PF-62
Moderátor: DYK
Re: PF-62
Pro inspiraci ohledně příruby pro 4taktní motor koukni sem http://abadonna.rajce.idnes.cz/pufik/. Toto je moje řešení po drobných uprávách podle nového motoru funkční. Je tam příruba na motor a mezikus-redukce na originální spojku. Spojka je origo a kdykoli jde osadit zpět na původní motor. Pro snížení vibrací je na mezikusu osazené ložisko, které se osadí do původní příruby spojky.
Zdravím všechny na tomto vláknu,
jsem novým majitelem PF-62, pustil jsem se do rekonstrukce, momentálně rozebraná převodovka, čištění, výměna ozubených kol, gufer...
Rád bych do budoucna osadil 4T motor, může někdo podrobněji popsat přírubu na nový motor, nejlépe i foto, popřípadě i zkušenosti čeho se vyvarovat? Zamlouvá se mi řešení (Pavla z Hradce Králové), které mi přijde vzhledově i funkčně téměř dokonalé.
díky
Zdravím všechny na tomto vláknu,
jsem novým majitelem PF-62, pustil jsem se do rekonstrukce, momentálně rozebraná převodovka, čištění, výměna ozubených kol, gufer...
Rád bych do budoucna osadil 4T motor, může někdo podrobněji popsat přírubu na nový motor, nejlépe i foto, popřípadě i zkušenosti čeho se vyvarovat? Zamlouvá se mi řešení (Pavla z Hradce Králové), které mi přijde vzhledově i funkčně téměř dokonalé.
díky
Re: PF-62
Mám dotaz ohledně horní hřídele převodovky. Převodovku mám rozpůlenou a chystám se vymezit vůle mezi rychlostními koly horní hřídele. Dle návodu jsem zjistil, že původně byla hřídel osazena dvěma vymezovacími kroužky. Já ovšem v převodovce našel jenom jeden kroužek a vůli cca 15mm.
1. Znáte někdo rozměry vymezovacích kroužků?
Druhý poznatek který má zřejmě vliv na špatný chod je, alespoň u mě to, že na konci horní hřídele směrem k vleku je osazeno ložisko, které nemá žádné zajištění. Pod krytkou kouká hřídel, bez matky, bez klínku .... pokud se ložisko posune vznikne zase vůle mezi rychlostními koly.
2. Nevíte co na konci té hřídeli chybí, popř. jak má být zmiňované ložisko zafixováno?
https://postimg.cc/image/8hwx374r8r/
děkuji za rady
1. Znáte někdo rozměry vymezovacích kroužků?
Druhý poznatek který má zřejmě vliv na špatný chod je, alespoň u mě to, že na konci horní hřídele směrem k vleku je osazeno ložisko, které nemá žádné zajištění. Pod krytkou kouká hřídel, bez matky, bez klínku .... pokud se ložisko posune vznikne zase vůle mezi rychlostními koly.
2. Nevíte co na konci té hřídeli chybí, popř. jak má být zmiňované ložisko zafixováno?
https://postimg.cc/image/8hwx374r8r/
děkuji za rady
Re: PF-62
Já měl na konci hřídele distanční podložku. Je to kus trubky s drážkou pro pero a utažené to bylo matkou. Tím bylo ložisko zafixované.
Druhý poznatek který má zřejmě vliv na špatný chod je, alespoň u mě to, že na konci horní hřídele směrem k vleku je osazeno ložisko, které nemá žádné zajištění. Pod krytkou kouká hřídel, bez matky, bez klínku .... pokud se ložisko posune vznikne zase vůle mezi rychlostními koly.
2. Nevíte co na konci té hřídeli chybí, popř. jak má být zmiňované ložisko zafixováno?
Druhý poznatek který má zřejmě vliv na špatný chod je, alespoň u mě to, že na konci horní hřídele směrem k vleku je osazeno ložisko, které nemá žádné zajištění. Pod krytkou kouká hřídel, bez matky, bez klínku .... pokud se ložisko posune vznikne zase vůle mezi rychlostními koly.
2. Nevíte co na konci té hřídeli chybí, popř. jak má být zmiňované ložisko zafixováno?
Re: PF-62
fuj 4takty v pfce to je jak sex se 4 kondomy
60. léta strojově dobrý
viewtopic.php?f=23&t=32858&start=1000
1 stroj
viewtopic.php?f=20&t=29038&start=1000
H6 k6 to je pro hlupáky!
