V3Snakladač
V3Snakladač
Zdravím, podařilo se mi koupit nakladač UNHZ 750, který bych chtěl využít jako jeřáb a podkop okolo stavení. Ale nemám traktor, což je docela podstatný . Zkoušel jsem to tahat za tím výtvorem co mám doma a nic moc, V3Sirka má tak 1200 Kg a UNHZ má ke 3 tunám, byl jsem rád že jsem to dostal z kontejneru a zastrkal na dvůr a asi to nejvíce důležité nemám vývodovou hřídel . Takže bych chtěl, aby to bylo samojízdné a trochu obratné. Představa je motor VW 1.6D s převodovkou (zavařený dif), jedna poloosa čerpadla, druhá pojezd -převodovka Gaz (předek a redukce), nápravy a kola z Vejtry,, zadní náprava místo stávající, přední řiditelná někde vepředu (možná využiji výkyv tažného oka), na kardanech kotouče. Maximální rychlost stačí 20, ani nepotřebuji 4x4, ale když už to budu dělat . motor někde jak jsou teď čerpadla, kabinu bych rozšířil směrem k oji, židle by byla otáčecí.
Nevím jestli to patří do tohoto tématu, takže jestli někoho napadne lepší umístění sem sním.
Rady, kritiku, zkušenosti, koho co napadne, kde by se mohl objevit nějaký problém ?
Se stavbou bych chtěl začít přibližně za rok.
Nevím jestli to patří do tohoto tématu, takže jestli někoho napadne lepší umístění sem sním.
Rady, kritiku, zkušenosti, koho co napadne, kde by se mohl objevit nějaký problém ?
Se stavbou bych chtěl začít přibližně za rok.
Re: V3Snakladač
Vím v sousedství o jednom podobném udělátoru z UNHZ 500, na prodlouženém oji to má položený motor na pohon čerpadla a úzkou řiditelnou nápravu - tak trochu to připomíná DH113. Ovšem je to zřejmě bez vlastního pojezdu.Zkusím to vyfotit. Kolega z práce s tím položil celý zemní kolektor pro tepelné čerpadlo.
Mě osobně přijde zbytečné z toho stavět z toho dospělý bagr, spíš bych zkusil vymyslet řiditelnou poháněnou nápravu v místě oje, ideálně s hydrostatickým pohonem a mít ji jako zadní, řízení pomocí páčky na rozvaděči a směr jízdy lopatou vpřed.
Nejlépe z zachovat možnost to zapojit za traktor a legálně to přesunovat po silnici.
Otázkou je, zda je cílem stavět bagr, nebo bagrovat.
Mě osobně přijde zbytečné z toho stavět z toho dospělý bagr, spíš bych zkusil vymyslet řiditelnou poháněnou nápravu v místě oje, ideálně s hydrostatickým pohonem a mít ji jako zadní, řízení pomocí páčky na rozvaděči a směr jízdy lopatou vpřed.
Nejlépe z zachovat možnost to zapojit za traktor a legálně to přesunovat po silnici.
Otázkou je, zda je cílem stavět bagr, nebo bagrovat.
Re: V3Snakladač
Abych řekl pravdu, je to spíš o tom to postavit , Foto by bylo super.
Re: V3Snakladač
Ahoj, hnát čerpadla poloosou no bude to mít nízké otácky asi...
Re: V3Snakladač
Petrak - NO, musím uznat, že jsem to počítal a jestli jsem to počítal dobře, tak to bude mít opravdu málo otáček . Tak ještě bych měl mít motor Ford Sierra 2,3D ale to je zase dlouhé (a dávat na to převodovku z Mondea jako u traktůrku tak z toho jsem už vyrostl), nebo DAF 2,5 TD to je stejně dlouhé a podle mě zbytečné.
Honzasl - K té Legalitě, mám dojem, že legálně už to stejně na silnici nesmí, nemám od toho vůbec nic a pokud si dobře pamatuji tak je potřeba aspoň nějaké prohlášení o shodě. A asi se opravdu spokojím s řiditelnou nápravou v místě oje (přední V3S)
Honzasl - K té Legalitě, mám dojem, že legálně už to stejně na silnici nesmí, nemám od toho vůbec nic a pokud si dobře pamatuji tak je potřeba aspoň nějaké prohlášení o shodě. A asi se opravdu spokojím s řiditelnou nápravou v místě oje (přední V3S)
Re: V3Snakladač
Motory z osobákov nemajú na vstrekovacom čerpadle záťažový regulátor. Takže ich v záťaži bude dusiť, alebo naopak bez záťaže budú revať v plných otáčkach. Najlacnejšie a najjednoduchšie riešenie mi príde kúpiť k tomu dáky zetorík.
Alebo na bágrovanie bager. Dnes sa to predáva za cenu šrotu.
Alebo na bágrovanie bager. Dnes sa to predáva za cenu šrotu.
V3S S3 HR3001, Bielorus EO 2621, Gaz 69, PK26, Patrol GR, MT365, HDJ80...
http://www.4x4nazory.sk
http://www.4x4nazory.sk
Re: V3Snakladač
Na osobak sa dá dopasovať aj regulátor s Avia, alebo zetor...
