Kríženec
Re: Kríženec
Ešte som sa pohral vo februári s Dustrom. Jediná vec ktorá mi vadila bolo svetlo spiatočky. Dacia Duster na iba jedno svetlo spiatočky na pravej strane dole v nárazníku, ktoré svieti ako za dušičky a aj to len na pravú stranu. Ľavú stranu neosvetľuje. Nie som zástanca lepenia prídavných svetiel a tak som trochu prerobil zadné svetlá aj keď nie sú LED homologizované. Smerovka dostala LED DUAL COLOR žiarovky. Musel som vsadiť originál žiarovky do pätíc dvojvláknových žiaroviek, aby som to pred STK vrátil späť. Potom som objavil aj redukcie.
Žiarovky boli moc silné, aby to neoslňovalo musel so prvých 5 radov zakryť izolačkou spolu 15 bielych a 15 ružových diód. Stredné šošovku som musel zatrieť bielou farbou (značkovač na kov) a tak isto všetko ružové diódy z boku. Biele bočné som nezatieral. Teraz smerovky majú zhruba rovnakú intenzitu ako originál žiarovky. Ešte sa chcem pohrať s led duál na motorky (s káblikom) a vsadiť ich do redukcií pre dvojvláknové žiarovky s malou úpravou (jedna dioda) aby mi to tam pasovalo. Svietivosť by mala byť ako 21 W žiarovka. Max. par ružových diód zatriem čiernou farbou.
Žiarovky boli moc silné, aby to neoslňovalo musel so prvých 5 radov zakryť izolačkou spolu 15 bielych a 15 ružových diód. Stredné šošovku som musel zatrieť bielou farbou (značkovač na kov) a tak isto všetko ružové diódy z boku. Biele bočné som nezatieral. Teraz smerovky majú zhruba rovnakú intenzitu ako originál žiarovky. Ešte sa chcem pohrať s led duál na motorky (s káblikom) a vsadiť ich do redukcií pre dvojvláknové žiarovky s malou úpravou (jedna dioda) aby mi to tam pasovalo. Svietivosť by mala byť ako 21 W žiarovka. Max. par ružových diód zatriem čiernou farbou.
Re: Kríženec
Akurat som minule spekuloval ci nekupim toho lacneho rumuna do mesta + na robotu a lietanie len blizko okolo komina-kvoli dobrej cene. Sice mi vadi,ze do mesta ta manualna prevodovka ma kratku jednotku do terenu. Ze treba sa rozbiehat na dvojke a automat sa nerobi s 4x4 pre europsky trh. Ale nove modely teraz po facelifte este nemaju naskladnene s 150konovym benzinom . Ze som zvedavy ci ten nedostatok s cuvackami odstranili. Tie odpory si dorabal alebo boli uz v sade s led ziarovkou ?
Re: Kríženec
nechcel som žiarovky, ktoré majú v sebe odpory, lebo sa potom prehrieva objímka a môže sa poškodiť. Odpor je len na smerovkach. Nechcel som malý odpor a tak som kúpil 25 ohm. Nestačilo to a tak som dal dva paraelne. Už som mal jedno či dokúpim iné, alebo tie isté. Takto sú studené ako psi čumak. Dajú sa odpojiť, len vytiahnut konektor a použiť cambus led. (s odporom) sú zbytočné drahé.
Čo sa týka prevodovky rozbiehať sa na dvojke je podľa mňa blbosť. Mne tento motor vyhovuje hlavne s plynom, nemám s nim najmenší problém. Je to turbo a 74 kW - 100koni mu stačí. A hlavne cena za palivo. Nemusím sa v ničom obmedzovať. Preto som si objednal LPG.
Spiatočkove svetlo majú dole len jedno aj nové verzie. Niekomu to nevadí. Ja som si to vyriešil podľa seba.
Čo sa týka prevodovky rozbiehať sa na dvojke je podľa mňa blbosť. Mne tento motor vyhovuje hlavne s plynom, nemám s nim najmenší problém. Je to turbo a 74 kW - 100koni mu stačí. A hlavne cena za palivo. Nemusím sa v ničom obmedzovať. Preto som si objednal LPG.
