Vari System
Moderátor: DYK
Re: Vari System
No ono by nebylo špatné to propláchnout okolo těch kolíků protože jak sa smíchá tuk s prachem tak to doslova brzdí a nezapadne to rychle šlo by to i vypláchnout benzínem a přitom pohybovat čepem až se vyplaví veškerý bordel no a pak to namazat pár kapkama oleje nicméně nejlepší je to uplně rozebrat vyčistit, zkontrolovat a pak se udvidí takto nevíme co je špatné.
zkopce a s nákladem suti bych radši nejezdil to radši vemu auto které pořádně brzdí.
Protože tera či vari nemá diferenciál a jeho bsence je tak nějak napodobena volnoběžkama tak se s tím jezdí docela na H...
hodně lidí to má natvrdo volnoběžky uzavřené a radši při zatáčení zaberou než aby jim zabíralo při couvání jedno kolo a nebo z kopce to pak táhlo doboku
zkopce a s nákladem suti bych radši nejezdil to radši vemu auto které pořádně brzdí.
Protože tera či vari nemá diferenciál a jeho bsence je tak nějak napodobena volnoběžkama tak se s tím jezdí docela na H...
hodně lidí to má natvrdo volnoběžky uzavřené a radši při zatáčení zaberou než aby jim zabíralo při couvání jedno kolo a nebo z kopce to pak táhlo doboku
-
- Příspěvky: 2150
- Registrován: stř črc 04, 2007 7:00 am
- Bydliště: 1
Re: Vari System
To víš to už nebude takový šepot květin jako u Fortschritta. Mám na něm taky tyhle kola z Vari, ale jen na orbu. Když s nima náhodou někdy táhnu vozík tak to rumplování palců volnoběžek proklínám.přemysl píše:Zdravím.Není to tedy o mazacím tukem přeplněných volnoběžkách ??,Ale o jízdě s přívěsem .Něco jsem četl ,např.jezdit z kopce na uzávěrku a pod.To je snad životu nebezpečné. Chtěl bych poradit,jak jezdíte a hlavně zatáčíte s naloženým vlekem .Mě se zdá že musím hodně tlačit na řidítka na takové zahradě když to stále tahne.Jde mi o to, jestli je ta síla normální nebo máte nějaké fígle jak lehce zatočit? Samo,že volnoběžky mám na jízdu jen vpřed.
Nevěř všemu co si myslíš
Re: Vari System
Zdravím .No já už si nepamatuju jak jsem s Ferdou tahal vozík .To jsem byl o 20 let mladší.Pak jsem ho ,tak jak jsem ho svařil zas rozřezal.(vlek)Jak vidím tak to dělám asi jako ostatní .Dobře namazat závěs aby nebyl odpor a neustále tlačit a vystihnout ,kdy se stroj odlehčí a v tu chvíli zatočí .Nebo udělám servo na nohy
Re: Vari System
Mazání kol mazacím tukem by mělo začínat a končit maznicí, kde jde tuk na náboj kola. Palec bych mazal olejem, lépe ve spreji a nejlépe vůbec nemazat. Co je "suché" tam se nedrží prach a nevytváří se "brusná pasta". Přitom palec má dostatečnou vůli v disku kola aby spolehlivě fungoval "na sucho". Jízda s vlekem a zvolením polohy palce volnoběžky je otázkou obsahu "tykve" toho kterého uživatele. Jen blbec na kopci stáhne plyn a za Velikonočního" řehtání se pustí "dolů kopcom". Každé klapání nad rámec diferenciace je zbytečné a vede ke zbytečně rychlému opotřebování jak palce tak náboje kola. Nevím, kam je třeba z toho kopce potřeba "letět", ale je rozhodně lepší nechat motor v točkách a přibržďovat vlek, aby si maximálně volnoběžky sem tam kleply. To v případě jízdy s nastavením volnoběžek pro jízdu vpřed. Při uzavřených volnoběžkách je to jedno a lze si přibržďovat motorem. Je-li naložen vlek je zatáčení v tahu problematické úplně stejně jak při "uzávěrce" tak při poloze volnoběžek pro jízdu vpřed. Je třeba se nad tímto systémem zamyslet jak vlastně funguje, že třeba není třeba pro jízdu v před v orbě dávat uzávěru, protože v tahu stejně žádné kolo neproklouzne a obě se točí stejně a ano, v momentě ubrání plynu a tedy zmírnění tahu (odlehčení) lze lépe a snadněji zatáčet.
