Stránka 1 z 5
JEDNOKOLKA
Napsal: úte pro 08, 2009 11:54 pm
od filip
Hledám inspiraci na stavbu jednokolového proorávátka na brambory. Někdo to tady měl a nemůžu najít v čem to bylo, tak kdyby měl někdo fotky něčeho podobného tak by mi docela pomohl. Zatím mám jen toto.
Má to být jen jednoduché, motor jawa 50 nebo malý dvoutakt stabiláček.
Re: JEDNOKOLKA
Napsal: stř pro 09, 2009 1:13 am
od bastardtraktor
Tak to máš ve sbírce fotek přesně ty co mam taky
hned jak jsem videl v seznamu témat napsáno JEDNOKOLKA, tak se mi tyhle fotky vybavily
ty poslední 3 mam uložený
a ještě bych asi tak dva traktorky v počítači našel - ale nekde dobře schovaný
ten američan jak jede s tou igelitkou - to je pohodář.
to z tý čeký motorky - to je moc pěkný - takový pěkně muzeální - ale nevim nevim jak to maká
MĚL BY SES POKUSIT O NĚCO JAKO JE TEN S MOTOREM UVNIŘ KOLA
________
našel jsem zatim uleženej jen jeden, jakej nemáš
ale vypadá to šíííleně
Re: JEDNOKOLKA
Napsal: stř pro 09, 2009 2:06 am
od bastardtraktor
H1 Weasel
Engine: Fichtel & Sachs 4.5 h.p. gasoline
Speed: 1 Forward no Reverse
16" miller, Single Wheel, weighs 115 lbs.
___________
v číně maj takový stabilákový vehykly s jedním hnaným kolem
____________
http://4.bp.blogspot.com/_uuOo8x3WXWE/R ... om_002.jpg
v ČR s nečím podobným jezdí jeden pán na srazech veteránů
__________
tohle je dobrý, ale musíš tam mit gyroskopy
http://thekneeslider.com/archives/2009/ ... -vehicles/
Re: JEDNOKOLKA
Napsal: stř pro 09, 2009 9:05 pm
od HonzaT.
filip píše:Hledám inspiraci na stavbu jednokolového proorávátka na brambory. Někdo to tady měl a nemůžu najít v čem to bylo, tak kdyby měl někdo fotky něčeho podobného tak by mi docela pomohl. Zatím mám jen toto.
Má to být jen jednoduché, motor jawa 50 nebo malý dvoutakt stabiláček.
S tou Jawou 50 to sice bude o trošku jednodušší,ale bude to k ničemu,nemá to žádnou silu a ani váhu,takže výroba takovy hračky je podle mě ztráta času,ale záleží,co si od toho slibuješ.Doporučil bych ti tam dat minimálně 175 ccm (já mám 250,ale chtěl sem 350
) a dvě kola.Vodící kolo oddělávací a mužeš s tim tahat třeba i nějakej vozejk,ale s tou padesátkou to uveze asi jen tebe
Re: JEDNOKOLKA
Napsal: stř pro 09, 2009 10:28 pm
od zde
casopis urob si sam cislo 66 strana 20 a 67 str 9 je tam jednokolovy oboravac a aj dorobenie listy na kosacku dal som to na ulozto .sk treba rozlisovat male a velke pismena !!!!!!
takze odkaz na tie dve cisla je tu :
http://www.ulozto.sk/3282558/uss-67.rar
http://www.ulozto.sk/3282557/uss-66.rar
Re: JEDNOKOLKA
Napsal: stř pro 09, 2009 10:45 pm
od filip
HonzaT. píše:filip píše:Hledám inspiraci na stavbu jednokolového proorávátka na brambory. Někdo to tady měl a nemůžu najít v čem to bylo, tak kdyby měl někdo fotky něčeho podobného tak by mi docela pomohl. Zatím mám jen toto.
Má to být jen jednoduché, motor jawa 50 nebo malý dvoutakt stabiláček.
