důvod kupovat 160. To mám ozkoušené a za tím si stojím.
Pepa má pravdu v tom, že s Hondou může být tahání vozíku lepší. Je ale otázka o kolik? Při jízdě do toho kopce to nemusí být vždy jen o tom, vyjedeš - nevyjedeš, ale o tom, že dojedeš jen o kousek dál, protože pak už stejně klesnou otáčky natolik, že prokluzuje odstředivá spojka. Ale ano, těch pár metrů navíc může být hraniční pro vyjel - nevyjel. Záleží na konkrétním kopci a jeho délce. Já jsem takto "testoval" v porovnání GCV 160 vs. XP 200. Jeden vozík, jedna zátěž, stejný řidič a stejný asfaltový stoupání s rozjezdem po rovině ve stejné vzdálenosti. Dva motory. Zkoušeno 4x, dva a dva pokusy a rozdíl? 20cm v dojezdu před prokluzováním spojky tu pro ten a tu pro onen motor. Jelo se až se to zastavilo. Měl jsem strach že to začne skákat a hrabat i na tom asfaltu. No nestalo se ani v jednom pokusu a šlo to "na spojku". To rozdílné zastavení z nemohoucnosti bylo tedy kapánek rozdílné, ale vždy se dá říct v půli kopce - stoupání a prostě pochybuju, že by to byť 190tka vyjela. Neměl jsem ji k dispozici, jinak bych ji určitě do "testu" zapojil. No a proto všude píšu - jak jsem poznal XP 200 nevidím důvod kupovat 160. To mám ozkoušené a za tím si stojím.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
-
- Příspěvky: 237
- Registrován: pát dub 08, 2016 7:42 am
- Bydliště: Vrchlabí
Re: dvojtakt alebo stvortakt
Tak zrovna na EFECTU bych se vyprdnul. Jedná se o klasickou 95ku akorát jinak obchodně označenou a problémy bude dělat stejný jako Natural 95/Super 95. Pokud chceš mít motor bez problému, tak jedině 98 oktanů, nemá to vliv na výkon, ale na čistotu karbce a palivovýho systému to stojí. S pětadevadesátkou měl problém i můj XP, zřejmě nějaký starší benzín a tak motor bez zátěže poměrně výrazně houpal. Po výměně za Vervu a vyčištění karbce funguje jak švýcary.