Spiatočkove svetlo majú dole len jedno aj nové verzie. Niekomu to nevadí. Ja som si to vyriešil podľa seba.
Re: Kríženec
Dobrá vychytávka! Tie niektoré veci na tých nových autách sú viac na image ako funkčnosť. Ja už 10 rokov jazdím na LPG a dalšie auto ak bude tak tiež z LPG. Tiež som si z tých istých dôvodov kúpil Voyagera. Zatiaľ kvôli máme ktorá má oba kĺby menené pred 20 rokmi. Manželka už si tiež zvykla a keď sa zvezie z niekym na nejakej Fabii alebo podobnom nízkom aute tak hovorí že keď treba vystúpiť z auta ta jej to pripadá ako sa postaviť z nočníka.
Re: Kríženec
Ešte jedna maličkosť, na ktorú som prišiel až po prerobený. Motorkove led dual tu nikto neponúka. Žiarovky som kupoval cez aliexpress a objímky a odpory cez allegro.pl.
Teraz by som použil priamo metorkove led bez prerábanie objímky. Stačila by jedna dierka pre káblik a utesniť ju proti vode. Celé zapojenie s jednou diódou pred konektorom s pridaním odporom 10 ohm. Ešte aj tak sú silnejšie ako originál žiarovka.
Biele svetlo 200 lumen /oranžové svetlo 300 lumen.
Originál žiarovka má 130 - 200 lumen.
Ale každý je generál až po vojne.
Teraz by som použil priamo metorkove led bez prerábanie objímky. Stačila by jedna dierka pre káblik a utesniť ju proti vode. Celé zapojenie s jednou diódou pred konektorom s pridaním odporom 10 ohm. Ešte aj tak sú silnejšie ako originál žiarovka.
Biele svetlo 200 lumen /oranžové svetlo 300 lumen.
Originál žiarovka má 130 - 200 lumen.
Ale každý je generál až po vojne.
Re: Kríženec
tak z toho som jeleň
Re: Kríženec
Sferos ale Ty mas asi origo LPG a ten sa dava s 1litrovym motorom . No ten motor je fajn ale ked uz su ludia v aute + vozik za autom tak je vtedy ten mtor slaby -skusal som to u znameho. A pri origo LPG od vyroby sa nedaju na lpg zariadeni menit korekcie bohatosti zmesy alebo nastavenia teploty prepinania a ine veci . Kdezto do 1,3 turbo priamo vstreku uz sa da dat tiez lpg a ma to 150koni-po cipe 190 a uz to ide aj s plnym vozikom a makacmi v aute+lpg . Ale ja som rozmazleny z silnejsich aut tak preto som to porovnaval. A inak ta jednotka je fakt pomala-simuluje redukciu do terenu a pri rozbiehani je to dat jednotku a hned dat dvojku,ze zbytocne kratka oproti inym autam ked som porovnaval. Automat -taky jednoduchy aisin by bol idealny no alen ten ponukaju len s prednym nahonom Ale momentalne je to najlacnejsie 4x4 auto na trhu na robotu + spolahlive a lacne na udrzbu a po rokoch si stale drzi cenu
Re: Kríženec
Áno mám origo LPG. V podstate to bolo za tú istú cenu ako bez, rozdiel 400 €, plynová verzia mala nerezový výfuk a hliníkové disky bez rezervy. Miesto toho kompresor -lepiaca súprava na dojazd. (pri tej istej konfigurácií)
Bola na to jedna zvolávačka, teraz vo februári mi menili čidlo tlaku LPG a prehrali softvér. Teraz som čítal že sa zastavila a budú aj toto meniť. Niečo sa vyskytlo -malí únik plynu na pár kusoch, (pre výrobcu by to mohol byť veľký prúser). Lepšie nabieha na plyn.
Máš pravdu každý si vyberá auto aké mu vyhovuje. Potrebuješ vlek a zaťažiť auto, tak potrebuješ silnejší motor. Ja vlek nemám a nepotrebujem.
