HORAL 4×4
HORAL 4×4
Čau chlapi , začínáme stavět traktor 4×4, kterému jsme dali jméno kterému jsme dali jméno HORAL 4x4 .
Nejaké informace:
rok výroby- 2012-
motor- Škoda 1203 (LPG)
převodovky- první Škoda 1203, druhá redukční 4×4 ARO M461
nápravy - přední (kyvná) i zadní ARO M461
brzdy- kapalinové na všechna 4 kola, ruční na zadek
kola- V3S 8.25-20" (do budoucna asi 16" šípy) + blatníky
příslušenství- v plánu pluh, nejaká vlečka (asi kolesna)
váha- kolem 8 metráků
šířka- 145 cm
rozvor- cca 170 cm
celková délka- cca 230cm
barva-
zeleno-zelonožlutá
Před pár dny jsme se pustili do . Očistili jsme nápravy, natřeli, na přední navařili osu na výkyv .
Tady jsou nejaké fotky:
motor Škoda 1203
přední náprava před a po natírání
zadní před a po
převodovka ARO M461
Dalšíma fotkama budu zásobovat během příštích pár let .
A hned na začátek bych potřeboval menší pomoc . Hodilo by se mi nejaké schéma nebo popis, jak se řadí na té ARO převodovce (nejsem si jistý).
Díky . Víťa H.
Nejaké informace:
rok výroby- 2012-
motor- Škoda 1203 (LPG)
převodovky- první Škoda 1203, druhá redukční 4×4 ARO M461
nápravy - přední (kyvná) i zadní ARO M461
brzdy- kapalinové na všechna 4 kola, ruční na zadek
kola- V3S 8.25-20" (do budoucna asi 16" šípy) + blatníky
příslušenství- v plánu pluh, nejaká vlečka (asi kolesna)
váha- kolem 8 metráků
šířka- 145 cm
rozvor- cca 170 cm
celková délka- cca 230cm
barva-
zeleno-zelonožlutá
Před pár dny jsme se pustili do . Očistili jsme nápravy, natřeli, na přední navařili osu na výkyv .
Tady jsou nejaké fotky:
motor Škoda 1203
přední náprava před a po natírání
zadní před a po
převodovka ARO M461
Dalšíma fotkama budu zásobovat během příštích pár let .
A hned na začátek bych potřeboval menší pomoc . Hodilo by se mi nejaké schéma nebo popis, jak se řadí na té ARO převodovce (nejsem si jistý).
Díky . Víťa H.
Re: HORAL M1261 4×4
Motor vyzerá udržiavaný ale nechcel by si použiť radšej naftu?
Re: HORAL M1261 4×4
Udržovaný je, šak jsem se s ním piplal po chvilkách pár týdnů . Vypadal dost zbědovaně, ale šlape perfektně. A do dieselu nejdu , mám tento a každý, koho znám a má ho, je s ním spokojený. Na menším traktorku mám motor z Jawy 250 a ten má taky dobrou silu.
Re: HORAL M1261 4×4
Tak jsme trochu pokročili, nebo spíš začali . Svařili jsme rám z 80mm "U"ček, přichytili zadní nápravu tak, aby byla oddělávatelná- někdy tam možná příjde náprava V3S (přes šrouby a třmeny) a přídavnou převodovku. Nejvíc dala zabrat ta převodovka, celkem dost se při otáčení třepala , nakonec jsme ji spojili se zadní nápravou gumou (starým typem hardyspojky) a k rámu přichytili přes silentbloky . Po víkendu se pustíme do přední kyvné nápravy a uchycení motoru do rámu.
Nějaké foto:
zlom rámu (kvůli kyvné nápravě)
uchycení zadní nápravy a převodovky 4x4
Nějaké foto:
zlom rámu (kvůli kyvné nápravě)
uchycení zadní nápravy a převodovky 4x4
- traktorfanda
- Příspěvky: 1175
- Registrován: čtv říj 30, 2008 6:10 pm
- Bydliště: Kroměříž
Re: HORAL M1261 4×4
Tak jak pokračuješ
Re: HORAL M1261 4×4
Čau, pokročili jsme docela hodně. Přichytili jsme přední nápravu na 8 šroubů M12 (doufám, že to udrží - náprava má tak 150 kg) a upevnili motor k rámu na 3 silentbloky. První převodovka (Š 1203 s motorem) s druhou je spojená hardy-spojkou, takže jsme museli motor trochu naklonit. Doufám, že to nebude vadit vodnímu čerpadlu, olejovému by to vadit nemělo, sací koš je hodně na dně olejové vany. V pátek jsem začal dělat brzdy, už je jenom v pondělí propojovat trubkama a hadicama. Během tohoto týdne bysme měli dodělat brzdy, řízení, elektriku, pedály a sedák. Pak už to snad pojede . Neměl jsem čas přidat další fotky, ale mám je ve foťáku. Zítra jich pár přidám .
