RychloKvaska
- Terablick
- Příspěvky: 10674
- Registrován: pon kvě 04, 2009 10:22 pm
- Bydliště: 38901
- Kontaktovat uživatele:
Re: RychloKvaska
Zase tak úžasnej ten nápad neni . Má řadu nedostatků a problémů, a musel by se dotáhnout... Ale byla by to možnost... Další by byla třeba kdysi používaná setrvačníková brzda... Asi by se našlo víc řešení...
Rád poradím s hydraulikou. Pište ale vždy na email hydraulika@post.cz
Moje stránky o HYDRAULICE (klik). Kalkulátory (řízení, naviják, štípačka, hadice, ...), návody, katalogy, vychytávky...
Farming Simulator a další hry levně
Moje stránky o HYDRAULICE (klik). Kalkulátory (řízení, naviják, štípačka, hadice, ...), návody, katalogy, vychytávky...
Farming Simulator a další hry levně
Re: RychloKvaska
Najvyšší čas oživiť toto téma. Je tu mnoho inšpirácie pre mnohých. Obvykle sa pozrú iba nové témy a príspevky a na staršie kvalitne sa zabúda.
Čo máš nové? Daj nám pár fotiek pre inšpiráciu.
Čo máš nové? Daj nám pár fotiek pre inšpiráciu.
Re: RychloKvaska
Ahoj a děkuji, nejen za dotaz.
Tak to Tě teda nepotěším.
Na traktůrku se vůbec nic nezměnilo. Předloni jsem dělal část oplocení a přístřešek, kam bych chtěl schovávat věci které se už nevejdou do garáže.
A vloni jsem slíbil sousedovi, že mu pomohu dát dohromady již delší dobu rozebrané brzdy na padesátce supru. Nakonec toho bylo mnohem víc a minimálně mě ještě čeká natáhnout novou elektriku.
Naštěstí nemám žádné agrotechnické lhůty jako většina z vás, dříví je málo, aspoň podle slov hajného a těch pár jízd okolo komína využiju na otestování brzdy na přívěsu, která mě zatím nezradila a kdyby kola přívěsu měla pořádný drapáky, tak bych ani brzdu na traktůrku nepotřeboval.
Jsem už sice v důchodu a myslel jsem si, že bude víc času, Ale zatím stále platí že: NEJSOU LIDI.
Tak to Tě teda nepotěším.
Na traktůrku se vůbec nic nezměnilo. Předloni jsem dělal část oplocení a přístřešek, kam bych chtěl schovávat věci které se už nevejdou do garáže.
A vloni jsem slíbil sousedovi, že mu pomohu dát dohromady již delší dobu rozebrané brzdy na padesátce supru. Nakonec toho bylo mnohem víc a minimálně mě ještě čeká natáhnout novou elektriku.
Naštěstí nemám žádné agrotechnické lhůty jako většina z vás, dříví je málo, aspoň podle slov hajného a těch pár jízd okolo komína využiju na otestování brzdy na přívěsu, která mě zatím nezradila a kdyby kola přívěsu měla pořádný drapáky, tak bych ani brzdu na traktůrku nepotřeboval.
Jsem už sice v důchodu a myslel jsem si, že bude víc času, Ale zatím stále platí že: NEJSOU LIDI.
Re: RychloKvaska
mám dotaz, když se zvýší otáčky toho čerpadla citroën, tak bude na brzdách vyššítlak, protože ten šroubek(jehlový ventil) nebude stíhat odpouštět, uvažuju správně?paja52 píše:Díky moc, to je právě to co potřebuju. Včera jsem o zátěžáku přemýšlel vědom si toho, že většina našich přívěsů nemá pérování, byl zátěžák v tu ránu pod stolem. A ty ,(Terablick) přijdeš s fantastickým nápadem ho použít jinak. Otázkou je jen to, kolik lidí řekne: když už budu dělat nájezdovou oj, tak to už ta dvě lana natáhnu taky.
Souvisí s tím i elektrické zapojení. Při první zkoušce bylo ovládání přes brzdový spínač a protože se kola smýkala při každém přibrždění jsem to předělal a zapojil na páčku ostřikovače. A tak si nohu přibrzdit kdy chci a jak hodně chci.
"NEMUSÍŠ VŠECHNO VĚDĚT,STAČÍ VĚDĚT KDE TO NAJDEŠ."
-můj dědeček-
https://imaginaro.rajce.idnes.cz/Kubotka/
můj záhon- www.imaginaro.rajce.idnes.cz/vyvyseny_zahon/
-můj dědeček-
https://imaginaro.rajce.idnes.cz/Kubotka/
můj záhon- www.imaginaro.rajce.idnes.cz/vyvyseny_zahon/
Re: RychloKvaska
Děkuji za dotaz.
V podstatě ano. S každou otáčkou se zvyšuje množství dodané kapaliny a tlak. Tak to funguje v Citroenech, kde je čerpadlo poháněno řemenem od klikové hřídele a přetlakový ventil nastaven na cca.170 atm..
