Půlení TK-14
Re: Půlení TK-14
Zdravím všechny traktoristy,a prosím o radu.Nelze mi zařadit rychlejší otáčky náhonového čepu.V zimě jsem převodovku přetěsnil a vše fungovalo dobře,ale nyní lze zařadit jen malé otáčky a vypnuto.Jako by ta vidlička na něco narazila a nejde dál. :nene:Poradil by někdo co s tím,abych nemusel půlit?Moc děkuji.
- majo258
- Příspěvky: 801
- Registrován: stř říj 21, 2009 4:26 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Půlení TK-14
aj ked preslapnes spojku, ani tak nejde? nema sa tam co pokazit a ak ide vyradit, malo by ist aj zaradit na obe strany.
Re: Půlení TK-14
Ta řadicí páka má takovou kuličkovou aretaci. Zkusil bych to povolit a znova utáhnout v takové poloze, kdy bude fungovat zažazení všech možností. V jakém stavu byla ozubená kola, případně řadicí vidlička, když ta převodovka byla rozložená? Je možné, že se třeba při neopatrném řazení vidlička ohla, tudíž nejde tu jednu možnost zařadit.
Sháním veškeré možné i nemožné materiály týkající se Agrostroje Prostějov, jeho předchůdců i následovníků. Prospekty, ročenky, dobové fotky, informace, příručky,...
TomAgro@seznam.cz
TomAgro@seznam.cz
Re: Půlení TK-14
Já jsem při kompletaci nasadil na tisícihran tu páku řazení jinak než původně byla. Pak mi nešla zařadit motorová závislost. Ale pokud ti to po složení už šlo, tak je problém určitě jinde, takže to píšu jen jako možnost.
Kdo to umí, ten to dělá....ten kdo o tom ví trošku, ten tomu šéfuje..... a kdo o tom neví nic, tak ten to buď učí a nebo o tom alespoň hloupě kecá!
Pes je opakem ženy..... všemu rozumí, ale mlčí :)
Pes je opakem ženy..... všemu rozumí, ale mlčí :)
Re: Půlení TK-14
Děkuji za příspěvky.Spojka funguje normálně,takže tam problém není.Kola a vidlička byly v pohodě,trochu oleštěný za ty roky ale jinak ok.Páku s tisícihranu jsem sundal i celou aretaci,abych se ujistil že tímto to není.Je ale divný že mi ta hřídel s tisícihranem zajela asi 1 cm do převodovky,takže mi na druhé straně 1 cm vylezla.Nemohl jsem ji pak zatlačit spět, tak jsem tomu pomohl a musel zapřít,abych znova nasadil páku bez aretace a zkoušel řadit.Tak mě napadá,jestli je to teda reálné,že ta vidlička vyjela z kola ven a proto lze řadit jen pomalá a neutrál.Může se to takto stát?
- majo258
- Příspěvky: 801
- Registrován: stř říj 21, 2009 4:26 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Půlení TK-14
ahoj
na tej vidlicke je kamen, nevypadlo ti to pri skladani? je dobre mat prevodovku na boku na diferenciali a vsetky hriadele zalozene a tym padom aj tu vidlicku s kamenom, potom uz len zalozis radiace vidlicky ked zakladas druhu stranu, nic zlozite, len davat pozor aby vsetko zapadlo.
na tej vidlicke je kamen, nevypadlo ti to pri skladani? je dobre mat prevodovku na boku na diferenciali a vsetky hriadele zalozene a tym padom aj tu vidlicku s kamenom, potom uz len zalozis radiace vidlicky ked zakladas druhu stranu, nic zlozite, len davat pozor aby vsetko zapadlo.
Re: Půlení TK-14
Tak jsem ji přesně složil,a fungovalo mi to a tedka to nejde,tak je mi to divný.Kdyby ten kamen vypadl při skládání, tak bych ten rotavátor vůbec nezapl.
Re: Půlení TK-14
skúsim sa opýtať tu, nechcem zakladať novú tému a ospravedlňujem sa za neodborný slovník. "strihol" som vývodovú hriadeľ pri vstupe do zadnej prevodovky, tesne za "rúrou" plošiny. asi 5 rokov dozadu som mal zadnú prevodovku rozobranú a na tom mieste nebolo ložisko. (rieši sa to aj v tejto téme) a ja som ho dam dal, ale hneď pri ňom to strihlo. keď to budem robiť, tak dať tam ložisko alebo nedávať tam nič? ďalšia otázka sa týka príruby, teda rúra ktorá sa nasúva do plošiny a ide cez ňu kardan. je to zlomené. aký je to materiál a akou elektródou je to zvariteľné (ak vôbec), teda keď ste to zvárali a máte skúsenosť s tým? a posledná otázka. zvarovať hriadeľ asi nemá význam, že? ďakujem za pomoc.
