Traktor Multicar,...

Moderátoři: rezis, Toreto

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 9587
Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
Bydliště: Košice-okolie
Kontaktovat uživatele:

Re: Traktor Multicar,...

#46 Nový příspěvek od Atlan »

Takto na 102 cm to davam ja a to som orerabal diferak do plechoveho obalu aby som mal vyvod v strede, leebo origo dif je hlinikovy a na jednej strane dlhsi, samotny dif ma asi 50cm +2*capskolesom +30cm uz si na 80cm a to tam nemas polos do difiku a prachovku...a prevod posunuty na stranu o 20cm.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.

Padyšák
Příspěvky: 168
Registrován: ned říj 28, 2012 1:18 pm
Bydliště: Čadca

Re: Traktor Multicar,...

#47 Nový příspěvek od Padyšák »

Uvidím na akú šírku sa dostanem so zadnou nápravou a podľa toho budem riešiť ďalej...
Na tej Jiřinovej náprave sa mi to zdá že by to mohlo ísť, veď uvidím..
A aky obal si použil na to prerobenie..?
prebehol som tvoje vlákno ale nestíhal som ho študovať podrobne...

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 9587
Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
Bydliště: Košice-okolie
Kontaktovat uživatele:

Re: Traktor Multicar,...

#48 Nový příspěvek od Atlan »

Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.

Padyšák
Příspěvky: 168
Registrován: ned říj 28, 2012 1:18 pm
Bydliště: Čadca

Re: Traktor Multicar,...

#49 Nový příspěvek od Padyšák »

Chcem sa spýtať na váš názor na centrálnu kardanovú kotúčovú brzdu, uvedomil som ti totiž jej veľkú výhodu pri konštrukcii 4x4 bez medzinápravového diferenciálu : rovnomerná brzdná sila na obe nápravy, čo človek určite ocení pri klesaní na klzkom povrchu, teda nestane sa že by jedna náprava už šmýkala a druhá ani poriadne nebrzdí..
Myslím na použitie podobne ako Jiřin vo svojom vlákne "Jiřinuv trakturek", (aj som sa ho vo vlákne pýtal či s ňou nemá problém, ale asi sa už dávno neukázal a zatiaľ neodpovedal...)
Napadá ma či jeden kotúč nebude málo na brzdenie celého traktora, vďaka prevodom bude na ňom relatívne malý krútiaci moment, ale zase bude mať vyššie otázky, tak sa bojím aby sa nadmerne nezahrieval, a ak bude umiestnený na prírube diferáku, bojím sa aby teplo neuškodilo aj samotnému diferáku, jednak by sa mohlo roztaviť gufero, a jednak vstupný hriadeľ na náprave z multikáry je uložený na dvoch atypických ložiskách s plastovou klietkou...
Uvažujem použiť kotúč zo škody 120 a dve zrkadlovo otočené prasiatka (už len kvôli zachovaniu hydraulického pomeru s hlavným valcom).
No a ďalšia vec ktorej sa obávam je, že či diferáky pri prudkom brzdení nebudú preťažené a či nebude hroziť napr vylámanie satelitov napr pri nerovnakom povrchu...
No a ešte jedna vec - pri brzdení na nerovnakom povrchu na ľavom a pravom kolese - nemôže ma nejak zvrtnúť a spriečiť....??? V takomto prípade by asi bolo istejšie jazdiť s uzávierkou....
Dovolím si pridať jednu Jiřinovu fotku - takto nejak to chcem použiť aj ja...
Přílohy
13.jpg

fantomas009a
Příspěvky: 190
Registrován: stř kvě 23, 2012 1:49 pm
Bydliště: J. Hradec

Re: Traktor Multicar,...

