Kloubový traktor s přední řízenou nápravou TATRA-KA 4
-
- Příspěvky: 188
- Registrován: ned říj 18, 2009 2:14 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Kloubový traktor s přední řízenou nápravou TATRA-KA 4
Kloubový traktor s přední řízenou nápravou TATRA - KA 4
Pomalu se připravuji na stavbu nového traktoru. Do dílny jsem zatlačil koupený podvozek valníku T 805. Je v něm zabudovaný motor Slavia 4S95A2. Stav obojího je nejistý. Motor nemá vůbec vzduchový filtr. Snad s tím minulý majitel moc nejezdil. Nastartoval jsem ho. Jde poměrně dobře tak uvidíme.
Bude to zase kloubový traktor s přední řízenou nápravou. Koncepce viz. TATRA - KA 1. Mezi motor a převodovku T 805 vložím synchronizovanou reverzační zpomalovací převodovku se synchronizovanýma půlkama (jen dopředu). Její základ bude z několika koleček (3; 4) a hřídelí převodovek Favorit, nebo Felicie. Max, rychlost při 2200 ot/min motoru 37 km/hod. Minimální při 2200 ot/min 2 km/hod. Bude zde také vývod na náhon 540 ot/min spolu s dvojúčelovou spojkou Zetor. Vývodový hřídel jen dozadu. Pokusím se udělat dvojí řízení a vzadu umístěnou lžíci či jiné zařízení (obdoba ŠT 180 N). Samozřejmě zadní tříbodový závěs. Pneumatiky asi Ozka Seha 9,5-20 8PR KNK 50. Lámací kloub systém Steiger. Vzduchové či hydropneumatické pérování se svahovým vyrovnáváním.
Dobu realizace plánuji tak asi do 5 let. Bude to hodně složité a nemám na to moc času.
Pomalu se připravuji na stavbu nového traktoru. Do dílny jsem zatlačil koupený podvozek valníku T 805. Je v něm zabudovaný motor Slavia 4S95A2. Stav obojího je nejistý. Motor nemá vůbec vzduchový filtr. Snad s tím minulý majitel moc nejezdil. Nastartoval jsem ho. Jde poměrně dobře tak uvidíme.
Bude to zase kloubový traktor s přední řízenou nápravou. Koncepce viz. TATRA - KA 1. Mezi motor a převodovku T 805 vložím synchronizovanou reverzační zpomalovací převodovku se synchronizovanýma půlkama (jen dopředu). Její základ bude z několika koleček (3; 4) a hřídelí převodovek Favorit, nebo Felicie. Max, rychlost při 2200 ot/min motoru 37 km/hod. Minimální při 2200 ot/min 2 km/hod. Bude zde také vývod na náhon 540 ot/min spolu s dvojúčelovou spojkou Zetor. Vývodový hřídel jen dozadu. Pokusím se udělat dvojí řízení a vzadu umístěnou lžíci či jiné zařízení (obdoba ŠT 180 N). Samozřejmě zadní tříbodový závěs. Pneumatiky asi Ozka Seha 9,5-20 8PR KNK 50. Lámací kloub systém Steiger. Vzduchové či hydropneumatické pérování se svahovým vyrovnáváním.
Dobu realizace plánuji tak asi do 5 let. Bude to hodně složité a nemám na to moc času.
- bastardtraktor
- Příspěvky: 4632
- Registrován: sob zář 22, 2007 2:25 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Kloubový traktor s přední řízenou nápravou TATRA-KA 4
Tak to bude hodně zajímavé.
Co je system Steiger ?
A jak a za jakých dílů bude to perování ?
Co je system Steiger ?
