Projekt mého stroje
Projekt mého stroje
Zdravím všechny vespolek.
Už delší dobu pročítám a prohlížím toto fórum. Zjistil jsem, že je tady spousta správných lidí, kteří dokážou dobře poradit a proto jsem se odhodlal a musím sem napsat několik dotazů k tvorbě mého traktoru.
Začal jsem ho tvořit už před 15-ti lety, ale do toho přišla spousta jiných věcí, takže traktor šel stranou.
Nyní se k němu zase pomalu začínám dostávat a chci se zeptat, jestli to, co jsem před 15-ti lety začal, má vůbec cenu dodělávat.
Napíšu, co mám na stavbu připraveno.
Přední náprava: Zetor 25 (ta vysoká)
Zadní náprava: zkrácená V3S
Motor: Š1203 po kompletní GO
1. převodovka: originál ze Š1203, napojená na tento motor
2. převodovka: samostatná V3S, bez té další zadní převodovky (rozvodovky na další nápravy)
Mezi první a druhou převodovkou je namontován řetězový převod cca 1:3, z dvojitého řetězu.
Rám je hotový, už to v něm bylo zhruba naskládané, nyní je vše samostatně.
Myslíte si, že je tohle dobrá sestava nebo to mám ještě nějak překopat, než to začnu skládat dohromady?
Není už tento trend, způsob stavby malotraktoru někde jinde, překonaný?
Abych se pak nemlátil do hlavy, když teď by se s tím ještě dalo něco dělat, když je to vše samostatně, ještě nedodělané.
Předem všem děkuji za jakoukoli radu, nakopnutí, Josef.
Už delší dobu pročítám a prohlížím toto fórum. Zjistil jsem, že je tady spousta správných lidí, kteří dokážou dobře poradit a proto jsem se odhodlal a musím sem napsat několik dotazů k tvorbě mého traktoru.
Začal jsem ho tvořit už před 15-ti lety, ale do toho přišla spousta jiných věcí, takže traktor šel stranou.
Nyní se k němu zase pomalu začínám dostávat a chci se zeptat, jestli to, co jsem před 15-ti lety začal, má vůbec cenu dodělávat.
Napíšu, co mám na stavbu připraveno.
Přední náprava: Zetor 25 (ta vysoká)
Zadní náprava: zkrácená V3S
Motor: Š1203 po kompletní GO
1. převodovka: originál ze Š1203, napojená na tento motor
2. převodovka: samostatná V3S, bez té další zadní převodovky (rozvodovky na další nápravy)
Mezi první a druhou převodovkou je namontován řetězový převod cca 1:3, z dvojitého řetězu.
Rám je hotový, už to v něm bylo zhruba naskládané, nyní je vše samostatně.
Myslíte si, že je tohle dobrá sestava nebo to mám ještě nějak překopat, než to začnu skládat dohromady?
Není už tento trend, způsob stavby malotraktoru někde jinde, překonaný?
Abych se pak nemlátil do hlavy, když teď by se s tím ještě dalo něco dělat, když je to vše samostatně, ještě nedodělané.
Předem všem děkuji za jakoukoli radu, nakopnutí, Josef.
- Ondras83
- Příspěvky: 10104
- Registrován: stř zář 12, 2007 10:28 pm
- Bydliště: Stračov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Projekt mého stroje
Dej buď tu 1203 s tím převodem 1:3 přímo na dif V3S, nebo bez převodu na tu převodovku ( to bude ale dlouhý jak tejden)
Nejjednodušší je, koupit diesel nebo benzín z auta, kde je to napříč (vše krom BMW a Mergla) a dej to že zavařených difu rovnou na nápravu
Jeden takovej motor mám, když budeš chtít, do týdne to jezdí
Nejjednodušší je, koupit diesel nebo benzín z auta, kde je to napříč (vše krom BMW a Mergla) a dej to že zavařených difu rovnou na nápravu
Jeden takovej motor mám, když budeš chtít, do týdne to jezdí
Re: Projekt mého stroje
Díky, ale jak v tomhle nedělám, tak se vůbec nechytám.
Asi vám budu k smíchu, ale nerozumím přesně ani jedné variantě, kterou popisujete.
Mohl by jste mi to trochu rozepsat?
Nevím, co znamená:
Dát tu 1203 s tím převodem 1:3 přímo na dif V3S, nebo bez převodu na tu převodovku (to bude ale dlouhý jak tejden)
a nebo dát to ze zavařených difu rovnou na nápravu.
Děkuju za vysvětlení.
Asi vám budu k smíchu, ale nerozumím přesně ani jedné variantě, kterou popisujete.
