Kríženec
Kríženec
Technické údaje:
Rok výroby: 2000
Motor: Š-1203/TAZ1500
Palivo: benzín / LPG
1. prevodovka: Š-1203 /veko radenia Š-1201
2. prevodovka: GARANT
Predná náprava: robená – základ Š-1203
Zadná náprava: P V3S
Brzdy: vzduchové – zadná náprava, parkovacia - vzduchová
Predné kolesá: 185 R 15 MP-300,
Zadne kolesá: BKT 9,50-20 vzor TR-135
Príslušenstvo: vlečka klanicová, vlečka vyklápacia, pluh, kultivátor, zadná radlica, jarkovač, štiepačka
Hydraulika: čerpadlo HP-20L , zadné ramená, hydraulický navijak, rýchlospojky na prídavné zariadenie
Váha: okolo 1000 kg / neviem presne /
Šírka: stred kolies 120, celková šírka 146
Rázvor:
Celková dĺžka s ramenami: 340
Nutnosť postaviť nový traktor vznikol po rozhodnutí neopravovať starý traktor, ktorý slúžil od roku 1977. Prvý bol so štartovacieho motora DT-54 / obsah 350 vodou chladený. /
Prvé rozhodnutie bolo kúpiť. V sobotu som kúpil, v nedeľu som vrátil. Našťastie som s ním išiel po vlastnej osi 25 km. / druha prevodovka asi s nejakého zdviháka, zavarené nábojky, namastená vazelínou. Prvé zvuky po 5 km klep-klep, keď som prišiel domov tak už pomáli kováč. Po ceste odpadli zadné ramená.
Takže nastalo rozhodnutie postaviť vlastný a spoľahlivý traktor, vhodný do lesa na drevo a na prace okolo malého hospodárstva. Od jari do jesene bol výsledok, zatiaľ bez hydrauliky. Dalo sa ísť chystať drevo. Hydraulika dorobená do jari aj s navijakom.
Bolo nutné postaviť novú klanicovú vlečku do lesa, z generálkovať vyklápačku, ktorá bola pôvodne vyklápaná ručnou pumpou, a dorobiť závesne náradie.
Rok výroby: 2000
Motor: Š-1203/TAZ1500
Palivo: benzín / LPG
1. prevodovka: Š-1203 /veko radenia Š-1201
2. prevodovka: GARANT
Predná náprava: robená – základ Š-1203
Zadná náprava: P V3S
Brzdy: vzduchové – zadná náprava, parkovacia - vzduchová
Predné kolesá: 185 R 15 MP-300,
Zadne kolesá: BKT 9,50-20 vzor TR-135
Príslušenstvo: vlečka klanicová, vlečka vyklápacia, pluh, kultivátor, zadná radlica, jarkovač, štiepačka
Hydraulika: čerpadlo HP-20L , zadné ramená, hydraulický navijak, rýchlospojky na prídavné zariadenie
Váha: okolo 1000 kg / neviem presne /
Šírka: stred kolies 120, celková šírka 146
Rázvor:
Celková dĺžka s ramenami: 340
Nutnosť postaviť nový traktor vznikol po rozhodnutí neopravovať starý traktor, ktorý slúžil od roku 1977. Prvý bol so štartovacieho motora DT-54 / obsah 350 vodou chladený. /
Prvé rozhodnutie bolo kúpiť. V sobotu som kúpil, v nedeľu som vrátil. Našťastie som s ním išiel po vlastnej osi 25 km. / druha prevodovka asi s nejakého zdviháka, zavarené nábojky, namastená vazelínou. Prvé zvuky po 5 km klep-klep, keď som prišiel domov tak už pomáli kováč. Po ceste odpadli zadné ramená.
Takže nastalo rozhodnutie postaviť vlastný a spoľahlivý traktor, vhodný do lesa na drevo a na prace okolo malého hospodárstva. Od jari do jesene bol výsledok, zatiaľ bez hydrauliky. Dalo sa ísť chystať drevo. Hydraulika dorobená do jari aj s navijakom.
Bolo nutné postaviť novú klanicovú vlečku do lesa, z generálkovať vyklápačku, ktorá bola pôvodne vyklápaná ručnou pumpou, a dorobiť závesne náradie.
- Přílohy
Naposledy upravil(a) sferos dne úte lis 17, 2009 5:29 pm, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 468
- Registrován: úte črc 17, 2007 6:24 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Kríženec
nadhera moc se mě libí ty tvoje brzdy a celove traktor velice pěkně udělaný
Re: Kríženec
Velmi pekny traktor, hlavne s tou dvojmontazou.Ako je na tom so spotrebou, je to porovnatelne s naftou (hlavne pri orbe) ked jazdis na LPG?
- Kutil3
- Příspěvky: 286
- Registrován: úte říj 21, 2008 7:15 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Kríženec
dvomontáž dávám také když jedu na stráně do lesa.. a koukám že jsou prořezané pneu z V3S kamarád tu udělal také a říká že hezky ubejvaj...
Všechno se dá vysvětlit. Bohužel ne všem...
Re: Kríženec
Mám ich prerezané od začiatku ako som postavil traktor. Ročne miniem okolo 160 litrov plynu. Vnutorne sú tam stale namontované s lepším vzorom. Keď sa za 15 rokov zoderú tak ích vymením. Ale v ťahu v blate a pri oraní sa to nedá porovnať.
Re: Kríženec
Štiepačka je dorobená. http://www.nasetraktory.com/forum/viewt ... f=4&t=3660
Teraz začínam prerábať hydrauliku na traktore.
Teraz začínam prerábať hydrauliku na traktore.
Re: Kríženec
Pěkná práce
jen mužu se zeptat kde je ještě tak teplo??
jen mužu se zeptat kde je ještě tak teplo??
