Rozzikův 4x4
- Rozzik
- Příspěvky: 418
- Registrován: čtv črc 05, 2007 2:08 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Rozzikův 4x4
Před týdnem jsem si po cca ročním okukování traktůrku od jednoho pána u nás na vsi přivezl do práce stroj:
Motor: octavia
1. Převodovka: octavia
1.převod řetěz: 22/25zubů
2.Převodovka: Aro M461 (prý je to z tohodle auta)
Náprava přední: Aro M461 zúžená na 120cm na středy pneu
Náprava zadní: Aro M461 zúžená na 120cm na středy pneu
K zadní nápravě je ještě převod řetězem 25/30zubů
K přední je to přes kardan z převodovky Aro M461
Kola 6,5x16" (všechny stejné - šípové)
Rozvor náprav:140cm (traktůrek je pěkně krátký)
Koupil jsem ho z důvodu, že se Zetorem Super 50 se kolem baráku moc jezdit nedá, ten bude na těžší práce, tento by měl být na ježdění kolem baráku s hlínou a kamením atd.
Bohužel je ale nyní nepojízdný. Cca 6 let stál na jednom místě. Celkové jsem se rozhodl ho předělat, nový rám z pořádného matroše, čelní nakladač a zadní hydraulika, řízení hydraulické.
Řeším ale dilema co s motorem, jestli nechat octavii a jezdit na benzín. Nebo mám ze staré stavby traktůrku kdyspozici Fiat 127 (900ccm) a nebo motor z VW Passat 1,6D. Tam je ale problém s převodovkou, protože tam je součástí převodovky rovnou diferenciál a vývody na poloosy to mělo rovnou na kola. Motor to mělo asi podélně v autě. Ale to jsou jen doměnky. Viděl jsem ten motor z passata bez té převodovky a ta co byla kousek opodál jsem si myslel že by mohla být k tomu a ta měla ty poloosy k mé potřebě o 90° otočené blbě...
Šla by případně použít převodovka z Golf I, tak aby se mohla použít jedna poloosa se zavařeným difem rovnou pro pohon?
Až vyfotím, dodám aktuální foto po převozu.
Traktůrek budu předělávat v práci po šichtě...
Čus
Motor: octavia
1. Převodovka: octavia
1.převod řetěz: 22/25zubů
2.Převodovka: Aro M461 (prý je to z tohodle auta)
Náprava přední: Aro M461 zúžená na 120cm na středy pneu
Náprava zadní: Aro M461 zúžená na 120cm na středy pneu
K zadní nápravě je ještě převod řetězem 25/30zubů
K přední je to přes kardan z převodovky Aro M461
Kola 6,5x16" (všechny stejné - šípové)
Rozvor náprav:140cm (traktůrek je pěkně krátký)
Koupil jsem ho z důvodu, že se Zetorem Super 50 se kolem baráku moc jezdit nedá, ten bude na těžší práce, tento by měl být na ježdění kolem baráku s hlínou a kamením atd.
Bohužel je ale nyní nepojízdný. Cca 6 let stál na jednom místě. Celkové jsem se rozhodl ho předělat, nový rám z pořádného matroše, čelní nakladač a zadní hydraulika, řízení hydraulické.
Řeším ale dilema co s motorem, jestli nechat octavii a jezdit na benzín. Nebo mám ze staré stavby traktůrku kdyspozici Fiat 127 (900ccm) a nebo motor z VW Passat 1,6D. Tam je ale problém s převodovkou, protože tam je součástí převodovky rovnou diferenciál a vývody na poloosy to mělo rovnou na kola. Motor to mělo asi podélně v autě. Ale to jsou jen doměnky. Viděl jsem ten motor z passata bez té převodovky a ta co byla kousek opodál jsem si myslel že by mohla být k tomu a ta měla ty poloosy k mé potřebě o 90° otočené blbě...
Šla by případně použít převodovka z Golf I, tak aby se mohla použít jedna poloosa se zavařeným difem rovnou pro pohon?
Až vyfotím, dodám aktuální foto po převozu.
Traktůrek budu předělávat v práci po šichtě...
Čus
- Rozzik
- Příspěvky: 418
- Registrován: čtv črc 05, 2007 2:08 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Rozzikův 4x4
Takhle vypadá ten motor který by se mi líbil a le nevím co stou převodovkou? Nešla by na ten motor napasovat ta octaviacka převodovka????
- Rozzik
- Příspěvky: 418
- Registrován: čtv črc 05, 2007 2:08 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Rozzikův 4x4
Tak posílám slíbené foto...