Mam 66r. v aute vozím okrem seba max. manželku a nákup. Potreboval som vyššie auto kvôli menenému kĺbu. Po operácií som na tom dokázal sa voziť za 10 dní. Osobne netužil som po automate. Pred Dustrom som mal Octaviu 1,8T 150 koní. Ale teraz sa vozím za polovičnú cenu a stačí mi to. Občas si vybehnem za synom do Tatier a do Žiliny za dcérou + niekam sa pozrieť. Bez rozmýšľania nad cenou za cestu som si bol pri Komárne kúpiť par stromov na sadenie. Nato že bola karanténa a moc sa nikam nedalo ísť, od 20.5.2020 som najazdil 37 tisíc km. V lete 2020 som chcel ísť s dcérou na ultramaraton na Ukrajinu. Kvôli covidu sa to všetko zrušilo.
Bola na to jedna zvolávačka, teraz vo februári mi menili čidlo tlaku LPG a prehrali softvér. Teraz som čítal že sa zastavila a budú aj toto meniť. Niečo sa vyskytlo -malí únik plynu na pár kusoch, (pre výrobcu by to mohol byť veľký prúser). Lepšie nabieha na plyn.
Máš pravdu každý si vyberá auto aké mu vyhovuje. Potrebuješ vlek a zaťažiť auto, tak potrebuješ silnejší motor. Ja vlek nemám a nepotrebujem.
Mam 66r. v aute vozím okrem seba max. manželku a nákup. Potreboval som vyššie auto kvôli menenému kĺbu. Po operácií som na tom dokázal sa voziť za 10 dní. Osobne netužil som po automate. Pred Dustrom som mal Octaviu 1,8T 150 koní. Ale teraz sa vozím za polovičnú cenu a stačí mi to. Občas si vybehnem za synom do Tatier a do Žiliny za dcérou + niekam sa pozrieť. Bez rozmýšľania nad cenou za cestu som si bol pri Komárne kúpiť par stromov na sadenie. Nato že bola karanténa a moc sa nikam nedalo ísť, od 20.5.2020 som najazdil 37 tisíc km. V lete 2020 som chcel ísť s dcérou na ultramaraton na Ukrajinu. Kvôli covidu sa to všetko zrušilo.
Re: Kríženec
Tak Tebe to staci na nakupy a behanie okolo komina. Inak na 1litri s predokolkou ta jednotka je dlhsia-inak sprevodovane . Ze preto je lepsi automat oproti tej 4x4 lebo tam jednotka v meste fakt ,,trpi,, Do 1,3 sa da tiez uz dat lpg-priamy vstrek brc osvedcena znacka a osobitne sa na takom splynovaci da ovela viac veci nastavit kedze to nejde cez klasicku napichovacku co je spojena s riadiacou jednotkou ale oddelene. Nie je to landcruiser ani mercedes ale do mesta a na robotu to bohate postacuje za lacne prachy s malou stratou ceny oproti drahym premiovkam a clovek sa nemusi obavat,ze mu to poskrabu pred kauflandom
Re: Kríženec
Ten sud s vodou v predu to je zavazie, alebo si bol na kyselku?
Re: Kríženec
Videl som jeden dobrý nápad a tak som to dnes spravil malým vnukom a vnučkám. Len už nie je zase sneh.
https://www.facebook.com/watch/?v=1459465761289771
https://www.facebook.com/watch/?v=1459465761289771
Re: Kríženec
V tom sude bola voda na zalievanie stromkov, ktoré som vlani sadil.
Re: Kríženec
Zdravím Tě , Sferos ! Ty musíš to dřevo i jíst ! Přece není možné , abys to všechno popálil .
Re: Kríženec
Ahoj, už som pár rokov nechystal. Vlani som kúpil 5 m. Teraz som kúpil celý kamión, do hory sa mi už nedá kvôli kĺbom. Toto mám na viac rokov. Na 2025 som objednaný na výmenu druhého bedrového kĺbu. Takže najskôr "ak sa mi bude dat tak ďalšie až 2027.