Zdravím,
chtěl bych si postavit orací stroj. Něco na způsob TeraVari. Mám zde dvě rozbité sekačky s funkčními motory, tak bych jeden použil. Mám jen větší zahradu, takže nic extra profi to být nemá. Výkon MTD je uváděn 5HP. Myslím že by to mohlo stačit. Pokud bych dal menší radličky než má orig Vari se 6,5HP. S jedním kolegou zde z fóra jsme to již rozebírali a není to úplně ztracené, jen by to chtělo nějaké chytré nápady aby se to skloubilo dohromady. Jde o to, jak zařídit, aby to bylo zastavitelné, tedy nějaká spojka či co a převod svislé hřídele do vodorovné nápravy.
Za vaše tipy děkuji moc. Libor
Tady jsou fotky, doufám, že jsou vloženy dobře:
Jednonápravový orací stroj s motorem ze sekačky - jak na to?
Re: Jednonápravový orací stroj s motorem ze sekačky - jak na
Číslo jedna:nemáš odstředivou spojku jako jednoosáky typu vari,tera,agzat,nebo vývod kliky horizontálně na klíňáky místo spojky jako moutfield.To je první problém.Převodovka z čeho?Řetězy,nebo ozubený kola?Musíš hodně snížit otáčky na velikost kol 5 na 12,nebo 6 na 16.S menšíma to nemá cenu.Síla motoru by to určitě utáhla,pokud za tím nechceš běhat.Spíše nepřeneseš sílu motoru přez kola na půdu,než udusíš ten motor.Pokd bych něco takovýho chtěl postavit,tak bych sehnal origo podvozek vari a dodělal uchycení a spojku,když chceš využít ten motor,protože převodovka bude dosti složitá a kola stejně musíš koupit,nebo nějakou starou motorku s dalším převodem dopomala na dvoukolovou nápravu.Ta bude mít síly na rozdávání a budeš to moci zatížit,aby to něco v orbě utáhlo.Pokud by jsi šel do vari,tak pozor na bronzový kolo v té šnekové převodovce.to je velká bolest vari.U Agzatu žádný takový kolo není.ten mám doma já v předělaným stavu na 4x2,ale tu převodovku asi neseženeš.Na tom našem Agzatu se mám povedlo dokonce rozloupnout kolo volnoběžky v kolech.To by varácká převodovka nikdy nevydržela.Je v sekci jednoosé frézy téma Agzat dvounápravový.Motor 5,5 a síly až kam.Spíše proklouzne spojka,než by to neutáhl motor.Utáhne 1,5 metru dřeva z lesa,problém je ale s brzdama na tu váhu.
Re: Jednonápravový orací stroj s motorem ze sekačky - jak na
Motor těchto sekaček se dá postavit i nastojaka tak že by jsi měl hřídel vodorovně.Měl jsem to tak par let na motokole a to jsem s ním jezdil každý den do práce v létě v zimě:-)
Škoda že už nemám fotky.
Škoda že už nemám fotky.
Vic hlav-vic rozumu :-)
Re: Jednonápravový orací stroj s motorem ze sekačky - jak na
Tak to je báječný takový motokolo.
A co karburátor, tomu to nevadí, nebo se musí přetočit?
A co karburátor, tomu to nevadí, nebo se musí přetočit?
- Terablick
- Příspěvky: 10674
- Registrován: pon kvě 04, 2009 10:22 pm
- Bydliště: 38901
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jednonápravový orací stroj s motorem ze sekačky - jak na
Některé otočit jdou, jiné ne. Záleží jak je řešené mazání atd. Třeba Briggs&Stratton prodává spoustu motorů v obou provedeních Dokonce i tlakově mazané modely. Dvojtakty jdou skoro všechny - nemaj mazání olejovou náplní (viděl jsem teda i motor s nádobkou na olej, kterej si domíchával olej do benzínu sám, ale to je spíš rarita, a i to by šlo řešit. A nebylo to v sekačce) . Karburátor samozřejmě musíš otočit nebo vyrobit úhlovej nástavec - plovákovka musí být vodorovně .
Rád poradím s hydraulikou. Pište ale vždy na email hydraulika@post.cz
Moje stránky o HYDRAULICE (klik). Kalkulátory (řízení, naviják, štípačka, hadice, ...), návody, katalogy, vychytávky...
Farming Simulator a další hry levně
Moje stránky o HYDRAULICE (klik). Kalkulátory (řízení, naviják, štípačka, hadice, ...), návody, katalogy, vychytávky...
Farming Simulator a další hry levně
Re: Jednonápravový orací stroj s motorem ze sekačky - jak na
Karburátor se musel samozřejmě otočit byl součástí benzínové nádržky,to jsem řešil trubkou ze zadní vzpěry v autě,přesne to tam pasovalo :-).
O mazání motoru se starala kovová vrtulka rozsřikováním oleje po klikové skříni,rozvodová kola byla bakelitová a v motoru nebylo ani jedno ložisko což mě tenkrát dost udivilo že to tolik snese.
O mazání motoru se starala kovová vrtulka rozsřikováním oleje po klikové skříni,rozvodová kola byla bakelitová a v motoru nebylo ani jedno ložisko což mě tenkrát dost udivilo že to tolik snese.
Vic hlav-vic rozumu :-)