Nakladač - pohon hydraulikou
Re: Nakladač - pohon hydraulikou
chladič tam není. Chtěl bych tam nějakej dát.
- Terablick
- Příspěvky: 10674
- Registrován: pon kvě 04, 2009 10:22 pm
- Bydliště: 38901
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nakladač - pohon hydraulikou
Větší může bejt vždycky. Nesmí bejt výrazně menší... Trubkovej podle mě bejt nemusí, pokud bude dimenzovanej na rozumnej průtok. Olej neni voda, je hustší, takže potřebuje větší průřez na stejnej průtok . Ten hustší olej nezatěsní nic, ale zhorší poměry mazání čerpadla atd, a za studena bude nepřiměřeně namáhat čerpadlo, a navíc může bejt problém se sáním atd... Provozní teplota by neměla v žádným případě překročit 80°C. Každý čerpadlo a každej hydromotor má svoje předepsaný oleje, včetně teplot atd. Obecně by neměl asi moc překročit 60°C v trvalým provozu, ale může to bejt třeba jen 45°C nebo možná i 70°C. Bez předpisu výrobce těžko hádat. Určitě nic nezkazíš, když ho budeš chladit třeba na 40°C . Naopak v zimě bys měl počkat až se olej ohřeje alespoň na 20°C než začneš systém zatěžovat. U některých čerpadel je výslovně zakázáno je zatěžovat s teplotou pod bodem mrazu, a u některých je dokonce i výslovně napsáno, že ohřev oleje se musí zajistit jinak než chodem čerpadla (třeba elektricky). Je těžký střílet od boku . Určitě k tomu stroji existuje manuál . Ale když ten stroj nemá z výroby chlazení oleje, asi bude dělanej na celkem vysoký teploty oleje. Ale nad 80°C by neměl mít tak jako tak - tam už dochází ke ztrátě vlastností oleje (dočasně, ale částečně asi i trvale), a je riziko vydírání pohyblivých prvků, zadírání tepelným roztažením atd...sadlicko píše:Myslel jsem, že když je to už trochu vyběhaný, tak by to hustší olej "zatěsnil".
Prej na olej musí být chladič trubkovej a musí mít stejnej průřez jako hadice. Je to tak? Nebo když je to na zpátečce tak může být i větší? Jaká by měla být provozní teplota hydrauliky?
Rád poradím s hydraulikou. Pište ale vždy na email hydraulika@post.cz
Moje stránky o HYDRAULICE (klik). Kalkulátory (řízení, naviják, štípačka, hadice, ...), návody, katalogy, vychytávky...
Farming Simulator a další hry levně
Moje stránky o HYDRAULICE (klik). Kalkulátory (řízení, naviják, štípačka, hadice, ...), návody, katalogy, vychytávky...
Farming Simulator a další hry levně
Re: Nakladač - pohon hydraulikou
Zdravím všechny pravě jednoho kreslim mel by mít 2 napravy z v3s ram z 15 mm plechu motor perkins 24 kw a pojezdove cerpadlo a4vg hydromotory primo na naprave nebo udelam skrin a spojim napravy kardanama jeste jsem se nerozhodl posilam obrazek pro predstavu
- Terablick
- Příspěvky: 10674
- Registrován: pon kvě 04, 2009 10:22 pm
- Bydliště: 38901
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nakladač - pohon hydraulikou
To vypadá hodně zajímavě . Jak "velké" (jakej objem na otáčku) má být to čerpadlo (nebo napiš celé označení - katalog A4VG mám - mám ho taky - ve Sněžce ), a jaké plánuješ hydromotory? Jak bys řešil diferenciaci v případě použití dvou hydromotorů? Zapojil bys je paralelně a spoléhal na to, že jedna náprava (ani jedno kolo na ní) neztratí trakci? Čili provoz spíš jen na rovných pevných podkladech, a v zimě jen s posypem, řetězama a pod., nebo nápravy s uzávěrkama nebo samosvorama? Nebo máš vymyšleno něco promakanějšího - nějaké stabilizované dělení průtoku? Určitě podávej info jak pokračuješ - myslím, že nejsem zdaleka sám koho to zajímá
Rád poradím s hydraulikou. Pište ale vždy na email hydraulika@post.cz
Moje stránky o HYDRAULICE (klik). Kalkulátory (řízení, naviják, štípačka, hadice, ...), návody, katalogy, vychytávky...
