VARIna 1988

Vari, Terra, PF aj.

Moderátor: DYK

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Proximák
Příspěvky: 676
Registrován: stř říj 22, 2008 7:28 pm
Bydliště: okres Třebíč

Re: VARIna 1988

#106 Nový příspěvek od Proximák »

Duro není vůbec za co :friends: S takovým motorem jsem se nesetkal a ani na netu nic o něm není, třeba někdo znalejší bude vědět. Nejistější bude když sundáš hlavu a změříš si to, přeci jen u dvoutaktu to nic není. Budeš montovat manuální a nebo automatický dekompresor? Chladicí plech budeš upravovat a nebo dávat taky nový? :)

Uživatelský avatar
duro91
Příspěvky: 84
Registrován: sob dub 23, 2016 9:19 pm
Bydliště: Košice

Re: VARIna 1988

#107 Nový příspěvek od duro91 »

Proximák:

Asi bude tá demontáž a meranie najistejšia cesta, áno Jikov 1427 je zrejme nejaký medzistupeň medzi 1414 a 1433. Mám v pláne mechanický dekompresor kedže počul a čítal som pár názorov že automatický dekompres zvykne blbnúť + chcelo by to úpravu karburátoru. Chladiací plech si upravím doma sám. Na stránkách "zahradales" ponúkajú celú sadu na prerábku na dekompres, asi to z toho e-shopu objednám.
Pomocníci v záhrade by VARI: Jikov 1427 + T-20 + BSU-022 + AZS349 + RP-T2/S

Jarda Malich
Příspěvky: 237
Registrován: pát dub 08, 2016 7:42 am
Bydliště: Vrchlabí

Re: VARIna 1988

#108 Nový příspěvek od Jarda Malich »

1427, nebyl to ještě terráckej motor? S červenou plechovou nádrží byl 1414 (vrtání 56 mm), následovník byl 1433 s bezkontaktním zapalováním PAL a plastovou nádrží. Jo a ten mechanickej dekompresák je výbornej, měl jsem ho na motoru 1447DV, fungoval naprosto spolehlivě, pak jsem to vyměnil za XP200 :-)

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14629
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: VARIna 1988

#109 Nový příspěvek od DYK »

Není to jedno? Vrtání 56 může mít i motor Terra jen měl kratší zdvih, proto menší objem motoru. Válec na Terru je kratší, klika z Vari na terru nejde. Pořizovat dekompresor je vyhazování peněz a čtyřicet let to nikomu nechybělo.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Jarda Malich
Příspěvky: 237
Registrován: pát dub 08, 2016 7:42 am
Bydliště: Vrchlabí

Re: VARIna 1988

#110 Nový příspěvek od Jarda Malich »

DYKu, v jednom máš každopádně pravdu - ono to jako vyhazování peněz může skončit. Sundáš makovici a zjistíš, že na válci jsou rýhy, takže to zgenerálkuješ a přitom jsi chtěl vlastně jen ten dekompresák. Každopádně za zbytečnost ho nepovažuju. Na to, jak jsem mladej cucák, tak jsem se se startováním svýho prvního dvoutaktu pěkně natrápil. Člověk musel mít sakra švih v ruce, aby mu to při startování kolikrát nevytrhlo rukojeť z prostorů mezi prsty. Zato ten druhý,1447 DV, ten se startoval skoro sám. Na to, že má vyšší obsah, s ventilem se to startovalo opravdu parádně. Už při prvním příspěvku mě napadlo slovo ekodotace, jestli by možná i nestálo za to, aby tazatel ten motor vyměnil za XPčko, který mu pěknejch pár let poslouží a práce s nim je jiný kafe. Samozřejmě, že všechno taky závisí na tom, jaký k tomu motoru má vercajk. Např. třistasedmnáctku spáruje se 4T jak prd jen při výměně upínacích kolíků za nýtky, ale pokud má DSK 316 nebo cokoliv jinýho, co seká trávu, bude do toho už muset hrábnout víc, aby uzpůsobil převody.

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14629
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: VARIna 1988

#111 Nový příspěvek od DYK »

No, já razím teorii, kdo nenastartuje Jikov neměl by se strojem raději vůbec dělat. Přece jenom je zapotřebí jakási fyzická zdatnost obsluhy a start bezproblémového motoru je jen začátek. A ekodotace? Nechci to cpát každému na potkání. Motor v ekodotaci, dá se takto vyřešit i nějaká ta převodovka atd atd. Věřím, že o této možnosti lidé vědí, kdo chce - ví a na Slovensku není.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Uživatelský avatar
Proximák
Příspěvky: 676
Registrován: stř říj 22, 2008 7:28 pm
Bydliště: okres Třebíč

Re: VARIna 1988

#112 Nový příspěvek od Proximák »

Duro tu psal že chce dekompresor i kvůli otci, což plně chápu. Né každý chce 4-tatkt a tak má právo volby. Jsou to vyhozený peníze v určitým slova smyslu, ale zas si za ně koupím komfortnější obsluhu, takže každého věc jak se rozhodne :)
Jinak podle chytrý knížky je původní terráckej motor T116 označen "1283" :)

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14629
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: VARIna 1988

#113 Nový příspěvek od DYK »

Nevšiml jsem si, že by psal o otci. Navíc je mě to tak nějak jedno, je to každého věc. Já si jen dovolil napsat svůj pohled na věc.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Uživatelský avatar
duro91
Příspěvky: 84
Registrován: sob dub 23, 2016 9:19 pm
Bydliště: Košice

Re: VARIna 1988

#114 Nový příspěvek od duro91 »

Pre mňa osobne štartovanie 2T motoru Jikov nerobí žiadný problém, chce to švih a ten motor naskočí na "drc" dekompresor by som chcel namontovať hlavne pre otca, sily ešte má, rád by pár krát pracoval s plečkou ale nejak už ten švih v rukách nieje na nahodenie Jikovu. Pokiaľ sa budú 2T Jikov motory vyrábať a budú dostupné dielce, nemám v pláne meniť motorovú jednotku. áno kupoval som tento systém od ruky, bolo plno ponúk s 4T motorom a už aj s prevodovkou DSK, ale nechcel som, chcel som 2T Jikov. Nevravím, prevodovku DSK by som prijal, ale momentálne je tok financií nasmerovaný inam. T-20 zatiaľ postačuje.
Pomocníci v záhrade by VARI: Jikov 1427 + T-20 + BSU-022 + AZS349 + RP-T2/S

Odpovědět

Zpět na „Traktory sériové výroby - jednoosé frézy“