Stavba noveho stroja? niečo čo nemá každý
Napsal: pon kvě 02, 2016 8:51 pm
Zdravím páni. Vrta mi v hlave jedna myšlienka ktorej sa neviem zbaviť. Minulý rok som dokončil traktor v kombinácií v3s náprava + kolesá r16, motor a prevodovka peugeot 1,8d so zvareným diferenciálom. Nakoľko sa rád vrtam v elektronike a v moderných motoroch by som rád postavil niečo obdobné, alebo teda vylepšenú verziu. Nápravu si predstavujem taktiež v3s alebo aj niečo rýchlejšie nakoľko pri zvarení difu v prevodovke je to na tých 16kach aj tak velmi pomalé
tu nastáva moja prvá otázka. Ktorá náprava by bola vhodná? behá mi po rozume ávia ale stále ma odrádza nizka svetlá výška pri chýbajúcich reduktoroch.
Ďaľšou dilemou je či ostať pri kolesách 7,5-16" alebo zvoliť 15,3" ako má unc? moc vela sa mi to na tých balonoch lubi
ale predsa len ako by sa to spravalo v terene
Potom nastáva dalšia dilema, ked už sme pri novom stroji, nebolo by dobrou voľbou spraviť to rovno 4x4? nechcem tam žiadne zbytočné prevodovky, jednalo by sa o priamy vývod jednej poloosi zo zavareného difu na zadnú nápravu a druhú poloos na prednú. Negatíva stáleho prevodu 4x4 ako zbytočný nárast spotreby alebo dranie gúm neriešim, pri mojom využívaní mi na tom fakt nezáleží. Jedná sa čisto iba o to, či to konštrukcia dovolí čo sa týka zalomenia kardanov a podobne, nemáte to niekto podobne? myslím že som už taký stroj tu na fore videl ale neviem ho najst
Stroj si predstavujem o rozmeroch šírka 145, tak mám aj teraz a je to úplne vyhovujúce, ale rázvor náprav chcem nutne čo najmenši kvoli malému polomeru otáčania,mometálne ho mám na 170 a je to ohromne vela celé to je potom neobratné.
A na záver,to asi nebude každému po chuti, mám doma komplet auto fiat s motorom 1.9jtd 77kw+chip. Tento motor mám komplet preštudovný elektronika v ňom nie je problém, diagnostikovať si ho viem sám a podobne. Jedná sa o to že pri použití tohto motora budem mat krútiaci moment a výkon daleko vyšší ako pri použitia veľkoobjemového diesla, a náhradné diely k tomuto motoru sú veľmi lacné a dostupné takže odpadaju niektoré starosti v prípade poruchy
Takže aby sme si to zhrnuli:
stroj stavám pre vlastné potešenie takže preto uvažujem ako uvažujem ale....chcem sa poučiť z mojeho terajšieho stroja a to nasledovne
-znížiť ťažisko-teraz mám rám položený na rukáve nápravy, ked ho dám pod, nebude to moc nízko?
dal by sa dať rovnobežne s rukávom ako to je na "traktor od zetora" napríklad
-zvýšiť rýchlosť, nakoľko pri presune po ceste je aj 5 málo-a teda použiť rýchlejšiu nápravu?
ale akú?
-poprípade naozaj zvoliť aj predný náhon?
či sa mi to vlastne oplatí, s momentálnou priechodnostou som spokojný, problém nastáva len pri cúvaní do kopca vtedy mám problém aj prázdny
Tak teda odbornící, aký je váš názor na túto koncepciu? uvítam každé rady skúsenosti postrehy a podobne![8) 8)](./images/smilies/048.gif)
![zapomel :zapomel:](./images/smilies/016.gif)
Ďaľšou dilemou je či ostať pri kolesách 7,5-16" alebo zvoliť 15,3" ako má unc? moc vela sa mi to na tých balonoch lubi
![;-) ;-)](./images/smilies/056.gif)
![chytry :chytry:](./images/smilies/051.gif)
Potom nastáva dalšia dilema, ked už sme pri novom stroji, nebolo by dobrou voľbou spraviť to rovno 4x4? nechcem tam žiadne zbytočné prevodovky, jednalo by sa o priamy vývod jednej poloosi zo zavareného difu na zadnú nápravu a druhú poloos na prednú. Negatíva stáleho prevodu 4x4 ako zbytočný nárast spotreby alebo dranie gúm neriešim, pri mojom využívaní mi na tom fakt nezáleží. Jedná sa čisto iba o to, či to konštrukcia dovolí čo sa týka zalomenia kardanov a podobne, nemáte to niekto podobne? myslím že som už taký stroj tu na fore videl ale neviem ho najst
![:vztek: :vztek:](./images/smilies/090.gif)
![:vztek: :vztek:](./images/smilies/090.gif)
Stroj si predstavujem o rozmeroch šírka 145, tak mám aj teraz a je to úplne vyhovujúce, ale rázvor náprav chcem nutne čo najmenši kvoli malému polomeru otáčania,mometálne ho mám na 170 a je to ohromne vela celé to je potom neobratné.
![tone :tone:](./images/smilies/icon_surprised.gif)
A na záver,to asi nebude každému po chuti, mám doma komplet auto fiat s motorom 1.9jtd 77kw+chip. Tento motor mám komplet preštudovný elektronika v ňom nie je problém, diagnostikovať si ho viem sám a podobne. Jedná sa o to že pri použití tohto motora budem mat krútiaci moment a výkon daleko vyšší ako pri použitia veľkoobjemového diesla, a náhradné diely k tomuto motoru sú veľmi lacné a dostupné takže odpadaju niektoré starosti v prípade poruchy
Takže aby sme si to zhrnuli:
stroj stavám pre vlastné potešenie takže preto uvažujem ako uvažujem ale....chcem sa poučiť z mojeho terajšieho stroja a to nasledovne
-znížiť ťažisko-teraz mám rám položený na rukáve nápravy, ked ho dám pod, nebude to moc nízko?
![:-/ :-/](./images/smilies/_icon_ja_nic.gif)
-zvýšiť rýchlosť, nakoľko pri presune po ceste je aj 5 málo-a teda použiť rýchlejšiu nápravu?
![:-/ :-/](./images/smilies/_icon_ja_nic.gif)
![:-/ :-/](./images/smilies/_icon_ja_nic.gif)
![:vztek: :vztek:](./images/smilies/090.gif)
-poprípade naozaj zvoliť aj predný náhon?
![help :help:](./images/smilies/054.gif)
![pistol :pistol:](./images/smilies/065.gif)
Tak teda odbornící, aký je váš názor na túto koncepciu? uvítam každé rady skúsenosti postrehy a podobne
![8) 8)](./images/smilies/048.gif)