Farming Simulator a další hry levně
Moje stránky o HYDRAULICE (klik). Kalkulátory (řízení, naviják, štípačka, hadice, ...), návody, katalogy, vychytávky...
Farming Simulator a další hry levně
Re: Nakladač - pohon hydraulikou
Jednou jsem se tu zminil mam jesterku znacky manitransit jedno cerpadlo a4vg32 a tri kolovy hydromotory mam v planu bud hydromotory napojit misto kardanu na kazdou napravu vzlast nebo dat jen jeden hydromotor a kardany spojit jakou si skrini. lepsi varianta se me zda ze jesterka ma uzaverku elektrickou takze v namahanem pripade by jely oba hydromotory soucasne a za normalnich podminek by jely bez uzaverky ja a napravy musi mit vlastni uzaverku nevim jestli jsem to dostatecne vylicil ale snad to nekdo pochopi delam jen z toho co mam na dvore
- Terablick
- Příspěvky: 10674
- Registrován: pon kvě 04, 2009 10:22 pm
- Bydliště: 38901
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nakladač - pohon hydraulikou
No nevylíčil. Ty hydromotory, pokud bude jeden na přední a druhej na zadní nápravě, a zapojíš je do série, tak se budou točit pořád stejně rychle (navíc ten druhej v pořadí o něco pomaleji - ubyde totiž prosak toho prvního a taky ten první sebere část energie oleje). Takže se to bude celý hádat. Pokud je zapojíš paralelně, bude to plus mínus OK, ale zase pokud nebudou mít nápravy uzávěrky, stačí aby se zvedlo jedno kolo na jedný nápravě, a stojíš, protože všechen olej pude tam, kde bude menší odpor. Stejnej princip jako mezinápravovej diferák. Ten třetí hydromotor moc nechápu. Ten bude na co? A jak to myslíš s tím propojením? Nemůžeš mechanicky propojit dva hydromotory, který budou každej na jiný nápravě. To když zatočíš, tak to celý rozlámeš. Musel by tam bejt mezinápravovej diferák, a pak ztrácí smysl dávat tam dva hydromotory. Pokud chceš použít kardany, pak normálně použij jeden hydromotor v nějaký centrální rozvodovce s mezinápravovým diferákem s uzávěrkou, a kardany k nápravám. Tak to mám i já. Já mám dokonce o maličko menší čerpadlo (A4VG28), a utáhne to s rezervou 5 tun těžkej stroj 4x4 rychlostí 40km/h Mám normálně tuhý nápravy s uzávěrkama a mezinápravovej diferák s uzávěrkou. Ten hydromotor je před tim diferákem a má na něj ještě převod do pomala. Nebo ten hydromotor normálně posaď na nějakou převodovku nebo jen rozvodovku z něčeho co má 4x4 a uzáverku. Když použiješ celou převodovku, získáš vlastně několik předvolitelných rozsahů rychlostí - vlastně jakoby redukce... Taky o tom uvažuju, jen nevím , jestli se mi to vejde, a navíc já mám už takhle ještě přepínač želva/zajíc (mám i hydromotor s náklápěcí deskou), takže cosi jako řekněme pracovní rychlost tam už je (0-18 km/h želva a 0-40 zajíc). Tak nevím, jestli to má smysl ještě komplikovat převodovkou. Chtěl bych tam ještě cosi jako redukci, ale asi se na to vykašlu . Předpokládám, že u nakladače si vystačíš s nižší pojezdovou rychlostí, takže to asi taky nemá smysl komplikovat převodovkou. Stačí rozvodovka s uzávěrkou, nebo s trvalým pohonem jedný nápravy a přiřaditelnou druhou Ty dva hydromotory místo kardanů (bez mechanického propojení náprav) by se museli řešit nějakým stabilizovaným děličem průtoku, nebo dvěma čerpadlama (ta to má třeba UNC). Musíš totiž zajistit aby šli při přímé jízdě oba stejně, ale zároveň aby když zatočíš, tak aby jeden (zadní) přiměřeně ubral. Měl by se v nich vlastně udržet trvale vzájemně stejnej tlak při měnícím se průtoku. Jinak to je jako jezdit s trvale zaplou uzávěrkou i na suchu = jdeš smykem, nezatočíš a hrozí i rozlámání... Totéž při zapojení do série, kde navíc situaci komplikujou ztráty v prvním hydromotoru a prosak... To by nefungovalo vůbec.
