Traktor len čo je lepšie?
Re: Traktor len čo je lepšie?
Dobre teda teraz ďalšia dilema, mám nápravu V3S na ňu chcem kolesá 24" resp. 12,4-24 a do predu chcem 15 disky z 5tonky a vovarit stred V3S a teda prednú nápravu dám V3S len mi nejde do hlavy že vzadu keď budú 24 a v predu 15 nebude sa to hádať? Inšpiroval som sa( Petr Matula avia4motion) motor Avia z prevodovkou PLU V3S rozvodovka predná zadná náprava V3S. Alebo je lepšie riešenie čo má (vlncovjan) a použijem motor Felicia,Ford atď ... Prídavnu V3S prednú nápravu ARO kolesá 16" zadnú V3S kolesá 24".... Poraďte prosím ďakujem za každú radu.
Re: Traktor len čo je lepšie?
samozrejme ze budu , vpripade rovnakych diferakov musis mat vyrovnavaci prevod , alebo rovnake kolesa .
Vždy je na vine len malé kladivo
Zabi bobra zachrániš strom
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 13&t=65774
nieco z youtube https://www.youtube.com/watch?v=fooaNIi ... wl&index=2
Zabi bobra zachrániš strom
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 13&t=65774
nieco z youtube https://www.youtube.com/watch?v=fooaNIi ... wl&index=2
Re: Traktor len čo je lepšie?
A keď neham pôvodne a zapnem predný náhon v mäkkom teréne blato sneh Štrková cesta tak i tak je to jedno je to pomoc keď je zle a na asfaltke idem iba zadkom nepotrebujem predok čiže by sa nemuselo nič udiať ... Ale rád sa poučím ak to niekto vyvráti jednoducho predok mi má pomôcť keď je zle že nevládze zadok v mäkkom podklade inak ho nepotrebujem používať, a stoho vypliva že by to nemuselo vadiť tak že mi bude strihať polos.... Či sa mýlilm???
Re: Traktor len čo je lepšie?
Už to vymýšleli mnozí jiní, je tu o tom i několik témat jaké je potřeba převodové poměry s různými pneumatikami, koly ... Ale pokud to chceš vymýšlet znova sám, prosím. Taky možnost, Něco postav a když to nebude fungovat, tak to zas rozřežeš, rozebereš a postavíš znovu. A tak dál a pořád dokola, až to třeba jednou bude ono!
Ale pro jistotu se na to stejné zeptej ještě tak ve dvou, třech vláknech!
Ale pro jistotu se na to stejné zeptej ještě tak ve dvou, třech vláknech!
Za pravdu je různá sazba – jednou pomník, jindy vazba. Kdo ji řekne dřív než včas, tomu pravda zlomí vaz. (KHB)
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Re: Traktor len čo je lepšie?
Ak budeš mať obe nápravy rovnaké a v predu menšie kolesá ako v zadú tak ťa bude pri zapnutom 4x4 predná náprava brzdiť!
A čo je lepšie? Lepšie pre traktor je keď je ta predná náprava rýchlejšia o 2-5% ako zadná náprava! Tak to majú všetky traktory. V mokrom alebo bahnitom teréne keď potrebuješ zmeniť smer jazdy tak ťa ta rýchlejšia náprava skôr potiahne. Ak bude veľký rozdiel medzi nápravami tak môže sa niečo poškodiť kde bude najslabšie miesto alebo sa budu viac opotrebovavať pneumatiky.
A čo je lepšie? Lepšie pre traktor je keď je ta predná náprava rýchlejšia o 2-5% ako zadná náprava! Tak to majú všetky traktory. V mokrom alebo bahnitom teréne keď potrebuješ zmeniť smer jazdy tak ťa ta rýchlejšia náprava skôr potiahne. Ak bude veľký rozdiel medzi nápravami tak môže sa niečo poškodiť kde bude najslabšie miesto alebo sa budu viac opotrebovavať pneumatiky.
Re: Traktor len čo je lepšie?
Kedysi keď sme na našom menšom traktore ešte nemali dorobený vyrovnávací prevod medzi nápravami tak sme mali prednú nápravu zhruba 2 x rychlejšiu ako zadnú. Boli na nej ale obuté hladké cestné pneu a používalo sa to len keď traktor zapadol a nebolo iného východiska. Takto sme fungovali necelý rok a dorobili sme vyrovnávací prevod. Od vtedy je to iná liga. Predok zapínam vždy už peventívne keď vidím že by len zadný náhon mohol mať problém a hlavne pri cúvaní do kopca je to na nezaplatenie.
Re: Traktor len čo je lepšie?
Mám to na traktůrku taky tak, že mám předek o malinko rychlejší. Ale jsem to vyřešil řetězem. Uplně jednoduše. Postavil jsem rám, nápravy, osadil převodovku napojil zadní nápravu. Vytlačil traktůrek na silnici a tlačil a počítal otáčky náprav na uchycení pro kardan. Udělal jsem si značky a udělal to zadek třeba měl 20 otáček a předek taky něco vyšlo. Už si nepamatuju kolik. S toho jsem vypočítal poměr a podle něj jsem spasoval dvě řetězový kola. Jedno dal na unašeč kardanu zadní nápravy a druhé kolo na pohon předku. Ten mám vypinatelný přez jednu hřídel z vyřazené převodovky. Zapínám přesunutím kroužku sinchronu vyndané z převodovky. Lehce to jde zapnout, vypnout. Vše na mechanizmus pochází z převodovky. Hřídel, sinchron, vidlička, atd.
