Traktor od JiříSBS
Re: Traktor od JiříSBS
murár-převodovka je plánována na druhou polovinu tohoto roku,momentálně musím dodělat hydrauliku.
Ondra83-pokud bych namontoval nový rozváděč s plovoucí polohou,tak by to nebylo nic lepšího,plovoucí polohu(hydraulickou) na traktoru mám už od roku 1983,tento nový systém mi umožní značně větší rozsah využití hydr.systému traktoru,od nákladače(velký průtok oleje),použití THZ(střední až nízky průtok oleje),použití hydromotoru(pohon strojů) součastně s THZ,možnost použití rozváděčů s uzavřeným středem ,bez použití dalšího otevřeného rozváděče.V oblasti ovládaní možnost ovládaní jak mechanicky,tak elektricky a tím pádem možnost použití elektronických ovládacích systému.Vypadá to,že zacházím do složitějších věcí,ale každá složitá věc se skládá z mnoha jednoduchých věcí,já jen vyrábím více jednoduchých věcí,to je můj pohled na tyto věci.
Podstatné je to, co mi umožní nový hydr.systém na traktoru a jestli zvýši jeho užitnou hodnotu, v tomto novém systému je už mysleno do budoucna,kdy přibude více složitějších příslušnství traktoru.
Ondra83-pokud bych namontoval nový rozváděč s plovoucí polohou,tak by to nebylo nic lepšího,plovoucí polohu(hydraulickou) na traktoru mám už od roku 1983,tento nový systém mi umožní značně větší rozsah využití hydr.systému traktoru,od nákladače(velký průtok oleje),použití THZ(střední až nízky průtok oleje),použití hydromotoru(pohon strojů) součastně s THZ,možnost použití rozváděčů s uzavřeným středem ,bez použití dalšího otevřeného rozváděče.V oblasti ovládaní možnost ovládaní jak mechanicky,tak elektricky a tím pádem možnost použití elektronických ovládacích systému.Vypadá to,že zacházím do složitějších věcí,ale každá složitá věc se skládá z mnoha jednoduchých věcí,já jen vyrábím více jednoduchých věcí,to je můj pohled na tyto věci.
Podstatné je to, co mi umožní nový hydr.systém na traktoru a jestli zvýši jeho užitnou hodnotu, v tomto novém systému je už mysleno do budoucna,kdy přibude více složitějších příslušnství traktoru.
Re: Traktor od JiříSBS
Dnes jsem se konečně dostal do dílny,skončily jiné práce a došel mi materiál potřebný na pokračování v hydraulice.
Re: Traktor od JiříSBS
No a co Jirko konkrétně potřebuješ.Nějaké zásoby mám.
Re: Traktor od JiříSBS
Víťo,díky za ochotu,ale já se špatně vyjadřil,mi materiál nedošel,jako,že chybí,ale došla mi zasílka materiálu.
Re: Traktor od JiříSBS
Tak jsem zase něco udělal na traktoru.
...rozváděč se už začína rysovat,ze spodu v pravo na ementálu je pojistný ventil nastavený na 5 MPa pro THZ.Za rozváděčem jsou ocelové kostky
ze kterých vyrábím díly na upevnění druhého škrtícího ventilu a elektrohydrulických rozváděčů.
...na horní hraně ementálu je ventil na přepínání dvojčinné a jednočinné hydrauliky THZ,ještě musím vyrobit ovladací páčku.Volné otvory přijdou
zaslepit zátkami,jsou to technologické vyvrty,zátky musím vyrobit,
...když jsem vyráběl poj. ventil,tak jsem potřeboval najít vhodnou pružinu,aby nemusel počítat pružinu,spočetl jsem si jakou sílu musí
mít pružina,aby udržela tlak 5 MPa,po vyhledání té vyhovující,jsem touto sílou působil na pružinu,pomoci závaží,změřil jsem délku zatížené pružiny,na tuto hodnotu jsem nastavil pružinu v pojistném ventilu.
...protože u všech návěsných nařadí přecházím na rychlozávěs,ale u pluhu mám vyšší třetí bod,než u rychlozávěsu , proto jsem musel na rychlozávěs pro pluh montovat nastavec,aby měl tažný bod traktoru na správném místě.Aby mohl pluh připojit na rychlozávěs pluh bez úprav,musel jsem upravit třetí bod na traktoru,na kterém přibyla dole jedna díra a závěs se posunul o 50mm do zadu,tím jsem dostal tažný bod traktoru na spravné místo.
