Red Ford

Moderátoři: rezis, zdeněk 1

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
jirik610
Příspěvky: 1774
Registrován: čtv črc 09, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Úplný začátek

#16 Nový příspěvek od jirik610 »

vypadá pěkně 8) 8) ať ti dlouho a spolehlivě slouží 8) 8)

Uživatelský avatar
honzajs
Příspěvky: 201
Registrován: sob lis 29, 2008 1:38 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Úplný začátek

#17 Nový příspěvek od honzajs »

Takže jsem si zase po dlouhé době našel trochu času na stavbu a "pohnul" jsem s rámem.
Původně jsem chtěl udělat klasiku - rám z účka 80 s rozšířením za motorem, ale nakonec jsem zvolil toto kombinované řešení.
Přílohy
rám 1.jpg
rám2.jpg
Kdybych to byl věděl, tak bych to byl nedělal
Ani očko ne-na-sadííš

Uživatelský avatar
Tom
Příspěvky: 8866
Registrován: stř črc 04, 2007 6:47 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Úplný začátek

#18 Nový příspěvek od Tom »

Ta přední náprava bude tam, kde je? Motor bude tak moc před nápravou, nebo proč je to tak dlouhé :shock:
Sháním veškeré možné i nemožné materiály týkající se Agrostroje Prostějov, jeho předchůdců i následovníků. Prospekty, ročenky, dobové fotky, informace, příručky,...
TomAgro@seznam.cz

Uživatelský avatar
jirik610
Příspěvky: 1774
Registrován: čtv črc 09, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Úplný začátek

#19 Nový příspěvek od jirik610 »

pěkná práce , ale souhlasím s tomem není to až moc daleko pře nápravou ???? ale třeba to jenom klame jak tam ještě nejsou naskládané všechny blbosti

Uživatelský avatar
honzajs
Příspěvky: 201
Registrován: sob lis 29, 2008 1:38 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Úplný začátek

#20 Nový příspěvek od honzajs »

tuto konstrukci s motorem před přední nápravou jsem zvolil z několika důvodů. Jednak kvůli rozložení váhy (relativně lehký motor a těžká zadní náprava), kola budou blíž u sebe takže si od toho slibuji lepší manévrovací schopnost (i když zase bude trochu vyčuhovat a nadcházet ten předek), taky jsem chtěl motor pustit co nejníž (je poměrně vysoký) a tak jsem musel nápravu strčit až za něj kvůli výkyvu.
No uvidíme jak to bude vypadat a hlavně fungovat - předělávat se dá vždycky. I když jak se znám tak jak to bude jednou jezdit tak radši odpustím nějaký ten nedostatek než bych to znovu předělával.
Doufám ale že to bude v pohodě on ten přesah na těch fotkách trochu klame. Spíš mám obavy jestli jsem ten rám příliš brzy nerozšířil a zbytečně si tím nezmenšil rejd - uvídíme až tam budou přední kola.
Kdybych to byl věděl, tak bych to byl nedělal
Ani očko ne-na-sadííš

Uživatelský avatar
Beskyd4
Příspěvky: 38
Registrován: pát lis 14, 2008 11:00 am
Bydliště: Mosty u Jabl.

Re: Úplný začátek

#21 Nový příspěvek od Beskyd4 »

Zdar, měl bych dotaz na Honzajse. Taky mi dnes konečně dovezli nové šípáky 8,3 - 20 a k nim i dvě duše avšak rozměr 8,25 - 20. Lze to tam dát , nebo budou velké? V nabídce uváděli rozměr duše taky 8,3 - 20 a přivezli 8,25. Nikde na internetu jsem dosud nenašel ty 8,3 - 20 a někde se tu psalo , že 8,25 - 20 nemůžeš dát do pneumatik 8,3 - 20. ,že se to pak krabatí apod. - prostě jsou velké.
Rád bych v tom měl konečně jasno. Díky.

Uživatelský avatar
jirik610
Příspěvky: 1774
Registrován: čtv črc 09, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Úplný začátek

#22 Nový příspěvek od jirik610 »

Beskyd4 píše:Zdar, měl bych dotaz na Honzajse. Taky mi dnes konečně dovezli nové šípáky 8,3 - 20 a k nim i dvě duše avšak rozměr 8,25 - 20. Lze to tam dát , nebo budou velké? V nabídce uváděli rozměr duše taky 8,3 - 20 a přivezli 8,25. Nikde na internetu jsem dosud nenašel ty 8,3 - 20 a někde se tu psalo , že 8,25 - 20 nemůžeš dát do pneumatik 8,3 - 20. ,že se to pak krabatí apod. - prostě jsou velké.
Rád bych v tom měl konečně jasno. Díky.
dat menší dušu do většído blášťu je běžný dát menší dušu je taky běžny nesmí to však být o moc což u tebe není takže žádnej strach 8)

Uživatelský avatar
honzajs
Příspěvky: 201
Registrován: sob lis 29, 2008 1:38 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Úplný začátek

#23 Nový příspěvek od honzajs »

