Nepravidelný chod
Re: Nepravidelný chod
Výkon výpočívá z ot/min a krouticího momentu.
Krouticí moment určuje jak velký je výbuch ve válci je a v jakém čase. Aby se efektivně vyčerpala energie výbuchu musí perfektně těsnit pístní kroužky .
Časovaní vybuchu ve válci je nastavovaní předvstřiku a zvyšovaní otevíracího tlaku u vstřikovače. Motor má mormalní chod to je kompromis tedy střed mezi chodem měkkým a tvrdým chodem motoru. Tvrdý chod má velký krouticí moment ,ale otáčky jdou dolu,zvyšuje se zátěž na klikovou hřídel.
Přílišný tvrdý chod motru už zrací kroutící moment.
Je to hraní, co sedne motoru, každý motor je originál nepřesnost výroby projevuje ne jeho vlastnostech.
Krouticí moment určuje jak velký je výbuch ve válci je a v jakém čase. Aby se efektivně vyčerpala energie výbuchu musí perfektně těsnit pístní kroužky .
Časovaní vybuchu ve válci je nastavovaní předvstřiku a zvyšovaní otevíracího tlaku u vstřikovače. Motor má mormalní chod to je kompromis tedy střed mezi chodem měkkým a tvrdým chodem motoru. Tvrdý chod má velký krouticí moment ,ale otáčky jdou dolu,zvyšuje se zátěž na klikovou hřídel.
Přílišný tvrdý chod motru už zrací kroutící moment.
Je to hraní, co sedne motoru, každý motor je originál nepřesnost výroby projevuje ne jeho vlastnostech.
Re: Nepravidelný chod
no myslím že budeš mít prasklou tu obimku ta pohybuje regulatorem.kdyz je praskla regulátor nepřidá na čerpadle.
Re: Nepravidelný chod
Regulátor je jak nový, žádné známky opotřebení. Měl jsem ho celý rozebraný, kroužek je cajk a všechno kolem toho taky. Ten traktor je celkově skoro nejetý. To bude nejaká pi...., Jenom dojít na to jaká. Už mě to hledání stálo cca 20 tis. a pořád nic
Re: Nepravidelný chod
Řešení dát na motorovou brzdu
https://www.youtube.com/watch?v=gnMWOWKOBcc
Ještě mě napadla nafta jakou tam dáváš, zkus z vyšším cetanovým číslem bez bioložek.
Tak zkus motor bez výfuku a bez filtru, jestli se něco změní. Pak je to palivová soustava.
tip: https://www.auto.cz/proc-motor-ztraci-v ... odu-110920
https://www.youtube.com/watch?v=gnMWOWKOBcc
Ještě mě napadla nafta jakou tam dáváš, zkus z vyšším cetanovým číslem bez bioložek.
Tak zkus motor bez výfuku a bez filtru, jestli se něco změní. Pak je to palivová soustava.
tip: https://www.auto.cz/proc-motor-ztraci-v ... odu-110920
Re: Nepravidelný chod
Motor na videu na videu není zrovna zatížený :-)
Je to jednoduchý dvoutakt, tedy:
Je to jednoduchý dvoutakt, tedy:
- geometrický počátek dopravy paliva (několikrát jsem viděl špatně označenou rysku na setrvačníku)
- maximální dávka paliva
- otevírací tlak trysky
- komprese (kontrola vzdálenosti pístu od hlavy v HÚ)
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
Re: Nepravidelný chod
Mám stejný motor v rozestavěném traktůrku a dělá mi to taky, houpe při plných otáčkách bez zatížení a při volnoběhu taky, musím držet vyšší otáčky jinak mi to spadne a už to nestihne přidat. Podle mne by to chtělo seřídit tu pružinu regulátoru uvnitř přední hřídele, ale to je asi někde na stolici, doma to neudělám. Trochu se to zlepšilo po tom co jsem vykutl tu gumovou zátku zpředu uvnitř řemenice, nacpal tam maznicí vazelínu k pružině a příčné hřídelce a zase zátkou zavřel.
4011, 25 A, Zebra, Prcek
Re: Nepravidelný chod
Seřízení pružiny nemá na houpání vliv. Regulátor musí být bez vůlí a nesmí váznout.
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
Re: Nepravidelný chod
Tak sem ještě zhodil hlavu a nastavil vůli mezi pístem na 0,9 mm (byla tak 0,6 mm - to je málo) Dnes ještě seřizena nová tryska na 150 bar. Zitra tam hodím trysku a zkusím projet a uvidíme.
https://m.youtube.com/watch?v=u1rsMdetA2o
https://m.youtube.com/watch?v=u1rsMdetA2o
Re: Nepravidelný chod
Otevírací tlak vstřikovače u motoru nikdy neuváděl výrobce, ach ty převody jednotek.Když už 147 bar.
Dnes se používá nafta s vyšším cetanovým číslem spíše bych zvolil otevírací tlak 138 bar.
Na testeru vstřikovače není vidět jednotky včem se meří.
Dnes se používá nafta s vyšším cetanovým číslem spíše bych zvolil otevírací tlak 138 bar.
Na testeru vstřikovače není vidět jednotky včem se meří.
Re: Nepravidelný chod
Thovt. Možná by bylo lepší se lépe podívat do návodu k malotraktoru. Já v něm teda mám napsané, otevírací tlak trysky 140 bar + 10. Nevím teda jaký návod máte vy. Prostě jsem nastavil trysku na 150 barů a uvidíme jak to pojede. Prostě zkouším. Vytahnout trysku a změnit nastavení je to nejmenší. Jinak manometr na testeru je v jednotkách BAR. Rozsah 0-315......
Re: Nepravidelný chod
Návodě k TZ-4k-14 z roku 1989 mám 140 +10 kp/cm2 předvstřik 24° , mám i Šálkův návod pořád stejné,že by lidová tvořivost.
Re: Nepravidelný chod
Ano 1 kp/cm2 = 0,980 baru. Trysku jsem nastavil na 150 barů, tedy o něco víc. Myslim že tady +- nějaký bar nehraje roli. Chtě bych viděl teho borca který dokáže nastavit mechanický vstřikovač s přesností 1 bar. To by musel mít echt tester s cejchovaným manometrem a ani tak by to nedokázal. Ale to už zacházíme daleko mimo téma. Já prostě zkouším co můžu a na co mám prostředky a čekám kdy nastane nějaká změna.
Re: Nepravidelný chod
Spíš je umění vstříknout rozprášenou naftu ve správný okamžik do válce se stlačeným vzduchem.
Těsněním pod hlavou se ovlivňuje výkon motoru, každý už někdy slyšel o zvyšovaní kompresního poměru nebo snižovaní kompresního prostoru.
Těsněním pod hlavou se ovlivňuje výkon motoru, každý už někdy slyšel o zvyšovaní kompresního poměru nebo snižovaní kompresního prostoru.
Re: Nepravidelný chod
tak co nejake nove info?
Re: Nepravidelný chod
Tak problém po dlouhém pátrání konečně vyřešen. Ani kompletní GO motoru nepomohla tak přišla na řadu poslední věc. Vyměnit bloky motoru, neboli jestli chcete cartery nebo klikovou skříň a ejhle je po problému. Motor šlape jako švýcary. Asi nějaká mikroprasklina nebo nějaký pór a asi se tam ztrácel tlak. Zkusím ještě nějak podrobně prozkoumat.