Traktor Multicar,...
Traktor Multicar,...
Ahojte.
Po nadobudnutí základných informácií a cenných rád v mojom prvom fóre sa chcem pomaly pustiť do stavby svojho prvého stroja. Náhodou som natrafil na nápravu z Multicar M24 za 50€. Podľa mňa je to super náprava na malotraktor. Je úzka, masívna, netreba ju zužovať a má uzávierku. Čo vidím ako miernu nevýhodu je, že má opačný smer otáčania ako väčšina náprav z offroadov pretože má dva prevody v dife. Tým pádom má aj trocha vysoký pomer prevodu (1:7,5) teda je ťažko zohnať nápravu ktorá by bola vhodná do kombinácie na predný náhon. Zmena smeru otáčania v prípade potreby sa dá dosiahnuť otočením nápravy o 180 stupňov. Má s tým niekto skúsenosti? Nemôže tam nastať nejaký problém? - napr pri šikmých ozubeniach, ktosi mi raz vravel že šikmé ozubenia sú stavané na jeden prevažný smer otáčania... Je to pravda? Ak to otočím, pôjdem stále akoby na spiatočke...
Ak má niekto skúsenosti s touto nápravou, rád príjmem cenné rady a postrehy ako sa pri stavbe vyhnúť problémom, o ktorých možno zatiaľ neviem. Inač Multicar má dosť malé kolesá, chcel by som tam dať väčšie, myslíte že 18" bude OK?
Čo sa týka ostatných parametrov budúceho traktora, zatiaľ sám presne neviem, ak zoženiem vhodnú prednu nápravu a prípadne redukčnú prevodovku, možno to bude aj 4x4. Ak by ma to malo stáť veľa peňazí, postačí 4x2. Motor asi nejaký malý diesel 1,4l. Účel použitia - sneh v zime, v lete prevoz sypkých materiálov, záhrada, zemiaky, semtam drevo.
Čo sa týka sprevodovania, myslím že s prevodom difu 1:7,5 by mala stačiť zostava motor + origo prevodovka z osobného auta (corsa, peugeot 106 a pod) + priamo poloosa na zadný dif..
Ďakujem za rady..
Po nadobudnutí základných informácií a cenných rád v mojom prvom fóre sa chcem pomaly pustiť do stavby svojho prvého stroja. Náhodou som natrafil na nápravu z Multicar M24 za 50€. Podľa mňa je to super náprava na malotraktor. Je úzka, masívna, netreba ju zužovať a má uzávierku. Čo vidím ako miernu nevýhodu je, že má opačný smer otáčania ako väčšina náprav z offroadov pretože má dva prevody v dife. Tým pádom má aj trocha vysoký pomer prevodu (1:7,5) teda je ťažko zohnať nápravu ktorá by bola vhodná do kombinácie na predný náhon. Zmena smeru otáčania v prípade potreby sa dá dosiahnuť otočením nápravy o 180 stupňov. Má s tým niekto skúsenosti? Nemôže tam nastať nejaký problém? - napr pri šikmých ozubeniach, ktosi mi raz vravel že šikmé ozubenia sú stavané na jeden prevažný smer otáčania... Je to pravda? Ak to otočím, pôjdem stále akoby na spiatočke...
Ak má niekto skúsenosti s touto nápravou, rád príjmem cenné rady a postrehy ako sa pri stavbe vyhnúť problémom, o ktorých možno zatiaľ neviem. Inač Multicar má dosť malé kolesá, chcel by som tam dať väčšie, myslíte že 18" bude OK?
Čo sa týka ostatných parametrov budúceho traktora, zatiaľ sám presne neviem, ak zoženiem vhodnú prednu nápravu a prípadne redukčnú prevodovku, možno to bude aj 4x4. Ak by ma to malo stáť veľa peňazí, postačí 4x2. Motor asi nejaký malý diesel 1,4l. Účel použitia - sneh v zime, v lete prevoz sypkých materiálov, záhrada, zemiaky, semtam drevo.
Čo sa týka sprevodovania, myslím že s prevodom difu 1:7,5 by mala stačiť zostava motor + origo prevodovka z osobného auta (corsa, peugeot 106 a pod) + priamo poloosa na zadný dif..
Ďakujem za rady..
Re: Traktor Multicar,...
podla mňa to nevadí keby sa otočila
- Roman
- Příspěvky: 4463
- Registrován: stř črc 04, 2007 6:20 pm
- Bydliště: Prostějovsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Traktor Multicar,...