Mohl by jste mi to trochu rozepsat?
Nevím, co znamená:
Dát tu 1203 s tím převodem 1:3 přímo na dif V3S, nebo bez převodu na tu převodovku (to bude ale dlouhý jak tejden)
a nebo dát to ze zavařených difu rovnou na nápravu.
Děkuju za vysvětlení.
Re: Projekt mého stroje
No prostě je zbytečný mít mezi těma převodovkama ten řeťez
Druhá varianta je dát motor s převodovkou z 1203 a pak řeťez 1:3 na zadní dif
To třetí myslel sehnat jinej motor(třeba diesel) z předohrabu a zavařit dif a jednou poloosou hnát přímo nápravu
Druhá varianta je dát motor s převodovkou z 1203 a pak řeťez 1:3 na zadní dif
To třetí myslel sehnat jinej motor(třeba diesel) z předohrabu a zavařit dif a jednou poloosou hnát přímo nápravu
Re: Projekt mého stroje
Díky, už mi to je jasnější.
Jenom si říkám, že bez té druhé převodovky nebo jen s tím řetězovým převodem přímo na diferák by to bylo hrozně do rychla a nebylo by to do síly nebo se pletu?
Na druhou stranu, při použití jenom toho řetězového převodu, by se traktor o tu V3S převodovku zkrátil asi o půl metru, to by bylo dobré.
A k té třetí variantě, tam nechápu, jak by se řešil náhon na zadní nápravu, když motor s převodovkou by byl ve předu a vývod na poloosu je do strany? Nebo to pletu?
Opět děkuju za vysvětlení.
Jenom si říkám, že bez té druhé převodovky nebo jen s tím řetězovým převodem přímo na diferák by to bylo hrozně do rychla a nebylo by to do síly nebo se pletu?
Na druhou stranu, při použití jenom toho řetězového převodu, by se traktor o tu V3S převodovku zkrátil asi o půl metru, to by bylo dobré.
A k té třetí variantě, tam nechápu, jak by se řešil náhon na zadní nápravu, když motor s převodovkou by byl ve předu a vývod na poloosu je do strany? Nebo to pletu?
Opět děkuju za vysvětlení.
- Atlan
- Příspěvky: 9583
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: Projekt mého stroje
Co keby si pozrel par syrojov na fore da to to vela odpovedi....
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
Re: Projekt mého stroje
Koukal jsem snad na všechny, ale teď už potřebuju řešit konkrétní detaily a bez optání, jak se to dělá a jak to funguje to prostě nejde.
Ptám se na detaily tak hloupě, protože v zemědělské technice a ani v autech moc nedělám a z fotky není vždy zcela jasné, jak je vše uděláno.
Bohužel v místě nemám nikoho, kdo by mi mohl poradit.
Tady je spousta dobrých lidí, kteří umí něco udělat a něco dokázali, proto se pám tady.
Proto bych se rád dozvěděl nějakou odpověď, jak jsem se ptal na tohle:
Jenom si říkám, že bez té druhé převodovky nebo jen s tím řetězovým převodem přímo na diferák by to bylo hrozně do rychla a nebylo by to do síly nebo se pletu?
Na druhou stranu, při použití jenom toho řetězového převodu, by se traktor o tu V3S převodovku zkrátil asi o půl metru, to by bylo dobré.
A k té třetí variantě, tam nechápu, jak by se řešil náhon na zadní nápravu, když motor s převodovkou by byl ve předu a vývod na poloosu je do strany? Nebo to pletu?
Opět děkuju za vysvětlení.
Ptám se na detaily tak hloupě, protože v zemědělské technice a ani v autech moc nedělám a z fotky není vždy zcela jasné, jak je vše uděláno.
Bohužel v místě nemám nikoho, kdo by mi mohl poradit.
Tady je spousta dobrých lidí, kteří umí něco udělat a něco dokázali, proto se pám tady.
Proto bych se rád dozvěděl nějakou odpověď, jak jsem se ptal na tohle:
Jenom si říkám, že bez té druhé převodovky nebo jen s tím řetězovým převodem přímo na diferák by to bylo hrozně do rychla a nebylo by to do síly nebo se pletu?
Na druhou stranu, při použití jenom toho řetězového převodu, by se traktor o tu V3S převodovku zkrátil asi o půl metru, to by bylo dobré.
A k té třetí variantě, tam nechápu, jak by se řešil náhon na zadní nápravu, když motor s převodovkou by byl ve předu a vývod na poloosu je do strany? Nebo to pletu?
Opět děkuju za vysvětlení.