Re: HORAL M1261 4×4
Jo a jestli někdo potřebujete brzdové a hydraulické hadice, trubky, holendry, koncovky, tak se určitě podívejte sem http://www.garance-slavicin.cz/. Udělají vám hadice jakékoliv délky, tloušťky a s jakoukoliv koncovkou. Nechcu dělat reklamu, ale su s nima spokojený .
Re: HORAL M1261 4×4
Tak foto bude bohužel až později, dneska nebyl čas . Hodně času nám zabralo řízení, ale stejně ještě není hotové .
- traktorfanda
- Příspěvky: 1175
- Registrován: čtv říj 30, 2008 6:10 pm
- Bydliště: Kroměříž
Re: HORAL M1261 4×4
Tak co jak se pokračuje?
Re: HORAL M1261 4×4
Zdravim, na začátek se omlouvám , že píšu až po měsíci, ale určitě to znáte- buď nebyl čas nebo jsem na to tak nějak pozapomněl. Během té doby jsme tak trochu pokročili, nebo spíš jsme už aj vyjeli . Dodělali jsme ty brzdy, sedák, pedály, elektriku, řízení, chladič a podlahu, která je oddělávatelná 5 šrouby na každé straně, aby se v případě problému dalo dostat k zadní nápravě a druhé převodovce. K tomu chladičů jsme sice museli dat měděné koleno, abysme tam vůbec nacpali hadice, ale to nebude ničemu zavazet. Sedák jsme dali vzadu na tlumič z Pionýra, ale byl nějaký špatný a při zatížení se rozsypal . Akorát to řízení (hlavně teda převodka) se nám nelíbí , ale už máme hřebenové řízení z Fordu Sierry a známý říkal, že by to mělo v pohodě vydržet.
Takže tady nějaké to slíbené foto:
toto je náš největší pomocník a odborný dozor, FLEK
kyvná náprava
tady už je dnešní stav
motor
podlaha, pedály a spojení převodovek
podvozek
starý rám, který je jak cedítko, takže jsme se před prázdnínama začat od znova
A nějaké problémky:
1. Zatím jezdíme na benzín a zdá se nám, že motor nějak moc žere (je to stará Škoda 1203). Nevíte náhodou, čím by to mohlo byt?
2.Přemýšlíme nad nějakou vlečku a soused má na vlečce nápravu ze starého Fiatu Ducata, má nápravu až úplně vzadu a má to perfektní nosnost. Něvěděli byste náhodou o nějaké Ducatové nápravě?
3. Spojka se nám zdá tak na pokraji životnosti (vypíná tak, že se nejde rozjet bez hrabání), tak nás napadlo, jestli by na ten motor Š 1203 nešla napasovat ze 100vky Škodovky. Sice je tam kapalinová, ale to by neměl byt problém. CO VY NA TO?
V nejbližších dnech doděláme závěs, nějakou nádrž a možná přibude aj hydraulické čerpadlo, které už je nachystané.
Je toho sice trochu víc , ale bude se hodit každá radu nebo zkušenost.
DÍKY, VÍŤA H.
Takže tady nějaké to slíbené foto:
toto je náš největší pomocník a odborný dozor, FLEK
kyvná náprava
tady už je dnešní stav
motor
podlaha, pedály a spojení převodovek
podvozek
starý rám, který je jak cedítko, takže jsme se před prázdnínama začat od znova
A nějaké problémky:
1. Zatím jezdíme na benzín a zdá se nám, že motor nějak moc žere (je to stará Škoda 1203). Nevíte náhodou, čím by to mohlo byt?
2.Přemýšlíme nad nějakou vlečku a soused má na vlečce nápravu ze starého Fiatu Ducata, má nápravu až úplně vzadu a má to perfektní nosnost. Něvěděli byste náhodou o nějaké Ducatové nápravě?
