TRAKTOR NA DŘEVOPLYN !!!
Re: TRAKTOR NA DŘEVOPLYN !!!
na téma dřevoplyn mám toto
první je z roku 1944 a druhá rok 1941 obě jsou od A.Tůma Tyhle knížky máte? Dávám to sem jen pro představu že něco katového bylo vydáno.
první je z roku 1944 a druhá rok 1941 obě jsou od A.Tůma Tyhle knížky máte? Dávám to sem jen pro představu že něco katového bylo vydáno.
Schopný autor tvoří,neschopný poučuje
- sedypeta
- Příspěvky: 123
- Registrován: čtv úno 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: TRAKTOR NA DŘEVOPLYN !!!
TUTO KNIHU UŽ MÁM PŘEČTENOU, JE ROZHODNĚ ZAJÍMAVÁ ALE INFORMACE O DŘEVOPLYNU OBSAHUJE POUZE
OKRAJOVĚ. ZABÝVÁ SE HLAVNĚ POHONEM NA STLAČENÝ SVÍTIPLYN, KTERÝ BYL ZA VÁLKY POMĚRNĚ ČASTÝ HLAVNĚ VE MĚSTECH KDE BYLY KOMPRESOROVÉ STANICE. KNIHA SE TÉŽ ZABÝVÁ POHONEM NA ACETYLEN PRODUKOVANÝ Z KARBIDU
VÁPNÍKU VE SPECIÁLNÍM VYVÍJEČI, ALE UŽ TEHDY BYL TENTO POHON POMĚRNĚ DRAHÝ (DNES 1 KG KARBIDU 70-80 KČ)
A PROTO SE MOC NEPOUŽÍVAL. JEDNA KAPITOLA SE ZABÝVÁ I POHONEM NA LÍH, COŽ JE DNES VELMI AKTUÁLNÍ.
ZAJÍMAVÁ JE MYŠLENKA ROZPOUŠTĚT ACETYLÉN V LIHU , COŽ SNÍŽÍ OKTANOVÉ ČÍSLO A UPRAVÍ SMĚŠOVACÍ POMĚR
DO TAKOVÉ MÍRY, ŽE TAKTO UPRAVENÝ LÍH JE MOŽNO PÁLIT I V MOTORECH S KLASICKÝM KARBURÁTOREM BEZ ÚPRAV,
ALE JEŠTĚ JSEM TO NEVYZKOUŠEL. PROBLÉMEM ASI BUDE ODSTRANIT KARBIDOVÉ VÁPNO KTERÉ SE VYTVOŘÍ PO
ROZPUŠTĚNÍ KARBIDU. ZAJÍMAVÉ JE TAKTÉŽ UMÍSTIT PŘED FILTRACI DŘP. PÁR KOUSKŮ KARBIDU. VLHKOST KTEROU
PLYN OBSAHUJE , UVOLŇUJE Z KARBIDU MALÉ MNOŽSTVÍ ACETYLÉNU A TEN BRUTÁLNĚ ZVÝŠÍ VÝHŘEVNOST
CHUDÉHO DŘP. ALE OPĚT JE TU PROBLÉM S VÁPNEM. POKUD MÁ NĚKDO PRAKTICKÉZKUŠENOSTI S ACETYLÉNEM ROZHODNĚ JE UVÍTÁM !!!!
DŘP. ROZUMĚJ DŘEVOPLYN
OKRAJOVĚ. ZABÝVÁ SE HLAVNĚ POHONEM NA STLAČENÝ SVÍTIPLYN, KTERÝ BYL ZA VÁLKY POMĚRNĚ ČASTÝ HLAVNĚ VE MĚSTECH KDE BYLY KOMPRESOROVÉ STANICE. KNIHA SE TÉŽ ZABÝVÁ POHONEM NA ACETYLEN PRODUKOVANÝ Z KARBIDU
VÁPNÍKU VE SPECIÁLNÍM VYVÍJEČI, ALE UŽ TEHDY BYL TENTO POHON POMĚRNĚ DRAHÝ (DNES 1 KG KARBIDU 70-80 KČ)
A PROTO SE MOC NEPOUŽÍVAL. JEDNA KAPITOLA SE ZABÝVÁ I POHONEM NA LÍH, COŽ JE DNES VELMI AKTUÁLNÍ.