Len sa treba s tým pohrať.
Len sa treba s tým pohrať.
Mihi
Re: V3Snakladač
Na Slovensku diesel z osobáka aj s prevodovkou 100-150eur , diesel zetor alebo perkins ,bez prevodovky 600 a viac aur. A taká Kubota 1200 - 1500eur (samotný mtor)Kapo píše:Motory z osobákov nemajú na vstrekovacom čerpadle záťažový regulátor. Takže ich v záťaži bude dusiť, alebo naopak bez záťaže budú revať v plných otáčkach. Najlacnejšie a najjednoduchšie riešenie mi príde kúpiť k tomu dáky zetorík.
Alebo na bágrovanie bager. Dnes sa to predáva za cenu šrotu.
Re: V3Snakladač
Už si to robil? Alebo len poznáš niekoho, kto pozná niekoho, kto o tom počul? Bo záťažový regulátor je súčasť čerpadla.mihi píše:Na osobak sa dá dopasovať aj regulátor s Avia, alebo zetor...
Len sa treba s tým pohrať.
Mal som namysli kompletný zetorík, alebo kompletný bielorus. Ono záleží, či sa človek potrebuje zo strojom hrať, alebo s ním makať.oco13 píše: Na Slovensku diesel z osobáka aj s prevodovkou 100-150eur , diesel zetor alebo perkins ,bez prevodovky 600 a viac aur. A taká Kubota 1200 - 1500eur (samotný mtor)
V3S S3 HR3001, Bielorus EO 2621, Gaz 69, PK26, Patrol GR, MT365, HDJ80...
http://www.4x4nazory.sk
http://www.4x4nazory.sk
Re: V3Snakladač
No já mám omezený rozpočet, takže žádný Zetor ani nakladač se kupovat nebude , Chtěl bych se vejít do 30 t, zatím jsem dal 17t za UNHZ 750 a 6t za nápravy, kardany a 2 kola z V3S, takže na to abych koupil pořádný motor prostě nemám. Ta Sierra má dobrý spodek, tak doufám že to zvládne a ty čerpadla snad utáhne.
Re: V3Snakladač
Jeden chalan z CZ to robil z cerpadla Avia, to zobral ho a použil iba regulátor.
Ahoj
Ahoj
Mihi
-
- Příspěvky: 1413
- Registrován: ned pro 13, 2009 10:08 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: V3Snakladač
jen k tomu regulátoru bych doplnil z vlastní zkušenosti:
-motor z osobáku s mechanickým čerpadlem (rozuměj plyn se přidává např. lankem) regulátor má
-motor kde je elektricky řízené vstřikovací čerpadlo regulátor nemá a nahrazuje ho elektronika
-motor z osobáku s mechanickým čerpadlem (rozuměj plyn se přidává např. lankem) regulátor má
-motor kde je elektricky řízené vstřikovací čerpadlo regulátor nemá a nahrazuje ho elektronika
Re: V3Snakladač
V podstate mas pravdu ale regulatory na mechanickom cerpadle rozdelujeme na normal a vykonostny oznacene napríklad na cerpadlach PAL písmenami RN (normal),VR (vykonostny).Pri elektronickom vstrekovani je to vpodstate zalezitost software.hajney píše:jen k tomu regulátoru bych doplnil z vlastní zkušenosti:
-motor z osobáku s mechanickým čerpadlem (rozuměj plyn se přidává např. lankem) regulátor má
-motor kde je elektricky řízené vstřikovací čerpadlo regulátor nemá a nahrazuje ho elektronika
Re: V3Snakladač
Ano, mechanický čerpadlo z dieslu z osobáku regulátor má, ale ne výkonnostní - jsou omezený pouze maximální a minimální otáčky.
Otáčky např. 2000 ot/min ti nastavením páčky plynu při proměnlivé zátěži držet nebude.
Jinak já jsem třeba dával výkonnostní regulátor se zetoru na motor š favorit, ale v zásadě to jde aplikovat na jakýchkoli motor.
Funguje to pěkně, ale realizace není úplně jednoduchá: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 78#p901078
Otáčky např. 2000 ot/min ti nastavením páčky plynu při proměnlivé zátěži držet nebude.
Jinak já jsem třeba dával výkonnostní regulátor se zetoru na motor š favorit, ale v zásadě to jde aplikovat na jakýchkoli motor.
Funguje to pěkně, ale realizace není úplně jednoduchá: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 78#p901078
Traktor s mulčovačem a frézou: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 20&t=44492
Sekačka: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 0#p1194040
Špalíkovač: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 2#p1214172
Sekačka: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 0#p1194040
Špalíkovač: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 2#p1214172
Re: V3Snakladač
Ak by som uvažoval takto - na motore nastavím o málinko vyššie otáčky ako je maximálna požiadavka čerpadla ? a tie proste nechám stále. Kde má tento spôsob uvažovania chybu? štiepkovač má tiež premenlivé zaťaženie a beží mi stále na 3000rpm.To že ho velká haluz trocha sppomalí nevadí nebudem tam hneď rvať ďalšiu.