Synchronizace dvou motorů
- Terablick
- Příspěvky: 10674
- Registrován: pon kvě 04, 2009 10:22 pm
- Bydliště: 38901
- Kontaktovat uživatele:
Re: Synchronizace dvou motorů
Možná, ale to by šlo přeci řešit víceválcovým motorem, boxerem, motorem do V atd... Zase zdaleka ne všechny to tak maj .
Rád poradím s hydraulikou. Pište ale vždy na email hydraulika@post.cz
Moje stránky o HYDRAULICE (klik). Kalkulátory (řízení, naviják, štípačka, hadice, ...), návody, katalogy, vychytávky...
Farming Simulator a další hry levně
Moje stránky o HYDRAULICE (klik). Kalkulátory (řízení, naviják, štípačka, hadice, ...), návody, katalogy, vychytávky...
Farming Simulator a další hry levně
-
- Příspěvky: 1902
- Registrován: ned úno 28, 2010 8:10 pm
Re: Synchronizace dvou motorů
Samozřejmě to už je vyřešené. Dva motory se používali v době, kdy technika nebyla na takové úrovni, aby se vyrobil motor dostatečně výkonný, případně by dostatečně výkonný motor byl příliš veliký. Používalo se to za druhé světové války, později i po válce právě v Rusku. A vím o dvou variantách "spřažení".
První je ta o které mluvil Rezis. Takto to bylo řešeno u nosiče raket ZIL 135. Každý motor poháněl jednu stranu. Každý motor má svoji převodovku.
https://www.google.cz/search?q=zil+135& ... 24&bih=655
Druhá varianta dvoumotorového pohonu byl u obrněného transportéru BTR 60 (obdoba českého SKOTu). Zde pohání jeden motor 1 a 3 nápravu a druhý motor 2 a 4 nápravu. Každý motor má svoji převodovku. Pokud jeden motor nejede, je to trochu problém, protože obě převodvky jsou spřažené do jedné řadící páky (jak také jinak). Takže se musí nejdříve zařadit neutrál a rozpojit řadící tyče. Pak už řadit jen na jedné převodovce a je z toho vozidlo 8x4.
https://www.google.cz/search?q=BTR+60&h ... 24&bih=655
No, já jen doufám pánové, že zůstane pouze u těch řečí u píva
První je ta o které mluvil Rezis. Takto to bylo řešeno u nosiče raket ZIL 135. Každý motor poháněl jednu stranu. Každý motor má svoji převodovku.
https://www.google.cz/search?q=zil+135& ... 24&bih=655
Druhá varianta dvoumotorového pohonu byl u obrněného transportéru BTR 60 (obdoba českého SKOTu). Zde pohání jeden motor 1 a 3 nápravu a druhý motor 2 a 4 nápravu. Každý motor má svoji převodovku. Pokud jeden motor nejede, je to trochu problém, protože obě převodvky jsou spřažené do jedné řadící páky (jak také jinak). Takže se musí nejdříve zařadit neutrál a rozpojit řadící tyče. Pak už řadit jen na jedné převodovce a je z toho vozidlo 8x4.
https://www.google.cz/search?q=BTR+60&h ... 24&bih=655
No, já jen doufám pánové, že zůstane pouze u těch řečí u píva
- fajlla
- Příspěvky: 1657
- Registrován: čtv kvě 14, 2009 3:52 pm
- Bydliště: Dobšín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Synchronizace dvou motorů
Pokud se nemýlím ta i na Dakaru s tím koketoval Holanďan De Roy. Ale toho Dafa rosekali hned na prvním ročníku a dokonce tam snad i někdo zahynul.
Dvakrát měř a jednou řež.
Moje mašina.http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 20&t=23019
Vlek http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 49&t=28298
Puvodní stroj http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =2&t=16493
Moje mašina.http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 20&t=23019
Vlek http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 49&t=28298
Puvodní stroj http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =2&t=16493
Re: Synchronizace dvou motorů
Dva motory se používají i v dnešní době -motorové vozy nebo motorové jednotky.
