Stránka 1 z 1
motor
Napsal: úte kvě 02, 2023 5:38 pm
od pandapepa
Může někdo poradit jaký použít motor místo stávajícího motoru z trabanta? Nejraději bych Jednoválcový, 4taktní, rozvod OHV, chlazení vzduchem s elektrickým startérem. Jak případně vyřešit spojku, nyní je tam kompletní motor se spojkou a převodovkou. Děkuji za rady.
Re: motor
Napsal: sob kvě 06, 2023 1:22 pm
od thovt
Můžu říct že je dost obtížné této kategorii spíše nižšší výkon.
Motor je dobrý ale o tom jak se naladí ,po čase provozu se uvolní šoupátka
https://aukro.cz/soupatko-t601-6987635501 v čepech začne motor žrát.
Šoupátka mění vlastnosti motoru, motor muže mít sílu od spoda provozuje se jen na půl plynu nebo roztáčí dlouze což bylo dálniční provoz.
Re: motor
Napsal: sob zář 14, 2024 1:41 pm
od MICHALZ
MAM MOTOR ZE SKUTRA ČEZETA 175 DYNAMOSTARTER.
Re: motor
Napsal: ned zář 15, 2024 7:17 pm
od ota
Nedávno jsem koupil 4 taktní benzinový motor 15 Hp se starterem. Mám ho na špalíkovač. Je to fungláč motor z eshopu. Dodání asi 10 dní. Čumí z něj hřídel 25 mm. Na ní jsem dal odstředivou řemenici. Ten motor by šel určitě použít i na pohon traktůrku. Není rozměrově určitě velký jako trabant. Akorát jedna věc, muselo by se upravit regulace přidávání plynu. Je tam páčka a k ní by se muselo buďto napasovat lanko, nebo táhýlko. Takto se ovládá rukou, páčkou. Spíš jakoby stabilák. Ale jde lehce přidávat ubírat.
Re: motor
Napsal: ned zář 15, 2024 7:42 pm
od jean
Oto, ono to ma pripravu na lanko. Staci trochu povolit tiahlo, aby to pruzina dokazala pretlacit. Mam to tak upravene.
Re: motor
Napsal: pon zář 16, 2024 3:34 pm
od Ready
Taky jsem to tak na jednom samohybu dělal,ovládání plynu bylo ze staré přehazovačky.
Spojku jsem vyřešil jednoduše,starý Trabant motor i s převodovkou(doporučuju zavařit volnoběžku na 4,ať i ta brzdí motorem),válce a pod pryč,klikovku na soustruh a odsoustružit co šlo,ať to nevibruje,pak jsem to smontoval zpět včetně řemenice,co hnala ventilátor.Jako přenos výkonu mezi 4T motorem 13 koní a torzem trabi motoru posloužil 13 klíňák právě na řemenici na klice traboše,na 4T motoru byla řemenice tuším 400mm,takže zas takový krouťák to neneslo.Fungovalo to super,klíňák tam vydržel snad 3 roky častého sezónního provozu.