V mé brzdě mám otáčky elektromotoru relativně konstantní. Takže pokud je přepad brzd. okruhu jehlovým ventilem uzavřen, tak kola blokují okamžitě a trvale (tlak klesá ze 120 na 0 atm. cca. 30 min. přes čerpadlo. Ale půjde tomu zabránit zpětným ventilem) , a pokud je jehlový ventil při trvalém běhu čerpadla nastaven třeba na 20 atm., tak prázdný vlek pouze přibrzďuje a kola neblokují.
V podstatě ano. S každou otáčkou se zvyšuje množství dodané kapaliny a tlak. Tak to funguje v Citroenech, kde je čerpadlo poháněno řemenem od klikové hřídele a přetlakový ventil nastaven na cca.170 atm..
V mé brzdě mám otáčky elektromotoru relativně konstantní. Takže pokud je přepad brzd. okruhu jehlovým ventilem uzavřen, tak kola blokují okamžitě a trvale (tlak klesá ze 120 na 0 atm. cca. 30 min. přes čerpadlo. Ale půjde tomu zabránit zpětným ventilem) , a pokud je jehlový ventil při trvalém běhu čerpadla nastaven třeba na 20 atm., tak prázdný vlek pouze přibrzďuje a kola neblokují.
Re: RychloKvaska
tak pokrok na fotografiách je poriadne vidieť Brzda na vleku je super.
Re: RychloKvaska
V tom případě mě napadlo jak měnit sílu brždění - většina motorků ze stěračů má dvě nebo dokonce tři rychlosti, vyměnil bych tedy páčku pod volantem za páčku co má taky víc poloh, zapojil i ostatní vinutí motorku, nejpomalejší otáčky by byly na prázdnou vlečku a při naložené si řidič přepne na druhou nebo třetí rychlost motorku, podle zatížení a kopce. Muselo by se zkusit rozdíl v tlaku mezi různyma rychlostma, ale myslím že za zkoušku to stojí. Pokud máš vícerychlostní motorek, můžeš to zkusit, budeš nejrychlejší pač už to máš funkčnípaja52 píše:Děkuji za dotaz.
V podstatě ano. S každou otáčkou se zvyšuje množství dodané kapaliny a tlak. Tak to funguje v Citroenech, kde je čerpadlo poháněno řemenem od klikové hřídele a přetlakový ventil nastaven na cca.170 atm..
V mé brzdě mám otáčky elektromotoru relativně konstantní. Takže pokud je přepad brzd. okruhu jehlovým ventilem uzavřen, tak kola blokují okamžitě a trvale (tlak klesá ze 120 na 0 atm. cca. 30 min. přes čerpadlo. Ale půjde tomu zabránit zpětným ventilem) , a pokud je jehlový ventil při trvalém běhu čerpadla nastaven třeba na 20 atm., tak prázdný vlek pouze přibrzďuje a kola neblokují.
"NEMUSÍŠ VŠECHNO VĚDĚT,STAČÍ VĚDĚT KDE TO NAJDEŠ."
-můj dědeček-
https://imaginaro.rajce.idnes.cz/Kubotka/
můj záhon- www.imaginaro.rajce.idnes.cz/vyvyseny_zahon/
-můj dědeček-
https://imaginaro.rajce.idnes.cz/Kubotka/
můj záhon- www.imaginaro.rajce.idnes.cz/vyvyseny_zahon/
Re: RychloKvaska
Zdravím
Chcel by som sa len opýtať na hrebenové riadenie ktoré máte nafotené na niektorých z prvých fotiek na začiatku konštrukcie vášho tátoša z čoho to pôvodne je .Ja som také isté použil do môjho stroja a vôbec netušim odkial pochádza a kde také hladať v prípade núdze.
Dano
Chcel by som sa len opýtať na hrebenové riadenie ktoré máte nafotené na niektorých z prvých fotiek na začiatku konštrukcie vášho tátoša z čoho to pôvodne je .Ja som také isté použil do môjho stroja a vôbec netušim odkial pochádza a kde také hladať v prípade núdze.
Dano
Re: RychloKvaska
imaginaro píše:V tom případě mě napadlo jak měnit sílu brždění - většina motorků ze stěračů má dvě nebo dokonce tři rychlosti, vyměnil bych tedy páčku pod volantem za páčku co má taky víc poloh, zapojil i ostatní vinutí motorku, nejpomalejší otáčky by byly na prázdnou vlečku a při naložené si řidič přepne na druhou nebo třetí rychlost motorku, podle zatížení a kopce. Muselo by se zkusit rozdíl v tlaku mezi různyma rychlostma, ale myslím že za zkoušku to stojí. Pokud máš vícerychlostní motorek, můžeš to zkusit, budeš nejrychlejší pač už to máš funkčnípaja52 píše:Děkuji za dotaz.
V podstatě ano. S každou otáčkou se zvyšuje množství dodané kapaliny a tlak. Tak to funguje v Citroenech, kde je čerpadlo poháněno řemenem od klikové hřídele a přetlakový ventil nastaven na cca.170 atm..