- Terablick
- Příspěvky: 10674
- Registrován: pon kvě 04, 2009 10:22 pm
- Bydliště: 38901
- Kontaktovat uživatele:
Re: Synchronizace dvou motorů
Přesně tak. Používá se to dodnes - žádná zapomenutá historie . Ten argument v tehdejší době chápu, sám jsem psal, že třeba v tom autocrossu se to asi volilo z podobných důvodů, ale dneska by jistě nebyl problém vyrobit dostatečně výkonný motor v přiměřené velikosti a váze . Takže v tom bude ještě něco víc
Rád poradím s hydraulikou. Pište ale vždy na email hydraulika@post.cz
Moje stránky o HYDRAULICE (klik). Kalkulátory (řízení, naviják, štípačka, hadice, ...), návody, katalogy, vychytávky...
Farming Simulator a další hry levně
Moje stránky o HYDRAULICE (klik). Kalkulátory (řízení, naviják, štípačka, hadice, ...), návody, katalogy, vychytávky...
Farming Simulator a další hry levně
Re: Synchronizace dvou motorů
no jo ale co
PRÁCE ZKURVENÁ PĚKNĚ NATŘENÁ, SVĚDOMÍ HLODÁ, ALE DOBŘE SE PRODÁ
Re: Synchronizace dvou motorů
Na co, no kdybys třeba potřeboval převest raketuzorokh4 píše:no jo ale co
KDE KOLA KONČÍ KOLOPÁSY ZAČINAJÍ
Re: Synchronizace dvou motorů
ten zil 135 je zaujimava masinka http://www.youtube.com/watch?v=ibiDF6wp ... re=relatedDIFER píše:Na co, no kdybys třeba potřeboval převest raketuzorokh4 píše:no jo ale co
- Lišák1
- Příspěvky: 1174
- Registrován: úte čer 02, 2009 8:28 pm
- Bydliště: Sklené nad Oslavou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Synchronizace dvou motorů
Zajímavý skutečně je. Neskutečný průjezd v terénu, bez diferáků a uzávěrek. Dva benzinové motory, v terénu spotřeba kolem 600l.
Nissan Terrano 3,0 TDI, Zetor 5211
Re: Synchronizace dvou motorů
no já mysle spíš u těch sportovních :-)DIFER píše:Na co, no kdybys třeba potřeboval převest raketuzorokh4 píše:no jo ale co
vydím správně že ten sil má ty motory za kabinou vedle sebe ?
jak má rozdělený pohon po nápravách nebo po "stranách" ? mi to tak připadalo ....
PRÁCE ZKURVENÁ PĚKNĚ NATŘENÁ, SVĚDOMÍ HLODÁ, ALE DOBŘE SE PRODÁ
- Terablick
- Příspěvky: 10674
- Registrován: pon kvě 04, 2009 10:22 pm
- Bydliště: 38901
- Kontaktovat uživatele:
Re: Synchronizace dvou motorů
Pokud vím (kdysi jsem to někde četl) tak to má právě od jednoho motoru pohon na jednu stranu, takže to vůbec nemá klasické nápravy, tedy ani diferenciály, a tedy to nepotřebuje ani ty uzávěrky . Jen nevím jak je řešené zatáčení. Jestli to přecijen nemá nějaké něco podobné diferenciálu pro řízená kola... Každopádně to díky tomu projede strašně moc (samozřejmě hodně pomůže i obří světlá výška, obří kola a trvalej pohon na spoustu kol - pokud vím, existovaly snad od 6x6 (možná až 8x8) po asi 12x12, možná ještě víc ). Je to prostě Ruskaja mašína co projede a přejede skoro cokoliv
Rád poradím s hydraulikou. Pište ale vždy na email hydraulika@post.cz
Moje stránky o HYDRAULICE (klik). Kalkulátory (řízení, naviják, štípačka, hadice, ...), návody, katalogy, vychytávky...
Farming Simulator a další hry levně
Moje stránky o HYDRAULICE (klik). Kalkulátory (řízení, naviják, štípačka, hadice, ...), návody, katalogy, vychytávky...
Farming Simulator a další hry levně
-
- Příspěvky: 1902
- Registrován: ned úno 28, 2010 8:10 pm
Re: Synchronizace dvou motorů
Trošku to motáte...