A jak a za jakých dílů bude to perování ?
ooooooooooooo
-
- Příspěvky: 188
- Registrován: ned říj 18, 2009 2:14 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Kloubový traktor s přední řízenou nápravou TATRA-KA 4
Už jsem to tady někde popisoval. Spodní uložení kloubu lámání je tvořeno kulovým ložiskem jako se dávají do pístnic. Horní uložení je tvořeno táhlem (vzpěrou) čepem ukotveným v ose lámání v přední části traktoru a v zadní části je táhlo zase čepem ukotveno někde asi nad zadní nápravou. Délka táhla bude asi kolem 1m. Konstrukčně je třeba táhlo umístnit co nejvýše. Toto řešení umožňuje lámání traktoru a vzájemný výkyv náprav.
Pérování ještě nemám dořešeno. Asi vzduchové vlnovce a teleskopické tlumiče. Asi možnost mechanické aretace pérování zadní nápravy (nakladač, pluh?). Svahové vyrovnávání přední nápravy. Každý vlnovec polonápravy by byl spojený s vyrovnávacím vlnovcem stlačovaným či roztahovaným hydraulickým válcem svahového vyrovnávání.
Pérování ještě nemám dořešeno. Asi vzduchové vlnovce a teleskopické tlumiče. Asi možnost mechanické aretace pérování zadní nápravy (nakladač, pluh?). Svahové vyrovnávání přední nápravy. Každý vlnovec polonápravy by byl spojený s vyrovnávacím vlnovcem stlačovaným či roztahovaným hydraulickým válcem svahového vyrovnávání.
Re: Kloubový traktor s přední řízenou nápravou TATRA-KA 4
Ty fakt nikdy nepostavíš nic jednoduchého A nebylo by lepší i když asi méně složitější složitější udělat ten pojezd hydrostatickýTatraka píše: Bude to zase kloubový traktor s přední řízenou nápravou. Koncepce viz. TATRA - KA 1. Mezi motor a převodovku T 805 vložím synchronizovanou reverzační zpomalovací převodovku se synchronizovanýma půlkama (jen dopředu). Její základ bude z několika koleček (3; 4) a hřídelí převodovek Favorit, nebo Felicie. Max, rychlost při 2200 ot/min motoru 37 km/hod. Minimální při 2200 ot/min 2 km/hod. Bude zde také vývod na náhon 540 ot/min spolu s dvojúčelovou spojkou Zetor. Vývodový hřídel jen dozadu. Pokusím se udělat dvojí řízení a vzadu umístěnou lžíci či jiné zařízení (obdoba ŠT 180 N). Samozřejmě zadní tříbodový závěs. Pneumatiky asi Ozka Seha 9,5-20 8PR KNK 50. Lámací kloub systém Steiger. Vzduchové či hydropneumatické pérování se svahovým vyrovnáváním.
Dobu realizace plánuji tak asi do 5 let. Bude to hodně složité a nemám na to moc času.
To fakt budeš tu reverzační převodovku vyrábět?
Žádný experiment nelze považovat za naprostý nezdar - vždy může totiž posloužit jako varovný příklad.
- bastardtraktor
- Příspěvky: 4632
- Registrován: sob zář 22, 2007 2:25 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Kloubový traktor s přední řízenou nápravou TATRA-KA 4
Spíš by mi ten system Steiger ozřejmil nějaký obrázek, třeba schema, nebo příkladm z popisu chápu jen částečně.Tatraka píše:Už jsem to tady někde popisoval. Spodní uložení kloubu lámání je tvořeno kulovým ložiskem jako se dávají do pístnic. Horní uložení je tvořeno táhlem (vzpěrou) čepem ukotveným v ose lámání v přední části traktoru a v zadní části je táhlo zase čepem ukotveno někde asi nad zadní nápravou. Délka táhla bude asi kolem 1m. Konstrukčně je třeba táhlo umístnit co nejvýše. Toto řešení umožňuje lámání traktoru a vzájemný výkyv náprav.
Pérování ještě nemám dořešeno. Asi vzduchové vlnovce a teleskopické tlumiče. Asi možnost mechanické aretace pérování zadní nápravy (nakladač, pluh?). Svahové vyrovnávání přední nápravy. Každý vlnovec polonápravy by byl spojený s vyrovnávacím vlnovcem stlačovaným či roztahovaným hydraulickým válcem svahového vyrovnávání.
ooooooooooooo
-
- Příspěvky: 188
- Registrován: ned říj 18, 2009 2:14 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Kloubový traktor s přední řízenou nápravou TATRA-KA 4
Neidealizuj si hydropohon v amatérských podmínkách. I já jsem to kdysi zvažoval a dělat to nebudu.