3. Spojka se nám zdá tak na pokraji životnosti (vypíná tak, že se nejde rozjet bez hrabání), tak nás napadlo, jestli by na ten motor Š 1203 nešla napasovat ze 100vky Škodovky. Sice je tam kapalinová, ale to by neměl byt problém. CO VY NA TO?
V nejbližších dnech doděláme závěs, nějakou nádrž a možná přibude aj hydraulické čerpadlo, které už je nachystané.
Je toho sice trochu víc , ale bude se hodit každá radu nebo zkušenost.
DÍKY, VÍŤA H.
-
- Příspěvky: 1547
- Registrován: pát led 27, 2012 4:27 pm
- Bydliště: zlin
Re: HORAL M1261 4×4
horavi píše:Zdravim, na začátek se omlouvám , že píšu až po měsíci, ale určitě to znáte- buď nebyl čas nebo jsem na to tak nějak pozapomněl. Během té doby jsme tak trochu pokročili, nebo spíš jsme už aj vyjeli . Dodělali jsme ty brzdy, sedák, pedály, elektriku, řízení, chladič a podlahu, která je oddělávatelná 5 šrouby na každé straně, aby se v případě problému dalo dostat k zadní nápravě a druhé převodovce. K tomu chladičů jsme sice museli dat měděné koleno, abysme tam vůbec nacpali hadice, ale to nebude ničemu zavazet. Sedák jsme dali vzadu na tlumič z Pionýra, ale byl nějaký špatný a při zatížení se rozsypal . Akorát to řízení (hlavně teda převodka) se nám nelíbí , ale už máme hřebenové řízení z Fordu Sierry a známý říkal, že by to mělo v pohodě vydržet.
Takže tady nějaké to slíbené foto:
toto je náš největší pomocník a odborný dozor, FLEK
kyvná náprava
tady už je dnešní stav
motor
podlaha, pedály a spojení převodovek
podvozek
starý rám, který je jak cedítko, takže jsme se před prázdnínama začat od znova
A nějaké problémky:
1. Zatím jezdíme na benzín a zdá se nám, že motor nějak moc žere (je to stará Škoda 1203). Nevíte náhodou, čím by to mohlo byt?
2.Přemýšlíme nad nějakou vlečku a soused má na vlečce nápravu ze starého Fiatu Ducata, má nápravu až úplně vzadu a má to perfektní nosnost. Něvěděli byste náhodou o nějaké Ducatové nápravě?
3. Spojka se nám zdá tak na pokraji životnosti (vypíná tak, že se nejde rozjet bez hrabání), tak nás napadlo, jestli by na ten motor Š 1203 nešla napasovat ze 100vky Škodovky. Sice je tam kapalinová, ale to by neměl byt problém. CO VY NA TO?
V nejbližších dnech doděláme závěs, nějakou nádrž a možná přibude aj hydraulické čerpadlo, které už je nachystané.
Je toho sice trochu víc , ale bude se hodit každá radu nebo zkušenost.
DÍKY, VÍŤA H.
jinak náprava ducato, peugot boxer, a citroen jumper je stejná
Re: HORAL M1261 4×4
Co se týče tý spojky: příčina je ta,že pedál máš pevně na rámu,ale motor s převodovkou na silentblokách. Kdysi jsem měl starou octavii super (teď je z ní traktůrek) a tam spojka škubala taky a příčina byla stejná. Prostě jak se rozjíždíš tak se motor začne pajtlovat v silentblokách. Řešení jsou dvě: buď dát motor napevno do rámu,nebo převod spojky udělat přes lanko jako má š favorit a nebo přes kapalinu jak píšeš ty. Osobně by sem volil lanko,je to jednoduší a spolehlivější. Hlavně musíš jeden konec lanka i bovdenu uchytit k pohonej jednotce a druhej konec k rámu.
Traktor s mulčovačem a frézou: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 20&t=44492
Sekačka: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 0#p1194040
Špalíkovač: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 2#p1214172
Sekačka: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 0#p1194040
Špalíkovač: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 2#p1214172
Re: HORAL M1261 4×4
Díky, ale problém je ten, že ta spojka nejde tak jak má ani na místě bez nastartovaného motoru - vypíná asi na posledních 2cm pohybu spojkového pedálu, takže si myslím, že chyba je ve spojce jako takové.