Půlení TK-14
- sten 3011 a tk14
- Příspěvky: 47
- Registrován: pát led 17, 2014 9:28 pm
- Bydliště: poličná
Půlení TK-14
Zdravím Pánové.Mám dotaz: potřebuju rozpůlit předek aj zadek TK-14 a nevím na kterou stranu ho vyvrátit ať se mě to všecko nerozsype.Myslím si,že napravo na stranu uzávěrky,ale nejsem si jistý... Nebo jestli sou tam nějaké pasti na které mám dát pozor Chčije mě totiž převoďák ze předu i vzadu... Dík za radu
Re: Půlení TK-14
To jsem právě udělal,rozpůlil jsem převodovku a portály na Tk 10 přesněji na TN4k2-10 a žádný pasti tam nejsou.Odmašlíš co jde a až to budeš půlit nech to na jedné straně ležet a druhou zvedneš.Vidličky to pustí a protože ozubený kola a hřídele jsou těžký zůstane to ležet dole.Jedinej problém mám, že nejde z jednoho portálu vytáhnout hřídel s ložiskama a brzdovým kotoučem.Nevím jestli je to portálový ložisko nějak zajištěný ve skříni.Ségrovku jsme nenašli a nejde a nejde.Nemáš k tomu náhodou manuál?Mám jen na tk 10 a 14 a to má jen bubnový brzdy.
Re: Půlení TK-14
jo uzávěrkou jsem ji měl nahoru,zkusím přidat fotky.
- sten 3011 a tk14
- Příspěvky: 47
- Registrován: pát led 17, 2014 9:28 pm
- Bydliště: poličná
Re: Půlení TK-14
Chlapi dík.už sem úspěšně předek rozpůlil i složil.vyvalil sem to na pravý bok a tahal nahoru i s portálem.šlo to dobře.Co sem to tak zkoušel řadit a točit hřídelí,tak to vypadá,že to bude i funkční.Spíš mám zas jiný problém:rozdělal sem i tunel od kardanu dozadu a hledím na to a mám tam jen jedno ložisko hned za kardanem a pak už nic až potom někde na konci u vývodu bude další.Takže celá náhonová hřídel mě drží jen na dvou ložiskách.A když hledím do návodu k obsluze (co se dával k Tk) tak tam vidím i to prostřední,ale zase není v seznamu dílů vůbec popsané.Tak nevím jestli tam fakt má být,nebo ho do 14tek nedávali.... ani nevím rozměr toho ložiska... Nevíte někdo jak to teda je?
Re: Půlení TK-14
Asi to máš spíš dobře, nevím jak moc to máš rozdělané, ale původně je ve vnějším plášti tunelu jedno ložisko hned za kardanem, další ložisko je hned na vstupu do zadní převodové skříně a poslední je na výstupu náhonového hřídele vzadu. Takže celkem 3 ložiska a všechny tři tam musí být.
Šálek později zmodernizoval uložení ložiska hned za kardanem, v nové trubce tunelu je už ložisko uložené v té vnitřní trubce, co je pevně připojena k skříni převodovky..protože při větší vůli tunelu se při původním uložení ložiska ve vnější trubce příliš namáhala náhonová hřídel na ohyb...
Nevěřím, že tam nemáš ložisko na vstupu do převodovky. Pokud by tomu tak skutečně bylo, tak bych chtěl vidět, jak by ti to mohlo fungovat bez toho, aby ti přeskakovali v záběru zuby ozubených kol zadního náhonu...
Šálek později zmodernizoval uložení ložiska hned za kardanem, v nové trubce tunelu je už ložisko uložené v té vnitřní trubce, co je pevně připojena k skříni převodovky..protože při větší vůli tunelu se při původním uložení ložiska ve vnější trubce příliš namáhala náhonová hřídel na ohyb...
Nevěřím, že tam nemáš ložisko na vstupu do převodovky. Pokud by tomu tak skutečně bylo, tak bych chtěl vidět, jak by ti to mohlo fungovat bez toho, aby ti přeskakovali v záběru zuby ozubených kol zadního náhonu...
Re: Půlení TK-14
Já tam mám ložiska 4 a to v zadní skříni v předu a v zadu a co se týká té plošiny a náboje, tak jsem dal i do náboje (6207) tak i do plošiny (1207 - dle katalogu, kdybych ho musel měnit, dal bych taky 6207). Je to možná zbytečné, ale zdá se mi, že se tím vymezila i vůle mezi plošinou a nábojem a celkově to méně trpí. Jezdil jsem nějakej čas jenom s jedním (6207 v náboji) a nebylo to ono. Jenom jsem musel tu hřídel stočit, protože v místech, kde mělo být ložisko v náboji, nebylo osazení na hřídeli.
