Koukám že tu zase je zmatek ve značení orbitrolů
Mám to sice na webu, ale ve stručnosti to napíšu i sem
Typ ON - nepotřebuje žádný přídavný ventil, a do 160 barů tlaku ho lze zapojit před rozvaděč (neni to ideální ale funguje to a dělá se to běžně i ve výrobě)
Typ LS - vždy potřebuje prioritní ventil, který nikdy není jeho součástí (uvnitř), ale může být na něm namontovaný ve formě nástavbové kostky. Pokud není, musí se dokoupit. Prioritní ventily mají dvě různé provedení - na desku a na potrubí. Pokud má orbitrol typu LS všech 5 otvorů na desce, a ve všech 5ti jsou závity, můžete si vybrat který použijete (lze použít oba typy), pokud ale závity nemá, můžete použít jen typ na desku. Pokud naopak má výstup LS na boku (na desce má jen 4 otvory a pátý je z boku), nelze použít typ na desku, ale vždy jedině typ do potrubí. Pro orbitroly do objemu cca 300-400 ccm/ot lze použít běžné typy ventilů (Danfoss je značí jako OLS 40 nebo OLS_ 40), pro větší by byl potřeba typ 80 nebo větší (to číslo udává max. průtok ventilem, a nejde tedy jen o orbitrol samotný, ale i o to jaký je celkový průtok v okruhu před prioritním ventilem).
Oba výše zmíněné typy mají většinou zabudované všechny potřebné ventily (mimo prioritního - ten není u LS nikdy zabudovaný uvnitř!).
Poslední běžný typ je
typ PB - funguje jako typ LS, ale na rozdíl od něj má prioritní ventil zabudovaný uvnitř - bohužel ale na úkor šokových ventilů (alespoň většinou to tak je), a ty tedy pak chybí. Nejsou nezbytné pro provoz orbitrolu, ale mají ochrannou funkci, kterou není dobré jen tak vynechat. Nemusí se nic stát, a většinou ani nestane, ale existuje důvod přroč si výrobce komplikuje život dvěma dalšími ventily navíc
Pro všechny orbitroly bez rozdílu existují nástavbové nebo přídavné (do potrubí) bloky ventilů s různou funkcí - samozřejmě i ventilový blok se šokovými ventily pro typ PB, ale i různé další ventily a jejich kombinace, nebo jen kostky pro otočení kanálů o 90°, jejich rozvedení do jedné řady (na plocho) a podobně. Něco ale stojí, a tak ne každý je ochotný do nich investovat. K orbitrolu PB bych doporučil dokoupit blok šokových, případně další ventily, které uvnitř nejsou z výroby. Nutné to není, ale doporučuje se to
Pak jsou tu typy od Orsty - ty staré známé
LAG_ xx . U těch je to všechno úplně jinak - mají úplně jiný systém značení. Základní je typ
LAGB - to je v podstatě typ ON. Složitější to u nich je i s ventily. Typ
TGL 21534 (ten co má výstupy ze dvou stran - dva na jedné straně vedle sebe, a druhé dva na protější straně orbitrolu, šikmo pod sebou) má zabudovaný přetlakový ventil a lze ho tedy použít jak je - bez kostky či jiných ventilových bloků.
Typ TGL 37844 přetlakový ventil zabudovaný nemá, a je tedy potřeba použít ho společně s nástavbovou kostkou LVP, nebo před něj dát externí přetlakový ventil.
Poznámka: přetlakový ventil není prioritní ventil - jde o dva naprosto odlišné ventily se zcela jiným účelem
Přetlakový ventil je potřeba vždy, v každém okruhu, pro každou komponentu v okruhu, která není chráněná nějakým přetlakovým ventilem před ní (například v rozvaděči). Ventil v rozvaděči nechrání okruh před ním - jen od ventilu dál po směru proudění oleje. Proto orbitrol zapojený před rozvaděčem potřebuje vlastní přetlakový ventil - před orbitrolem. Pokud tedy nemá orbitrol přetlakový ventil zabudovaný, musí se přidat před něj. Nastavení ventilu před orbitrolem nebo v orbitrolu může být jiné než nastavení ventilu v rozvaděči - ničemu to nevadí, pokud není ani na jednom z nich nastaveno více než 160 barů. I když bude orbitrol nastaven třeba jen na 100 barů a rozvaděč na 160, nemělo by to vadit, pouze během velkého zatížení rozvaděče může jít řízení víc ztuha. Pokud potřebujete na rozvaděči nastavit víc než 160 barů, musíte použít orbitrol typu LS a prioritní ventil, který snese potřebný tlak jaký bude nastaven na rozvaděči (OLSA 40 běžně snese až 250 barů).