Rád poradím s hydraulikou. Pište ale vždy na email hydraulika@post.cz
Moje stránky o HYDRAULICE (klik). Kalkulátory (řízení, naviják, štípačka, hadice, ...), návody, katalogy, vychytávky...
Farming Simulator a další hry levně
Moje stránky o HYDRAULICE (klik). Kalkulátory (řízení, naviják, štípačka, hadice, ...), návody, katalogy, vychytávky...
Farming Simulator a další hry levně
Re: Nakladač - pohon hydraulikou
ta jesterka je trojkolka ma 3 kolovy hydromotory ja tam dam pouze 2 hydromotory takze na kazdouu napravu dam jeden hydromotor a napravy s uzaverkama. na pevne ceste bude jezdit normalne bez uzaverek ale v terenu pojede s uzaverkou origo od vyrobce jesterky aby se tocily oba hydromotory stejne a pokud to nebude stacit tak se zapne i v napravach vypada to slozite a mozna zbytecne a jak pisu. co mam doma z toho delam. jo a uzaverka v jesterce pracuje na rozdeleni prutoku olej do vsech kol stejne je to original poslu par fotek az budu doma zatim ps na strane 3 jsou 3 fotky jesterky je moc obrovska a neskladna
- pinkygsx
- Příspěvky: 4287
- Registrován: čtv říj 08, 2009 7:31 am
- Bydliště: kousek od Vyškova
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nakladač - pohon hydraulikou
jaký použijete olej pro ten nakladač? máme na dílně něco podobného a chce vyměnit olej ale nevíme jaký mu tam dát,
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 23&t=45461 je to takový to strojek
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 23&t=45461 je to takový to strojek
Pepina už je horová http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 20&t=81501
další projekt DaewARO : http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 20&t=92759
JawARO: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... lit=jawaro
další projekt DaewARO : http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 20&t=92759
JawARO: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... lit=jawaro
- Terablick
- Příspěvky: 10674
- Registrován: pon kvě 04, 2009 10:22 pm
- Bydliště: 38901
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nakladač - pohon hydraulikou
Už tomu rozumím - uzávěrka = uzamykatelnej stabilizovanej dělič průtoku . Pak samozřejmě ano, ale foto nebo nákres potěší i takhanz100 píše:ta jesterka je trojkolka ma 3 kolovy hydromotory ja tam dam pouze 2 hydromotory takze na kazdouu napravu dam jeden hydromotor a napravy s uzaverkama. na pevne ceste bude jezdit normalne bez uzaverek ale v terenu pojede s uzaverkou origo od vyrobce jesterky aby se tocily oba hydromotory stejne a pokud to nebude stacit tak se zapne i v napravach vypada to slozite a mozna zbytecne a jak pisu. co mam doma z toho delam. jo a uzaverka v jesterce pracuje na rozdeleni prutoku olej do vsech kol stejne je to original poslu par fotek az budu doma zatim ps na strane 3 jsou 3 fotky jesterky je moc obrovska a neskladna
Rád poradím s hydraulikou. Pište ale vždy na email hydraulika@post.cz
Moje stránky o HYDRAULICE (klik). Kalkulátory (řízení, naviják, štípačka, hadice, ...), návody, katalogy, vychytávky...
Farming Simulator a další hry levně
Moje stránky o HYDRAULICE (klik). Kalkulátory (řízení, naviják, štípačka, hadice, ...), návody, katalogy, vychytávky...