S vůlí,na naklepnutí,s přesahem
viewtopic.php?f=23&t=32858&start=1000
1 stroj
viewtopic.php?f=20&t=29038&start=1000
H6 k6 to je pro hlupáky!
S vůlí,na naklepnutí,s přesahem
Re: PF-62
Motor 1S72A - zajímalo by mě jaké jsou maximální otáčky motoru, bez jakýchkoli úprav?
Napadla mě myšlenka vyrobit laděný výfuk, otázka je o kolik se otáčky zvýší s laděným výfukem bez výměny ojnice a pístu?
Má taková úprava smysl?
Nejsem strojař, každou radu vítám.
Napadla mě myšlenka vyrobit laděný výfuk, otázka je o kolik se otáčky zvýší s laděným výfukem bez výměny ojnice a pístu?
Má taková úprava smysl?
Nejsem strojař, každou radu vítám.
- Fréza PF-62
- Příspěvky: 43
- Registrován: ned zář 22, 2013 7:12 pm
- Bydliště: Lanškroun
Re: PF-62
Maximální otáčky motoru jsou dle výrobce 2300 ot/min. Motor v praxi dosahuje daleko více. V jednom vláknu tady byly dohady, jaký je rozdíl mezi PF-62 a PFD -63, když oba motory točí stejně, PFD-63 je ale přesto pomalejší.
U dieselu Slavia 1D80, osazeném v PFD-63, jsou otáčky 2300/min. blokovány, protože při přetočení může dojít k destrukci motoru. U benzínu 1S72A ne. Otáčkám 2300/min. přibližně odpovídá rychlost 9,2 km/h na 3.rychlost. Převodovky obou strojů jsou opravdu shodné...
Zajištění horního hřídele trubičkou a korunovou maticí M16x1,5 je správné. (Délku teď přesně nevím- o něco více, než je válcová část hřídele, aby po dotažení matice došlo ke stisknutí kol. Dotahovat s citem - stahuje se pouze proti segerovce u prostředního ložiska hřídele !) V případě potřeby pohonu stacionárního nářadí se zmíněná trubička vyjme a nahradí zubovou spojkou a průchozím víčkem.
U dieselu Slavia 1D80, osazeném v PFD-63, jsou otáčky 2300/min. blokovány, protože při přetočení může dojít k destrukci motoru. U benzínu 1S72A ne. Otáčkám 2300/min. přibližně odpovídá rychlost 9,2 km/h na 3.rychlost. Převodovky obou strojů jsou opravdu shodné...
Zajištění horního hřídele trubičkou a korunovou maticí M16x1,5 je správné. (Délku teď přesně nevím- o něco více, než je válcová část hřídele, aby po dotažení matice došlo ke stisknutí kol. Dotahovat s citem - stahuje se pouze proti segerovce u prostředního ložiska hřídele !) V případě potřeby pohonu stacionárního nářadí se zmíněná trubička vyjme a nahradí zubovou spojkou a průchozím víčkem.
PF-62, PFD-63 + PV-81, PP-23, F-651, Ž-151, VLM, PCM, KM-64, BDM-100, N-12, ZP-130, PM-200, VM, VHM-125
Zetor 25 A
Zetor 25
Škoda 30
Zetor 25 A
Zetor 25
Škoda 30
Re: PF-62
Ladiť výfuk bez ladenia zbytku ? Nemá význam! A celkovo ladenie tohto motora je zbytočné! Ak už niečo chceš "ladiť" skús bezkontaktné zapaľovanie ale len v prípade že to ktoré máš teraz je na hovno. Alebo ak chceš "ladiť" viac tak namiesto starého 2T daj nejaký nový 4T.
Re: PF-62
Doklady pro PF k provozu na komunikacích k mání u Šálka, viz https://www.facebook.com/groups/1836988 ... cation=ufi
Tj-5
Tj-6,5
Tj-6,5
Re: PF-62
Tak mně bohužel odepsali, že NE!marvon píše:Doklady pro PF k provozu na komunikacích k mání u Šálka, viz https://www.facebook.com/groups/1836988 ... cation=ufi