Na co si dát pozor při koupi traktoru TK ?
Na co si dát pozor při koupi traktoru TK ?
Ahoj průběžně pročítám toto téma a je toho tady velké množství. Potřeboval bych od někoho zkušeného poradit, aby ve stručnosti v několika bodech shrnul, na co si dát při koupi TKáčka pozor, abych nezahučel v prvotních opravách do astronomických částek. Já sám jsem v traktorové oblasti naprostý nováček. Vlastním pouze Teru Vari, ale vzhledem k rozlehlosti pozemků a svému stárnutí vážně uvažuji o koupi malotraktoru. Bohužel moje finanční možnosti jsou omezené.
Po přečtení několika vláken my vyplynuly tyto základní body:
- Kouřivost motoru
- Zvuk motoru
- Jak by měl malotraktor řadit - za jízdy, na místě...
- Barva oleje v motoru
- Barva a stav oleje v převodovce (zde si nejsem jistý, jestli je to možné zkontrolovat nějakým jednoduchým způsobem)
- Lze potlačit TK na rovině rukou? Pokud ne, tak jak zjistit, jestli je to brzdama nebo něco horšího.
- Jestli se spouští zadní závěs
- Stav nánosu karbonu ve výfuku
- Těsnost hydraulické soustavy (hadice asi nejsou takový problém, ale nevím, jak finančně náročná je oprava jiných součástí)
- Stav prachovky v okolí řadící páky
Děkuji za každou případnou radu stran koupě staršího TKáčka. Prosím nepsat rady typu - kup si japonce apod.
Po přečtení několika vláken my vyplynuly tyto základní body:
- Kouřivost motoru
- Zvuk motoru
- Jak by měl malotraktor řadit - za jízdy, na místě...
- Barva oleje v motoru
- Barva a stav oleje v převodovce (zde si nejsem jistý, jestli je to možné zkontrolovat nějakým jednoduchým způsobem)
- Lze potlačit TK na rovině rukou? Pokud ne, tak jak zjistit, jestli je to brzdama nebo něco horšího.
- Jestli se spouští zadní závěs
- Stav nánosu karbonu ve výfuku
- Těsnost hydraulické soustavy (hadice asi nejsou takový problém, ale nevím, jak finančně náročná je oprava jiných součástí)
- Stav prachovky v okolí řadící páky
Děkuji za každou případnou radu stran koupě staršího TKáčka. Prosím nepsat rady typu - kup si japonce apod.
Re: Na co si dát pozor při koupi traktoru TK ?
Ak nechceš počuť kúp si Japonca tak druhá rada by bola kúp si domadel . V poradí traktorov ,ktoré majú priaznivý pomer peniaze - čo za to dostanem, je TK velmi velmi vzadu , rovnako aj Tomo Vinkovič alebo Raba. Teda aspoň tu na slovensku pýtajú za TK viac ako za japončíka čo je nezmysel. To ako by si si chcel kúpiť namiesto bežnej dodávky Škodu 1203.
Starnutie a prechod na štvorkolák tu okolo mňa riešilo vela známych a všetci jazdia na Japoncoch.
A ešte jedna vec ma napadá - nepozeraj po TK ako sú tu na fore , také ti nikto nikdy nepredá - choď realne po inzerátoch a uvidíš tie šroty. Sedím na Bazoši 20h denne a chodím kukať traktory pre zábavu alebo aby som niečo okopíroval, takže píšem z realnych skúseností.
Starnutie a prechod na štvorkolák tu okolo mňa riešilo vela známych a všetci jazdia na Japoncoch.
A ešte jedna vec ma napadá - nepozeraj po TK ako sú tu na fore , také ti nikto nikdy nepredá - choď realne po inzerátoch a uvidíš tie šroty. Sedím na Bazoši 20h denne a chodím kukať traktory pre zábavu alebo aby som niečo okopíroval, takže píšem z realnych skúseností.
- Atlan
- Příspěvky: 9587
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: Na co si dát pozor při koupi traktoru TK ?
Tak tak tepasovany TK nezaplatis (navyse stale to bude traktor z 50rokov bez sychronizovanej prevodovky)
S cenou japonca o 30 rokov mladsieho.
A ked kupis nieco v normalnej cene, tak sa priprav na opravy od toho smradlaveho motora,cez riadenie, az po prevodovku a nosnu ruru.