Farming Simulator a další hry levně
Re: Nakladač - pohon hydraulikou
Zdravím vás chlapy, chcem sa spytat že nemáte niekto výkresy na ten mini nakladač??? stiahol som to z uloz.to v inventore ale neviem s tym nejako moc robit??? Nemáte to niekto v pdf?? alebo nevie mi niekto poradit , ako tam dostanem tie kóty??
Blýži sa zima a chcem nieco pomajstrovať v dielni
Blýži sa zima a chcem nieco pomajstrovať v dielni
Re: Nakladač - pohon hydraulikou
jaký se dávaj do hydr. čerpadel těsnění? Někde mi tvrděj, že musim mít hranatý z tvrdší gumy a někde že normální o kroužky.
Kroužky už tam dal někdo předemnou a teklo to. Ale možná maj být větší.
Koupil bych i orig. sadu, ale na čerpadle je jenom italsky napsanej směr otáčení.
Je to z weidemanna, starýho tak 50 let. Jak na pojezd tak na zvedání.
.
Viděli jste někde, že by byl přívod do jednoho čerpadla ze zpátečky druhýho? - viz. schema. snad to z toho bude vidět.
Jsou tam taky různý redukce průtoku. To má nějakej smysl?
Přijde mi, že to nemá moc sílu. Jede to pomalu a když se přeřadí, tak to zas neutáhne.
Kroužky už tam dal někdo předemnou a teklo to. Ale možná maj být větší.
Koupil bych i orig. sadu, ale na čerpadle je jenom italsky napsanej směr otáčení.
Je to z weidemanna, starýho tak 50 let. Jak na pojezd tak na zvedání.
.
Viděli jste někde, že by byl přívod do jednoho čerpadla ze zpátečky druhýho? - viz. schema. snad to z toho bude vidět.
Jsou tam taky různý redukce průtoku. To má nějakej smysl?
Přijde mi, že to nemá moc sílu. Jede to pomalu a když se přeřadí, tak to zas neutáhne.
- Terablick
- Příspěvky: 10674
- Registrován: pon kvě 04, 2009 10:22 pm
- Bydliště: 38901
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nakladač - pohon hydraulikou
Nemůžeš si jen tak říct dám tam tohle nebo tamto. Vždycky je třeba koupit to co tam patří (pokud možno originál) podle katalogu nebo informace od výrobce, nebo podle původního kusu (pokud je dostatečně zachovalej, aby měl výpovědní hodnotu). To tvoje čerpadlo vypadá (podle té fotky toho deklu) především vydřené = na repasi nebo zahození . Je potřeba změřit jakej dává tlak. Pokud bude tlak na výstupu v pořádku, hledej problém s "malou silou" někde dál v okruhu (vadnej pojišťovací ventil, únik, prosak uvnitř komponent a podobně). Ovšem ten dekl pochází z toho čerpadla hydrauliky, ne? Pokud nemá sílu pojezd, bude problém až v čerpadle pojezdu, a to doma ani nezkoušej rozebrat - viz obrázky níž. Je nereálné, abys ho doma jakkoliv opravil. Nedostatek síly znamená, že je čerpadlo (a nebo taky hydromotor!) buď už opotřebované, a nebo došlo k poruše nebo rozštelování něčeho uvnitř. Tak jako tak se to neobejde bez odborného zásahu. Byla by možnost nejdřív změřit tlaky v pojezdu, ale to asi sám nezvládneš. Pojezdy fungujou jinak než klasické okruhy, a taky v nich bývá velmi vysokej tlak (i 400bar!) Měření by tedy také musel provést někdo kdo se vyzná v problematice a má na to vybavení. Mělo by to být řešitelné přímo na stroji (nejjednodušší varianta), ale znamená to zaplatit ještě za výjezd technika do terénu. Pokud tě ale ten stroj neživí, asi by nemělo smysl abys investoval do repase. Bude stát v řádech desítek tisíc Ale jak říkám, vůbec nemusí jít o opotřeboání pojezdu (čerpadla nebo hydromotoru), ale jen o poruchu nebo rozštelování některého prvku v okruhu. Sám ale závadu těžko najdeš, zvlášť bez katalogového listu pohonu - v něm jsou totiž mimo jiné hodnoty které je třeba naměřit na jednotlivých měřících bodech.