Re: Půlení TK-14
Ložisko tam dej. Tu přírubu koupit novou nebo si ji nechat vyrobit. Zavařovat tu hřídel nemá cenu i když někdo psal že je to nějaké bláto ale bude to asi házet.misiacik píše:skúsim sa opýtať tu, nechcem zakladať novú tému a ospravedlňujem sa za neodborný slovník. "strihol" som vývodovú hriadeľ pri vstupe do zadnej prevodovky, tesne za "rúrou" plošiny. asi 5 rokov dozadu som mal zadnú prevodovku rozobranú a na tom mieste nebolo ložisko. (rieši sa to aj v tejto téme) a ja som ho dam dal, ale hneď pri ňom to strihlo. keď to budem robiť, tak dať tam ložisko alebo nedávať tam nič? ďalšia otázka sa týka príruby, teda rúra ktorá sa nasúva do plošiny a ide cez ňu kardan. je to zlomené. aký je to materiál a akou elektródou je to zvariteľné (ak vôbec), teda keď ste to zvárali a máte skúsenosť s tým? a posledná otázka. zvarovať hriadeľ asi nemá význam, že? ďakujem za pomoc.
Tu hřídel má na prodej tento uživatel http://www.nasetraktory.eu/forum/member ... ile&u=5696
napiš mu SZ.
WINEA 36HP excellent
VEGA 47HP excellent
VEGA 50HP excellent
MT8-132.2
TZ-4K-14
VEGA 47HP excellent
VEGA 50HP excellent
MT8-132.2
TZ-4K-14
Re: Půlení TK-14
Hřidel je bláto hlavně jadro hřídele. Svařit to jde na soustruhu by se musela vyvrtat otvor do obou půlek pročep který by zajistil idealní vstředění a nakonec provařit.
Jinak jsou dvě verze uložení hřídele dvouložisková nebo tříložisková.
Tříložisková verze nemá vyřešné vůbec mazaní jednoho ložiska, zbyla dvě jsou mazaná mizerně.
Nedávno jsem dělal generálku nadával jsem kdo to mohl vymyslet.
Jinak jsou dvě verze uložení hřídele dvouložisková nebo tříložisková.
Tříložisková verze nemá vyřešné vůbec mazaní jednoho ložiska, zbyla dvě jsou mazaná mizerně.
Nedávno jsem dělal generálku nadával jsem kdo to mohl vymyslet.
- exot
- Příspěvky: 3811
- Registrován: pon čer 15, 2009 10:44 am
- Bydliště: Český ráj 294 11
- Kontaktovat uživatele:
Re: Půlení TK-14
Vybodni se na vrtani kolikovani a podobne blbiny.Idealne udelat si pripravek ve ktetem to sbodujes je to potřeba předehřát (idealni je udělat tam dvojity U svar) idealni je to svařet na sřídačku a samozřejmě svařet stale ohřáté a po dovaření nechat schladnout v zabalu potom pod lisem pokud bude potřeba srovnat (kontrolovat v hrotech uchylkoměrem).Nicmene pokud se da hridel koupit vybodni se na svaření!
Ps: pokud nekde na hridely zustanou vruby (po tom skolikovaní) driv nebo pozdeji to tam rupne.
Ps: pokud nekde na hridely zustanou vruby (po tom skolikovaní) driv nebo pozdeji to tam rupne.
Vše co potřebujeme k běžnému životu nás učili v základní škole!
Nejvetší problém je mezi sedačkou pedálama a volantem!
Svareni to je moje:)
Nejvetší problém je mezi sedačkou pedálama a volantem!
Svareni to je moje:)
Re: Půlení TK-14
ešte sa niečo opýtam, tak keď prestanete gúľať očami a hovoriť si, že to je blbec, tak by som bol vďačný za odpoveď. príruba stredovej plošiny starý typ, teda ložisko je v plošine. na čo je potom dobrá "rúra príruby", ktorá je dnu v plošine? tam nie je ani ložisko ani nič. nestačila by len tá štvorcová časť? tá "rúra" je tam kvôli tomu, lebo ináč by tie 4 šruby neudržali zadok a náklony traktora a takto sa to lepšie rozloží? nie som strojár, ani mechanik, tak sa ospravedlňujem za otázku, ale zaujíma ma to. ďakujem.
Re: Půlení TK-14
V ložiskách je uložený hriadeľ pre zadný náhon.
- Jožo Kovalčík
- Příspěvky: 499
- Registrován: ned říj 16, 2011 2:05 pm
- Bydliště: Rožňava
Re: Půlení TK-14
Zdravim, a co páčka přepínání motorové a pojezdové závislosti je také sundaná ? a pokud jsou opravdu všechny šrouby povolené po obvodu převodovky tak by to mělo jít... cca 3 týdny zpět jsem ji měl rozdělanou ale portály jsem měl dolů... a půlil jsem ji ručně a na zmiňované hřídeli mě trochu držela... tak hodně zdaru v opravě a co má za potíže ?