Dával sem z M25 na hopskoka, měly by byt totožny. Otočenim snížíš světlou výšku a tušim, že to bude dělat bordel s guferama
http://www.traktorista.estranky.cz
Zetor 5718
domádo new holland TCE 45 r.v. 2009
motorobot PF 61 r.v. 1957
kultivátor MS 06 r.v. 1995
Zetor 5718
domádo new holland TCE 45 r.v. 2009
motorobot PF 61 r.v. 1957
kultivátor MS 06 r.v. 1995
Re: Traktor Multicar,...
No večer to pozriem, ale diferak je myslim cca symetricky, takže svetlú výšku by som zmeniť nemal (pridám foto).
A s guferami by sa čo mohlo stať...? nenapadlo ma že by s nimi mohol byť problém pri opačných otáčkach...
Skôr som sa obával že asi budem musieť liať viac oleja aby bol mazaný prvý prevod (hruška + tanier), potom by zrejme bol zaliaty vstup ovladania uzavierky kde myslim nieje gugero, takže to tam bude možno slziť...
No a potom navrtať nový vypúšťací, príp. napúšťací šrob pre olej...
A s guferami by sa čo mohlo stať...? nenapadlo ma že by s nimi mohol byť problém pri opačných otáčkach...
Skôr som sa obával že asi budem musieť liať viac oleja aby bol mazaný prvý prevod (hruška + tanier), potom by zrejme bol zaliaty vstup ovladania uzavierky kde myslim nieje gugero, takže to tam bude možno slziť...
No a potom navrtať nový vypúšťací, príp. napúšťací šrob pre olej...
Re: Traktor Multicar,...
tá náprava sa nebude točiť opačne.Ona sa bude točiť tak ako bola vyrobená ale otočí sa len pohyb traktora ak sa nemýlim
Re: Traktor Multicar,...
fazuliak, máš pravdu, toto som si vôbec neuvedomil...
Re: Traktor Multicar,...
Čau tá náprava nie je stavaná na otočenie o 180 stupnov z toho dôvodu že tam chýba guferu na vstupe hrušky do diferáku a keby si ju otočil tak ti všetken olej vytečie cez hrušku von. Možnosť by tu bola ale musel by si prerobiť uchytenie dužiakov a otočiť tú hrušku zase len dohora.Ale izť by to malo
Re: Traktor Multicar,...
neviem či si správne pochopil to otočenie...on chce len ako keby vymeniť kolesá.....on nechce dávať hruškou dole tá ostane normiálne ako bola.Teraz ak som dobre pochopil ja
Re: Traktor Multicar,...
Vstup hrušky vyzerá byť v strede, takže pri otočení by sa nemala zmeniť jej výška, teda ak sa správne chápeme ako tú nápravu chcem otočiť. Myslím to tak, že sa otočí o 180 stupňov okolo osi vstupnej príruby.
Pridávam foto, proste sa len otočí hore nohami celá náprava, nič sa nebude vymontovávať ani prerábeť.
Keď som sa snažil predstaviť si to a už sa mi z toho krútila hlava, nakreslil som si šípky smerov otáčania na zrolovaný kúsok papiera, a otočil som ho....
Inač až teraz keď som ju fotil, som si všimol že zrejme plášť diferáku nieje celkom simetricky čo sa týka rozmerov smerom hore a dole, čiže je pravda aj to, že sa pri otočení zmení svetlá výška... , Roman mal pravdu.. Zmerané to nemám, skúsim to zajtra zmerať od bubnov a uvidím koľko to robí... Inač s tými 18" kolesami som to asi prehnal, myslím, že by mali stačiť 6/16, tie majú výšku 735mm....
Pridávam foto, proste sa len otočí hore nohami celá náprava, nič sa nebude vymontovávať ani prerábeť.
Keď som sa snažil predstaviť si to a už sa mi z toho krútila hlava, nakreslil som si šípky smerov otáčania na zrolovaný kúsok papiera, a otočil som ho....
Inač až teraz keď som ju fotil, som si všimol že zrejme plášť diferáku nieje celkom simetricky čo sa týka rozmerov smerom hore a dole, čiže je pravda aj to, že sa pri otočení zmení svetlá výška... , Roman mal pravdu.. Zmerané to nemám, skúsim to zajtra zmerať od bubnov a uvidím koľko to robí... Inač s tými 18" kolesami som to asi prehnal, myslím, že by mali stačiť 6/16, tie majú výšku 735mm....
Re: Traktor Multicar,...
...mimochodom potreba zmeny smeru otáčania na tej náprave nastáva v prípade použitia motora z bežného osobáka (Citroen AX, Peugeot 106, Opel Corsa, felicia...) myslím že všetky majú rovnaký smer otáčania a na rovnakej strane rozvody. Uvažujem s osadením motora rozvodmi dopredu kvôli chladeniu, výstup ľavej poloosi na zadnú nápravu,...
