Náš domaděl ve vývoji
-
- Příspěvky: 5
- Registrován: úte říj 27, 2020 11:37 pm
- Bydliště: Pelhřimov
Náš domaděl ve vývoji
Zdravím nadšence kutilství,tak jsem se rozhodl,že si také záložím svou sekci. Sám sem chodím pořád na inspiraci. Je tu mnoho krásných staveb,u kterých se člověk nestačí divit,jak je to vymakané a vymyšlené .V této sekci bych rád občasně dokumentoval stavbu a rád bych se zde radil se zkušenými členy.
Tak abych začal.
Jsem ještě student a pustili jsem se s otcem do stavby malotraktoru.V minulosti jsme malotraktor dom.výroby měli, ale byl vyměněn za stroj Zetor 3011 s Tp.No a jelikož nam tento pomocník chybí,rozhodli jsme se pro další stavbu.
Traktůrek je prozatím ve vývoji!
Doposud je osazen motorem Š1203+převodovka,2.převodovka je ze Žuka.Zadní naprava PV3s zůžena na šírku středu kol 135cm.Přední kyvná náprava je dělaná,svisláky jsou z kombajnu E512,naboje s čepem s roztečí na 16ky kola z 1203 jsou usoustružený do těchto svisláků.Brzdy hydraulicke pomocí spojkových válečků ze Š120 a spojkové pumpy z Tatry 815.Řízení je pomocí skříňky ze Š1202,ve který se musel otočit "pajšl",aby nám vyhovovala a zatáčela.Hydraulika prozatim v regálu,ale čerpadlo bude z autobusu karosa,jako u předešlého traktůrku.Aktuálně chybí pouze zapojit elektroinstalace,dokončit nedostatek brzd a traktůrek by se snad mohl konečně dočkat prvního startu.Ale člověk to vidí jednoduše,ale bude to ještě dlouhá doba...
Pokud by z někdo měl zájem o foto traktůrku v rozdělaném stavu,tak klidně napište a rád sem zkusím dát nějaké foto ze stavby.Děkuji a všem kutilům Ahoj
Tak abych začal.
Jsem ještě student a pustili jsem se s otcem do stavby malotraktoru.V minulosti jsme malotraktor dom.výroby měli, ale byl vyměněn za stroj Zetor 3011 s Tp.No a jelikož nam tento pomocník chybí,rozhodli jsme se pro další stavbu.
Traktůrek je prozatím ve vývoji!
Doposud je osazen motorem Š1203+převodovka,2.převodovka je ze Žuka.Zadní naprava PV3s zůžena na šírku středu kol 135cm.Přední kyvná náprava je dělaná,svisláky jsou z kombajnu E512,naboje s čepem s roztečí na 16ky kola z 1203 jsou usoustružený do těchto svisláků.Brzdy hydraulicke pomocí spojkových válečků ze Š120 a spojkové pumpy z Tatry 815.Řízení je pomocí skříňky ze Š1202,ve který se musel otočit "pajšl",aby nám vyhovovala a zatáčela.Hydraulika prozatim v regálu,ale čerpadlo bude z autobusu karosa,jako u předešlého traktůrku.Aktuálně chybí pouze zapojit elektroinstalace,dokončit nedostatek brzd a traktůrek by se snad mohl konečně dočkat prvního startu.Ale člověk to vidí jednoduše,ale bude to ještě dlouhá doba...
Pokud by z někdo měl zájem o foto traktůrku v rozdělaném stavu,tak klidně napište a rád sem zkusím dát nějaké foto ze stavby.Děkuji a všem kutilům Ahoj
- tucnakk
- Příspěvky: 436
- Registrován: stř črc 04, 2007 4:08 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Náš domaděl ve vývoji
Ahoj sice tam nemate krematorium
Ale určitě nějaký fotky dej
Ale určitě nějaký fotky dej
Re: Náš domaděl ve vývoji
...jedna fotka vydá za 100 slov , tak sem s nimi !
Re: Náš domaděl ve vývoji
presne sem z fotkama, tu dolu mas aj návod
-
- Příspěvky: 5
- Registrován: úte říj 27, 2020 11:37 pm
- Bydliště: Pelhřimov
Re: Náš domaděl ve vývoji
Zdravím, dávám sem pár fotek ze stavby. Přes tyden jsem udělal základ přístrojové desky,osadil budíky,natáhl elketriku a motor jiz vrčí. Zatím ještě není plyn a je potřeba ještě dodělat ram na bok podlahy a doladit brzdy abych ho mohl konečně projet.Není to nějaká extra stavba,ale nám to kolem chalupy bude stačit.Doufam,že se Vám bude líbit a omlouvám se za kvalitu,nějak mě zlobí mobil.
Re: Náš domaděl ve vývoji
A hydraulika bude?
Re: Náš domaděl ve vývoji
nie je to trochu dlhe .... ???
