vypocet prevodu na hnanu vlecku tk14 mt8 132
-
- Příspěvky: 38
- Registrován: sob pro 07, 2013 6:47 pm
- Bydliště: Slovenko
vypocet prevodu na hnanu vlecku tk14 mt8 132
Pozeram ze uz niektory z vas malo zorobratu prevodovku aj portaly mozete mi spocitat kolko zubov mal portal diferak atd. chcem si spravit hnanu vyvazacku
Re: vypocet prevodu na hnanu vlecku tk14 mt8 132
1. rychlostní 2,53 km/h pojezdová závislost 130 ot.min, stejně budeš muset použít kardan s přetěžovací spojkou, budeš muset koupit zadek TK pochybuji že seženeš něco lepšího. Vyráběly se dvě verze co jsem četl pomalejší a rychlejší (rychlost jízdy), záleži jakou máš.
Re: vypocet prevodu na hnanu vlecku tk14 mt8 132
Taky jsem se tím zabýval. Chtěl jsem za TK vlečku s hnanou nápravou. Nejjednoduší, a nejrozumnější řešení je, jak psal Thovt, sehnat zadek z TK. To rychlé a pomalé, to je až otázka poslední doby, kdy Šálek trošku poměnil převodové poměry. U starých TK a MT8 jsou ty zadky stejné. Já jsem si to vypočetl přes tabulku co je umístěna tady na foru na nápravu ze Žigula, ale musí se dělat vyrovnávací převodovka, mě vyšel celkem přiblblý poměr 1:1,4. Takže nejlepší ten zadek. Prodloužit poloosy, tak jak to bylo udělané na hnané káře za M6.
Sháním veškeré možné i nemožné materiály týkající se Agrostroje Prostějov, jeho předchůdců i následovníků. Prospekty, ročenky, dobové fotky, informace, příručky,...
TomAgro@seznam.cz
TomAgro@seznam.cz
-
- Příspěvky: 38
- Registrován: sob pro 07, 2013 6:47 pm
- Bydliště: Slovenko
Re: vypocet prevodu na hnanu vlecku tk14 mt8 132
a z akeho prevodu si vychadzal pri tom vypoctu zigul napravy?
Re: vypocet prevodu na hnanu vlecku tk14 mt8 132
http://prevody.alm.cz/
Převodový poměr zjstiš jednoduše , budeš ručně otačet motorem (klikou) ruku položíš na 1 vstřik(1 valce) při každe otačce to ucítiš,
musiš mít přizvednutou přední nápravu. Budeš počitat otočení motorem, až se penumatika jednou otočí máš poměr.
To samé mužeš udělat PTO, akorá někdo musí hlídat jedno otočení
PS Pozor lepší když vyndáš vstříky z motoru at neuchlastaš motor.
Převodový poměr zjstiš jednoduše , budeš ručně otačet motorem (klikou) ruku položíš na 1 vstřik(1 valce) při každe otačce to ucítiš,
musiš mít přizvednutou přední nápravu. Budeš počitat otočení motorem, až se penumatika jednou otočí máš poměr.
To samé mužeš udělat PTO, akorá někdo musí hlídat jedno otočení
PS Pozor lepší když vyndáš vstříky z motoru at neuchlastaš motor.
- peťo TK
- Příspěvky: 628
- Registrován: stř říj 17, 2007 2:47 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
- Kontaktovat uživatele:
Re: vypocet prevodu na hnanu vlecku tk14 mt8 132
...tiež som sa pohrával s myšlienkou pohonu vleku. Nie pomocou kardanu, ale hydromotora. Naprava Multicar.
Ujo, odveziete ma na traktore?
Re: vypocet prevodu na hnanu vlecku tk14 mt8 132
Hydromotor připojit k převodovce s nápravou by šlo, musel by bys to odladit jen 1.rych. stupen. Ná silnici stejně bys nemohl, pořád by se to mezi sebou pralo, jen do terenu na hlinitým povrch tam se to podá, V3S s 4x4 se nesmělo na silnici neměla také přesně sychronizované nápravy,ale je to celek to tak nevadí jako vlečka.peťo TK píše:...tiež som sa pohrával s myšlienkou pohonu vleku. Nie pomocou kardanu, ale hydromotora. Naprava Multicar.
Když budeš mít hnanou vlečku s nesychronizovanou, bude mít tendenci předjíždět .
Re: vypocet prevodu na hnanu vlecku tk14 mt8 132
To měření je lepší dělat opačně... Jednou otočit kolem dokola (ale ne se zvednutým traktorem, normálně traktor na betoně), jeden tlačí traktor, druhý sleduje, kolikrát se otočí řemenice na předku motoru. Samozřejmě vymontovaný držák doutnáku a zařazená potřebná rychlost. Jinak otáčky vývodové hřídele na jednotlivé rychlosti jsou uvedené v návodu, je tam i převodový poměr reduktorů, a převodový poměr u jednotlivých rychlostí. Nic víc nepotřebuješ. Co nenajdeš v návodu na MT8 nebo TK 14, tak hledat u desítky nebo dvanáctky. Tam bylo těch údajů více. Případně M6. K té je tady na foru taky příručka.
Jinak k tomu výpočtu z tabulky tady na foru... je jedno, jestli označíš jako přední nápravu traktor nebo vlečku, ale je vhodné, aby při výsledném převodovém poměru byl traktor o něco rychlejší jak vlečka. Uvádí se cca 3%, tak jako mezi přední a zadní nápravou u traktorů s přiřaditelným pohonem přední nápravy.
Jinak k tomu výpočtu z tabulky tady na foru... je jedno, jestli označíš jako přední nápravu traktor nebo vlečku, ale je vhodné, aby při výsledném převodovém poměru byl traktor o něco rychlejší jak vlečka. Uvádí se cca 3%, tak jako mezi přední a zadní nápravou u traktorů s přiřaditelným pohonem přední nápravy.
Sháním veškeré možné i nemožné materiály týkající se Agrostroje Prostějov, jeho předchůdců i následovníků. Prospekty, ročenky, dobové fotky, informace, příručky,...
TomAgro@seznam.cz
TomAgro@seznam.cz