Terra
Moderátor: DYK
- Lišák1
- Příspěvky: 1175
- Registrován: úte čer 02, 2009 8:28 pm
- Bydliště: Sklené nad Oslavou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Terra
Špatná informace, špatná nebo žádná rada. Ale dost tě nechápu. Ložiska i gufera jsou normálních rozměrů, všude k dostání, proč ten motor nerozebereš a hned víš, co vlastně potřebuješ. Když to ráno rozebereš, dopoledne koupíš nové věci a večer jezdíš.
Nissan Terrano 3,0 TDI, Zetor 5211
Re: Terra
Jasné, pustím sa do toho, len som už uvažoval, že materiál budem mať vopred pripravený. Podľa všetkého by to mal byť normálny Jikovácky motor, ale z tých prvých, čo sa vyrábali v 70-80tych rokoch, tuším 124ccm a ak sa nemýlim sú tam ložiská 6203. Guferá sú asi odlišné na každej strane, ale rozmer zatiaľ neviem.
Re: Terra
To byl motor MJ-5. Tady je odkaz na návody:http://www.vari.cz/rady-a-navody/navody ... v/art:630/. V návodu je i seznam náhradních dílů
Re: Terra
Nevíte čím to je že po zahřátí špatně startuje motor Terra? Dělá to tak mně i tchánovi.
Re: Terra
Asi zgenerálkuju karburátor. Pořád je to nějaké plné benzínu. Jehlu nad plovákem jsem měnil a nepomohlo to.
Re: Terra
Dnes jsem na to asi přišel. I když byl plovák úplně nahoře , tak dost nepřitláčel jehlu nad ním. Plovák se opřel o tyčku cucáku a benzín pořád pomalu tekl do karburátoru. Upravil se pant na plováku a zatím to vypadá dobře. Zítra budu asi orat , tak uvidím.
Re: Terra
Ten plíšek naletovanej na plováku se časem jaksi "unaví" a dělá co tě trápilo. Přihnutím se to dá bezezbytku "vyléčit" když je dobrý ventil.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Terra
Jo jo. Oral jsem a je to dobré. Startovat to jde dobře , protože se to "nepřechlastá". Plovák totiž zavře jehlu.
Jen když byl motor hodně teplý , tak kolísaly otáčky. No uvidím.
Jen když byl motor hodně teplý , tak kolísaly otáčky. No uvidím.
Re: Terra
Nevím jestli o tom už někde nebyla řeč , ale dávám to sem. Ekodotace na motor: http://www.vari.cz/rady-a-navody/techno ... 0ekodotace
Re: Terra
Chystám sa poliť motor Terra MJ 5, budem meniť valivé ložiská na kľuke. Stačí pri opätovnom skladaní dať medzi kartre len papierové tesnenie, alebo to aj podlepiť motorárskym tmelom? Alebo dať len tmel???
Dík...
Dík...
-
- Příspěvky: 1320
- Registrován: ned bře 30, 2014 6:20 pm
- Bydliště: od Třebíča
Re: Terra
já bych tam dal papírové těsnění z kladívkového papíru a pomáznul to z každé strany trochu tmelem.
Družstva. http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =9&t=69747
Kováři. http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =9&t=69882
První PC- Pc 80 286 Ram úchvatných 1 mega Cpu 6 Mhz, disk 20 mega mechanika 5.25 -1.2 mg
OS Norton Commander
Kováři. http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =9&t=69882
První PC- Pc 80 286 Ram úchvatných 1 mega Cpu 6 Mhz, disk 20 mega mechanika 5.25 -1.2 mg
OS Norton Commander
Re: Terra
Silikon na motory a papírové těsnění. Možná by tam papírové těsnění být nemuselo , ale po dotažení kártrů bys mohl přimáčmout v axiálním směru ložiska.
Je právě třeba vymezit axiální vůli mezi ložiskama na klice. Jako aby klika nejezdila ze strany na stranu , ale zase ty ložiska nesmíš zmáčknout. Dají se koupit vymezovací podložky na kliku.
Tady je odkaz na těsnění: http://www.lednice-trzil.cz/product/17- ... rine-1235/
Je právě třeba vymezit axiální vůli mezi ložiskama na klice. Jako aby klika nejezdila ze strany na stranu , ale zase ty ložiska nesmíš zmáčknout. Dají se koupit vymezovací podložky na kliku.
Tady je odkaz na těsnění: http://www.lednice-trzil.cz/product/17- ... rine-1235/
Re: Terra
Ahoj... dnes som konečne rozobral motor MJ-5 Terra, aby som vymenil ložiská na kľuke. Teraz trochu váham, lebo nové ložiská som kúpil obyčajné 6203, ale tie čo som vybral z motora sú C3 a navyše sú z jednej strany pri guferách zakrytované. Z opačnej strany niekto zrejme krycie gumy z ložísk odstránil kvôli ich mazaniu zmesou paliva. Teraz uvažujem či to bol zámer použiť také ložiská, aby aj keď sú už slabšie guferá, tak niečo utesní aj samotné ložisko, alebo tam dali to čo bolo po ruke? Ktoré sú podľa vás vhodnejšie? Dať len 6203, alebo radšej 6203 C3, prípadne 6203 2rs C3? Napr. v Babetách sa všetky ložiská používajú s vôľou C3. Vie ma niekto usmerniť aby som ten motor nemusel poliť každý rok?