...rozváděč se už začína rysovat,ze spodu v pravo na ementálu je pojistný ventil nastavený na 5 MPa pro THZ.Za rozváděčem jsou ocelové kostky
ze kterých vyrábím díly na upevnění druhého škrtícího ventilu a elektrohydrulických rozváděčů.
...na horní hraně ementálu je ventil na přepínání dvojčinné a jednočinné hydrauliky THZ,ještě musím vyrobit ovladací páčku.Volné otvory přijdou
zaslepit zátkami,jsou to technologické vyvrty,zátky musím vyrobit,
...když jsem vyráběl poj. ventil,tak jsem potřeboval najít vhodnou pružinu,aby nemusel počítat pružinu,spočetl jsem si jakou sílu musí
mít pružina,aby udržela tlak 5 MPa,po vyhledání té vyhovující,jsem touto sílou působil na pružinu,pomoci závaží,změřil jsem délku zatížené pružiny,na tuto hodnotu jsem nastavil pružinu v pojistném ventilu.
...protože u všech návěsných nařadí přecházím na rychlozávěs,ale u pluhu mám vyšší třetí bod,než u rychlozávěsu , proto jsem musel na rychlozávěs pro pluh montovat nastavec,aby měl tažný bod traktoru na správném místě.Aby mohl pluh připojit na rychlozávěs pluh bez úprav,musel jsem upravit třetí bod na traktoru,na kterém přibyla dole jedna díra a závěs se posunul o 50mm do zadu,tím jsem dostal tažný bod traktoru na spravné místo.
Re: Traktor od JiříSBS
Ej kúrňa, ale na tej zadnej spodnej diere ostalo jaksi moc málo materiálu. Nevytahá sa to?
Re: Traktor od JiříSBS
Již vyše jsem se zmiňoval,že namahané díly závěsu THZ jsou vyrobeny z pevnostního materálu o pevností 80kp/mm,běžný materiál má pevnost okolo
40kp/mm,takže nejslabší misto oka má 4mm.pevnostně je jako 8mm běžného materiálu.Spodní díry závěsu budou využivany sporadicky,protože ve výrobě je regulační hydraulika THZ a tá ma tažný bod traktoru hodně v předu,takže se budou využívat pouze horní dvě díry závěsu.
40kp/mm,takže nejslabší misto oka má 4mm.pevnostně je jako 8mm běžného materiálu.Spodní díry závěsu budou využivany sporadicky,protože ve výrobě je regulační hydraulika THZ a tá ma tažný bod traktoru hodně v předu,takže se budou využívat pouze horní dvě díry závěsu.
Re: Traktor od JiříSBS
Motor je venku,řeším problémy na které se musel demontovat motor.
Hlavní problém bylo prolinání oleje okolo hřídele předlohy elektromagnatické spojky,toto byl v podstatě
jediný problém pro který musel jít motor ven.Samozřejmě udělám ještě další věci,jako úprava pedálu spojky,
úprava vyrovnavače brzd.účinku a jiné,když je přístup na vše lepší.
Další problémem bylo napínaní řemene,bylo u nového řemene v druhé polovině rozsahu napínaní,po úpravě je na
začátku rozsahu napínaní řemene.
Někdo tady na foru řešil upevnění motoru v přední části,dávám foto držáku motoru,který zabíra minimum místa
a slouži i jako tlumič vibraci.
Traktor po demontáží motoru.
Hlavní problém bylo prolinání oleje okolo hřídele předlohy elektromagnatické spojky,toto byl v podstatě
jediný problém pro který musel jít motor ven.Samozřejmě udělám ještě další věci,jako úprava pedálu spojky,
úprava vyrovnavače brzd.účinku a jiné,když je přístup na vše lepší.
Další problémem bylo napínaní řemene,bylo u nového řemene v druhé polovině rozsahu napínaní,po úpravě je na
začátku rozsahu napínaní řemene.
Někdo tady na foru řešil upevnění motoru v přední části,dávám foto držáku motoru,který zabíra minimum místa
a slouži i jako tlumič vibraci.
Traktor po demontáží motoru.
Re: Traktor od JiříSBS
Na toto vždy pozerám s otvorenou hubou. Je fakt vidieť, že vieš, čo robíš
Re: Traktor od JiříSBS
Ahoj Jirko,já už se lekl,že rozebíráš traktor do hutí.Poté jsem začal čist.