V mé brzdě mám otáčky elektromotoru relativně konstantní. Takže pokud je přepad brzd. okruhu jehlovým ventilem uzavřen, tak kola blokují okamžitě a trvale (tlak klesá ze 120 na 0 atm. cca. 30 min. přes čerpadlo. Ale půjde tomu zabránit zpětným ventilem) , a pokud je jehlový ventil při trvalém běhu čerpadla nastaven třeba na 20 atm., tak prázdný vlek pouze přibrzďuje a kola neblokují.
Ahoj,
tak to mě nenapadlo. Dobrý a věřím, že to bude fungovat.
Otáčky v mém provedení jsou v rozmezí 40 až 100 ot. /min a zvolil jsem ty nejrychlejší. Nastavování tlaku je po těch několika zkouškách méně důležité. K zastavení celé soupravy není 170 Atm. zdaleka zapotřebí. Důležitější je co nejrychlejší návrat brzdové kapaliny z natlakované brzdové soustavy a tím co nejrychlejší přerušení brzdového účinku. Pokud mám tento ventil hodně uškrcený (abych měl co nejvyšší tlak), souprava se zastaví na zbytkový tlak 30 Atm. a musím ho jít ještě o kousek povolit, abych se vůbec znovu rozjel. A po dalším odbrzdění mě to chytne za pr..l a jdu povolovat ještě o chlup. A abych to popsal všechno tak v tom jemném seřizování ještě hraje velkou roli i minimální zvýšení teploty. V tom jehlovém ventilu nabyde materiál a průtok se ještě zmenší. Takže tohle nastavení je pro mě dnes nejdůležitější a pro tento motorek hraniční.
Z toho vyplývá, že budeš potřebovat více otáček, tím pádem více kapaliny aby sis mohl dovolit rychlejší vyprazdňování brzdového okruhu A to asi za pomoci silnějšího motoru s větším počtem otáček. Nějakej náklaďák? Silnější možná bude, ale otáčky budou stejné.
Takže po této nezralé úvaze bych považoval na prvním stupni za nejnižší otáčky ty současné nejvyšší, tedy 100 ot./min, místo jehlového ventilu trysku o takové velikosti, aby na oněch 100 ot./min bylo na tlakoměru potřebných 20 Atm. A ideálně, aby motor běžel stále i pří nejvyšším stupni, to znamená pří dosažení nejvyššího možného tlaku . A bylo by krásné, a ono to cítím i v současné době, aby brzdy fungovaly, jako retardér od Voita.
Vyzkoušet to asi nedokážu, protože jsem v motorku obracel polaritu kvůli směru otáčení a odstraňoval doběh a mám vyvedeno a zapojeno pouze to jedno vinutí.
Re: RychloKvaska
jen mě to napadlo že by to tak mohlo jít, nemám to kde vyzkoušet. Na uvolnění brzdy by se taky dal dát ventil. V klidu by byl průchozí a brzdy by byly odbržděny a při sepnutí motorku by zavřel a kapalina by šla přes ten jehlový ventil. Přestaneš brzdit a ventil otevře tlak z brd pryč. Chce to vyzkoušet, je to jen nápad.
"NEMUSÍŠ VŠECHNO VĚDĚT,STAČÍ VĚDĚT KDE TO NAJDEŠ."
-můj dědeček-
https://imaginaro.rajce.idnes.cz/Kubotka/
můj záhon- www.imaginaro.rajce.idnes.cz/vyvyseny_zahon/
-můj dědeček-
https://imaginaro.rajce.idnes.cz/Kubotka/
můj záhon- www.imaginaro.rajce.idnes.cz/vyvyseny_zahon/
- Atlan
- Příspěvky: 9587
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: RychloKvaska
Existuju pwM regulatory by si si vedel nastavit otacky motora ake potrebujes, hodis potak na panel nakreslis ciarky ako ma byt nastavene pri plne alebo prazdnej vlecke a je to http://m.aliexpress.com/item/32218699164.html
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
Re: RychloKvaska
Našel jsem doma pouze startér pocházející z motocyklu a tak jsem provedl test. Ale žádná sláva to není.
[Youtube]http://youtu.be/MrFIzKoG9RQ[/Youtube]
[Youtube]http://youtu.be/MrFIzKoG9RQ[/Youtube]
Re: RychloKvaska
60. léta strojově dobrý
viewtopic.php?f=23&t=32858&start=1000
1 stroj
viewtopic.php?f=20&t=29038&start=1000
H6 k6 to je pro hlupáky!
S vůlí,na naklepnutí,s přesahem
viewtopic.php?f=23&t=32858&start=1000
1 stroj
viewtopic.php?f=20&t=29038&start=1000
H6 k6 to je pro hlupáky!
S vůlí,na naklepnutí,s přesahem
Re: RychloKvaska
Ahoj PAWKA, děkuji za podporu, ale můžu poprosit o instruktáž, jak z mého zadání[Youtube]http://youtu.be/MrFIzKoG9RQ[/Youtube]vznikne tvoje ikona? Jsem nějakej natvrdlej. Předem děkuji, PAJA52.