No když jsem viděl v pneuservisu ten velký rozdíl mezi véeskovou duší a duší kterou mi nakonec dali do těch šípáku 8,3/20 tak musím říct že ta původní duše by tam nevlezla ani náhodou. Už nevím jaký rozměr duše mi tam dali ale mám pocit, že to bylo 7,5/20 ale to bych kecal.
Hlavní problém je totiž v tom, že ten šípák 8,3/20 má právě kvůli tomu vzorku podstatně menší venkovní průměr (měřeno zevnitř pláště) a je i užší než véeskový plášť 8,25/20.
Kdybych to byl věděl, tak bych to byl nedělal
Ani očko ne-na-sadííš

Uživatelský avatar
honzajs
Příspěvky: 201
Registrován: sob lis 29, 2008 1:38 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Úplný začátek

#24 Nový příspěvek od honzajs »

přikládám pár fotek z úpravy reduktoru. na část poloosy je navařena drážkovaná hřídel z kardanu. Jako ložisko slouží nába ze zadní nápravy M22 včetně příruby, která přesně pasuje do trubky vycázející z reduktoru. Tu část na kterou se nasazuje kolo jsem nechal stočit a do středu od soustružníka napasovat část kardanu z V3S. Určitě by to šlo vyřešit i jinak ale snažil jsem se využít věci které jsem mněl doma a soustružnické práce zredukovat na minimum.

Přední nápravu jsem nakonec znovu předělal protože když jsem dal rám na kola tak jsem zjistil, že jsem asi blbě měřil a náprava je moc široká. Navíc se mi vůbec nelíbila světlost přední nápravy (22cm) vzhledem k nápravě zadní. Nápravu jsem na každé straně šikmo přeřízl přesadil o 6cm a znovu svařil čímž jsem dosáhl zvýšení světlosti o 9cm a zúžení nápravy o 12cm. Snad je to už poslední úprava na PN.
Přílohy
PICT5599.JPG
PICT5592.JPG
PICT5590.JPG
Kdybych to byl věděl, tak bych to byl nedělal
Ani očko ne-na-sadííš

Uživatelský avatar
honzajs
Příspěvky: 201
Registrován: sob lis 29, 2008 1:38 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Úplný začátek asi Gekon

#25 Nový příspěvek od honzajs »

takhle nějak to bude vypadat. Uvažuji že tam dám hřebenové řízení, ale nevím z čeho je a potřebuji sehnat nové prachovky.
Tu přední nápravu tam táta namontoval obráceně takže příjde otočit čímž se posune asi o 5cm do předu.
Přílohy
DSC00295.JPG
DSC00293.JPG
DSC00288.JPG
Kdybych to byl věděl, tak bych to byl nedělal
Ani očko ne-na-sadííš

Uživatelský avatar
Pepino
Příspěvky: 1409
Registrován: čtv črc 05, 2007 12:08 pm
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Re: Úplný začátek

#26 Nový příspěvek od Pepino »

honzajs píše:No když jsem viděl v pneuservisu ten velký rozdíl mezi véeskovou duší a duší kterou mi nakonec dali do těch šípáku 8,3/20 tak musím říct že ta původní duše by tam nevlezla ani náhodou. Už nevím jaký rozměr duše mi tam dali ale mám pocit, že to bylo 7,5/20 ale to bych kecal.
Hlavní problém je totiž v tom, že ten šípák 8,3/20 má právě kvůli tomu vzorku podstatně menší venkovní průměr (měřeno zevnitř pláště) a je i užší než véeskový plášť 8,25/20.
ono je taky trochu dany profilem.. 8)
Koupím Jawa 350 typ 354 mezityp s pulbubny, nebo prvni typ s velkymy bubny. Případně stejnou 250 mozno i vrak..
Koupím VELOREX 350 na stavu nezáleží, pokud možno s doklady, nebo zvlášť.
Predem dik..

Uživatelský avatar
honzajs
Příspěvky: 201
Registrován: sob lis 29, 2008 1:38 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Úplný začátek

#27 Nový příspěvek od honzajs »

No právě že na tom starým značení se neuvádí poměr výšky boku pláště k šířce pláště a navíc do šířky pláště se započítává i vzorek kteý je tohoto typu šípáků vysoký a široký. prostor pro duši je potom podstatně menší než napovídá udávaný rozměr.
Kdybych to byl věděl, tak bych to byl nedělal
Ani očko ne-na-sadííš

Toreto
Příspěvky: 6008
Registrován: stř říj 22, 2008 4:48 pm
Bydliště: Považská Bystrica

Re: Úplný začátek asi Gekon

#28 Nový příspěvek od Toreto »

moc pekne to vyzera zatial. 8)

fabi1
Příspěvky: 19
Registrován: pon led 25, 2010 11:13 pm

Re: Začátek - asi Gekon

#29 Nový příspěvek od fabi1 »

Mnea by zaujímalo ako si robil ten reduktor , čítal som to. Skús ak sa to lepšie to opísař a viacej fotiek

Uživatelský avatar
honzajs
Příspěvky: 201
Registrován: sob lis 29, 2008 1:38 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Začátek - asi Gekon

#30 Nový příspěvek od honzajs »

Tak po dlouhé době pár fotek. Nějak nebyl čas ani na stavbu ani na focení a vkládání fotek. Snad to přez zimu už dodělám.
Po těch fotkách reduktoru se podívám a dodám (jestli jsou).
Přílohy
DSC00395.JPG
DSC00394.JPG
DSC00330.JPG
Kdybych to byl věděl, tak bych to byl nedělal
Ani očko ne-na-sadííš

Odpovědět

Zpět na „Traktory domácí výroby 4x2“