JawaGaz traktůrek

Moderátoři: rezis, zdeněk 1

Zpráva
Autor
Ace
Příspěvky: 130
Registrován: stř čer 11, 2014 4:11 pm
Bydliště: Liberec

Re: JawaGaz traktůrek

#76 Nový příspěvek od Ace »

K čemu vlastně ta krabička slouží? Měl jsem dojem že mi to omezí to silné hřátí cívky která je po 15 minutách používání neudržitelná v ruce.

Uživatelský avatar
DanculSK
Příspěvky: 15316
Registrován: čtv pro 29, 2011 4:10 pm
Bydliště: ješková Ves

Re: JawaGaz traktůrek

#77 Nový příspěvek od DanculSK »

ta krabička je elektronické zapaľovanie, a ide do kopy z rozdeľovačom čo som dal fotku
(ten s tou hviezdou)
a neslúži proti prehrievaniu cievky. :tyty:
Musíš si zohnať indukčnú cievku na škodovku.... z týmto rozdeľovačom čo tam máš
ti ju bude hriať stále (nieje určena na tento tip rozdelovača)
neviem ti to presne vysvetliť , ale tunak sa o tom dozvieš všetko čo potrebuješ
ten nadpis felicia si nevšimaj,,, je to o favoritovom zapalovaní :ano:
http://jmjm.cz/clanky-skoda-felicia-130 ... elovac.php
.....AJ MUŽI MAJÚ SVOJE DNI....

Kratky navod ako sem nahrať fotky
https://youtu.be/I5ymR1-wi70

Uživatelský avatar
Jarda-k
Příspěvky: 2169
Registrován: úte čer 05, 2012 4:47 pm
Bydliště: Kaznějov

Re: JawaGaz traktůrek

#78 Nový příspěvek od Jarda-k »

Favoriťácká cívka má sníženou impedanci primárního vinutí oproti např. cívky ze š 120.
Není tedy použitelná na rozdělovač s kladívky protože pak jde přes primární vinutí a tedy i kladívka příliš velký proud.

Rozdělovač z favorita má pouze hvězdici s pólovými nástavci pod kterými je cívka která snímá impulzy.
Ty jdou stíněným kablíkem do elektronickýho spínače a ten ovládá cívku.
Proto má cívka sníženou impedanci primárního vinutí aby se vykryly ztráty na výkonovým tranzistoru ve spínači a dosáhlo se vyššího zapalovacího napětí .
Zjednodušeně se dá říct, že favoriťácká cívka je zhruba 5 - 6 voltová.
Proto se přehřívá když ji napojíš na kontaktní rozdělovač kde se do ní pouští 12 V.

Ace
Příspěvky: 130
Registrován: stř čer 11, 2014 4:11 pm
Bydliště: Liberec

Re: JawaGaz traktůrek

#79 Nový příspěvek od Ace »

Díky za pomoc, dnes jsem zajel na vrakáč vyměnit rozdelovač a koupit tu krabičku zapalování a vše najednou funguje jak má. Super díky za rady.
Teď je na řadě zavaření difu.

Chod motoru:

https://youtu.be/Mu4oB3cils4

Uživatelský avatar
DanculSK
Příspěvky: 15316
Registrován: čtv pro 29, 2011 4:10 pm
Bydliště: ješková Ves

Re: JawaGaz traktůrek

#80 Nový příspěvek od DanculSK »

8) 8) to je fajn :friends:
.....AJ MUŽI MAJÚ SVOJE DNI....

Kratky navod ako sem nahrať fotky
https://youtu.be/I5ymR1-wi70

Ace
Příspěvky: 130
Registrován: stř čer 11, 2014 4:11 pm
Bydliště: Liberec

Re: JawaGaz traktůrek

#81 Nový příspěvek od Ace »

Tak motůrek je venku.

Obrázek

Ace
Příspěvky: 130
Registrován: stř čer 11, 2014 4:11 pm
Bydliště: Liberec

Re: JawaGaz traktůrek

#82 Nový příspěvek od Ace »

Tak jsem mohl zase chvilku dělat.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Kousek té poslední fotce, jak nejlépe spojit převodovku s redukcí? Napadá mě na poloosu navarit 2x ozubená kola, konec poloosy chytit do domečku s ložiskem. Na redukci to samé. Bude 2x řetěz stačit?

