Hydraulické řizení, TK, MT8 132.2
Re: Hydraulické řizení, TK, MT8 132.2
Ked bude poistný ventil na orbitrole nastavený na menší tlak ako v rozvadzaci tak my hydraulika bude tlakovat len na ten menší tlak alebo to na seba nemá vpliv.
- Tata
- Příspěvky: 2946
- Registrován: sob črc 07, 2007 9:42 pm
- Bydliště: Ostrava Nová Bělá
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hydraulické řizení, TK, MT8 132.2
pojistný ventyl v rozvadečí je pro funkce jednotlivych válců
výkopové práce minibagrem 1,6t a JCB 2cx
Re: Hydraulické řizení, TK, MT8 132.2
Pokud máš orbitrol OSPC 50 LS : pojistný ventil namontuj před prioritní ventil a seřiď ho na 10MPa(100atm),odpad z poj.ventilu napoj mezi prioritní ventil a rozváděč.Řízení bude pracovat s tlakem max.10MPa a rozvaděč s max.tlakem např.16MPa,bez ztraty průtoku oleje,všechen tlakový olej se v případě potřeby využije ,nic nepůjde bez využití do nádrže.
- Terablick
- Příspěvky: 10674
- Registrován: pon kvě 04, 2009 10:22 pm
- Bydliště: 38901
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hydraulické řizení, TK, MT8 132.2
Nemáš pravdu. Pojistnej ventil, ať je kdekoliv, jistí obě strany okruhu - před ním i za ním, tedy i tlak před rozvaděčem = i orbitrol a čerpadlo. Pokud nastavíš na ventilu před orbitrolem menší tlak než na rozvaděči, bude v celém okruhu ten menší tlak Účelem pojistného (přetlakového) ventilu na rozvaděči je především ochrana čerpadla, rozvaděče a všech dalších součástí v okruhu. Co naopak neumí je jištění jednotlivých výstupů před přetlakem v době kdy je páčka rozvaděče v neutrálu. Výstupy k pístům jistí jen po dobu kdy je "zapnutá" páčka.Tata píše:pojistný ventyl v rozvadečí je pro funkce jednotlivych válců
Rád poradím s hydraulikou. Pište ale vždy na email hydraulika@post.cz
Moje stránky o HYDRAULICE (klik). Kalkulátory (řízení, naviják, štípačka, hadice, ...), návody, katalogy, vychytávky...
Farming Simulator a další hry levně
Moje stránky o HYDRAULICE (klik). Kalkulátory (řízení, naviják, štípačka, hadice, ...), návody, katalogy, vychytávky...
Farming Simulator a další hry levně
- Terablick
- Příspěvky: 10674
- Registrován: pon kvě 04, 2009 10:22 pm
- Bydliště: 38901
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hydraulické řizení, TK, MT8 132.2
Ano, takhle to jde vyřešit pokud je potřeba nižší tlak pro orbitrol a vyšší pro rozvaděč Ale platí to jen pro typ LS, nebo pro některé varianty typu PB (ne pro všechny), protože u těhle dvou typů se tlak dělí a mají vždy i výstup T, kterej neni tlakově zatíženej, zatím co u typu ON a podobných ne - tam prochází tlak skrz a výstup T se tlakově zatěžuje (v případě sériového zapojení), takže tam to takhle řešit nelze (to píšu spíš pro lidi co by to chtěli zkoušet u typu ON a pod. ).jiriSBS píše:Pokud máš orbitrol OSPC 50 LS : pojistný ventil namontuj před prioritní ventil a seřiď ho na 10MPa(100atm),odpad z poj.ventilu napoj mezi prioritní ventil a rozváděč.Řízení bude pracovat s tlakem max.10MPa a rozvaděč s max.tlakem např.16MPa,bez ztraty průtoku oleje,všechen tlakový olej se v případě potřeby využije ,nic nepůjde bez využití do nádrže.