Az uvodis ceny nahradnych dielov padnes na zadok.
TK bud zadarmo, alebo zdedene inak nekupovat.
S cenou japonca o 30 rokov mladsieho.
A ked kupis nieco v normalnej cene, tak sa priprav na opravy od toho smradlaveho motora,cez riadenie, az po prevodovku a nosnu ruru.
Az uvodis ceny nahradnych dielov padnes na zadok.
TK bud zadarmo, alebo zdedene inak nekupovat.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
Re: Na co si dát pozor při koupi traktoru TK ?
S Tk je to trošku složité. Jejich stav a ceny na inzertních webech jsou obvykle vysoké vzhledem k jejich užitné ohodnotě. Asi jako u Škodovek, za hodně peněz zákazník nedostane nic zvláštního.
Na druhou stranu je Tk léty odzkoušené a z náhradních dílů je k dostání naprosto vše a do druhého dne. Neřekl bych, že díly jsou nějak předražené. Pakliže někdo nekoupí TK vyloženě zničené, tak opravy zvládne většinou svépomocí a finančně to také ustojí. Tedy v případě, že nebude nucen dělat celkovou GO a kupovat nové obaly převodovek, portálů, plošinu atd.
Motor v TK je zastaralý a dost nekomfortní. Musí se hlídat, zda maže, při tom fluše olej z výfuku, čoudí a jeho výkon je nic moc. Někomu však může stačit. Další nevýhoda TK je absence nezávislého vývodového hřídele, což značně limituje užití aktivního nářadí. Převodovky jsou jinak ale naprosto nenáročné a 14ti koňový motor je nezničí.
Téměř každý, kdo koupil TK jej musel repasovat a chtěl později vylepšoval o novější motor - dvouválec Slavia 2S90, jehož pořízení je poměrně drahé a o servořízení, které se dá udělat svépomocí, nebo koupit dražší originál. Pro řádkové kultury může být pro někoho problém i to, že TK je kloubák. Ale s tím se dá žít.
Při koupi bych traktor obešel, kde co teče, zejména spoje převodovek, portály u bubnů. Vůle v plošině se dá poznat tak, že si na ní stoupneš a zahoupeš se. Uvidíš, zda se to pod tebou neláme a nehoupe. Zakroutíš volantem a uvidíš vůli v řízení. Ta se dá řešit buď pouhou výměnou distančních podložek, nebo potom dražší výměnou šnekového a ozubeného kola. Motor studený nastartovat a podle jeho projevů poznáš stav. Chce to někoho s sebou, kdo na TK jezdil. Já jej doma měl a nemohu na něj nadávat, ale samozřejmě každý chce postupem času něco lepšího. Záleží na požadavcích.
Jinak podle mě koupě Japonce také nemusí být jistota, také se mezi nimi dají najít šroty, ze kterých by byl člověk nešťastný. Záleží to jen na tobě a ty musíš vědět, co chceš.
Na druhou stranu je Tk léty odzkoušené a z náhradních dílů je k dostání naprosto vše a do druhého dne. Neřekl bych, že díly jsou nějak předražené. Pakliže někdo nekoupí TK vyloženě zničené, tak opravy zvládne většinou svépomocí a finančně to také ustojí. Tedy v případě, že nebude nucen dělat celkovou GO a kupovat nové obaly převodovek, portálů, plošinu atd.
Motor v TK je zastaralý a dost nekomfortní. Musí se hlídat, zda maže, při tom fluše olej z výfuku, čoudí a jeho výkon je nic moc. Někomu však může stačit. Další nevýhoda TK je absence nezávislého vývodového hřídele, což značně limituje užití aktivního nářadí. Převodovky jsou jinak ale naprosto nenáročné a 14ti koňový motor je nezničí.
Téměř každý, kdo koupil TK jej musel repasovat a chtěl později vylepšoval o novější motor - dvouválec Slavia 2S90, jehož pořízení je poměrně drahé a o servořízení, které se dá udělat svépomocí, nebo koupit dražší originál. Pro řádkové kultury může být pro někoho problém i to, že TK je kloubák. Ale s tím se dá žít.