Díky za reakce.

Uživatelský avatar
DanculSK
Příspěvky: 15316
Registrován: čtv pro 29, 2011 4:10 pm
Bydliště: ješková Ves

Re: JawaGaz traktůrek

#83 Nový příspěvek od DanculSK »

Aký modul?
.....AJ MUŽI MAJÚ SVOJE DNI....

Kratky navod ako sem nahrať fotky
https://youtu.be/I5ymR1-wi70

Sender
Příspěvky: 391
Registrován: ned dub 10, 2011 11:52 am
Bydliště: Třebíč

Re: JawaGaz traktůrek

#84 Nový příspěvek od Sender »

Ace>Motor je určitě na silenblocích ? Možná to bude dělat trošku neplechu.Když řetězovej převod,tak to vyřešit nějak aby se ozubený kola nepohybovala.Pokud se řetěz točí jedním směrem,tak se dá použít šponovák,ale pouze za určitých podmínek.

Ace
Příspěvky: 130
Registrován: stř čer 11, 2014 4:11 pm
Bydliště: Liberec

Re: JawaGaz traktůrek

#85 Nový příspěvek od Ace »

Motor je zatím chycen na silenblocich ale není problém ho chytit na pevno pokud by to dělalo problémy. Modul řetězu co mám doma je cca 5.7 teda jestli to dobře počítám.

Sender
Příspěvky: 391
Registrován: ned dub 10, 2011 11:52 am
Bydliště: Třebíč

Re: JawaGaz traktůrek

#86 Nový příspěvek od Sender »

Přidělávat motor napevno nebude taky nic moc.Vibrace se budou přenášet do rámu a možná se budou i povolovat šrouby vibracema.Nešlo by to spojit podobně jako je spojený kolo s diferákem a s tím,že aby se dostalo do stejný osový roviny ,tak udělat (třeba)řetězový převod mezi dvěma deskami silnýho sešroubovanýho plechu (možná by se někde ve šrotu narazilo na něco hotovýho).

Ace
Příspěvky: 130
Registrován: stř čer 11, 2014 4:11 pm
Bydliště: Liberec

Re: JawaGaz traktůrek

#87 Nový příspěvek od Ace »

Díky za rady, ale vůbec netuším jak to myslíš.

Uživatelský avatar
DanculSK
Příspěvky: 15316
Registrován: čtv pro 29, 2011 4:10 pm
Bydliště: ješková Ves

Re: JawaGaz traktůrek

#88 Nový příspěvek od DanculSK »

Ace píše:Motor je zatím chycen na silenblocich ale není problém ho chytit na pevno pokud by to dělalo problémy. Modul řetězu co mám domaje cca 5.7 teda jestli to dobře počítám.
mam na mysli priemer valčeka retaze, ty si napísal pravdepodobne prevodový pomer
.....AJ MUŽI MAJÚ SVOJE DNI....

Kratky navod ako sem nahrať fotky
https://youtu.be/I5ymR1-wi70

Sender
Příspěvky: 391
Registrován: ned dub 10, 2011 11:52 am
Bydliště: Třebíč

Re: JawaGaz traktůrek

#89 Nový příspěvek od Sender »

Ace>Co se týče mých info,tak řešením by bylo dát ozubený kolo co nejblíž domečku s ložiskem (ložisko vyklápěcí,který povolí mírný vyosení za provozu).I tak to není úplně OK. Spodní ozubený kolo(to co tam máš) by se muselo předělat.Na tom obrázku není vidět jak to je řešený dál.Těžko radit.Jinak ,motor rozhodně na silentbloky.

Ace
Příspěvky: 130
Registrován: stř čer 11, 2014 4:11 pm
Bydliště: Liberec

Re: JawaGaz traktůrek

#90 Nový příspěvek od Ace »

Řetěz změřím až se dostanu na dílnu, mě přijde celkem masivní.
To naklápěcí ložisko je dobrý nápad, díky moc.
Pokračuje to dál tak, že na té hřídeli s ozubenym kolečkem je nějaká rozvodovka která umožňuje otáčky snížit na polovinu nebo otočit směr otáček.
Původně tam byl motor z jawy 250 a díky této rozvodovce měl i zpátečku. Dal už je jen diferenciál a kola.

Odpovědět

Zpět na „Traktory domácí výroby 4x2“