Rád poradím s hydraulikou. Pište ale vždy na email hydraulika@post.cz
Moje stránky o HYDRAULICE (klik). Kalkulátory (řízení, naviják, štípačka, hadice, ...), návody, katalogy, vychytávky...
Farming Simulator a další hry levně
Moje stránky o HYDRAULICE (klik). Kalkulátory (řízení, naviják, štípačka, hadice, ...), návody, katalogy, vychytávky...
Farming Simulator a další hry levně
Re: Hydraulické řizení, TK, MT8 132.2
Čo sa bude potom diať medzi cerpadlom a orbitrolom s prioritnim ventilom ked sa bude držať volant v doraze. Prioritni ventil vtedy neprepne prúd oleja do rozvadzaca,čiže by tam nemal vzniknut nejaký veľký tlak? Aj ked tam nebude poistný ventil.
Re: Hydraulické řizení, TK, MT8 132.2
Když jsem u pana Šálka poptával orbitrol OSPC 50LS, tak mi říkal, že používají typ ON zapojený do serie s rozvaděčem, bez prioritního ventilu. Dle popisu v odkaze je tomu tak.Milhauss píše:http://www.stavotrading.cz/files/agrose ... aktoru.pdf
Re: Hydraulické řizení, TK, MT8 132.2
Pro Terablik:
Pokud namontují poj.ventil mezi čerpadlo a orbitrol ,na kterém je nastavený nižší tlak než na rozvaděči za orbitrolem,odpad se musí zapojit do potrubí mezi rozváděč a orbitrol ,tak orbitrol je jištěn nizším tlakem a rozváděč je jištěn vyšším tlakem,protože pojistný ventil na nižší tlak je vyrušen, tím,že olej odpadu poj.ventilu je veden do potrubí za orbitrolem(toto propojení praktický supluje poj. ventil v kostce u typu OSPC,nebo LAGB.
Pokud namontují poj.ventil mezi čerpadlo a orbitrol ,na kterém je nastavený nižší tlak než na rozvaděči za orbitrolem,odpad se musí zapojit do potrubí mezi rozváděč a orbitrol ,tak orbitrol je jištěn nizším tlakem a rozváděč je jištěn vyšším tlakem,protože pojistný ventil na nižší tlak je vyrušen, tím,že olej odpadu poj.ventilu je veden do potrubí za orbitrolem(toto propojení praktický supluje poj. ventil v kostce u typu OSPC,nebo LAGB.
- Terablick
- Příspěvky: 10674
- Registrován: pon kvě 04, 2009 10:22 pm
- Bydliště: 38901
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hydraulické řizení, TK, MT8 132.2
Ano, ale jen pokud se současně nepoužije i rozvaděč, protože pak se zase vyruší ten bypass tím, že rozvaděč natlakuje vedení mezi orbitrolem a rozvaděčem na plný tlak pojistného ventilu rozvaděče (samozřejmě jen v případě dostatečné zátěže na rozvaděči), takže pak bude naopak i v orbitrolu plný tlak co je nastaven na rozvaděči Proto to spolehlivě funguje jen tam, kde tato situace nemůže nastat - rozdělené okruhy tlaku, tedy tak jak jsem psal
Naposledy upravil(a) Terablick dne úte lis 11, 2014 12:19 pm, celkem upraveno 1 x.
Rád poradím s hydraulikou. Pište ale vždy na email hydraulika@post.cz
Moje stránky o HYDRAULICE (klik). Kalkulátory (řízení, naviják, štípačka, hadice, ...), návody, katalogy, vychytávky...
Farming Simulator a další hry levně
Moje stránky o HYDRAULICE (klik). Kalkulátory (řízení, naviják, štípačka, hadice, ...), návody, katalogy, vychytávky...