ZIL 135 byl vždy v konfiguraci 8x8. Vím pouze o jednom exempláři 6x6 - to když to nějaký dobrák "zprasil" a udělal si z toho speciál pro trucktrial. Ty vícenápravové auta už jsou zase značka MAZ vyráběná v Bělorusku. A rakety, které se vozily na MAZech jsou trošku o něčem jiném než na ZILech. Tuším, že jsem nedávno potkal novodobou sklápěčku MAZ.
https://www.google.cz/search?q=MAZ&hl=c ... 24&bih=655
Spotřeba 600l... To určitě ne - 600litrů žere tank. Obecně ruská nákladní auta žerou zhruba jako Tatra - tedy 40l-80l/100km (prázdný-naložený), akorát místo nafty benzin. Tu gigantickou spotřebu jste za komančů projezdili vy v embéčkách, protože vám ho prodali rusáci. Spotřeba ZILa 135 je tedy 2x40-80l... řekněme 100-200litrů
ZIL 135 má dva motory z Uralu 375 https://www.google.cz/search?q=MAZ&hl=c ... 24&bih=655 je to zážehový osmiválec o obsahu 7 litrů.
U ZILa zatáčí první a poslední náprava. Jiné řešení u tohoto pohonu snad ani není možné... každopádně velmi elegantní.
Jak je přesně vyřešen rozvod z převodvky se musím podívat a případně vyfotím.
ZIL 135 byl vždy v konfiguraci 8x8. Vím pouze o jednom exempláři 6x6 - to když to nějaký dobrák "zprasil" a udělal si z toho speciál pro trucktrial. Ty vícenápravové auta už jsou zase značka MAZ vyráběná v Bělorusku. A rakety, které se vozily na MAZech jsou trošku o něčem jiném než na ZILech. Tuším, že jsem nedávno potkal novodobou sklápěčku MAZ.
https://www.google.cz/search?q=MAZ&hl=c ... 24&bih=655
Spotřeba 600l... To určitě ne - 600litrů žere tank. Obecně ruská nákladní auta žerou zhruba jako Tatra - tedy 40l-80l/100km (prázdný-naložený), akorát místo nafty benzin. Tu gigantickou spotřebu jste za komančů projezdili vy v embéčkách, protože vám ho prodali rusáci. Spotřeba ZILa 135 je tedy 2x40-80l... řekněme 100-200litrů
ZIL 135 má dva motory z Uralu 375 https://www.google.cz/search?q=MAZ&hl=c ... 24&bih=655 je to zážehový osmiválec o obsahu 7 litrů.
U ZILa zatáčí první a poslední náprava. Jiné řešení u tohoto pohonu snad ani není možné... každopádně velmi elegantní.
Jak je přesně vyřešen rozvod z převodvky se musím podívat a případně vyfotím.
-
- Příspěvky: 1902
- Registrován: ned úno 28, 2010 8:10 pm
Re: Synchronizace dvou motorů
jo a ještě jsem zapoměl napsat, že ten ZILák je celej lamináááátovej
Re: Synchronizace dvou motorů
cože tráboš ?
PRÁCE ZKURVENÁ PĚKNĚ NATŘENÁ, SVĚDOMÍ HLODÁ, ALE DOBŘE SE PRODÁ
- Terablick
- Příspěvky: 10674
- Registrován: pon kvě 04, 2009 10:22 pm
- Bydliště: 38901
- Kontaktovat uživatele:
Re: Synchronizace dvou motorů
Tráboše do toho nemotej . To je Duroplast. Nemá to nic společnýho s laminátem ani s plastem, i když technicky to je v podstatě tak trochu oboje .
Rád poradím s hydraulikou. Pište ale vždy na email hydraulika@post.cz
Moje stránky o HYDRAULICE (klik). Kalkulátory (řízení, naviják, štípačka, hadice, ...), návody, katalogy, vychytávky...
Farming Simulator a další hry levně
Moje stránky o HYDRAULICE (klik). Kalkulátory (řízení, naviják, štípačka, hadice, ...), návody, katalogy, vychytávky...
Farming Simulator a další hry levně