Baz 175
-
- Příspěvky: 108
- Registrován: pát říj 11, 2019 8:14 am
- Bydliště: Slavkov a Boskovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baz 175
Možná hloupý dotaz, ale co na to ten druhý válec? Pokud do odvodu z válce provozní brzdy napojím ruční brzdu, tak vlatně budou zapojené oba válceparelně. Když zmáčknu jeden válec, bude vyvozovat tlak nejen na brzdová prasátka, ale i na druhý válec. Nedělalo by to neplechu?
Re: Baz 175
Ja ti neviem,,,
Ale keď to funguje na pretekárskych autách...
Ale keď to funguje na pretekárskych autách...
Re: Baz 175
...úplně stačí aretece pedálu v zabržděné poloze . Třeba rohatkou , nebo lankem...
-
- Příspěvky: 108
- Registrován: pát říj 11, 2019 8:14 am
- Bydliště: Slavkov a Boskovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baz 175
Čili systém, co používal velorex. To by mohlo fungovat. Díky za typ. Asi bych to vymýšlel zbytečně složitě...
Re: Baz 175
A používa to aj veľká časť japonských traktorov, ak nie všetky.
Re: Baz 175
To se týká jen mechanických brzd.
Hydraulické nejsou vhodné jako parkovací.
Hydraulické nejsou vhodné jako parkovací.
"... to že máš internet neznamená, že sr@čky co máš v hlavě a považuješ je za myšlenky musíš ventilovat veřejně..."
Other-Side II. '23
Other-Side II. '23
Re: Baz 175
Nevidím jedinný důvod , proč by to nebylo vhodné . Mám to tak už spoustu let a funguje to asi proto , že mi nikdo neřekl , že je to nevhodné .
Re: Baz 175
Presne ako tvoj trojbodový záves. Podľa inžinierov nevhodný ale tebe funguje už háfo rokov.
Re: Baz 175
Tam se jedná o to, že mechanická brzda jak se zabrzdí, tak drží. U hydraulické může povolit váleček, nebo prasknout trubka, kapalina vyteče a nebrzdí nic. Nic proti tomu že by to nefungovalo.
Na světě mám nejraději tu rozmanitost, každej den mě nasere někdo jinej.
Re: Baz 175
...no a u mechanické zase může prasknout lanko nebo táhlo , nebo vypadnout čep . To je samé kdyby , ale v jednoduchosti je genialita...
Re: Baz 175
Lanko, nebo táhlo nepraskají, když jsou zataženy, ale právě při zatažení. Tedy ve chvíli, kdy je obsluha přítomna. Čep u zatažené mechanické brzdy nemůže vypadnout tak nějak z principu. Naproti tomu u kapalinové brzdy může třeba vlivem změny okolní teploty a tedy i teploty soustavy dojít k překročení mezního tlaku jednotlivých součástí a následnému úniku tlaku a povolení brzdy. A bohatě postačí pro povolení brzdy i pokles teploty a tedy tlaku při zatažení brzd ohřátých bržděním při jízdě z kopce a následném vystydnutí.
Za pravdu je různá sazba – jednou pomník, jindy vazba. Kdo ji řekne dřív než včas, tomu pravda zlomí vaz. (KHB)
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Re: Baz 175
...myslím , že konečné řešení je na majiteli Baz 175 .
-
- Příspěvky: 108
- Registrován: pát říj 11, 2019 8:14 am
- Bydliště: Slavkov a Boskovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baz 175
Tak je pravdou, že hydraulická ručka je v tomto ohledu méně spolehlivou, než brzda mechanická, nicméně já nemám, jak jinak brzdu vyrobit. Na kardan se mi koutouč nevleze, protože se točí asi 10 cm od rámu a na kolech nemám žádné brzdové páky (mechanické vypínání) - znamenalo by to velkou přestavbu, kterou prostě dělat nechci.
Hydraulika je jedinou volbou, pominu-li nějakou mechanickou blokaci řetězu mezi motorem a druhou převodovkou, což dělat odmítám. A také vzhledem k tomu, kolikrát do roka, kde a jak mám v plánu tohohle dropka používat, mne asi úplně povolená hydraulicka brzd vadit nemusí (zahrada, sad za domem). Dřevo v lese s tím svážet nebudu. Navíc převod je tak velký, že pouhým zařazením rychlosti se to samo o sobě ani nehne...
Za mne vyhrává řešení od Vladimíra - mechanická vazba na pedál.
Hydraulika je jedinou volbou, pominu-li nějakou mechanickou blokaci řetězu mezi motorem a druhou převodovkou, což dělat odmítám. A také vzhledem k tomu, kolikrát do roka, kde a jak mám v plánu tohohle dropka používat, mne asi úplně povolená hydraulicka brzd vadit nemusí (zahrada, sad za domem). Dřevo v lese s tím svážet nebudu. Navíc převod je tak velký, že pouhým zařazením rychlosti se to samo o sobě ani nehne...
Za mne vyhrává řešení od Vladimíra - mechanická vazba na pedál.