Re: Traktor od JiříSBS
Díky za uznání,Víťo a kdo by místo traktora pracoval na zahradě,kdybych ho dal do hutí.Když člověk stárne,tak potřebuje nějakého oddaného pomocníka,který mu pomůže vždy a bez odmlouvání.
Re: Traktor od JiříSBS
Motor už je zpět v traktoru
Než provedu kompletáž,musím provést ještě několik úprav dílů ,které mají nedostatky,jenž odhalil dvouletý provoz traktoru po výměně motoru.
Na vyrovnavači tlaku u brzdvých válců je omezen pohyb plovoucího pístu na polovinu,stačí malý pohyb pedálů a brzdy reagují,hlavně při
použití polobrzdy(jednokolové)
na radiatoru se suší pedál a držák spojky,zvětšil se zdvih spojkového válce-citlivější spojka .Na expanzní nádrži je upraven nalevací
otvor-lepší přístup a vstupní otvor od motoru-vyhodnější umístění.
Než provedu kompletáž,musím provést ještě několik úprav dílů ,které mají nedostatky,jenž odhalil dvouletý provoz traktoru po výměně motoru.
Na vyrovnavači tlaku u brzdvých válců je omezen pohyb plovoucího pístu na polovinu,stačí malý pohyb pedálů a brzdy reagují,hlavně při
použití polobrzdy(jednokolové)
na radiatoru se suší pedál a držák spojky,zvětšil se zdvih spojkového válce-citlivější spojka .Na expanzní nádrži je upraven nalevací
otvor-lepší přístup a vstupní otvor od motoru-vyhodnější umístění.
Re: Traktor od JiříSBS
Něco málo jsem na traktoru udělal,více jsem se věnoval zahradě,střihal jsem ovocné stromy.
Motor je téměř hotov,vyztužena konzola tlumiče výfuku,vyvedené káble pro přední světla a provedeno hodně drobných úprav.
Začal jsem s výrobou hydraulické nádrže,která je tvarovaná tak,aby využila co nejvíce prostoru u zadní nápravy.Nádrž bude součastně
držák hydraulického čerpadla,které bude poháněno kardánem od předlohy,jenž je poháněna elektromagnetickou spojkou.
Po úpravě držáku spojkového válečku se musel také úpravit převodník pohybu táhla plynu motoru,spojkový váleček neumožňoval
plnou dodávku paliva,zkrácením pák se vše vyřešilo.
Bylo prodlouženo potrubí chlazení motoru od termostatu ke chladiči,upravena expanzní nádrž,chladicí soustava je provozu schopná.
Ještě chybí namontovat filtr vzduchu a kapota ,ale to je otázka pár minut.
Danek,tady na fóru řešil velkou hlučnost výfuku,výborné odtlumení se docílí obalením výfukového systému skleněnou vatou a
následné překrytí plechem,v mém případě hliníkovým,důležite je,aby se kryt nedotykal vyfuk. potrubí.Tento systém se mi osvědčil
i na profi strojích,bylo takto úpraveno několik výfuků.
Motor je téměř hotov,vyztužena konzola tlumiče výfuku,vyvedené káble pro přední světla a provedeno hodně drobných úprav.
Začal jsem s výrobou hydraulické nádrže,která je tvarovaná tak,aby využila co nejvíce prostoru u zadní nápravy.Nádrž bude součastně
držák hydraulického čerpadla,které bude poháněno kardánem od předlohy,jenž je poháněna elektromagnetickou spojkou.
Po úpravě držáku spojkového válečku se musel také úpravit převodník pohybu táhla plynu motoru,spojkový váleček neumožňoval
plnou dodávku paliva,zkrácením pák se vše vyřešilo.
Bylo prodlouženo potrubí chlazení motoru od termostatu ke chladiči,upravena expanzní nádrž,chladicí soustava je provozu schopná.
Ještě chybí namontovat filtr vzduchu a kapota ,ale to je otázka pár minut.
Danek,tady na fóru řešil velkou hlučnost výfuku,výborné odtlumení se docílí obalením výfukového systému skleněnou vatou a
následné překrytí plechem,v mém případě hliníkovým,důležite je,aby se kryt nedotykal vyfuk. potrubí.Tento systém se mi osvědčil
i na profi strojích,bylo takto úpraveno několik výfuků.
Re: Traktor od JiříSBS
Ahoj Jirko,pěkně sis s tím vyhrál.
Re: Traktor od JiříSBS
Díky,Víťo.