Farming Simulator a další hry levně
- Terablick
- Příspěvky: 10674
- Registrován: pon kvě 04, 2009 10:22 pm
- Bydliště: 38901
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hydraulické řizení, TK, MT8 132.2
Pokud budeš držet volant v dorazu, bude čerpadlo tlakovat na plný tlak nastavený před nebo přímo na orbitrolu (podle typu orbitrolu a zapojení).lukas.15 píše:Čo sa bude potom diať medzi cerpadlom a orbitrolom s prioritnim ventilom ked sa bude držať volant v doraze. Prioritni ventil vtedy neprepne prúd oleja do rozvadzaca,čiže by tam nemal vzniknut nejaký veľký tlak? Aj ked tam nebude poistný ventil.
Rád poradím s hydraulikou. Pište ale vždy na email hydraulika@post.cz
Moje stránky o HYDRAULICE (klik). Kalkulátory (řízení, naviják, štípačka, hadice, ...), návody, katalogy, vychytávky...
Farming Simulator a další hry levně
Moje stránky o HYDRAULICE (klik). Kalkulátory (řízení, naviják, štípačka, hadice, ...), návody, katalogy, vychytávky...
Farming Simulator a další hry levně
Re: Hydraulické řizení, TK, MT8 132.2
U MT a TK ,jsou prioritní ventily zbytečné,stačí orbirtroly typu ON (OSPB,OSPC,LAG,LAGB,LAGC,)typ PB je bez jištění,bez poj.ventilu i bez rázových ventilů(to se mi moc nelíbí,ale to je jen můj názor).Montáž provést čerpadlo-orbitrol(před orbitrol poj.ventil,pokud poj.ventil není v orbitrolu,typ OSPB,LAGB jej mají v kostce)-rozváděč.Při nastavení poj. ventilu na 8-10MPa,pro orbitrol a při orig. nastavení poj ventilu rozváděče 5MPa ,bude pracovat současně řízení i hydr.závěs,i když bude zavěs v dorazu a olej půjde přes poj. ventil, zůstavá stále tlak 3-5MPa na řízení což je dostačující .K "zatuhnutí " řízení může dojít pouze při vyšším pracovním tlaku na rozvaděči ,než je tlak na orbitrolu,ale bavíme se o pracovním tlaku, tak vysoký pracovní tlak je prakticky u strojů MT a TK za běžných podmínek nedosažitelný ,vyjma dorazu,ale i kdyby k tomu došlo,tak zatuhnutí volantu,samo upozorní řidiče,že nemá používat hydr.rozváděč.Tento systém zapojení používá i firma "Šálek",píšu to tady už po několikáte,stále tady řešíte jestli u těchto strojů použít prioritní ventil nebo ne,je to zbytečně drahé řešení.
- Terablick
- Příspěvky: 10674
- Registrován: pon kvě 04, 2009 10:22 pm
- Bydliště: 38901
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hydraulické řizení, TK, MT8 132.2
Jakej tlak má TKčko popravdě nevím (myslel jsem že má víc - kolem 80-100 barů), ale MT8 má na 100% tlak 120 barů (viz uživatelská příručka v sekci manuály a návody - jsou tam minimálně dvě různé příručky k MT8 050/150), a ty nové typy s motorama Lombardiny ještě víc (někde jsem četl že dokonce až 170 barů), takže to nevychází Jinak samozřejmě máš pravdu I Šálek tam montuje normálně orbitroly typu ON (i když na svém webu to píše jinak, a přes opakovaná upozornění od minimálně několika lidí tady z fora to nechává být, i když tam všude má uveden typ LN, kterej vůbec neexistuje. Pravděpodobně záměrně mlží a typ LN si vymyslel aby v zákazníkovi dík písmenu L vzbudil "pocit" prioritního ventilu, ale zároveň tam má i N, které zase patří jen k typům bez prioritního ventilu, takže vždycky může tvrdit že jde o překlep ). Nicméně není pravda že všechny orbitroly typu PB to mají takhle. Mají to tak některé levnější typy od Hydrocontrolu. Jiné ale (včetně jiných provedení typu PB od stejného výrobce) ventily normálně mají