Při koupi bych traktor obešel, kde co teče, zejména spoje převodovek, portály u bubnů. Vůle v plošině se dá poznat tak, že si na ní stoupneš a zahoupeš se. Uvidíš, zda se to pod tebou neláme a nehoupe. Zakroutíš volantem a uvidíš vůli v řízení. Ta se dá řešit buď pouhou výměnou distančních podložek, nebo potom dražší výměnou šnekového a ozubeného kola. Motor studený nastartovat a podle jeho projevů poznáš stav. Chce to někoho s sebou, kdo na TK jezdil. Já jej doma měl a nemohu na něj nadávat, ale samozřejmě každý chce postupem času něco lepšího. Záleží na požadavcích.
Jinak podle mě koupě Japonce také nemusí být jistota, také se mezi nimi dají najít šroty, ze kterých by byl člověk nešťastný. Záleží to jen na tobě a ty musíš vědět, co chceš.
Re: Na co si dát pozor při koupi traktoru TK ?
Děkuji Jakubrovi za cenné postřehy, asi tak nějak jsem si toto téma představoval. Zbylí dva asi nerozumí česky, protože zrovna tyto příspěvky nemají v tomto tématu žádnou hodnotu, neb téma nezní, jaký malotraktor/traktor koupit, ale na co si dát pozor při koupi TK...
Re: Na co si dát pozor při koupi traktoru TK ?
OK , prosím o prepáčenie a opravujem svoj príspevok .
Pri kúpe traktora TK ,si ho treba dobre pozrieť , skontrolovať vôlu v riadení a dať si velký pozor aby si ho nekúpil.
Česky rozumiem velmi dobre, ale ak niekto chce urobiť nerozumnú vec, tak sa tí čo už majú skúsenosť snažia poradiť, myslím že to je normálne. Zaťatému decku dáš po zadku , zaťatého dospelého treba nechať asi nech sa popáli. Stavím polovicu výplaty , že natruc kúpiš a potom tu budeš vyplakávať kolko peňazí ťa stojí repas. Sám som si tým prešiel v inej oblasti , takže viem.
Pri kúpe traktora TK ,si ho treba dobre pozrieť , skontrolovať vôlu v riadení a dať si velký pozor aby si ho nekúpil.
Česky rozumiem velmi dobre, ale ak niekto chce urobiť nerozumnú vec, tak sa tí čo už majú skúsenosť snažia poradiť, myslím že to je normálne. Zaťatému decku dáš po zadku , zaťatého dospelého treba nechať asi nech sa popáli. Stavím polovicu výplaty , že natruc kúpiš a potom tu budeš vyplakávať kolko peňazí ťa stojí repas. Sám som si tým prešiel v inej oblasti , takže viem.
Naposledy upravil(a) oco13 dne ned úno 11, 2018 2:53 pm, celkem upraveno 1 x.
Re: Na co si dát pozor při koupi traktoru TK ?
Ale oni to nemysleli určitě zle, jen tě chtěli upozornit na skutečnost, že přes všechny výhody TK, jsou tu i některé nevýhody. A bohužel díky překupníkům stojí TK i v 21. století dost peněz. Existují i ti modernější jakopnci, kteří mají také spoustu much a mnoho lidí se bojí Ne/dostupnosti náhradních dílů. Záleží, kolik chceš investovat. Rozhodně bych se vyhnul takovým těm nastříkaným potvorám, které bude prodávající - často ne majitel uživatel, ale překupník vydávat za zgenerálkované. Stejně důležité je, na co budeš stroj používat. S moderními mulčovači, navijáky na 540 ot./min. bude mít TK problém, jak otáčkami vývodového hřídele, tak i výkonem. Ale v lese se používat dá, mně udělalo v lese velkou službu. Jen si chce neustále uvědomovat, že to je malotraktor. Hlavně jej nezvedat na zadní, prudce neškubat atd. Nabídku náhradních dílů si může kdokoliv prohlédnout na e-schopech a stejně tak zvážit jejich cenu. Dle mého názoru to docela jde. Ložiska, gufera, o-kroužky, to jsou záležitosti stokorun a víc se toho většinou nemění, když nekoupíš nějaký zrasovaný kus.
Máš již něco vytipovaného?
Máš již něco vytipovaného?
Re: Na co si dát pozor při koupi traktoru TK ?
Vytipovaný mám TZ4K14. Chci to na lehčí práce, kdy už Tera nestačí. S dovolením Tvoje postřehy doplním do svého prvního příspěvku z důvodu přehlednosti. Za každou další radu i od ostatních vlastníků TKáček budu rád ;o)
Po přečtení několika vláken my vyplynuly tyto základní body:
- Kouřivost motoru
- Zvuk motoru
- Jak by měl malotraktor řadit - za jízdy, na místě...
