Ještěrka domácí výroby

Moderátoři: rezis, zdeněk 1

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Václav007
Příspěvky: 872
Registrován: stř dub 20, 2011 9:45 pm
Bydliště: Pelhřimovsko

Ještěrka domácí výroby

#1 Nový příspěvek od Václav007 »

Jako první napíšu, že já jsem tento stroj nepostavil. Koupil jsem ho od kamaráda asi před 3mi lety, který ho postavil. Je to zajímavá stavba a dobrý pomocník. Proto bych se rád podělil a získal zde i nějaké další typy na upravy a doladění. Snad nebude vadit v této sekci.

A ted trochu představení stroje. Motor je tam škoda, tuším že 1202, převodovka škoda octavia, přední náprava V3S s koly 8.25/15 z pětituny a zadní náprava je z traktoru. Tak jak to je zvedne cca 800kg a pak se začne převracet. Po desce jsem s tim převezl paletu Phorotermu 1200kg, když stály tří na zadku

https://photos.app.goo.gl/63AzLFUk6UnyEHJr7

trupka
Příspěvky: 410
Registrován: sob dub 25, 2009 8:30 pm
Bydliště: liptov

Re: Ještěrka domácí výroby

#2 Nový příspěvek od trupka »

velmi pekna stavba 8) , len by ma zaujimalo ci je tam nejaka prevodovka na zmenu smeru otacania,alebo mas jednu rýchlosť do predu a 4 do zadu
spotreba... koľko nalejem, toľko zožerie

Uživatelský avatar
Václav007
Příspěvky: 872
Registrován: stř dub 20, 2011 9:45 pm
Bydliště: Pelhřimovsko

Re: Ještěrka domácí výroby

#3 Nový příspěvek od Václav007 »

Je tam ještě jedna prevodovka pro změnu směru otáček 8)

Uživatelský avatar
oco13
Příspěvky: 15666
Registrován: ned říj 20, 2013 5:56 pm
Bydliště: Nové Zámky

Re: Ještěrka domácí výroby

#4 Nový příspěvek od oco13 »

Mohol by som poprosiť ešte nejaké fotky :friends:

Uživatelský avatar
Václav007
Příspěvky: 872
Registrován: stř dub 20, 2011 9:45 pm
Bydliště: Pelhřimovsko

Re: Ještěrka domácí výroby

#5 Nový příspěvek od Václav007 »


Uživatelský avatar
Václav007
Příspěvky: 872
Registrován: stř dub 20, 2011 9:45 pm
Bydliště: Pelhřimovsko

Re: Ještěrka domácí výroby

#6 Nový příspěvek od Václav007 »

Jinak nemáte někdo zkušenost s napasováním nějakého menšího diesla na převodovku z octavie? Určitě už to někdo v nějakém traktůrku musel řešit.

A nějaký typ na kola s hrubším vzorkem v podobném průměru jako jsou tyto 8.25-15? Zatím mě napadly jen 10,5-16 ze 7mi tuny, ale nezkoušel jsem měřit o kolik maj větší průměr.

To jsou asi největší slabiny stroje, které bych chtěl vyřešit 8)

Uživatelský avatar
exot
Příspěvky: 3795
Registrován: pon čer 15, 2009 10:44 am
Bydliště: Český ráj 294 11
Kontaktovat uživatele:

Re: Ještěrka domácí výroby

#7 Nový příspěvek od exot »

Pokud na tu prdel das 200-400 kg hned to uveze vic ale prazdny to v terenu bude horsi.
Vše co potřebujeme k běžnému životu nás učili v základní škole!
Nejvetší problém je mezi sedačkou pedálama a volantem!
Svareni to je moje:)

Uživatelský avatar
Mekrt
Příspěvky: 228
Registrován: úte led 16, 2018 4:49 pm
Bydliště: 27378

Re: Ještěrka domácí výroby

#8 Nový příspěvek od Mekrt »

Co pneumatiky z bobcat? :)

Třeba něco takového https://auto.bazos.cz/inzerat/115406128 ... zdarma.php

Uživatelský avatar
Václav007
Příspěvky: 872
Registrován: stř dub 20, 2011 9:45 pm
Bydliště: Pelhřimovsko

Re: Ještěrka domácí výroby

#9 Nový příspěvek od Václav007 »

Taky jsem přemýšlel, že přidám závaží, ale zatim k tomu nedošlo. Ono na běžné věci co potřebuju mi to zatim docela stačilo.