A jestli si někdo myslí, že zvuk "cvrčku" u Fortschrittu je nějaká pastva pro uši, tak teda není. Je to jako stádo cyklistů.
A jestli si někdo myslí, že zvuk "cvrčku" u Fortschrittu je nějaká pastva pro uši, tak teda není. Je to jako stádo cyklistů.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Vari System
Je zbytečné přetahovat "osku". Maximální moment je 75 Nm z čehož je patrné, že není třeba bůhví jaká síla.Delphinuss píše:Patri sa poďakovať. dnes som teda skusil dotiahnut osku a vymenil som ten tzv. Drat za iny čo som si doma spravil dal som tam ohnuty klinec a ešte pred aj po vymene dratu som skušal točiť do bokou a zistil som že jeden drat ked preskakuje je ovela viac počut zaskakovať ako ten druhy a ako by som zistil či je zla poloos ?
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
-
- Příspěvky: 2150
- Registrován: stř črc 04, 2007 7:00 am
- Bydliště: 1
Re: Vari System
Promiň ale musím hrubé nesouhlasit to je 100 a 1. Jsem strojar mám oboje volnobezky a z těch vari se mi při jízdě chce zvracet.DYK píše:Mazání kol mazacím tukem by mělo začínat a končit maznicí, kde jde tuk na náboj kola. Palec bych mazal olejem, lépe ve spreji a nejlépe vůbec nemazat. Co je "suché" tam se nedrží prach a nevytváří se "brusná pasta". Přitom palec má dostatečnou vůli v disku kola aby spolehlivě fungoval "na sucho". Jízda s vlekem a zvolením polohy palce volnoběžky je otázkou obsahu "tykve" toho kterého uživatele. Jen blbec na kopci stáhne plyn a za Velikonočního" řehtání se pustí "dolů kopcom". Každé klapání nad rámec diferenciace je zbytečné a vede ke zbytečně rychlému opotřebování jak palce tak náboje kola. Nevím, kam je třeba z toho kopce potřeba "letět", ale je rozhodně lepší nechat motor v točkách a přibržďovat vlek, aby si maximálně volnoběžky sem tam kleply. To v případě jízdy s nastavením volnoběžek pro jízdu vpřed. Při uzavřených volnoběžkách je to jedno a lze si přibržďovat motorem. Je-li naložen vlek je zatáčení v tahu problematické úplně stejně jak při "uzávěrce" tak při poloze volnoběžek pro jízdu vpřed. Je třeba se nad tímto systémem zamyslet jak vlastně funguje, že třeba není třeba pro jízdu v před v orbě dávat uzávěru, protože v tahu stejně žádné kolo neproklouzne a obě se točí stejně a ano, v momentě ubrání plynu a tedy zmírnění tahu (odlehčení) lze lépe a snadněji zatáčet.
A jestli si někdo myslí, že zvuk "cvrčku" u Fortschrittu je nějaká pastva pro uši, tak teda není. Je to jako stádo cyklistů.
Nevěř všemu co si myslíš
Re: Vari System
Co se mě týká, klidně se poblej, taky nechápu, jak sis mohl tyto zmršený kola dát na svůj stroj.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
-
- Příspěvky: 2150
- Registrován: stř črc 04, 2007 7:00 am
- Bydliště: 1
Re: Vari System
Mám je tam jen na orbu. jezdit s nima s vozíkem se nedá. Mně se právě líbí jezdit s vozíkem tak, že využívám setrvačnost a spoléhám se na brzdy. Možná je to u Vari jinak, ale nerad trápím motor va vysokých otáčkách.
Nevěř všemu co si myslíš
-
- Příspěvky: 35
- Registrován: stř bře 19, 2014 3:55 pm
- Bydliště: považska bystrica
Re: Vari System
Tak tady Dyku tak dajme tomu že jednak je temu uš 21 rokov ale plus ktormu aj to že že som vždy chodil skopca na volnobežkach a na ubratom plyne a neustale som počuval to klepkanie (teda ak je normalne že to klepalo non stop ? proste stale ani chvylku to neprestavalo a to aj ked som nezatačal tak prosim odpiš mi či je to normalne a tak keby sme dali teda že s največiou bravdepodobnostou je to tym tak čo musim vymeniť ? kupiť? alebo da sa to aj doma opravit nieakym vyčistenim ? ja neviem lebo som to ešte nemal rozobrane alebo môžem t rozobrať a odfotit ti to detajlne uš ako ty uznaš za vhodné Zatial Dakujem .
