Jen doplním, že na TK/MT8 není potřeba prioritní ventil nebo PB orbitrol, ale dá se použít i orbitrol zypu ON (pan Šálek to tak taky dělá
).
Sloupek se dá koupit kompletní, a zdaleka nemusí sahat až na zem, jako u původního řízení - může být klidně jen v minimální délce a udělá se držák někde nahoře
S jeho výrobou bych kvůli nutnosti provozních vůlí a eliminace přenosu namáhání neexperimentoval - viz téma od JiriSBS o použití orbitrolů. Ty tovární jsou vyrobené tak aby to celé fungovalo správně a nehrozilo poškození orbitrolu, drhnutí, samovolné zatáčení a jiné nežádoucí věci
Světlost hadic se rozhodně neřídí jen závitama v tělese orbitrolu (čehokoliv). Těma se řídí jeden konec šroubení. Druhej se pak volí podle potřeby - k hadici. Světlost hadice jako taková se především řídí průtokem oleje v okruhu. Existuje na to vzorec, ale existuje na to i tabulka (s výsledkama výpočtů pomocí toho vzorce pro různé průtoky). A řídí se to ještě tlakem v okruhu, ale ten hraje roli jen pokud je hodně malej (sání, vracečka a nízkotlaké okruhy) nebo hodně vysokej (nad cca 200 barů). Ani jedno se tedy netýká hadic pro samotné řízení (mimo vracečky, ale tam je rozdíl minimální - prostě přidej 1-2 milimetry k tomu co bude na ostatních hadicích, ale dá se použít i stejnej průměr, jen to neni úplně ideální co do tlakových ztrát). Protože průtok oleje u TKčka je minimální - kolem tuším 12 l/min, v pohodě můžeš použít hadice se světlostí 10mm (poslouží i 8mm, jen bych takovou nedával na výstup T).
Pokud jde o písty, pak záleží na dvou věcech - na tom jakej použiješ orbitrol (nebo opačně - podle pístů zvolíš orbitrol - musí to k sobě prostě "pasovat" aby vyšel rozumně počet otáček volantu), a na tom jak ti vyjdou úchyty pro písty (jak daleko od sebe budou v jednom a druhém rejdu). Jak už napsal JiriSBS, v jiném vlákně najdeš kompletní nákres včetně rozměrů pro konkrétní rozměry pístů. Samozřemě pak záleží i na počtu pístů (jeden nebo dva) a na jejich zapojení (pokud budou dva, můžou se zapojit jako jednočinné, a to pro výsuv nebo zásuv, nebo jako dvojčinné - u dvou pístů máš tedy tři možnosti s různým výsledným objemem orbitrolu, u jednoho pístu jen jednu - lepší jsou ale podle mě dva, protože s jedním pístem bude počet otáček volantu na jednu stranu jinej než na druhou stranu).
Podle typu orbitrolu se pak bude lišit i zapojení.
Pokud si čímkoliv nejsi jistej, napiš mi SZ a vyřešíme to pro tvůj konkrétní případ včetně výpočtů
Nakoupit to pak můžeš třeba na té kardance, jak sem dal už někdo link, nebo na Eurofluidu (oni maj ale jiné značení - pro laika trochu nesrozumitelné - kdyžtak poradím), nebo kdekoliv jinde kde vedou orbitroly (jednotky servořízení). Mnoho eshopů totiž vede jen čerpadla a písty, ale už třeba ne hydromotory nebo právě orbitroly - bohužel... Nebál bych se ale ani starších dílů z inzerce, pokud inzerát nevypadá vysloveně podezřele, a cena neni neúměrně nízká, ale ani přehnaně vysoká
Cena nového orbitrolu v eshopu bude s velkým štěstím kolem 4500, spíš ale přes 5000, sloupek asi tisícovku, ventil (pokud by jsi kupoval "ideální typ orbitrolu LS, aby jsi měl "jistotu" (není to nutné, ale někdo na tom "trvá")) kolem cca 2150, hadice v ideálním případě kolem 150 Kč/m, šroubení od cca 25-30 Kč/ks, volant od cca 500Kč. U orbitrolu LS se musí propojit jeden "spoj" navíc, a to LS- LS (orbitrol - ventil). K tomuhle spojení je lepší použít velmi tenkou a tuhou hadici, ale není to nutné - výrobce to ale doporučuje - prý to líp funguje. Lidi ale běžně používají i stejné hadice jako na ostatní spoje, a nevím že by to nějak extra vadilo
Ale jak jsem už napsal, pokud nejsi vysloveně paranoidní, klidně použij na TK orbitrol typu ON - ušetříš cca 2500 (typ LS je i o něco dražší sám o sobě + cena ventilu). Typy PB od levných výrobců bohužel nejde moc doporučit, protože většinou neobsahují všechny důležité ventily - ty se pak dokupují zvlášť, a vyjdou ještě dráž než prioritní ventil pro typ LS... Bez nich sice lze řízení bezpečně a spolehlivě provozovat, a u TK (kloubáku) bych to extra neřešil, ale zkrátka bez nich není 100% ochrana proti tlakovým rázům od pístů. Neřekl bych že to je vysloveně nebezpečné, a lze to tak normálně provozovat, ale určité riziko poškození tu asi teoreticky je - spíš ale u řízené nápravy než u kloubáku, navíc se dvěma pístama... U TK bych se toho prostě tak nebál...