Takže zavrhovat typ PB jako takovej je nesmysl. Navíc je tu samozřejmě vždycky možnost přídavných ventilů, kterých každý výrobce má v nabídce několik typů A nebo montáže samostatných přetlakových ventilů na výstupy Já osobně bych se u stroje velikosti a váhy TK/MT vůbec nebál použít orbitrol bez šokových ventilů, ale je to asi opravdu věc názoru Něco jiného by samozřejmě byl "dospělej" traktor - tam samozřejmě působí jiné síly A netvrdím ani že u TK/MT není možné vygenerovat takovou sílu aby poškodila některou část řízení. Jen si myslím, že za normálních podmínek a s řidičem co neni úplnej magor k tomu nedojde Samozřejmě šokové ventily jsou jistota, a nic proti nim nemám A pokud tvrdíš, že použití orbitrolu typu ON v sériovém zapojení je zcela bezpečné jak pro stroj, tak pro orbitrol, a že bude spolehlivě fungovat kdykoliv, pak je to asi OK. Já vycházím z údaje v příručce, která hovoří o 120 barech na rozvaděči (nemluvě o tom, že vím o případech kdy si lidi vymění čerpadlo (někdy i rozvaděč) a nastaví tam klidně 140-160 barů, a pak už to podle mě přestává být rozumné a bezpečné použít typ ON v sériovém zapojení Minimálně bude docházet k zatuhávání řízení, u většiny novějších orbitrolů navíc jde o tlak nad povolenou provozní hranici). Proto mi přijde bezpečnější a rozumnější použít typ LS nebo PB, kde dochází k oddělení tlaku na dvě nezávislé větve se dvěma různými provozními tlaky, které se nemohou vzájemně ovlivnit, kde nedochází k zatuhávání řízení ani k překračování povolených tlaků, a až na jednu vyjímku (levnější verze PB od Hydrocontrolu) mají všechny potřebné ventily. Rozdíl v ceně je od stejného výrobce minimální (v řádu stokorun), jen u typu LS je navíc potřeba prioritní ventil za cca 1850,- Kč. V inzerci se ale celkem často vidí typ LS i s ventilem ve formě nástavbové kostky, která je v ceně (často i s celým sloupkem řízení a volantem), a pak se cenový rozdíl smazává. A jen málo lidí si koupí orbitrol v obchodě - většina sáhne asi spíš po starším kousku z inzerce, kde naopak za rozumnou cenu sežene i originál od Danfossu, kterej by si jinak nekoupili, protože je 2x dražší než ty "neznačkové" Takže všechno to je relativní... Pokud bych měl říct co je podle mě 100% správně, pak je to jedině a pouze typ LS. Typy PB i ON mají svá pro i proti (alespoň tedy ten levnější model PB od Hydrocontrolu, což je ale nejobvyklejší typ co si zdejší uživatel koupí - kvůli ceně), ale ani jeden neni ideální . "Pořádný" orbitrol PB (se všemi ventily) je podle mě dostačující náhradou za typ LS, a tedy také ideální pro toto zapojení. Typ ON je sice asi možné takhle použít, ale s určitými omezeními jak z hlediska použití, tak i obsluhy a bezpečnsti provozu (zatuhávající řízení asi neni ideální stav ). Nicméně orbitrolu samotnému asi poškození nehrozí a bude fungovat řekněme dostatečně na to, aby to byl pro mnoho lidí argument proč to udělat touhle "levnější" cestou (neberu v potaz že ceny orbitrolů v inzerci jsou cca stejné, bez ohledu na typ nebo výrobce, a že originál LS od Danfossu i s ventilem, sloupkem a volantem se sežene za 2-3 tisíce, kdežto i ten nejlevnější typ od nejlevnějšího výrobce bude v eshopu stát o polovinu víc + cena sloupku a volantu, případně dalších věcí Ale někdo chce prostě raději novej kus, i když třeba ne ideální typ). Všechno to je ale jen a pouze můj soukromej názor - nikomu nic nenutím