Ešte je možnosť otočiť motor, ale to by bola asi blbosť....
Ešte je možnosť otočiť motor, ale to by bola asi blbosť....
Re: Traktor Multicar,...
a ktorý motor to má tak ako hovoríš?
Re: Traktor Multicar,...
Neviem presne ako to myslíš, no všetky čo som uviedol majú rovnaký smer otáčania, a ak by som ich chcel použiť bez toho aby som otáčal nápravu, musel by som ich otočiť tak, že rozvody by boli smerom dozadu a prevodovka dopredu, teda bolo by to asi trocha nepraktické čo sa týka napojenia vrtule za chladičom a vyvedenia radenia rýchlostí a pod, ale reálne by to asi bolo...
No a ak by som nechcel otáčať ani nápravu, ani motor, musel by som zohnať taký motor, ktorý má rozvody napravo a prevodovku naľavo (pri pohľade čelom k autu).
Ešte pripomeniem že vkladať medziprevodovku ktorá by mi mohla zmeniť zmysel otáčok asi nebudem, nakoľko diferák z multicary má prevod 7,5/1 a rýchlosti pri priamom napojení poloosi vychádzajú už takto dosť malé...
No a ak by som nechcel otáčať ani nápravu, ani motor, musel by som zohnať taký motor, ktorý má rozvody napravo a prevodovku naľavo (pri pohľade čelom k autu).
Ešte pripomeniem že vkladať medziprevodovku ktorá by mi mohla zmeniť zmysel otáčok asi nebudem, nakoľko diferák z multicary má prevod 7,5/1 a rýchlosti pri priamom napojení poloosi vychádzajú už takto dosť malé...
Re: Traktor Multicar,...
Ale nezabúdaj že dávaš väčšie kolesá ako mala Multikára a to ti dosť pridá na rýchlosti.Ja som sa tiež už poučil a kúpil saom si prevodovku s redukciami.Pozri moj blog...
Re: Traktor Multicar,...
no podla mňa tú druhú prevodovku nepotrebuje keď zvarí ten diferák to bude ideálne.Vela ludí to má aj s nápravou čo majú pomer 4 a nesťažujú si
-
- Příspěvky: 24
- Registrován: stř bře 06, 2013 8:28 am
- Bydliště: Svidník
Re: Traktor Multicar,...
nedoporučujem otačať, ja mám z Multikára M22 tak som ako druhú prevodovku použil prevoodovku z DESTY 1622, funguje znamenitePadyšák píše:Ahojte.
Po nadobudnutí základných informácií a cenných rád v mojom prvom fóre sa chcem pomaly pustiť do stavby svojho prvého stroja. Náhodou som natrafil na nápravu z Multicar M24 za 50€. Podľa mňa je to super náprava na malotraktor. Je úzka, masívna, netreba ju zužovať a má uzávierku. Čo vidím ako miernu nevýhodu je, že má opačný smer otáčania ako väčšina náprav z offroadov pretože má dva prevody v dife. Tým pádom má aj trocha vysoký pomer prevodu (1:7,5) teda je ťažko zohnať nápravu ktorá by bola vhodná do kombinácie na predný náhon. Zmena smeru otáčania v prípade potreby sa dá dosiahnuť otočením nápravy o 180 stupňov. Má s tým niekto skúsenosti? Nemôže tam nastať nejaký problém? - napr pri šikmých ozubeniach, ktosi mi raz vravel že šikmé ozubenia sú stavané na jeden prevažný smer otáčania... Je to pravda? Ak to otočím, pôjdem stále akoby na spiatočke...
Ak má niekto skúsenosti s touto nápravou, rád príjmem cenné rady a postrehy ako sa pri stavbe vyhnúť problémom, o ktorých možno zatiaľ neviem. Inač Multicar má dosť malé kolesá, chcel by som tam dať väčšie, myslíte že 18" bude OK?
Čo sa týka ostatných parametrov budúceho traktora, zatiaľ sám presne neviem, ak zoženiem vhodnú prednu nápravu a prípadne redukčnú prevodovku, možno to bude aj 4x4. Ak by ma to malo stáť veľa peňazí, postačí 4x2. Motor asi nejaký malý diesel 1,4l. Účel použitia - sneh v zime, v lete prevoz sypkých materiálov, záhrada, zemiaky, semtam drevo.
Čo sa týka sprevodovania, myslím že s prevodom difu 1:7,5 by mala stačiť zostava motor + origo prevodovka z osobného auta (corsa, peugeot 106 a pod) + priamo poloosa na zadný dif..
Ďakujem za rady..