Re: Kloubový traktor s přední řízenou nápravou TATRA-KA 4
Trochu jsem se divil, že se bude stavět další stroj podobné konstrukce, ale po přečtení příspěvku v jiném tématu, který mi utekl, už chápu. Původně jsem to bral tak trochu jako rozmar teď je mi jasné, že stroj bude plně využitý
Hydropojezd si neidealizuji, jsou mi jasná úskalí a omezení při použití i stavbě, ale stavět si reverzní převodovku mi přijde dost odvážné a pracné, spíš bych hledal, z čeho použít již hotovou
Tatraka píše:Pracuji jako ředitel zemědělské společnosti s 1150 ha zemědělské půdy. S opraváři zemědělských strojů velmi rád spolupracuji. Mnoho z nich je hotovými všeuměli se znalostmi od elekktriky po hydrauliku a s velkou řemeslnou zručností.
Hydropojezd si neidealizuji, jsou mi jasná úskalí a omezení při použití i stavbě, ale stavět si reverzní převodovku mi přijde dost odvážné a pracné, spíš bych hledal, z čeho použít již hotovou
Žádný experiment nelze považovat za naprostý nezdar - vždy může totiž posloužit jako varovný příklad.
-
- Příspěvky: 188
- Registrován: ned říj 18, 2009 2:14 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Kloubový traktor s přední řízenou nápravou TATRA-KA 4
Každý si dělejme podle sebe. Nechci zde doširoka vše rozebírat. Dělám z toho co mám, co si mohu za rozumné peníze koupit a co dokážu udělat.
-
- Příspěvky: 188
- Registrován: ned říj 18, 2009 2:14 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Kloubový traktor s přední řízenou nápravou TATRA-KA 4
Traktor v práci nebudu vůbec používat. Tam je to o úplně jiných dimenzích strojů. Bude to stroj pro doma do důchodu.
- fabikmiroslav
- Příspěvky: 4585
- Registrován: úte čer 09, 2009 8:35 pm
- Bydliště: Trenčín
Re: Kloubový traktor s přední řízenou nápravou TATRA-KA 4
Ako je tam ten motor osadeny ked to tak trčí do predu kamaratovi som daval ten isty akurat vodou chladeny 4001 a vošiel aj s chladičom pekne pod kabínu aj šusplechy
Dobre už bolo
-
- Příspěvky: 188
- Registrován: ned říj 18, 2009 2:14 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Kloubový traktor s přední řízenou nápravou TATRA-KA 4
Na motoru byla na setrvačník našroubována kardanka vedoucí k původní spojce T 805. Motor byl přišroubován na upravený rám Tatry.
-
- Příspěvky: 188
- Registrován: ned říj 18, 2009 2:14 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Kloubový traktor s přední řízenou nápravou TATRA-KA 4
Zkusím přiložit tabulku pojezdových rychlostí na jednotlivé převodové stupně.
Re: Kloubový traktor s přední řízenou nápravou TATRA-KA 4
Co všechno budeš z původní T 805 likvidovat ? Mám zájem o nějaké díly.
-
- Příspěvky: 188
- Registrován: ned říj 18, 2009 2:14 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Kloubový traktor s přední řízenou nápravou TATRA-KA 4
Likvidovat nebudu nic. Komponenty mám jiné. Vše budu dělat nové. Starý potom prodám, nebo před prodejem přestavím. Jak jsem psal bude to trvat několik let než nový vyjede. Nikam nechvátám. Mám jiné povinnosti.
Re: Kloubový traktor s přední řízenou nápravou TATRA-KA 4
Já T805 renovuji a potřeboval bych přístrojovku a horní lem předního čela korby.