#50 Nový příspěvek od fantomas009a »

Padyšák píše:Chcem sa spýtať na váš názor na centrálnu kardanovú kotúčovú brzdu, uvedomil som ti totiž jej veľkú výhodu pri konštrukcii 4x4 bez medzinápravového diferenciálu : rovnomerná brzdná sila na obe nápravy, čo človek určite ocení pri klesaní na klzkom povrchu, teda nestane sa že by jedna náprava už šmýkala a druhá ani poriadne nebrzdí..
Myslím na použitie podobne ako Jiřin vo svojom vlákne "Jiřinuv trakturek", (aj som sa ho vo vlákne pýtal či s ňou nemá problém, ale asi sa už dávno neukázal a zatiaľ neodpovedal...)
Napadá ma či jeden kotúč nebude málo na brzdenie celého traktora, vďaka prevodom bude na ňom relatívne malý krútiaci moment, ale zase bude mať vyššie otázky, tak sa bojím aby sa nadmerne nezahrieval, a ak bude umiestnený na prírube diferáku, bojím sa aby teplo neuškodilo aj samotnému diferáku, jednak by sa mohlo roztaviť gufero, a jednak vstupný hriadeľ na náprave z multikáry je uložený na dvoch atypických ložiskách s plastovou klietkou...
Uvažujem použiť kotúč zo škody 120 a dve zrkadlovo otočené prasiatka (už len kvôli zachovaniu hydraulického pomeru s hlavným valcom).
No a ďalšia vec ktorej sa obávam je, že či diferáky pri prudkom brzdení nebudú preťažené a či nebude hroziť napr vylámanie satelitov napr pri nerovnakom povrchu...
No a ešte jedna vec - pri brzdení na nerovnakom povrchu na ľavom a pravom kolese - nemôže ma nejak zvrtnúť a spriečiť....??? V takomto prípade by asi bolo istejšie jazdiť s uzávierkou....
Dovolím si pridať jednu Jiřinovu fotku - takto nejak to chcem použiť aj ja...
Pěkná práce. 8)

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 9587
Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
Bydliště: Košice-okolie
Kontaktovat uživatele:

Re: Traktor Multicar,...

#51 Nový příspěvek od Atlan »

Prepač že rypem, ale uz mas nieco hotove ? ze by si tu aj dajaku fotku dal ? vlastnu :D
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.

Padyšák
Příspěvky: 168
Registrován: ned říj 28, 2012 1:18 pm
Bydliště: Čadca

Re: Traktor Multicar,...

#52 Nový příspěvek od Padyšák »

Atlan, tak dik... :box:
Mam cas len po veceroch, aj to minimum, tak to ide pomaly.
Zatial zhanam veci z ktorych to budem kompletovat, a nie vsetko sa da zohnat zo dna na den..
Prednu napravu mam zajednanu u suseda (ak bude vyhovovat), motor hladam po inzeratoch, ozubene kolesa na prevodovky mi zhana otec v robote...
Nezacnem zvarat ram skor ako budem mat okrem zadnej napravy aj prednu napravu a motor + pridavne veci (prevodovky)
Takze si zatial repasujem tu moju napravu z Multicary, chybal protikus uzavierky, brzdove oblozenie bolo K.O. menil som loziska, gufera, cistil, brusil, natieral, este tam budem zhanat a dorabat nejake veci... Najblizsia predajna zo suciastkami je v Pucove - 50km od ZA kde robim...
Chcel som tu napravu minule odfotit ale po tme by z toho vela nebolo...
A napokon nechcel som aby toto moje vlakno malo 50 stran napchatych nepodstatnymi vecami, takze drobnosti som tu nepchal...
P.S. ver mi ze uprimne zavidim tym co si dozicia denne par hodin v dielni, avsak su v zivote obdobia ked su dolezitejsie veci ako traktor.. ;-)

Padyšák
Příspěvky: 168
Registrován: ned říj 28, 2012 1:18 pm
Bydliště: Čadca

Re: Traktor Multicar,...

#53 Nový příspěvek od Padyšák »

Venované Atlanovi :)
Náboje zbavené hrdze, natreté základom
Obrázek
Kolesá z Moskviča (na predok)
Obrázek
Nejaké nové súčiastky a diely v repase
Obrázek
rozobratý diferák, poloosi
Obrázek

Obal nápravy je za šopou, ten som už nefotil, vybrúsený, natretý základom...
Zatiaľ aspoň toľko..

