Stránka 1 z 4

Synchronizace dvou motorů

Napsal: úte črc 24, 2012 9:09 am
od zorokh4
Ahojda řešili jsme nad sklenkou :olin:
mali teoretický problém jak synchronizovat otáčky dvou motorů

např představte si kloubák kde má každá náprava svůj motor ...

napadá vás něco ? :-/

Re: Synchronizace dvou motorů

Napsal: úte črc 24, 2012 9:39 am
od majco169
Heh, tak to kurna je big problém, problém je synchronizovat el. motory, na čo sa používajú riadiace systémy PLC.
To nehovorím o spalovacích, tak to je podla mna neriešitelné, vždy sa bude jeden motor ulievat a druhý makat a pritom ešte dajme tomu tahat za sebou tú pomalšiu nápravu a ešte aj točit ten pomalší motor.
:-/ :-/ :-/

Re: Synchronizace dvou motorů

Napsal: úte črc 24, 2012 11:49 am
od jawis
Řešitelné to určitě je. Například zde je krásný případ:

http://www.youtube.com/watch?v=_AmMeixh ... re=related

Myslím že synchronizací si moc hlavu nelámou. Prostě je třeba zajistit aby se oběma motorům na čerpadle přidávalo shruba stejně ať se jeden vyloženě nefláká. Např. při té orbě je to asi vpohodě protože na obou nápravách to furt lehce uhrabuje. Pokud to má všechno stejné asi to není velký problém. Spíš bude peklo u takového stroje pořešit řazení :). Myslím ale, že chlapi co tam orají moc neřadí.

Mám doma knížku (památeční) stavba automobilů pro autokros a tam je konstrukční řešení buginy, která má dva motory z Wartburga. V rámu jsou vedle sebe mají na čele každý jdnu velkou triplex řemenici a klikovky jsou naprudko spřažené řemenama. To že důsledkem různého poštelování motorů a mechaniky odevzdává jeden 30kW a druhý 27kW je jedno. Synchro je tu zaručené mechanicky.

Re: Synchronizace dvou motorů

Napsal: úte črc 24, 2012 12:19 pm
od majco169
Ved to je to že tie dva motory sú spriahnuté u tej buginy mechanicky, z toho videa nie je jasné či aj tam nie sú oba motory prepojené kardanom :-/ :-/ :-/ :-/
Jasne že pri oračke kolá prešmykujú a keby tam bol nejaký rosdiel tak to až tak nevadí. Ale čo jazda po asfalte ???
A tiež by som rád vedel ako tam radia rýchlosti :-/ :-/ :-/
Stálo by za to vidiet taký stroj na vlastné oči a preskúmat to :prace: :prace: :prace:

Takže myslím že nie sú spojené kardanom, aspon to tak vyzerá.
http://www.youtube.com/watch?v=ZhULmjuk ... re=related

Ruším čo som napísal v mojom prvom príspevku, ale toto som videl prvý krát :shock: :shock: :shock:

Re: Synchronizace dvou motorů

Napsal: úte črc 24, 2012 1:02 pm
od zorokh4
tak mi o tom lehce podnapilí teoretizujeme a ono si to už dávno jezdí nojo amerika :D
myslíš že maj kardanem spojený vývodky (vstup do převodovky ? ) "převodovek"

Re: Synchronizace dvou motorů

Napsal: úte črc 24, 2012 1:23 pm
od majco169
Tak tí Amíci asi začali skorej chlastat a potom nás predbiehajú v takýchto nápadoch. :smich: :smich: :smich: :smich:
Spojené to nemajú ako som sledoval tie videjká

Re: Synchronizace dvou motorů

Napsal: stř črc 25, 2012 10:18 pm
od rezis
Ruské tahače raket měly dva motory a dvě převodovky pro každou stranu zvlášť - no nemuseli alespoň mít diferenciály a přesto měli uzávěrky :smich:
Pokud se jim bude přidávat stejně neměl by se flákat ani jeden. Jsou v podstatě spřaženy přes pneu zemí. U motoru taky nejsou všechy válce 100% stejně zatížené.