TZ-4K-20 + H357XPG nabízím vše k prodeji: https://georgtk.rajce.idnes.cz/Na_prodej/
- sten 3011 a tk14
- Příspěvky: 47
- Registrován: pát led 17, 2014 9:28 pm
- Bydliště: poličná
Re: Půlení TK-14
Tak sem tekina šložil a posílám pár fotek.Označil sem kde mě chybělo to ložisko jak sem o tom psal.Ještě mám v plánu,že po neděli pojedu s motorem do prostějova na seřízení,bo se s ním nemožu domluvit.Tak pak dám vedět jak sem dopad-(cena atd..)Ještě poznámka k fotce převodovky:Jelikož se mě povolily matice(orig.zajištěné plechem) co drží ozubené kolo diferáku,a vysypalo se to,dostala převodovka co proto a prasl kus skříně co drží ložisko viz.obrázek,tak sem tam dal samosvorné matky a vybrousil a zavařil tak snad to vydrží...
Re: Půlení TK-14
vedel by mi niekto z vas povedat aky je prevodovy pomer v kolesovom reduktore na TKacku pripadne by mohol niekto prihodit foto rozobrateho reduktora aj s ozubením....dakujem
- sten 3011 a tk14
- Příspěvky: 47
- Registrován: pát led 17, 2014 9:28 pm
- Bydliště: poličná
Re: Půlení TK-14
vdaka za ochotu ......zhruba mi to pomohlo....priblizne som si spocital zubky na ozubenych kolieskach......ak by nahodou niekto vedel presny pocet zubkov hnacieho a hnaneho kolieska tak to hodte sem dakujem....
Re: Půlení TK-14
No jestli to nepotřebuješ hned, tak ve výhledu 14ti dní budu portály přetěsňovat, tak bych to spočítal....
Sháním veškeré možné i nemožné materiály týkající se Agrostroje Prostějov, jeho předchůdců i následovníků. Prospekty, ročenky, dobové fotky, informace, příručky,...
TomAgro@seznam.cz
TomAgro@seznam.cz
Re: Půlení TK-14
Proč tak složitě? Stačí se podívat do návodu k údržbě :-)
Z-12 pastorek a Z-42 ozubené kolo...
Jinak pro Stena: ty povolené matice, to je neduh...já tam měl po rozdělání jen jedinou co držela, ostatní byly rozemleté na kousíčky na spodku skříně. Ve předu i vzadu. Je to kvůli prasáckýmu zacházení, zatáčení s uzávěrkama a u mě taky kvůli tomu, že nějaký blb při opravě rozlomeného kardanu svařil kloub tak, že místo homokinetickýho kloubu se při zatáčení úhlový posun otáčení naopak načítal...takže musely všecky převody brutálně trpět. Divím se, že to všecko vydrželo a na ozubených kolek není po mletí matic skoro ani stopy.
Z-12 pastorek a Z-42 ozubené kolo...
Jinak pro Stena: ty povolené matice, to je neduh...já tam měl po rozdělání jen jedinou co držela, ostatní byly rozemleté na kousíčky na spodku skříně. Ve předu i vzadu. Je to kvůli prasáckýmu zacházení, zatáčení s uzávěrkama a u mě taky kvůli tomu, že nějaký blb při opravě rozlomeného kardanu svařil kloub tak, že místo homokinetickýho kloubu se při zatáčení úhlový posun otáčení naopak načítal...takže musely všecky převody brutálně trpět. Divím se, že to všecko vydrželo a na ozubených kolek není po mletí matic skoro ani stopy.
- sten 3011 a tk14
- Příspěvky: 47
- Registrován: pát led 17, 2014 9:28 pm
- Bydliště: poličná
Re: Půlení TK-14
Aha tak to mě nenapadlo o tom prasáckém zacházení.Asi jezdím moc velkou Mno,doufám,že už to něco vydrží...
- Atlan
- Příspěvky: 9587
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: Půlení TK-14
Lokcite by to vyrieil. Netrebalo zvarat sruby.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
- sten 3011 a tk14
- Příspěvky: 47
- Registrován: pát led 17, 2014 9:28 pm
- Bydliště: poličná
Re: Půlení TK-14
Nevařil sem šruby-dal sem tam samosvorné matky.Ale vařil sem blok převodovky jak ukazuje žlutá šipka