Vždy je na vine len malé kladivo
Zabi bobra zachrániš strom
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 13&t=65774
nieco z youtube https://www.youtube.com/watch?v=fooaNIi ... wl&index=2
Zabi bobra zachrániš strom
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 13&t=65774
nieco z youtube https://www.youtube.com/watch?v=fooaNIi ... wl&index=2
Re: Náš domaděl ve vývoji
...stará , dobrá a osvědčená klasika ! Ale stejně po dvaceti letech přestaveb skončíš u Japonce . Tak ať se daří a brzy je zkušební jízda !
Re: Náš domaděl ve vývoji
Alebo minimálne u dieselu
Ako ja
Ako ja
-
- Příspěvky: 5
- Registrován: úte říj 27, 2020 11:37 pm
- Bydliště: Pelhřimov
Re: Náš domaděl ve vývoji
Zdravím všechny a děkuji všem za ohlas.
Ano,hydraulika bude,až se traktor vyzkouší a doladí se mouchy.
Více zkracovat jsme s těmito komponenty už nemohli,ale myslím, že pro nás to bude akorát.Aspoň se s Máňou bude vyjímat.
Děkuji,snad bude již brzy...
Diesel by byl dobrý (koukal jsem po 1.9D z felicie),ale zatím jsme stavěli,co bylo doma a aby to vyšlo co nejlevněji.Časem se třeba něco naskytne,a uvidí se
Ano,hydraulika bude,až se traktor vyzkouší a doladí se mouchy.
Více zkracovat jsme s těmito komponenty už nemohli,ale myslím, že pro nás to bude akorát.Aspoň se s Máňou bude vyjímat.
Děkuji,snad bude již brzy...
Diesel by byl dobrý (koukal jsem po 1.9D z felicie),ale zatím jsme stavěli,co bylo doma a aby to vyšlo co nejlevněji.Časem se třeba něco naskytne,a uvidí se
-
- Příspěvky: 5
- Registrován: úte říj 27, 2020 11:37 pm
- Bydliště: Pelhřimov
- Ondras83
- Příspěvky: 10023
- Registrován: stř zář 12, 2007 10:28 pm
- Bydliště: Stračov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Náš domaděl ve vývoji
Pěkný nejste žádný kopyta, tak než to dodelate, napíšu ti svoje poznatky ze stavby a provozu po nějakých cca 6 letech:
Nestavět traktor z veteránských součástek...např. spojkové válečky že 120tky, motor 1203/Octavia...kvalita součástek nevalná (např: spojkový váleček z fabie se nikdy za mojí "kariéru" automechanika nepodepsal, zato na 120 se to měnilo často, další věc není ani dostupnost, dneska jsou veteráni v kurzu, ale ta cena dílů, až se ti to za pár let poděla..
Motor: byl jsem velký optimista, když jsem pořád zastával názor, že benzín je ok, konkrétně 1203 - není, chlastá to, výkonu málo (a to mám poloviční traktor jak vy a při dopravě tomu musíš stát na krku a pak to žere)... vidím to až teď, když má brácha kubotu, co on jen klape, já leju benzín, navíc mě začala téct voda pod hlavou... opravím to, ale vsechnyt díly za veteránský ceny!
To jen na přemýšlení, než ti nastříkate...já byl zabejcenej, že to dělám dobře a levně, že je to doma a teď to budu dělat zpětně mrdat se s tím do hotových kapot a rámu s hydraulikou
Jako s barákem, ojebal jsem projekt, hlavně ať je stavební povolení a problémy vyřešíme za pochodu a bude to levnější (kreslila mě barák sestřenka ještě když byla na škole) a teď to všechno doplatim zpětně na opravě projektu pro kolaudaci a uvedení do skutečného stavu stavby...
Nestavět traktor z veteránských součástek...např. spojkové válečky že 120tky, motor 1203/Octavia...kvalita součástek nevalná (např: spojkový váleček z fabie se nikdy za mojí "kariéru" automechanika nepodepsal, zato na 120 se to měnilo často, další věc není ani dostupnost, dneska jsou veteráni v kurzu, ale ta cena dílů, až se ti to za pár let poděla..
Motor: byl jsem velký optimista, když jsem pořád zastával názor, že benzín je ok, konkrétně 1203 - není, chlastá to, výkonu málo (a to mám poloviční traktor jak vy a při dopravě tomu musíš stát na krku a pak to žere)... vidím to až teď, když má brácha kubotu, co on jen klape, já leju benzín, navíc mě začala téct voda pod hlavou... opravím to, ale vsechnyt díly za veteránský ceny!
To jen na přemýšlení, než ti nastříkate...já byl zabejcenej, že to dělám dobře a levně, že je to doma a teď to budu dělat zpětně mrdat se s tím do hotových kapot a rámu s hydraulikou
Jako s barákem, ojebal jsem projekt, hlavně ať je stavební povolení a problémy vyřešíme za pochodu a bude to levnější (kreslila mě barák sestřenka ještě když byla na škole) a teď to všechno doplatim zpětně na opravě projektu pro kolaudaci a uvedení do skutečného stavu stavby...