Re: Synchronizace dvou motorů

Napsal: čtv črc 26, 2012 8:55 am
od zorokh4
no a co se stane když jsou dva motory takhle spojené uzávěrkou a jeden jede na plný plyn a druhý na sucho ? (bez plynu)

tak to je pak jako když brzdím motorem v autě?

Re: Synchronizace dvou motorů

Napsal: čtv črc 26, 2012 10:00 am
od DIFER
Ty myslim staviš nějaky pasaček, ty chceš hnat každy pas jednim motorem? nebo na co to potřebuješ vědět?

Re: Synchronizace dvou motorů

Napsal: čtv črc 26, 2012 10:37 am
od jawis
zorokh4 píše:no a co se stane když jsou dva motory takhle spojené uzávěrkou a jeden jede na plný plyn a druhý na sucho ? (bez plynu)

tak to je pak jako když brzdím motorem v autě?
Tak tohle by se mohlo stát snad jenom v případě nějaké poruchy na stroji a pro tyto případy by měla jít pohonná jednotka odpojit od pohonu stroje aby šlo dojet na jeden motor. Každý konstruktér musí zvládnout systém udělat tak aby mezi tahy obou motorů nebyl větší rozdíl než řekněme 20% - 30%. Nebo to jde vyřešit i tak, že jeden bude připojen nastálo a pokud mu bude docházet dech podpoří ho druhý, který bude normálně jen klepat na volnoběh a bude přípojený přes volnoběžku.

Kdybych stavěl něco pásového tak bych použil jeden spalovací motor, na něm pořádné čerpadlo a pro pohon levé a pravé strany po jednom hydromotoru.

Re: Synchronizace dvou motorů

Napsal: čtv črc 26, 2012 12:34 pm
od myky
Něco takového existuje i u nás a to čtyřnápravový motorový vůz 842, motor liaz a k němu připojená "amerika" hydrodynamická převodovka allison na vnitřní nápravu.

Re: Synchronizace dvou motorů

Napsal: pon črc 30, 2012 12:23 am
od Terablick
Existuje to i v ČR v autě na závody ve sprintu na 400m :). Viděl jsem to na živo, a myslím, že to celkem funguje. Řazení měl myslím řešené pomocí dlouhého nástavce z goly :smich: Pasoval akorát do nějaké díry aby šel protáhnout skrz převodovku aby se daly táhla spojit přímo... Samozřejmě by to šlo i nějakým mechanismem bez úpravy převodovek ;-).

http://www.youtube.com/results?search_q ... 6SX6jrUles

Re: Synchronizace dvou motorů

Napsal: pon črc 30, 2012 8:56 am
od zorokh4
to by mě zajímalo v čem je to lepší než jeden silnej motor
z nějakého důvodu to dělaj :-)

Re: Synchronizace dvou motorů

Napsal: pon črc 30, 2012 11:01 am
od Terablick
Neni :). Je to spíš nouzovka - staví z toho co je dostupné a zastavětelné do daného stroje. Možná jediná výhoda je v tom, že máš dvě menší převodovky (nepotřebuješ jednu masivní, ale stačí dvě obyčejné) a nepotřebuješ vzájemné propojení náprav ani mezinápravovej dif - ten úplně odpadá = jakoby trvalá mezinápravová uzávěrka :). A pak je tu možnost při selhání jednoho motoru dojet na ten druhej. Ale jestli v tom je ještě něco víc těžko říct - třeba vlaky (klasický železniční) to maj celkem běžně :-/

Re: Synchronizace dvou motorů

Napsal: pon črc 30, 2012 11:05 am
od myky
No u "vlaků" to bude nejspíš z důvodu rozložení hmotnosti, a proto že se pohon "schová" pod podlahu.