- Barva oleje v motoru
- Barva a stav oleje v převodovce (zde si nejsem jistý, jestli je to možné zkontrolovat nějakým jednoduchým způsobem)
- Lze potlačit TK na rovině rukou? Pokud ne, tak jak zjistit, jestli je to brzdama nebo něco horšího.
- Jestli se spouští zadní závěs
- Stav nánosu karbonu ve výfuku
- Těsnost hydraulické soustavy (hadice asi nejsou takový problém, ale nevím, jak finančně náročná je oprava jiných součástí)
- Stav prachovky v okolí řadící páky
Postřehy od Jakubra
- Traktor obejít, kde co teče, zejména spoje převodovek, portály u bubnů
- Vůle v plošině se dá poznat tak, že si na ní stoupneš a zahoupeš se. Uvidíš, zda se to pod tebou neláme a nehoupe
- Zakroutit volantem a uvidíš vůli v řízení. Ta se dá řešit buď pouhou výměnou distančních podložek, nebo potom dražší výměnou šnekového a ozubeného kola.
- Motor studený nastartovat a podle jeho projevů poznáš stav
Po přečtení několika vláken my vyplynuly tyto základní body:
- Kouřivost motoru
- Zvuk motoru
- Jak by měl malotraktor řadit - za jízdy, na místě...
- Barva oleje v motoru
- Barva a stav oleje v převodovce (zde si nejsem jistý, jestli je to možné zkontrolovat nějakým jednoduchým způsobem)
- Lze potlačit TK na rovině rukou? Pokud ne, tak jak zjistit, jestli je to brzdama nebo něco horšího.
- Jestli se spouští zadní závěs
- Stav nánosu karbonu ve výfuku
- Těsnost hydraulické soustavy (hadice asi nejsou takový problém, ale nevím, jak finančně náročná je oprava jiných součástí)
- Stav prachovky v okolí řadící páky
Postřehy od Jakubra
- Traktor obejít, kde co teče, zejména spoje převodovek, portály u bubnů
- Vůle v plošině se dá poznat tak, že si na ní stoupneš a zahoupeš se. Uvidíš, zda se to pod tebou neláme a nehoupe
- Zakroutit volantem a uvidíš vůli v řízení. Ta se dá řešit buď pouhou výměnou distančních podložek, nebo potom dražší výměnou šnekového a ozubeného kola.
- Motor studený nastartovat a podle jeho projevů poznáš stav
- fabikmiroslav
- Příspěvky: 4585
- Registrován: úte čer 09, 2009 8:35 pm
- Bydliště: Trenčín
Re: Na co si dát pozor při koupi traktoru TK ?
Da sa to prihlasit na papiereoco13 píše:Ak nechceš počuť kúp si Japonca tak druhá rada by bola kúp si domadel . V poradí traktorov ,ktoré majú priaznivý pomer peniaze - čo za to dostanem, je TK velmi velmi vzadu , rovnako aj Tomo Vinkovič alebo Raba. Teda aspoň tu na slovensku pýtajú za TK viac ako za japončíka čo je nezmysel. To ako by si si chcel kúpiť namiesto bežnej dodávky Škodu 1203.
Starnutie a prechod na štvorkolák tu okolo mňa riešilo vela známych a všetci jazdia na Japoncoch.
A ešte jedna vec ma napadá - nepozeraj po TK ako sú tu na fore , také ti nikto nikdy nepredá - choď realne po inzerátoch a uvidíš tie šroty. Sedím na Bazoši 20h denne a chodím kukať traktory pre zábavu alebo aby som niečo okopíroval, takže píšem z realnych skúseností.
Dobre už bolo
Re: Na co si dát pozor při koupi traktoru TK ?
Bohužel nejde editovat první příspěvek, tak to musím udělat takto nekomformě:
Po přečtení několika vláken my vyplynuly tyto základní body:
- Kouřivost motoru
- Zvuk motoru
- Jak by měl malotraktor řadit - za jízdy, na místě...
- Barva oleje v motoru
- Barva a stav oleje v převodovce (zde si nejsem jistý, jestli je to možné zkontrolovat nějakým jednoduchým způsobem)
- Lze potlačit TK na rovině rukou? Pokud ne, tak jak zjistit, jestli je to brzdama nebo něco horšího.