Za pozornost stojí ty dva řetězové převody. Ten první bych ještě pochopil, ale ten druhý 25/30zubů do pomala k zadní nápravě? Takže pokud není v té převodovce z Ara něco upraveno, tak by ty nápravy se měli točit každá jinou rychlostí??? Ale podle pana majitele to takhle má být, tak fakt nevím, bohužel nemohu vyzkoušet, protože mi tam chybí starter, ten mi pán ještě dodá...
Díky za postřehy
Za pozornost stojí ty dva řetězové převody. Ten první bych ještě pochopil, ale ten druhý 25/30zubů do pomala k zadní nápravě? Takže pokud není v té převodovce z Ara něco upraveno, tak by ty nápravy se měli točit každá jinou rychlostí??? Ale podle pana majitele to takhle má být, tak fakt nevím, bohužel nemohu vyzkoušet, protože mi tam chybí starter, ten mi pán ještě dodá...
Díky za postřehy
Re: Rozzikův 4x4
No, první řetězovej převod máš před převodovkou a druhej mezi převodovkou a rozvodovkou. A z rozvodovky jsou potom hnaný oba nápravy, tudíž poměr těch převodů Ti ovlivňuje rychlost obou nápravv zárověň ... Od rozvodovky do nápravm áš jen kardanový náhony, žádný převody ...Rozzik píše: ... Za pozornost stojí ty dva řetězové převody. Ten první bych ještě pochopil, ale ten druhý 25/30zubů do pomala k zadní nápravě? Takže pokud není v té převodovce z Ara něco upraveno, tak by ty nápravy se měli točit každá jinou rychlostí??? ...
Jinak tyhle řetězový převody jsou vždycky slabý místa ... Od 8mi let (takže téměř 20 let) jsem jezdil s traktůrkem rodičů, kterej má stejně řešený propojení dvou převodovek je to nejslabší místo ...
Vždycky je lepší řetězu se vyhnout ...
- Atlan
- Příspěvky: 9583
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rozzikův 4x4
Ten prevod je nato aby predna naprava bola troska rychlejsia. Navyse predny kardan ma pootocene krize....
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
Re: Rozzikův 4x4
Podla mna maš pravdu a dodám ešte že je to tam upne k ničomu skvor na škodu a hned by som to od tial vyhodil a nechal tma len kardanyAtlan píše:Ten prevod je nato aby predna naprava bola troska rychlejsia. Navyse predny kardan ma pootocene krize....
- Rozzik
- Příspěvky: 418
- Registrován: čtv črc 05, 2007 2:08 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Rozzikův 4x4
Tak už mám doma převodovku 4Q na ten motor 1,6D z passata tak snad tam bude pasovat... Taky jsem koupil tu Orstu. Tak snad to bude fungovat.
Otázku bych měl na hydrauliku... Jestli mám mít pouzejedno čerpadlo, které by pohánělo tu orstu a přes rozvaděč pak hydrauliku zadní a čelní nakladačík? Nebo mít jedno menší na orstu a větší vypínatelné na zbytek hydrauliky?
Díky za postřehy
Otázku bych měl na hydrauliku... Jestli mám mít pouzejedno čerpadlo, které by pohánělo tu orstu a přes rozvaděč pak hydrauliku zadní a čelní nakladačík? Nebo mít jedno menší na orstu a větší vypínatelné na zbytek hydrauliky?
Díky za postřehy
- Atlan
- Příspěvky: 9583
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rozzikův 4x4
Ak sa da zvlast cerpadlo na orstu a zvlast na hydrauliku. Vsetko ostatne su zbytocne komplikacie.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
- Rozzik
- Příspěvky: 418
- Registrován: čtv črc 05, 2007 2:08 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Rozzikův 4x4
Takže raději dvě čerpadla?Atlan píše:Ak sa da zvlast cerpadlo na orstu a zvlast na hydrauliku. Vsetko ostatne su zbytocne komplikacie.
- Rozzik
- Příspěvky: 418
- Registrován: čtv črc 05, 2007 2:08 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Rozzikův 4x4
Čus,
nemáte někdo fotku jak správně zavařit diferenciál v převodovce z auta. Nerad bych tam zavařil něco blbě... Zavařují se nějak satelity s tomu kolu nebo jak... Koukal jsem na forum, ale všude se jen o tom píše ale fotku nikdo nemá...
Díky
Jsem nyní ve fázi totální repase převodovky z ARA, neb to mělo totálně vymlácený všechny ložiska... Takže to snad bude nějakou dobu v pohodě.
Motor už mám přichystaný, je to VW passat 1,6D se 4 rychlostní převodovkou...