S tou Jawou 50 to sice bude o trošku jednodušší,ale bude to k ničemu,nemá to žádnou silu a ani váhu,takže výroba takovy hračky je podle mě ztráta času,ale záleží,co si od toho slibuješ.Doporučil bych ti tam dat minimálně 175 ccm (já mám 250,ale chtěl sem 350
) a dvě kola.Vodící kolo oddělávací a mužeš s tim tahat třeba i nějakej vozejk,ale s tou padesátkou to uveze asi jen tebe
Malý výkon by neměl vadít, však se za tím bude jen pomalu chodit, vozit to nikoho nebude. Něco jako ruční plečka, jen s motúrkem aby se to nemuselo strkat. Váha se dá zvednout závažím a motor a těžiště to musí mít před osou kola aby to bylo těžké na předek, tam taky bude něco jako stojánek na odstavení. Raději řídítka tlačit do země než zvedat a nosit. Ty tři koně pionýra by stačit mohly a nemusel bych obtěžovat souseda s jedním. Hlavně to musí být úzké a štíhlé aby to necuchalo, možná i kapotované. Radlička vzadu výměnná za plečky. Kolo z motorky, místo pneu navařené zuby, nic složitého.
Re: JEDNOKOLKA
Napsal: stř pro 09, 2009 11:15 pm
od filip
Díky, to vypadá velmi dobře, je vidět že to chce pořádně zpřevodovat dopomala. Ale jinak- podobný účel - podobné řešení.
Re: JEDNOKOLKA
Napsal: stř pro 09, 2009 11:28 pm
od filip
____________
http://4.bp.blogspot.com/_uuOo8x3WXWE/R ... om_002.jpg
v ČR s nečím podobným jezdí jeden pán na srazech veteránů
__________
tohle je dobrý, ale musíš tam mit gyroskopy
http://thekneeslider.com/archives/2009/ ... -vehicles/[/quote]
Ty gyroskopy to je teda věc, hrozně se mí líbil Wolseley Gyrocar od toho ruskýho knížete, jen jsem ten systém moc nepochopil. Škoda že se to nedochovalo. Na té motorce se snad ani jezdit nedá, viděl jsem tu repliku se sezením uvnitř a ani to moc nejde,přidat ubrat jen lehce a rovnováha jak na kole bez držení.
Re: JEDNOKOLKA
Napsal: čtv pro 10, 2009 12:39 am
od bastardtraktor
Ten pan Milan Navrátil co má tu jednokolovou motorku co se sedí v kole
tuhle
http://magazin.automix.centrum.cz/foto. ... &size=huge
, tak má jako veterány samý sběratelský kuriozity.
Mimo jiné i elektrokočár DORA,
http://magazin.automix.centrum.cz/foto. ... &size=huge
je to ale replika - stejně jako parní moped jiného majitele
http://magazin.automix.centrum.cz/foto. ... &size=huge
podle toho by šlo tu jednokolovou motorku nagooglovat i s nějakýma podrobnostma , ale nejak mi to nejde - stránky co o tom byly už asi neexistujou.
Re: JEDNOKOLKA
Napsal: čtv pro 10, 2009 1:00 am
od filip
Jo, jo, viděl jsem je hezky pohromadě. Nádhera, nad tím se dá jen slintat...
Re: JEDNOKOLKA
Napsal: čtv pro 10, 2009 1:21 am
od bastardtraktor
Jo - ty repliky tech nejstarších vozidel me hodně zajímají.
Na strazech jsou stovky aut - jsou to prej origoveteráni, ale tak jakotak je na nich spoousty replikových dílů a ani nemluvě o tom, že kastle jsou často dělaný úplně nově. Spousty lidí nad replikama tech nejstarších vozidel ohrnuje nos, že jsou to JENOM repliky.
Naopak bych ocenil to, že nekdo je schopen neco vyrobit témeř přesně jen podle dochované dokumentace.
A technicky jsou tyhle věci daleko zajímavější než třeba auta ze 40. či 50. let, která už byla až na pár vyjímek skoro principielně stejná a na srazech veteránů stejne nevidíš ani pod kapotu a okukovat naleštěný plechy je o ničem.
Repliky těch nejstarších traktorů se ještě moc nestaví - vyjímka je asi jen ten nejstarší LANZ - v polsku je slévárna, která repliky LANZE staví.
Ale docela běžně se staví repliky parních oraček a lokomobil - často v poloviční velikosti.
Ty by ses mohl pokusit o přibližnou ideovou repliku toho amerického jednokolového traktorku s motorem v kole a s dřevěnými řidítky - z té černobílé reklamní fotky.