Pneumatiky z bobka mě napadly hned jako první, ale obávám se, že budou o dost menší

Uživatelský avatar
Václav007
Příspěvky: 872
Registrován: stř dub 20, 2011 9:45 pm
Bydliště: Pelhřimovsko

Re: Ještěrka domácí výroby

#10 Nový příspěvek od Václav007 »

Tak pořád přemýšlím o tom naftovém motoru a po přečtení různých diskuzí vyjde asi jako nejlepší a nejlevnější varianta použít motor i s převodovkou z auta, zavařit diferák a jednu poloosu dovést na diferák z V3S. Přemýšlím o motoru Peugeot 205 1.8D.
Nevíte tak to vyjde co se týká převodových poměrů? Nebude to moc rychlé když to udělám takto?

gastly
Příspěvky: 1210
Registrován: úte úno 23, 2010 9:21 pm
Bydliště: Postoupky 76701 Krom

Re: Ještěrka domácí výroby

#11 Nový příspěvek od gastly »

na Bubinovi to mám tak
Rychlosti mi vychází při 2500ot/min takto 4 - 8 - 12 - 16 - 20 km/h. Čili na volnoběh (mám výkon TK čka) Jedu 1,3 km/h a na plné kotel něco přes 40. Pepa.

Ty máš menší kola. než bubin http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... ilit=bubin

Uživatelský avatar
Václav007
Příspěvky: 872
Registrován: stř dub 20, 2011 9:45 pm
Bydliště: Pelhřimovsko

Re: Ještěrka domácí výroby

#12 Nový příspěvek od Václav007 »

Tak trošku oživím téma. Motor 1203 mi v zimě odešel nadobro a ted jsem přivezl bourané Saxo 1,5d a chtěl bych z toho použít motor. Chci ho vyzkoušet dokud je v autě a pak začít s demontáží.

Chtěl jsem se zeptat zda neví někdo zapojení elektriky čarpadla tohoto motoru?? vedou k němu 3 kabely

Uživatelský avatar
Václav007
Příspěvky: 872
Registrován: stř dub 20, 2011 9:45 pm
Bydliště: Pelhřimovsko

Re: Ještěrka domácí výroby

#13 Nový příspěvek od Václav007 »

Tak jsem z cerpadla vykuchal imobilizér provizorně natahl kabely a motor nahodil. Rekl bych že běží hezky.

Nyni uz je motor i venku z auta a potreboval bych zavařit diferenciál. Ale vubec se mi nechce rozebirat převodovku. Není nějaký způsob jak to vyřešit bez demontáže?

https://photos.app.goo.gl/erEsuu4jyiz6aZfQ9
https://photos.app.goo.gl/EvaHno2GGz2gbSdeA
https://photos.app.goo.gl/HhbP3zzVAXBLsfyV9

Uživatelský avatar
imaginaro
Příspěvky: 4747
Registrován: čtv bře 24, 2011 1:43 am
Bydliště: olomoucko

Re: Ještěrka domácí výroby

#14 Nový příspěvek od imaginaro »

Kamoš to na fiatu 1,5D udělal na prase - v mistě kde jsou satelity vyřízl flexou štveratou diru, skrz ňu elektrodou zavařil, pak proplachl motor od nejhoršiho, štvereček zpátky nalepil červenym silikonem, nalil olej a jezdi už bez problému víc jak 15let. Myslím že to tak udělal i někdo tady.
"NEMUSÍŠ VŠECHNO VĚDĚT,STAČÍ VĚDĚT KDE TO NAJDEŠ."
-můj dědeček-
https://imaginaro.rajce.idnes.cz/Kubotka/
můj záhon- www.imaginaro.rajce.idnes.cz/vyvyseny_zahon/

sustodp
Příspěvky: 363
Registrován: stř pro 10, 2014 7:55 pm
Bydliště: velky krtis

Re: Ještěrka domácí výroby

#15 Nový příspěvek od sustodp »

da sa to spravit aj bez zvarania, jednoducho tu polos ktoru nepotrebujes na pohon treba skratit, navarit na nu kus pasoviny a tu pasovinu priskrutkovat cez silentblok napevno k ramu. skratka zaistit polos aby sa netocila a tym padom sa bude tocit iba ta druha. nevyhoda je ze sa ta poloos bude tocit dvakrat rychlejsie ako ked je diferak zavareny. idealne by tam bolo nechat aspon jednu z prevodoviek ktore tam boli s tym benzinovym motorom aby sa dala ta rychlost nastavit aby to bolo akurat.

Odpovědět

Zpět na „Traktory domácí výroby 4x2“