Mám to přesně tak, jak píše Harijaro. Třeba jedu do lesa. Po silnici, cestě bez předku. Sjedu z cesty která je pevná a vjedu do mokré blátivé cestičky mezi lesem. Jak sjíždím, zapínám hned pro jistotu předek. Nečekám, až se mi zadní kola protočí. Včera jsem jel s fůrou dřeva a po naložení mám samozřejmě předek zapnutej. Rozjel jsem se a jel tou blátivou cestou. Před najetím do špatného místa v cestě jsem tam preventivně strčil uzávěrku. Štěstí přeje připraveným! Hrabal jsem trochu a to ošklivé místo v pohodě projel, i když traktůrek hrabal. Za marastem jsem zastavil, vyřadil uzávěrku a jel cestou. Při nájezdu na silnici jsem vyřadil předek a jel dom. Když ho nechám po silnici zapnutej, třepou se mi přední blatníky. Jinak mám kontrolku na palubce. Páka má čidlo myslím od brzd z nějakého osobního auta jsem to vyndal a napasoval. Ten převod jsem dělal taky asi do 5% na předek rychlejší.
Předek je už jiná liga a uzávěrka ještě o level dál. S předkem ucouvám moc. Jednou jsem couval s fůrou hlíny až co to šlo na hromadu a praskla mi přední poloosa. Při couvání předek tahne o poznání víc.
Mám to přesně tak, jak píše Harijaro. Třeba jedu do lesa. Po silnici, cestě bez předku. Sjedu z cesty která je pevná a vjedu do mokré blátivé cestičky mezi lesem. Jak sjíždím, zapínám hned pro jistotu předek. Nečekám, až se mi zadní kola protočí. Včera jsem jel s fůrou dřeva a po naložení mám samozřejmě předek zapnutej. Rozjel jsem se a jel tou blátivou cestou. Před najetím do špatného místa v cestě jsem tam preventivně strčil uzávěrku. Štěstí přeje připraveným! Hrabal jsem trochu a to ošklivé místo v pohodě projel, i když traktůrek hrabal. Za marastem jsem zastavil, vyřadil uzávěrku a jel cestou. Při nájezdu na silnici jsem vyřadil předek a jel dom. Když ho nechám po silnici zapnutej, třepou se mi přední blatníky. Jinak mám kontrolku na palubce. Páka má čidlo myslím od brzd z nějakého osobního auta jsem to vyndal a napasoval. Ten převod jsem dělal taky asi do 5% na předek rychlejší.
Předek je už jiná liga a uzávěrka ještě o level dál. S předkem ucouvám moc. Jednou jsem couval s fůrou hlíny až co to šlo na hromadu a praskla mi přední poloosa. Při couvání předek tahne o poznání víc.
Re: Traktor len čo je lepšie?
Na Klbaku som 4x4 nevypínal nikdy a na japoncovi som to skúsil a bolo to ako lízať med cez sklo - takže je tam natvrdo .
Re: Traktor len čo je lepšie?
A neexistuje už hotová prevodovka rozvodovka alebo nie o čo dám medzi v3s zadnu a sro prednú nápravu? Či len porátať ako píšete a dorobiť... Alebo dať obe nápravy rovnaké a pokoj čo sa mi osobne nepáči resp nechcem stavať taký traktor.
Re: Traktor len čo je lepšie?
Můžeš vybrat dvě různé nápravy (diferenciály) a k nim kola tak, aby převodový poměr vyšel bez nutnosti přídavného mezinápravového převodu. Já mám na domamontu vzadu nápravu z Š1203 s koly 7.5-16 a vepředu je diferák z nějakého BMW (trojkové řady) na něm naroubované přední poloosy a těhlice s náboji a brzdami z přední nápravy Suzuki Swift s koly 175/70R13 a je to úplně akorát (předek o pár procent rychlejší).
Za pravdu je různá sazba – jednou pomník, jindy vazba. Kdo ji řekne dřív než včas, tomu pravda zlomí vaz. (KHB)
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Re: Traktor len čo je lepšie?
to sa mi páči, len je tu niekto kto skombinoval zadnú V3S z24" kolesamy, presnejšie 12,4*24 a predok? Ja mám aro nápravu ale kolesá ak by to vyšlo dám 14, 15, 16, 17, je mi to jedno len nech je to tak ako to má bit. Poraďte ďakujem veľmi pekne za každý názor...
Re: Traktor len čo je lepšie?
Tých traktorov je tu veľa, pozri v sekcii 4x4, pasuje myslím kombinácia predok ARO461 a pneu 6,5-16 a zadná náprava V3S s pneu 12,4-24. Inak máme tu aj pekný excelový program, môžeš si tam pohádzať hodnoty a niečo na teba už vypadne
viewtopic.php?f=20&t=1325&start=240
Príspevok od DanculSK
viewtopic.php?f=20&t=1325&start=240
Príspevok od DanculSK
- traktorfanda
- Příspěvky: 1175
- Registrován: čtv říj 30, 2008 6:10 pm
- Bydliště: Kroměříž
Re: Traktor len čo je lepšie?
Ahoj, je nás tu hodně co máme tuhle kombinaci náprav. Já mám, zadní 11,2x24 přední 6,0x16.