Re: JEDNOKOLKA
Napsal: čtv pro 10, 2009 12:21 pm
od kenybz
to sů ale parádní stroje nekeré přímo geniální téma sa pěkně rozvédlo až vk temto kůskom ale k věci...nechceš to udělat tajak je to u vari okopávačky úzké železné hnací kola hned vedlej šněkové převodovky ty ti zrovna hlinu rozmělníja a táhne to zasebů radličku a ohrňuje..motór je vyšejc nad porostem a nezavazá tá jednokloka je konstrukčně náročnější a aby to mělo dobrů trakci tak tam nemožeěš dat žádný kluzný převod a si limitovaný řetazovým převodem kerý v tomto případě bude plný hliny a bordelu...když jsěm dělal gdysi ve fabrice tož zme fušovali taký strojek s placatů převodovků..bylo to asi takto: nahoře motor z pincka dolu pod něho to šlo do převodové skříně kerá bala ohlá z dvůch plechu 4mm bylo to zasunuté do sebe a stáhlé šrubama na bokoch byly navařené misky s ložiskama a vevnitř byl také napínák kerý sa štelovál naboku šrůbkem... na hnací hřídel pak dals co bylo třeba rotavátor, kolečka, nebo okopávací úzké kolečka a za to radlicu na ohŕňání zemáků
Re: JEDNOKOLKA
Napsal: čtv pro 10, 2009 10:46 pm
od filip
Tak to nakonec asi bude z pincka, ale jen tak jednoduché.Na něco jako ten s motorem uvnitř si netroufám, namám na to vhodný motor ani jiné převody a raději bych to těžiště chtěl vepředu. A nechce se mi v tom dlouho vrtat. Měl tam být motor BD 1S 50, rok se mi tu válí, byl vyhozenej v sekačce se strženým záviten na svíčku v hlavě. Ta je spravená, jiskra tam je, benzín tam je, dva dny se v něm vrtám a pořád nejde, maximálně zabafe a zhasne. Vyměnil simerinky, karburaci, benzín ,svíčky a pořád nic, asi v tom být nechce.Budu to respektovat. Mám tu vrak jawky 21 tak ji obětuju a nějakej motor do ní snad taky dám dohromady. Ale asi až po vánocích, však do jara to stihnu.
Re: JEDNOKOLKA
Napsal: pát pro 11, 2009 3:55 pm
od charlie
Tak trochu inspirace.
Vzal jsem normální železnou koňskou plečku na brambory.
Odmontoval jsem ty boční shrnovací radličky a rám zkrátil.Místo předního kola namontoval
převodovku z okopávačky na brambory.Na ní řemenový převod a elektromotor 3f - 300W.
( mám blízko zásuvku, ale stejně se to bude muset předělat na spalovací ).
Ale vtip je v kolech.Na dvě poloviny ráfku ze skútra jsem navařil výstupky ( vyjdou hodně šikmo ).Náboj kola je svařený z páskoviny, železného kotouče a přeříznutého trubkového klíče
a ráfek je na něm umístěn mimo střed.Takže při zaorávání brambor ( sázím ručně, brázdy dělá těžší technika ) jedou kola po vrchu brázdy a výstupky na ráfcích kopírují tvar brázdy ( šikmo dovnitř, a je větší rozchod).
Pro proorávání se kola otočí, čímž se zmenší rozchod a výstupky jsou šikmo směrem ven, takže kopírují vnitřek brázdy. Není to tedy jednokolka v pravém slova smyslu a nemá to jiné
využití, než jen a právě pro tento účel.Ale vyhovuje.
Postupem doby byla doplněna " aerodynamická kapotáž " která v režimu proorávání
kryje i horní část zubatých záběrových kol, aby nepoškozovaly porost ( dají se proorávat i dost vzrostlé brambory ).Pokud to ještě počasí dovolí a bude zájem, zkusím dodat nějaké fotky.Ale už je zazimováno, tak proto ta zmínka o počasí.
Re: JEDNOKOLKA
Napsal: pát pro 11, 2009 8:29 pm
od bastardtraktor
Filipe
tak udělej TOHLE
http://www.aukro.cz/item843959896_orack ... ml#gallery
zrovna to nekdo dal do inzerce z www.
je na něco podobnýho návod v
Urob si sám
ideové návrhy několika jednokolek - jen fotky - 3 verze
na přední a zadní stranì obálky
č:60 strany 0 - 0
Jednokolový oborávač - motor z pionýra
č 66 strany 20 - 27
pokračování
č 67 strany 9 - 14