- Jestli se spouští zadní závěs
- Stav nánosu karbonu ve výfuku
- Těsnost hydraulické soustavy (hadice asi nejsou takový problém, ale nevím, jak finančně náročná je oprava jiných součástí)
- Stav prachovky v okolí řadící páky
Užitečné postřehy od Jakubra
- Traktor obejít, kde co teče, zejména spoje převodovek, portály u bubnů
- Vůle v plošině se dá poznat tak, že si na ní stoupneš a zahoupeš se. Uvidíš, zda se to pod tebou neláme a nehoupe
- Zakroutit volantem a uvidíš vůli v řízení. Ta se dá řešit buď pouhou výměnou distančních podložek, nebo potom dražší výměnou šnekového a ozubeného kola.
- Motor studený nastartovat a podle jeho projevů poznáš stav
- Projdi příruby převodovek, kde končí přední převodovka a začíná řízení, jestli není v okolí štěftů popraskaná a to samé i u zadní převodovky, jak je třemi maticemi předělaná zadní deska s rameny. To může také někdo zničit, třeba trháním kořenů. Jsou tam tři štefty v litině, za které drží deska s rameny. U starších strojů to může být popraskané (ale většinou nebývá) a litina se blbě vaří.
Po přečtení několika vláken my vyplynuly tyto základní body:
- Kouřivost motoru
- Zvuk motoru
- Jak by měl malotraktor řadit - za jízdy, na místě...
- Barva oleje v motoru
- Barva a stav oleje v převodovce (zde si nejsem jistý, jestli je to možné zkontrolovat nějakým jednoduchým způsobem)
- Lze potlačit TK na rovině rukou? Pokud ne, tak jak zjistit, jestli je to brzdama nebo něco horšího.
- Jestli se spouští zadní závěs
- Stav nánosu karbonu ve výfuku
- Těsnost hydraulické soustavy (hadice asi nejsou takový problém, ale nevím, jak finančně náročná je oprava jiných součástí)
- Stav prachovky v okolí řadící páky
Užitečné postřehy od Jakubra
- Traktor obejít, kde co teče, zejména spoje převodovek, portály u bubnů
- Vůle v plošině se dá poznat tak, že si na ní stoupneš a zahoupeš se. Uvidíš, zda se to pod tebou neláme a nehoupe
- Zakroutit volantem a uvidíš vůli v řízení. Ta se dá řešit buď pouhou výměnou distančních podložek, nebo potom dražší výměnou šnekového a ozubeného kola.
- Motor studený nastartovat a podle jeho projevů poznáš stav
- Projdi příruby převodovek, kde končí přední převodovka a začíná řízení, jestli není v okolí štěftů popraskaná a to samé i u zadní převodovky, jak je třemi maticemi předělaná zadní deska s rameny. To může také někdo zničit, třeba trháním kořenů. Jsou tam tři štefty v litině, za které drží deska s rameny. U starších strojů to může být popraskané (ale většinou nebývá) a litina se blbě vaří.
Re: Na co si dát pozor při koupi traktoru TK ?
Daj si pozor na stav elektriky t.j. svetlá a vymeniteľné žiarovky, nezhorene a neskratovane káble, štartovanie a hlavne dobíjanie akumulátora.
Re: Na co si dát pozor při koupi traktoru TK ?
- Kouřivost motoru Hodně zadýmí když je přetížený jinak moc ne.
- Zvuk motoru viz youtube
- Jak by měl malotraktor řadit - za jízdy, na místě... na místě normálně bez počítání zubů, za jízdy se řadí jenom 4ka stylem naper to tam bez ubírání plynu jestli chceš držet volant
- Barva oleje v motoru Když nebude jak bota tak dobrý
- Barva a stav oleje v převodovce (zde si nejsem jistý, jestli je to možné zkontrolovat nějakým jednoduchým způsobem)Kontrolní šrouby viz příručka, ale jestli bude na dně voda takhle stejně nezjistíš.