- Lišák1
- Příspěvky: 1174
- Registrován: úte čer 02, 2009 8:28 pm
- Bydliště: Sklené nad Oslavou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vari System
To klepání je normální. Klepat to musí vždy, když je pojezdová rychlost vyšší, než jakou jede motor s převodovkou. Jakmile se rychlost jízdy srovná s otáčkami motoru, klepání přestane. Proto ti to nikdy neklepe při jízdě do kopce, když náklad nemůže předběhnout motor, ale pouze po rovině nebo s kopce, když začne náklad předbíhat motor.
Nissan Terrano 3,0 TDI, Zetor 5211
-
- Příspěvky: 35
- Registrován: stř bře 19, 2014 3:55 pm
- Bydliště: považska bystrica
Re: Vari System
Ok toto by som mal vyjadrenetie to klepanie a ešte zostava Dyku zbytok mojej predošlej odpovede
Re: Vari System
Já nevím na co bych měl ještě odpovídat i proto, že mám od začátku problém po tobě přečíst text tak, aby mi dával smysl. A taky končím s komentováním čehokoli. Jsem od jinud dostatečně poučen a nasrán.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
-
- Příspěvky: 35
- Registrován: stř bře 19, 2014 3:55 pm
- Bydliště: považska bystrica
Re: Vari System
No myslel som to že to bude asi tym opotrebovanim ked som chodil s volnobežkami dole kopcom dosť často tak sa pítam že ako to mam odstrániť treba kupiť novy cely náboj alebo len niečo alebo sa to da aj len doma svojpomocne si to spraviť?
- Lišák1
- Příspěvky: 1174
- Registrován: úte čer 02, 2009 8:28 pm
- Bydliště: Sklené nad Oslavou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vari System
Nezlob se, ale myslet znamená hovno vědět. Pokud to nerozebereš, tak se nedá poradit.
Nissan Terrano 3,0 TDI, Zetor 5211
Re: Vari System
helo,
tak som na skusku vyoravat zemiaky, islo v poho az som to siel ocistit a uskladnit, kedze to bol test na hlavnu vyoravacku..
Motor je DMJ-315
Avsak potom prestal startovat, nakoniec sme zistili, ze tam bola zla sviecka Brisk N15YC, co je asi pre 4T.
Boli sme kupit N17C, motor zase zacal mat riadne tlaky, teda zacal kopat pri startovani a startuje teraz na prvych 5cm.
No ale problem nastal ten, ze stale reagoval zle na plyn, az nakoniec nepridaval vobec.
Ak som pridaval na riaditkach, tak z tej strany jak je bowden na karburatore sa packa hybala, ale skrtiaca klapka sa nehybala, lb packa skrtiacej klapky sa ani nepohla. Tak som tiahlo s bowdenom prehodil tak, ze otacalo aj packu skrtiacej klapky, avsak potom ale nevracal plyn s5.
Nemate niekto fotky, ako to ma spravne byt, lb som to nikde nenasiel, alebo ci je bowden zly alebo daco s regulatorom, fakt nevim
tak som na skusku vyoravat zemiaky, islo v poho az som to siel ocistit a uskladnit, kedze to bol test na hlavnu vyoravacku..
Motor je DMJ-315
Avsak potom prestal startovat, nakoniec sme zistili, ze tam bola zla sviecka Brisk N15YC, co je asi pre 4T.
Boli sme kupit N17C, motor zase zacal mat riadne tlaky, teda zacal kopat pri startovani a startuje teraz na prvych 5cm.
No ale problem nastal ten, ze stale reagoval zle na plyn, az nakoniec nepridaval vobec.
Ak som pridaval na riaditkach, tak z tej strany jak je bowden na karburatore sa packa hybala, ale skrtiaca klapka sa nehybala, lb packa skrtiacej klapky sa ani nepohla. Tak som tiahlo s bowdenom prehodil tak, ze otacalo aj packu skrtiacej klapky, avsak potom ale nevracal plyn s5.
Nemate niekto fotky, ako to ma spravne byt, lb som to nikde nenasiel, alebo ci je bowden zly alebo daco s regulatorom, fakt nevim