Pokud u toho schématu mluvíš o tom čerpadlu co je před "pojezdem", pak je to úplně normální (a mimochodem čerpadlo nemá žádnou zpátečku . Má jen sací a výtlačnou část, a některá čerpadla ještě prosak - ten jde vždy bez jakéhokoliv odporu přímo do nádrže. Nesmí se tlakově zatěžovat, takže se nesmí ani spojit s vracečkou z rozvaděče a podobně ). Jde totiž o tak zvané doplňovací čerpadlo pro uzavřenej okruh pojezdu. To, že současně slouží i jako čerpadlo hydrauliky nemusí vadit - bude tam vyřešená regulace a ovládání tak, aby to fungovalo. Takových zapojení je mraky, ale jsou pro laika nesrozumitelné a zdánlivě nelogické. Nemá smysl se tím zabývat, pokud nejsi konstruktér okruhu . Pokud máš tovární stroj s nějakým takovým zapojením, budeš při opravě jen měnit nebo nechávat repasovat celé díly, aniž bys musel přemejšlet proč a jak jsou zapojené - vrátíš je tam tak jak byly. Těch možných zapojení, zvlášť u pojezdů, je mraky. Neobejde se to bez složité regulace, která ale většinou neni na první pohled vidět (je součástí pojezdu, ať už přímo v čerpadle pojezdu, nebo dál v okruhu, na/v nějaké kostce a podobně). Tady máš obrázek jak uvnitř vypadá jedna varianta takového čerpadla pojezdu s uzavřeným okruhem a doplňovacím čerpadlem. Tady je doplňovací čerpadlo až uvnitř toho pojezdu = neni z venku vůbec vidět. Bez znalosti hydraulického značení ti ale asi stejně nic moc neřekne...
A takhle nějak (ne přesně, ale podobně) to čerpadlo pojezdu vypadá z venku:
Pokud u toho schématu mluvíš o tom čerpadlu co je před "pojezdem", pak je to úplně normální (a mimochodem čerpadlo nemá žádnou zpátečku . Má jen sací a výtlačnou část, a některá čerpadla ještě prosak - ten jde vždy bez jakéhokoliv odporu přímo do nádrže. Nesmí se tlakově zatěžovat, takže se nesmí ani spojit s vracečkou z rozvaděče a podobně ). Jde totiž o tak zvané doplňovací čerpadlo pro uzavřenej okruh pojezdu. To, že současně slouží i jako čerpadlo hydrauliky nemusí vadit - bude tam vyřešená regulace a ovládání tak, aby to fungovalo. Takových zapojení je mraky, ale jsou pro laika nesrozumitelné a zdánlivě nelogické. Nemá smysl se tím zabývat, pokud nejsi konstruktér okruhu . Pokud máš tovární stroj s nějakým takovým zapojením, budeš při opravě jen měnit nebo nechávat repasovat celé díly, aniž bys musel přemejšlet proč a jak jsou zapojené - vrátíš je tam tak jak byly. Těch možných zapojení, zvlášť u pojezdů, je mraky. Neobejde se to bez složité regulace, která ale většinou neni na první pohled vidět (je součástí pojezdu, ať už přímo v čerpadle pojezdu, nebo dál v okruhu, na/v nějaké kostce a podobně). Tady máš obrázek jak uvnitř vypadá jedna varianta takového čerpadla pojezdu s uzavřeným okruhem a doplňovacím čerpadlem. Tady je doplňovací čerpadlo až uvnitř toho pojezdu = neni z venku vůbec vidět. Bez znalosti hydraulického značení ti ale asi stejně nic moc neřekne...
A takhle nějak (ne přesně, ale podobně) to čerpadlo pojezdu vypadá z venku:
Rád poradím s hydraulikou. Pište ale vždy na email hydraulika@post.cz
Moje stránky o HYDRAULICE (klik). Kalkulátory (řízení, naviják, štípačka, hadice, ...), návody, katalogy, vychytávky...
Farming Simulator a další hry levně
Moje stránky o HYDRAULICE (klik). Kalkulátory (řízení, naviják, štípačka, hadice, ...), návody, katalogy, vychytávky...