- Lze potlačit TK na rovině rukou? Pokud ne, tak jak zjistit, jestli je to brzdama nebo něco horšího. (Jde, nejjednodušší je otáčet rukama kolem
- Jestli se spouští zadní závěs
- Stav nánosu karbonu ve výfuku To máš za hodinu čisté
- Těsnost hydraulické soustavy (hadice asi nejsou takový problém, ale nevím, jak finančně náročná je oprava jiných součástí)
- Stav prachovky v okolí řadící páky
- Zvuk motoru viz youtube
- Jak by měl malotraktor řadit - za jízdy, na místě... na místě normálně bez počítání zubů, za jízdy se řadí jenom 4ka stylem naper to tam bez ubírání plynu jestli chceš držet volant
- Barva oleje v motoru Když nebude jak bota tak dobrý
- Barva a stav oleje v převodovce (zde si nejsem jistý, jestli je to možné zkontrolovat nějakým jednoduchým způsobem)Kontrolní šrouby viz příručka, ale jestli bude na dně voda takhle stejně nezjistíš.
- Lze potlačit TK na rovině rukou? Pokud ne, tak jak zjistit, jestli je to brzdama nebo něco horšího. (Jde, nejjednodušší je otáčet rukama kolem
- Jestli se spouští zadní závěs
- Stav nánosu karbonu ve výfuku To máš za hodinu čisté
- Těsnost hydraulické soustavy (hadice asi nejsou takový problém, ale nevím, jak finančně náročná je oprava jiných součástí)
- Stav prachovky v okolí řadící páky
Re: Na co si dát pozor při koupi traktoru TK ?
Netěsnost hydraulického pístu poznaš jednoše když nebudeš mít gumaky tak to poznáš nateče ti hydraulický olej do boty a to když je olej teplý .
To je moje zkušenost.
To je moje zkušenost.
- rimmerworld
- Příspěvky: 256
- Registrován: pon lis 21, 2016 9:43 pm
- Bydliště: Presov
Re: Na co si dát pozor při koupi traktoru TK ?
My sme kupili tkacko v lete 2016 a tiez ani ja, ani otec sme o tom traktore nic nevedeli a o tomto fore som asi ani netusil. Co sme Si my pri kupe nevsimli : chybala kontrolka dobijania- zrejme preto lebo dynamo velmi nefungovalo.. Prerabali sme. Na alternator.. Zlomeny jeden naboj kolesa.. Mal to tam nejak pozvarane.. Brzdy velmi nebrzdili... Olej kvapkal z prevodoviek.. Bol vyumyvany takze to sa. Prejavilo az doma.. To iste aj z hydraulickeho valca..vola v riadeni.. Olej casom kvapkal z prevodovky riadenia.. Chybal nosic naradia.. S tretim bodom... Chybali tie kryty klinoveho remena a tym padom aj upevnenie kapoty v cele.. Kolesa dost ojazdene.nejake svetlo nesvietilo.. Trubka. Netrubila.. .niektore su esteticke chyby ale dalo sa aspon jednat o cene...
Ci startuje na sup.. Ma alebo nema zhavenie.ja som mal zapecenu tu zatku hlavy motora.. Cize dorobit zhavenie bol problem.. Funkcnost elektroinstalacie Truba trubi?..kedy a ci vobec niekto menil naplne... Filtre... Ma aj zavazia v kolesach?
Teraz by som sa asi priklonil aspon k MT132.. Tie kone chybaju...
K hlavnym technickym veciam sa ti vyjadrili uz vyssie.
a ja ho este nemam tak dlho... Aby som mohol mudrovat
Ci startuje na sup.. Ma alebo nema zhavenie.ja som mal zapecenu tu zatku hlavy motora.. Cize dorobit zhavenie bol problem.. Funkcnost elektroinstalacie Truba trubi?..kedy a ci vobec niekto menil naplne... Filtre... Ma aj zavazia v kolesach?
Teraz by som sa asi priklonil aspon k MT132.. Tie kone chybaju...
K hlavnym technickym veciam sa ti vyjadrili uz vyssie.
a ja ho este nemam tak dlho... Aby som mohol mudrovat
Re: Na co si dát pozor při koupi traktoru TK ?
TK je už dávno překonané a já osobně bych do něho nikdy nešel za ty prachy, co se prodávají Motory jsou na pytel a ceny benzínu a nafty jsou prakticky stejné. Klady a zápory kloubáku jsou diskutabilní a já osobně bych šel spíš do nějakého japončíka nebo bych si postavil vlastní strojovnu, podle svých představ. Inspirací je namto fóru víc než dost, viz Vlk, Kopr a samozřejmě pan Loduha.
Když máte v ruce kladivo, všechno ostatní vypadá jako hřebík.