Vari System
Moderátor: DYK
Re: Vari System
petr611:
Tak gratulácia že ti varinka maká ako má. Takže predsa tam hralo rolu to gufero. Ohľadom oleja, ja pouťívam olej Shtihl miešam v pomere 1:40 do 5 Litrovej bandasky a lejem to do všetkého s 2 T motorom. Varinka mi pradie ako nová.
Tak gratulácia že ti varinka maká ako má. Takže predsa tam hralo rolu to gufero. Ohľadom oleja, ja pouťívam olej Shtihl miešam v pomere 1:40 do 5 Litrovej bandasky a lejem to do všetkého s 2 T motorom. Varinka mi pradie ako nová.
Pomocníci v záhrade by VARI: Jikov 1427 + T-20 + BSU-022 + AZS349 + RP-T2/S
- Lišák1
- Příspěvky: 1175
- Registrován: úte čer 02, 2009 8:28 pm
- Bydliště: Sklené nad Oslavou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vari System
To jsou dobrý rady, míchat směs pokaždé jinak, to motoru prospěje. Kup si litr oleje s měrkou v Husgvarně nebo u Stihlu, oba oleje jsou výborný. Máš tam přesnou míru na 3 nebo 5l. Osobně to dělám tak že odměřím měrku na 5 nebo 2x5 na 10 litrů,naleju do prázdného kanystru a natankuji přesné množství benzínu. Poměr je vždy úplně stejný. A stačí dodržet poměr 1:50 u těhle olejů.
Nissan Terrano 3,0 TDI, Zetor 5211
Re: Vari System
Ono asi není na víčku nádrže napsáno MIX 1:40 jen tak .A nemyslel jsem to jako že 1 namícham 1:33 pak třeba 1:40 . Mám odměrku 1 dcl.Ale nikdy neuhlídaš jestli dáš o mililitr víc nebo míň. Většinou mám směs 1:35 kterou dávám do křovinořezu takže i do varika.
- Lišák1
- Příspěvky: 1175
- Registrován: úte čer 02, 2009 8:28 pm
- Bydliště: Sklené nad Oslavou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vari System
Nic ve zlém, ale je dobré si přečíst návod k tomuto motoru, kde poměr 1:40 je pouze pro záběh nového stroje, jinak se používá 1:50.
http://www.motorjikov.com/wp-content/up ... -JIKOV.pdf
http://www.motorjikov.com/wp-content/up ... -JIKOV.pdf
Nissan Terrano 3,0 TDI, Zetor 5211
Re: Vari System
Ano u nových motorů to je možné ale já mám starý DMJ 315 a i opravář mi říkal že je lepší 1:40 protože už opravoval nějaké přidřené motory a když se ptal na směs tak vždycky dávali 1:50 např. třeba když kosíte bubnovkami tak ty motory jsou poměrně namáhané Ale nebudeme se hádat každý dává směs podle sebe vždyť někteří tam lijou M2T a diví se proč ten motor nechce jet když mají svíčku i výfuk ucpaný karbonem .
Re: Vari System
Nedělám si iluze o míchačích, kteří si jen myslí, že používají směs 1:50. Většině je jasné, že do padesáti litrů benzínu patří litr oleje. Čím je míchané množství menší, tím je větší problém s jednotkami. Chci tím říct, po zkušenostech, že bych pochybnosti o tvrzení poměru 1:50. Ale v tu dobu je to už jedno, musí se to opravit.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Vari System
ŘSDDYK píše: musí se to opravit.
Re: Vari System
To ne, tak dlouho to trvat nemůže.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Vari System
míchám klidně i 1/2 litru poměr si spočítám a olej odměřím injekční stříkačkou ale vím jak to chodí štamprla na litr a podobné odměrky
Re: Vari System
Jo jo, taky pár takových znám
Re: Vari System
Zdravím pánové,dostal jsem se k mailu az nyní. Ja používám zmiňovaný olej Husquarna s odmerkou. Kourivost minimální. Předchozí majitel tam dával něco co kourilo fakt hodne a ještě to teklo z vejfuku. Koukal jsem do výfukového kanálu a cistej moc není. Nevím,co je normální stav karbonu,ale ja mam nanos urcite 1mm. Ma smysl to čistit,nebo se to casem pri pouzivani kvalitního oleje zlepsi?
-
- Příspěvky: 533
- Registrován: ned čer 26, 2011 8:30 pm
- Bydliště: Hořešovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vari System
Bez vyčištění spalovacího prostoru a výfukového kanálku s výfuku by se neměl měnit typ oleje. Každý typ tvoří jiné usazeniny - karbon.
Re: Vari System
Ano,motor by se měl od karbonu vyčistit jelikož oleje např.Husqvarna, Mogul TSF. obsahují přídavky které rozpouští karbon. A když tam je i ta malá vrstva tak ji to může rospustit a zničit válec. Takže jak píše pán nade mnou sundat hlavu motory a výfuk a očistit od karbonu a zároveň zkontrolujete stav válce.
Re: Vari System
A směs dávejte 1:40.
Re: Vari System
Chystám se karbon očistit a po vyměňovat těsnění. V servisní příručce doporucuji karbon oškrábat nějakým tupým nástrojem. Neexistuje nějaká chemikálie na rozpuštění? Něco co máte vyzkoušené.