Traktůrek jsem totálně rozebral. Čeká mě jesště repase obou diferenciálů neb mají taky v háji ložisko u toho kardanu...
Díky za nějakou tu fotku
Čus
nemáte někdo fotku jak správně zavařit diferenciál v převodovce z auta. Nerad bych tam zavařil něco blbě... Zavařují se nějak satelity s tomu kolu nebo jak... Koukal jsem na forum, ale všude se jen o tom píše ale fotku nikdo nemá...
Díky
Jsem nyní ve fázi totální repase převodovky z ARA, neb to mělo totálně vymlácený všechny ložiska... Takže to snad bude nějakou dobu v pohodě.
Motor už mám přichystaný, je to VW passat 1,6D se 4 rychlostní převodovkou...
Traktůrek jsem totálně rozebral. Čeká mě jesště repase obou diferenciálů neb mají taky v háji ložisko u toho kardanu...
Díky za nějakou tu fotku
Čus
Re: Rozzikův 4x4
taky mám 16d z pasata a taky jsem dával druhou převodovku z nějakého 18 benzín golf a vařil dif..
Než tam tu převodovku mrskneš tak si přepočítej převodové poměry a výslednou rychlost, nevím jak si daleko s párováním ale já musel měnit taky komplet spojku protože ta pasat se vypíná vidličkou a spojk. ložiskem a ta druhá tyčkou skrz hnanou hřídel ale to už jsi asi zjistil. Když mrkneš na moje téma tak jsou i nějaké odkazy na modely převodovek s kody a převodovými poměry. libortraktor se to jmenuje
Než tam tu převodovku mrskneš tak si přepočítej převodové poměry a výslednou rychlost, nevím jak si daleko s párováním ale já musel měnit taky komplet spojku protože ta pasat se vypíná vidličkou a spojk. ložiskem a ta druhá tyčkou skrz hnanou hřídel ale to už jsi asi zjistil. Když mrkneš na moje téma tak jsou i nějaké odkazy na modely převodovek s kody a převodovými poměry. libortraktor se to jmenuje
Re: Rozzikův 4x4
Traktor s mulčovačem a frézou: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 20&t=44492
Sekačka: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 0#p1194040
Špalíkovač: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 2#p1214172
Sekačka: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 0#p1194040
Špalíkovač: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 2#p1214172
Re: Rozzikův 4x4
Ano, já jsem dal motor natvrdo do rámu, uchycený zprava zleva a vzadu převodovka, jednak tu dost lidí psalo že je to v pohodě a taky jsem neměl moc místa na nějaké silenbloky apod.
- Rozzik
- Příspěvky: 418
- Registrován: čtv črc 05, 2007 2:08 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Rozzikův 4x4
Zdravim,
zkouším vložit nějaké fotky z mé stavby. Jde mi to pomalu. Dělám to jen při práci v práci. Sice strojní vybavení super, ale není čas...
Posílám pár fotek...
Nyní laboruji nad rámem. materiál je 2xU100. Dostal jsem ho zadarmo, takže to byla jasná volba... Už byl dokonce i svařený k sobě...
Nakonec jsem k tomu motoru z passata 1,6D sehnal patřičnou převodovku (4Q) i se startérem a spojkou...
Nápravy jsou z ARO M461 i s převodovkou.
Kola 4kusy 6,5x16...
Rovnou počítam i s umístěním čelního nakladače...
Budu průběžně dodávat další fotky.
Udělal jsem tu přední část rámu široukou 600mm, místo na motor mezi učkama je tedy 400mm.
zadní část rámu bude široká 900mm.
zkouším vložit nějaké fotky z mé stavby. Jde mi to pomalu. Dělám to jen při práci v práci. Sice strojní vybavení super, ale není čas...
Posílám pár fotek...
Nyní laboruji nad rámem. materiál je 2xU100. Dostal jsem ho zadarmo, takže to byla jasná volba... Už byl dokonce i svařený k sobě...
Nakonec jsem k tomu motoru z passata 1,6D sehnal patřičnou převodovku (4Q) i se startérem a spojkou...
Nápravy jsou z ARO M461 i s převodovkou.
Kola 4kusy 6,5x16...
Rovnou počítam i s umístěním čelního nakladače...
Budu průběžně dodávat další fotky.
Udělal jsem tu přední část rámu široukou 600mm, místo na motor mezi učkama je tedy 400mm.
zadní část rámu bude široká 900mm.
- Ondras83
- Příspěvky: 10104
- Registrován: stř zář 12, 2007 10:28 pm
- Bydliště: Stračov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rozzikův 4x4
mas v tom stredovym cepu na vykyv nejaky pouzdra?