Farming Simulator a další hry levně
Re: Nakladač - pohon hydraulikou
vypadá dost podobně jako tady.
http://www.ebay.de/itm/221164059651?nma ... 740wt_1397
i když to není úplně ono.
.
Jsou to v podstatě dvě zubový čerpadla na jedný hřídeli. Je to několik částí jako na fotce, který jsou stažený svorníkama.
Proč myslíš že je vydřený? To co je na fotce jako vydřený, tak myslím že je tam takhle obrobenej kanál. Nic co by to mohlo vydřít se tam u toho netočí.
.
Ty těsnění jsou v různých sekcích. Některý jsou tak nějak dobrý. Ty víš o někom, kdo by podle nich udělal nový? Samozřejmě bych originál rád koupil, ale nevim typ.
.
To že je nejlepší to nechat jak to je, s tim souhlasim taky. Ale nevim, jestli se do toho nehrabal už někdo předemnou a nedal tam redukce třeba proto, že měl zrovna doma slabší hadici.
http://www.ebay.de/itm/221164059651?nma ... 740wt_1397
i když to není úplně ono.
.
Jsou to v podstatě dvě zubový čerpadla na jedný hřídeli. Je to několik částí jako na fotce, který jsou stažený svorníkama.
Proč myslíš že je vydřený? To co je na fotce jako vydřený, tak myslím že je tam takhle obrobenej kanál. Nic co by to mohlo vydřít se tam u toho netočí.
.
Ty těsnění jsou v různých sekcích. Některý jsou tak nějak dobrý. Ty víš o někom, kdo by podle nich udělal nový? Samozřejmě bych originál rád koupil, ale nevim typ.
.
To že je nejlepší to nechat jak to je, s tim souhlasim taky. Ale nevim, jestli se do toho nehrabal už někdo předemnou a nedal tam redukce třeba proto, že měl zrovna doma slabší hadici.
- Terablick
- Příspěvky: 10674
- Registrován: pon kvě 04, 2009 10:22 pm
- Bydliště: 38901
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nakladač - pohon hydraulikou
Jakejkoliv ventil je mnohem dražší než hadice, nemluvě o šroubeních navíc atd. Pokud tam nějaké regulační prvky jsou, budou tam už z výroby Tomu když je víc čerpadel na společné hřídeli se říká násobné (když jsou dvě tak dvojité) čerpadlo. Je to naprosto běžná věc. Sání mají buď společné, nebo se přivede jeden přívod, a ten se u čerpadel rozdělí Tčkem, a výtlak je u každého zvlášť . Je to dobré k tomu, že z jedné hřídele jdou dva různé průtoky a třeba i dva různé tlaky . Často se používá kombinace velkého a malého čerpadla, kdy to malé napájí třeba jen řízení, a to velké hydrauliku .
Vydřený mi připadá v tom čele jedno místo jakoby kruhově - od točícího se kola. Vůle v čerpadle nesmí být nejen okolo zubů a v zubech, ale ani na čelech. I tudy uteče olej...
Vydřený mi připadá v tom čele jedno místo jakoby kruhově - od točícího se kola. Vůle v čerpadle nesmí být nejen okolo zubů a v zubech, ale ani na čelech. I tudy uteče olej...
Rád poradím s hydraulikou. Pište ale vždy na email hydraulika@post.cz
Moje stránky o HYDRAULICE (klik). Kalkulátory (řízení, naviják, štípačka, hadice, ...), návody, katalogy, vychytávky...
Farming Simulator a další hry levně
Moje stránky o HYDRAULICE (klik). Kalkulátory (řízení, naviják, štípačka, hadice, ...), návody, katalogy, vychytávky...
Farming Simulator a další hry levně
Re: Nakladač - pohon hydraulikou
Nemyslím ventily, ale jenom redukce z větší hadice na menší. A sami jednou hadicí přes tecko bych taky bral. Ale tady saně jedna sekce z hadice kterou se vrací olej z druhé sekce do nádrže. Ten na ebayi to ma asi taky tak, tak to bude v pohodě.
Zkusím se na to těsnění zeptat v NDR.
Zkusím se na to těsnění zeptat v NDR.