Re: Náš domaděl ve vývoji
No ja som tiež nechcel ani počuť o nafte....
A?
A?
-
- Příspěvky: 5
- Registrován: úte říj 27, 2020 11:37 pm
- Bydliště: Pelhřimov
Re: Náš domaděl ve vývoji
Zdravím a děkuji
Ano, máte pravdu. Ten motor nám dosti vrtá v hlavě už od začátku stavby.Ale jelikož jsme doma měli motor 1203 ,který byl udělaný a v perfektní kondici a hodně věcí k tomu,rozhodli jsme se pro to no.Máme doma směšovač ze 120tky a chtěli jsem ho aplikovat, jako to měl otec na svém minulém traktůrku, aby nás tolik nezežral.Jezdil na něj několik let a neměl s ním jedinej problém,přidávám odkaz na youtube na otcův bývalý traktůrek na kanále fichtlařmatěj........https://m.youtube.com/watch?v=SBKQMAPdeok
(Doplňuji,udělal jsem tam chybu, ta druhá převodovka nebyla gaz, ale žuk)
Jak píšete,nafťák je asi nejlepší volba a je pravda, že jsem asi měli začít se stavbou už s nějakým nafťákem,protože přestavování je dosti komplikované.
Teď záleží, jestli do toho ještě pustit,než se to dodělá.Za prvé by nám bylo líto se do toho pouštět a řezat, když to teď tak pěkně vyšlo,řemenici hotovou a tak. Ale zase na druhou stranu by bylo asi po problémech a po starostí a jelo by to za hubičku.
Líbilo by se mi tam dát nějaký menší nafťák a zachovat k tomu 1203 převodovku.Ale nevím jakej. Dosti jsem tady četl dobrej ohlas na motor 1.9D z peugota, ale vůbec si nedokáži představit, jak je velký a jak by to tam bylo s placem. Problém by byl se spojením s převodovkou a také jak vyřešit pohánění hydr.čerpadla, ale nějak by se to snad vyřešilo.
Motor z 1203 má své kouzlo, že motor je jednoduchý.
Teď bych se vás chtěl prosím zeptat na váš názor na toto a zda myslíte, že je lepší plyn nebo nafta? Děkuji moc
Ano, máte pravdu. Ten motor nám dosti vrtá v hlavě už od začátku stavby.Ale jelikož jsme doma měli motor 1203 ,který byl udělaný a v perfektní kondici a hodně věcí k tomu,rozhodli jsme se pro to no.Máme doma směšovač ze 120tky a chtěli jsem ho aplikovat, jako to měl otec na svém minulém traktůrku, aby nás tolik nezežral.Jezdil na něj několik let a neměl s ním jedinej problém,přidávám odkaz na youtube na otcův bývalý traktůrek na kanále fichtlařmatěj........https://m.youtube.com/watch?v=SBKQMAPdeok
(Doplňuji,udělal jsem tam chybu, ta druhá převodovka nebyla gaz, ale žuk)
Jak píšete,nafťák je asi nejlepší volba a je pravda, že jsem asi měli začít se stavbou už s nějakým nafťákem,protože přestavování je dosti komplikované.
Teď záleží, jestli do toho ještě pustit,než se to dodělá.Za prvé by nám bylo líto se do toho pouštět a řezat, když to teď tak pěkně vyšlo,řemenici hotovou a tak. Ale zase na druhou stranu by bylo asi po problémech a po starostí a jelo by to za hubičku.
Líbilo by se mi tam dát nějaký menší nafťák a zachovat k tomu 1203 převodovku.Ale nevím jakej. Dosti jsem tady četl dobrej ohlas na motor 1.9D z peugota, ale vůbec si nedokáži představit, jak je velký a jak by to tam bylo s placem. Problém by byl se spojením s převodovkou a také jak vyřešit pohánění hydr.čerpadla, ale nějak by se to snad vyřešilo.
Motor z 1203 má své kouzlo, že motor je jednoduchý.
Teď bych se vás chtěl prosím zeptat na váš názor na toto a zda myslíte, že je lepší plyn nebo nafta? Děkuji moc
Re: Náš domaděl ve vývoji
Zrejme sa ti nechce vymeniť ten motor,čo tam máš za nafťák a rozmýšľaš urobiť ho na LPG.Je to možné,ale ten motor zrejme ešte nemá hlavu upravenú /sedlá ventilov/ a prevádzka na plyn takej hlave podstatne uberie na životnosti.Ale urobiť sa to dá a to už si musíš spočítať dopredu čo a ako.Ja to mám tak na traktore z Tatry 805 a tiež sa chystám meniť motor za nafťák.
https://lavida1959.rajce.idnes.cz/malot ... Tatra_805/
https://lavida1959.rajce.idnes.cz/malot ... Tatra_805/