PS: aby nedošlo k dalšímu matení zdejších čtenářů - ta debata neni o tom jestli použít prioritní ventil nebo ne. Je to o tom jestli použít typ orbitrolu kterej ho vyžaduje. Prioritní ventil je potřeba jedině a pouze k orbitrolu typu LS, a naopak každej orbitrol typu LS musí vždycky mít i prioritní ventil - bez něj nefunguje (za určitých okolností ano, ale rozhodně ne v sériovém zapojení) Všechny ostatní typy orbitrolů není možné použít ve spojení s prioritním ventilem - nemají pro něj ovládací výstup Takže to není o tom rozhodnout se jestli chci nebo nechci prioritní ventil, ale jestli chci nebo nechci orbitrol LS kterej ten ventil vyžaduje ke své funkci Typ PB, kterej je v podstatě náhradou typu LS, (byť u některých provedení nejde o plnohodnotnou náhradu), žádnej prioritní ventil nevyžaduje a nemá pro něj ani ovládání, čili by k němu ani nešel použít. Ostatní typy (ON a typově shodné/podobné) nikdy nelze použít s prioritním ventilem
PS: aby nedošlo k dalšímu matení zdejších čtenářů - ta debata neni o tom jestli použít prioritní ventil nebo ne. Je to o tom jestli použít typ orbitrolu kterej ho vyžaduje. Prioritní ventil je potřeba jedině a pouze k orbitrolu typu LS, a naopak každej orbitrol typu LS musí vždycky mít i prioritní ventil - bez něj nefunguje (za určitých okolností ano, ale rozhodně ne v sériovém zapojení) Všechny ostatní typy orbitrolů není možné použít ve spojení s prioritním ventilem - nemají pro něj ovládací výstup Takže to není o tom rozhodnout se jestli chci nebo nechci prioritní ventil, ale jestli chci nebo nechci orbitrol LS kterej ten ventil vyžaduje ke své funkci Typ PB, kterej je v podstatě náhradou typu LS, (byť u některých provedení nejde o plnohodnotnou náhradu), žádnej prioritní ventil nevyžaduje a nemá pro něj ani ovládání, čili by k němu ani nešel použít. Ostatní typy (ON a typově shodné/podobné) nikdy nelze použít s prioritním ventilem
Rád poradím s hydraulikou. Pište ale vždy na email hydraulika@post.cz
Moje stránky o HYDRAULICE (klik). Kalkulátory (řízení, naviják, štípačka, hadice, ...), návody, katalogy, vychytávky...
Farming Simulator a další hry levně
Moje stránky o HYDRAULICE (klik). Kalkulátory (řízení, naviják, štípačka, hadice, ...), návody, katalogy, vychytávky...
Farming Simulator a další hry levně
Re: Hydraulické řizení, TK, MT8 132.2
Jsme na vlákně MT a TK ,takže můj přispěvek se vztahuje pouze k těmto strojům,většina hydr.systému pracuje s provozním tlakem nizším než 50% pojistného tlaku.Pokud je hydr.systém trochu dobře poskladany ,tak dosažení poj. tlaku není tak častý jev.K tomu zatuhavání řízení,např u kombajnu E-512 byl hydr. systém poskladán čerpadlo- orsta-rozváděč,a k zatuhavání docházelo pouze při použití variátoru pojezdu u jiných fci k tomu téměř nedocházelo to "zatuhavání se projevuje jako cuknutí do volantu a mám to ověřené z praxe v provozu to člověk ani nevnímá.Znovu opakují ,že výše popsaný systém zapojení je pouze pro stroje MT a TK a ne pro stroje s vyšší rychlostí .
Re: Hydraulické řizení, TK, MT8 132.2
Mam Danfosa 125 OSPF.
Da sa použiť aj bez prioritného ventila ? ak áno tak za akých okolnosti.
Bolo by to len na riadenie bez rozvádzača. Je to na väčší traktor.
Vďaka.
Da sa použiť aj bez prioritného ventila ? ak áno tak za akých okolnosti.
Bolo by to len na riadenie bez rozvádzača. Je to na väčší traktor.
Vďaka.