Schopný autor tvoří,neschopný poučuje
Re: Kríženec
Pôvodné čerpadlo. Zo serva s Liazky - funkčné. Malá litráž a malí tlak
Kvôli štiepačke a navijaku idem prestavať celú hydrauliku. Čerpadlo bude nahradené s HP-20L.
Kvôli štiepačke a navijaku idem prestavať celú hydrauliku. Čerpadlo bude nahradené s HP-20L.
Re: Kríženec
To len môjmu synovi je tak teplo, dnes keď som to fotil tak bolo 6 stupňov.zdeněk 1 píše:Pěkná práce
jen mužu se zeptat kde je ještě tak teplo??
Re: Kríženec
Upravený náhon čerpadla s Avie. Bude slúžiť ako zubová spojka. hriadeľ je prerobená, podobné ako v bežnej prevodovke hnacia a hnaná hriadeľ zasunuté do seba v ložisku.
Nastal problém. Skrinku som nachystal. Len stalo sa to čo som počítal, je vysoká a nezmestí sa nad stredové ložisko prednej nápravy. Musím urezať prírubu, otočiť skrinku s urezanou častou hore a uzavrieť to plechovým vekom s použitím skrutiek M3.
Pravdepodobne musím nadvihnúť chladič asi o 2 cm. Prerobiť saharu, ktorú som už raz prerábal.
S olejovou nádržou som chodil dve hodiny okolo traktora. Pravdepodobne ju umiestnim s prednej časti pred LPG fľašu.
Budú doplnené v zadnej ľavej časti dve rýchlospojky v prívode od čerpadla / Rozvádzače budú zapojené do série. / Pri bežnej prevádzke budú spojené krátkou hadicou.
Nastal problém. Skrinku som nachystal. Len stalo sa to čo som počítal, je vysoká a nezmestí sa nad stredové ložisko prednej nápravy. Musím urezať prírubu, otočiť skrinku s urezanou častou hore a uzavrieť to plechovým vekom s použitím skrutiek M3.
Pravdepodobne musím nadvihnúť chladič asi o 2 cm. Prerobiť saharu, ktorú som už raz prerábal.
S olejovou nádržou som chodil dve hodiny okolo traktora. Pravdepodobne ju umiestnim s prednej časti pred LPG fľašu.
Budú doplnené v zadnej ľavej časti dve rýchlospojky v prívode od čerpadla / Rozvádzače budú zapojené do série. / Pri bežnej prevádzke budú spojené krátkou hadicou.
- traktorfanda
- Příspěvky: 1175
- Registrován: čtv říj 30, 2008 6:10 pm
- Bydliště: Kroměříž
Re: Kríženec
mám pár dotazů jestli můžu
1.máš nejak zpočítanou spotřebu toho LPG
2. co si myslíš o motoru 1203 obsah 1500 na LPG má dost výkonu na zadni napravu v3s a apřední hnanou napravu z m461.Zadni kola 11,2x24 a přední 6,50x15.
Chci si něco takového poskládat.
1.máš nejak zpočítanou spotřebu toho LPG
2. co si myslíš o motoru 1203 obsah 1500 na LPG má dost výkonu na zadni napravu v3s a apřední hnanou napravu z m461.Zadni kola 11,2x24 a přední 6,50x15.
Chci si něco takového poskládat.
Re: Kríženec
Na LPG chodím tri roky, Spotreba plynu a benzínu je prakticky v litroch ta istá. Cena LPG neporovnateľne menšia. Pozri si moju klanicovú vlečku. Je na zadnej nápravy s AVIE – vyrezaný diferencial, Výhradne chodím do hory na drevo s duplákmi, sú tu dosť veľké kopce. Celková dĺžka vlečky je 4 m korba 3 m. šírka korby 110 cm, šírka s kolesami 210 cm. klanice sú vysoké 150 cm. Vlečku mám brzdenú vzduchom, občas nadstavujem klanice, takže nakladám od. 4,5 do 6 priestorových metrov tvrdého čerstvého dreva a to občas s plnou vlečkou brodím cez rieku, hĺbka tak do 40 cm. Podľa toho, kde zoženiem drevo. Motor ťahá kompresor a doteraz som mál stáli náhon na hydrauliku. Motor na LPG ma tichší chod, výkon je dostatočný, nepoznám rozdiel medzi plynom a benzínom, akurát v peňaženke. Myslím že to tvoj traktor zvládne v pohode. Treba sa pohrať a nadstaviť chod motora.traktorfanda píše:mám pár dotazů jestli můžu
1.máš nejak zpočítanou spotřebu toho LPG
2. co si myslíš o motoru 1203 obsah 1500 na LPG má dost výkonu na zadni napravu v3s a apřední hnanou napravu z m461.Zadni kola 11,2x24 a přední 6,50x15.
Chci si něco takového poskládat.
- traktorfanda
- Příspěvky: 1175
- Registrován: čtv říj 30, 2008 6:10 pm
- Bydliště: Kroměříž
Re: Kríženec
Dík za odpověď potěšil si mě tím že ten motor na tomá.
- 6911
- Příspěvky: 935
- Registrován: čtv črc 12, 2007 12:09 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kríženec
ta dvojmontaz by ti byla s temadle pneu co mas na fotce stejne na hov...
Re: Kríženec
To je tvoj dojem. Ja sa nechválim že je to najlepšie, určite sa tu na fore najdú lepšie, ale zatiaľ som s tím problém nemal. Vždy som prišiel domov v poriadku. Zatial som sa neprevrátil...6911 píše:ta dvojmontaz by ti byla s temadle pneu co mas na fotce stejne na hov...