Zdravím všechny místní machry!
Poslední dobou mám problém s motorem 2S90A na horské sekačce MT8-046.
Dřív chytala na drc, v zimě, v létě, studená, zahřátá, prostě bez problémů.
Minulou zimu jsem udělal kroužky a přetěsnění motoru, všechno proběhlo bez problému.
V létě jsem začal pozorovat že motor chvílema přestává mít výkon - při mulčování sám ubral, pak zase přidal- prostě málo nafty. Vyměnil jsem filtr a následně podávací čerpadlo. Pak začal být problém s padáním nafty. Když sekačka zůstala stát nádrží níž než motor, tak už potom nešla natočit. Teď se to už ale dostalo do fáze, kdy se ta nafta ztratí při jakékoliv poloze. Bavíme se o době ale třeba po 12-24h. Při snaze o napumpování nafty zmáčknu pumpičku párkrát ztěžka, pak ale začne jít zlehka- působí to, jako by natlačila naftu spíš zpátky do nádrže než do čerpadla. Jediné co pomůže je natlakovat nádrž odvzdušňovací hadičkou (fouknout tam pusou vzduch a ucpat), povolit přívodní hadici do vstřikovacího čerpadla a pak začít pumpovat. Po odvzdušnění motor chytne a jede jak má.
Hledal jsem v manuálu a zjistil jsem že celý palivový systém je zapojený jinak, než by to mělo být. Originální zapojení je následující: nádrž- podavací čerpadlo - filtr - vstřikovací čerpadlo. Přepad je připojený přes přetlakový ventil, který je na vstupu filtru, připojený volně do nádrže.
V mém případě je zapojení následující: Nádrž - filtr - podavací čerpadlo - vstřikovací čerpadlo. Přepad je připojen volně do nádrže.
Kdyby to nefungovalo roky předtím, tak bych to zapojil podle originálu, ale ono to fungovalo . Jediné co mě napadá je, že mi mohl vypadnout vnitřek přetlakového ventilu, co byl na vstupu do filtru. Ale nejsem si jistý, jestli ten ventil nebyl vybraný už předtím a nesloužil jen jako průtokový šroub. Napadá mě jestli neodešlo něco ve vstřikovacím čerpadle, jestli je tam nějaký zpětný ventil, který zabraňuje padání nafty, případně jestli třeba ty nové dopravní čerpadla nestojí za nic. Čerpadlo jsem kupoval tady: https://eshop.agroad.cz/eshop-dopravni- ... -2278.html
Palivový systém Slavia 2S90A
Palivový systém Slavia 2S90A
Za stálého míchání, nalejeme do hajzlu :D
Re: Palivový systém Slavia 2S90A
Nějak se v tom nevyznám, ale mám to takto:
z nádrže hadice do dopravního čerpadla, pak na filtr, na vývodu z filtru hadice do vstř. čerpadla. Za tímto šroubením přetlakový ventilek (co při pumpování "vrže"), dále pokračuje hadice na "téčko" pod nádrží - kde se spojuje s naftou z nádrže. Přepad z vstř. č. vede na přepad ze vstřiků a pak na samostatnou trubičku v horní části nádrže. Doufám, že se v tom mém vysvětlení vyznáš. Nafotil bych to, ale neumím vložit.
Jednou jsem měl podobnou závadu - motor se pořád zavzdušňoval. Pak jsem přišel na to, že na přetlakovém ventilu se pod kuličku dostalo kus bordelu a netěsnila. Pak jsem předělal zapojení nafty jak mám dnes a je pokoj - pod kuličku jde "čistá" nafta z fitru.
Podle Tvého obrázku je to obráceně - filtr až za čerpadlo a ventilek na vývod! Do vstř. č. musí být určitý tlak.
z nádrže hadice do dopravního čerpadla, pak na filtr, na vývodu z filtru hadice do vstř. čerpadla. Za tímto šroubením přetlakový ventilek (co při pumpování "vrže"), dále pokračuje hadice na "téčko" pod nádrží - kde se spojuje s naftou z nádrže. Přepad z vstř. č. vede na přepad ze vstřiků a pak na samostatnou trubičku v horní části nádrže. Doufám, že se v tom mém vysvětlení vyznáš. Nafotil bych to, ale neumím vložit.
Jednou jsem měl podobnou závadu - motor se pořád zavzdušňoval. Pak jsem přišel na to, že na přetlakovém ventilu se pod kuličku dostalo kus bordelu a netěsnila. Pak jsem předělal zapojení nafty jak mám dnes a je pokoj - pod kuličku jde "čistá" nafta z fitru.
Podle Tvého obrázku je to obráceně - filtr až za čerpadlo a ventilek na vývod! Do vstř. č. musí být určitý tlak.
"Pokud nám vládnou špatní lidé, nemůžeme čekat lepší časy..."