Re: Projekt mého stroje
Tak třetí varianta, motor dáš podél a pak ti jedna poloosa vede dopředu a jedna dozadu, rozebereš převodovku a zavaříš diferenciál, no a tou poloosou co vede dozadu napojíš buď na další převodovku nebo rovnou nápravu
Re: Projekt mého stroje
Děkuju, jenom by mě ještě zajímalo, jak je to s tímhle:
Jenom si říkám, že bez té druhé převodovky nebo jen s tím řetězovým převodem přímo na diferák by to bylo hrozně do rychla a nebylo by to do síly nebo se pletu?
Na druhou stranu, při použití jenom toho řetězového převodu, by se traktor o tu V3S převodovku zkrátil asi o půl metru, to by bylo dobré.
Jenom si říkám, že bez té druhé převodovky nebo jen s tím řetězovým převodem přímo na diferák by to bylo hrozně do rychla a nebylo by to do síly nebo se pletu?
Na druhou stranu, při použití jenom toho řetězového převodu, by se traktor o tu V3S převodovku zkrátil asi o půl metru, to by bylo dobré.
- Ondras83
- Příspěvky: 10104
- Registrován: stř zář 12, 2007 10:28 pm
- Bydliště: Stračov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Projekt mého stroje
ten prevod retezem ti to vsechno zpomali 3x
pouzij tady program na vypocet rychlosti, neni to uplne presny, ale na orientaci to booohate staci...tam zjistis, jak ti to pojede s jednou prevodovkou, se dvema, nebo k tomu jeste pridas pridavnej prevod...ona totiz vejda ma prevod diferaku a koncaku nejakych 8, abys to tim prevodem 1:3 moc nezpomalil
pouzij tady program na vypocet rychlosti, neni to uplne presny, ale na orientaci to booohate staci...tam zjistis, jak ti to pojede s jednou prevodovkou, se dvema, nebo k tomu jeste pridas pridavnej prevod...ona totiz vejda ma prevod diferaku a koncaku nejakych 8, abys to tim prevodem 1:3 moc nezpomalil
- Pavlajs
- Příspěvky: 753
- Registrován: ned bře 08, 2015 3:13 pm
- Bydliště: Těškovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Projekt mého stroje
Bavíte se tu pořád o motoru Š1203 s převodovkou?Ta má výstup přece dozadu...
jakou si představuješ délku?Já mám to samé,jen 2 převodovka z avie(ta má délku 500mm) a mám celkovou délku 2650 viz odkaz....
http://postimg.cc/image/aqiu45n9v/
jakou si představuješ délku?Já mám to samé,jen 2 převodovka z avie(ta má délku 500mm) a mám celkovou délku 2650 viz odkaz....
http://postimg.cc/image/aqiu45n9v/
Re: Projekt mého stroje
Pokud ma ta zadni naprava reduktory tak bych tu druhu prevodovku neresil to asi jen v pripade s5ky zas zalezi na co traktor chces vyuzivat
trakturek 4x2: http://nasetraktory.eu/forum/viewtopic.php?f=2&t=73209
projekt 4x4: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 20&t=82986
projekt 4x4: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 20&t=82986
Re: Projekt mého stroje
Ahoj, já osobně bych volil cestu bez řetězových převodů, jak je uvedeno výše motor s převodovkou z předního náhonu a rovnou do zadní nápravy. Dnes bych na spojení kardanu a zadní nápravy dal kotoučovou brzdu (klidně jenom na parkovací brzdu), jediné co bych tomu vytkl je pomalá zpátečka, ale není to zas tak hrozné. Podívej jak je to u mě. Akorát mám motor podél, a je to delší o spojku s přírubou tak se tím nenechej zmást. A já bych motor Škoda 1203 atd. rozhodně nepoužil, vím že má své zastánce, ale v dnešní době se dá sehnat za pár peněz motor který je úplně jinde ať už benzín nebo diesel - je to můj názor tak mě prosím zastánci Š1203 nesežerte
.
https://postimg.cc/gallery/397z783k/
.
https://postimg.cc/gallery/397z783k/
Re: Projekt mého stroje
Chtěl bych se zeptat kvůli té tabulce s převody.
Vychází vám na vašich strojích ve skutečnosti to, co jste tam zadávali, když jste svůj stroj tvořili?
Sedí to nebo tam jsou velké odchylky?
Vychází vám na vašich strojích ve skutečnosti to, co jste tam zadávali, když jste svůj stroj tvořili?
Sedí to nebo tam jsou velké odchylky?
- Ondras83
- Příspěvky: 10104
- Registrován: stř zář 12, 2007 10:28 pm
- Bydliště: Stračov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Projekt mého stroje
Odchylky v desetinách km