Padyšák
Příspěvky: 168
Registrován: ned říj 28, 2012 1:18 pm
Bydliště: Čadca

Re: Traktor Multicar,...

#54 Nový příspěvek od Padyšák »

Hmmm... v predošlom príspevku mi nezobrazilo obrázky...
Náboje zbavené hrdze, natreté základom
Obrázek
Kolesá z Moskviča (na predok)
Obrázek
Nejaké nové súčiastky a diely v repase
Obrázek
rozobratý diferák, poloosi
Obrázek

Angel
Příspěvky: 3337
Registrován: stř srp 18, 2010 7:09 pm
Bydliště: Tábor

Re: Traktor Multicar,...

#55 Nový příspěvek od Angel »

Ale co jen ten start nepřepal,v klidu si vše rozmysli a pak začni ať pak neděláš nějaké kompromisi :ano:

Padyšák
Příspěvky: 168
Registrován: ned říj 28, 2012 1:18 pm
Bydliště: Čadca

Re: Traktor Multicar,...

#56 Nový příspěvek od Padyšák »

Pribudlo niečo v garáži:)
zadné obutie a kolesá na prevodovku zadnej nápravy (zmena smeru otáčok), pomer je 26/24, teda 1:1,08
Šírka vzadu mi vychádza cca 100cm na stred kolies..
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 9587
Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
Bydliště: Košice-okolie
Kontaktovat uživatele:

Re: Traktor Multicar,...

#57 Nový příspěvek od Atlan »

Pocitaj stym ze aj v predu ti treba nejake miesto na vytocenie kolies, a vykyv aby si sa vosiel do ramu :)
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.

Padyšák
Příspěvky: 168
Registrován: ned říj 28, 2012 1:18 pm
Bydliště: Čadca

Re: Traktor Multicar,...

#58 Nový příspěvek od Padyšák »

No to mas pravdu, ale to teraz nezistim ako to vyjde, stale riesim tu prednu napravu, potom az podla rejdu a motoru poriesim ram..
V predu budu 14ky, v najblizsich dnoch mi maju prist gumy..
A ten predok je na fotke preto taky uzky lebo sa mi nechcelo vypratavat zazimovanu kosacku :)

Padyšák
Příspěvky: 168
Registrován: ned říj 28, 2012 1:18 pm
Bydliště: Čadca

Re: Traktor Multicar,...

#59 Nový příspěvek od Padyšák »

Tak už mám doma aj predok z nivy..
Nechcem predčasne kričať "hop" kým som nepreskočil, ale keď som ju premeral, myslím že by mohla ísť skrátiť aj na 100cm..

Chcem sa spýtať na váš názor:
S prevodmi a kolesami ktoré mám a plánujem použiť viem predok doladiť na 0,2 % rýchlejší ako zadok.
Myslíte že by bolo vpohode keby som to spravil na pevný náhon 4x4 alebo treba spraviť predok vypínateľný...?
Ono otázne je či sa stále budú vyrábať také gumy ako sa vyrábajú teraz...
Na zadok mám MITAS 7,5/16 a dopradu chcem 6,5/14, ale keď ich zoderiem a nezoženiem rovnaké, môže to byť prúser...

Mimochodom, keď som sa chcel presvedčiť, či je môj nový predný dif vporiadku a či má prevod 1:4,1 alebo 1:3,9 (vraj boli aj také), spadla mi dovnútra podložka a nemôžem ju nájsť....!!! :vztek:

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 9587
Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
Bydliště: Košice-okolie
Kontaktovat uživatele:

Re: Traktor Multicar,...

#60 Nový příspěvek od Atlan »

Tak to ju budes musiet najst, daj dole ten polgulaty kryt, na hruske a venci je vyrazeny prevod 41/10 alebo 39/10, teoreticky sa vyrabaju aj 4.3 a 4,44 ale to ti asi nepomoze. A osobne typujem prevod 4,1 (i ked nivy 1,7 malu mat 3,9)
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.

Odpovědět

Zpět na „Stavíme traktor domácí výroby“