ZAJÍMAVÁ JE MYŠLENKA ROZPOUŠTĚT ACETYLÉN V LIHU , COŽ SNÍŽÍ OKTANOVÉ ČÍSLO A UPRAVÍ SMĚŠOVACÍ POMĚR
DO TAKOVÉ MÍRY, ŽE TAKTO UPRAVENÝ LÍH JE MOŽNO PÁLIT I V MOTORECH S KLASICKÝM KARBURÁTOREM BEZ ÚPRAV,
ALE JEŠTĚ JSEM TO NEVYZKOUŠEL. PROBLÉMEM ASI BUDE ODSTRANIT KARBIDOVÉ VÁPNO KTERÉ SE VYTVOŘÍ PO
ROZPUŠTĚNÍ KARBIDU. ZAJÍMAVÉ JE TAKTÉŽ UMÍSTIT PŘED FILTRACI DŘP. PÁR KOUSKŮ KARBIDU. VLHKOST KTEROU
PLYN OBSAHUJE , UVOLŇUJE Z KARBIDU MALÉ MNOŽSTVÍ ACETYLÉNU A TEN BRUTÁLNĚ ZVÝŠÍ VÝHŘEVNOST
CHUDÉHO DŘP. ALE OPĚT JE TU PROBLÉM S VÁPNEM. POKUD MÁ NĚKDO PRAKTICKÉZKUŠENOSTI S ACETYLÉNEM ROZHODNĚ JE UVÍTÁM !!!!
DŘP. ROZUMĚJ DŘEVOPLYN
dřevem jako benzínem
Re: TRAKTOR NA DŘEVOPLYN !!!
Toto je zajímavé téma. Kolik a jakého dřeva spotřebuješ na hodinu práce?
- sedypeta
- Příspěvky: 123
- Registrován: čtv úno 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: TRAKTOR NA DŘEVOPLYN !!!
Jednoduchá otázka, ale težko na ní odpovedět.
Spotřeba se meří blbě i "normálního" traktoru a u dřevoplynu je to ještě težší.
Dobová i současná literatura uvádí, že spotřeba se pohybuje okolo třech kiligramů dřeva na Hp/hod.
Což v ideálním případě odpovídá ale v praxi tomu tak není. Spotřeba se mění podle zatížení motoru, vlhkosti paliva,
druhu použitého dřeva, kvality dřeva a podle provozního režimu. Kotel totiž nechávám roztopený i když zrovna nejedu,
to znamená že když se cestou z lesa nebo pole zastavím ve vsi v krámu, v hospodě, na návštěve, doma na obedě nebo
kdekoliv jinde, vypnu motor aby nerušil ale kotel zůstává roztopený. Na trasu kterou ujedu bez zastávky na plný plyn spotřebuji poloviční nebo třetinové mnozství dřeva, oproti stejné trase s četnými zastávkami. V tomto mají konvenční motory výhodu.
Padesátka pytel tvrdýho stačí pro nařezání 5m3 větví, cirkulárkou která je na traktoru namontovaná a to na ten jeden pytel
stačím dojet do lesa a zase zpátky cca 3-4 km. Spotřeba není velká a pokud dojde náhle dřevo stačí se poohlédnout v okolí
po nějakých vetvích a problém je vyřešen. Pokud je v okolí les, dojezd je neomezený.
Když naložím kotel do plna, tak pokud mám lehkou nohu, 6-7 hodin nemusím přikládat je občs stačí prorazit klenbu v palivu.
pokud ale jedu na plnej plyn co cajk snese, tak čtyry pytle na den jsou málo, což je oproti benzínu nebo naftě směšné množství
za směšnou cenu. Ještě když to chodilo jenom na benzin, dvacka v nádrži douho nevydržela a tím pádem jsem se na pumpě
dost krutil, teď to jede na dřevo, ekologicky a spotřeba už se neřeší.
co se týče vodnosti různých druhů dřevin, nejlepší je tvrdý , buk, dub, bříza, olše, akát, modřín atd.
s měkým dřívím je to horší ale taky to jede.
jako nejvýhodnější se jeví tohle všechno namíchat ,tvrdý, měkký , piliny , trochu vyjeťáku a starejch pneumatik. jede to krásně !!!!!
Spotřeba se meří blbě i "normálního" traktoru a u dřevoplynu je to ještě težší.
Dobová i současná literatura uvádí, že spotřeba se pohybuje okolo třech kiligramů dřeva na Hp/hod.
Což v ideálním případě odpovídá ale v praxi tomu tak není. Spotřeba se mění podle zatížení motoru, vlhkosti paliva,
druhu použitého dřeva, kvality dřeva a podle provozního režimu. Kotel totiž nechávám roztopený i když zrovna nejedu,
to znamená že když se cestou z lesa nebo pole zastavím ve vsi v krámu, v hospodě, na návštěve, doma na obedě nebo
kdekoliv jinde, vypnu motor aby nerušil ale kotel zůstává roztopený. Na trasu kterou ujedu bez zastávky na plný plyn spotřebuji poloviční nebo třetinové mnozství dřeva, oproti stejné trase s četnými zastávkami. V tomto mají konvenční motory výhodu.
Padesátka pytel tvrdýho stačí pro nařezání 5m3 větví, cirkulárkou která je na traktoru namontovaná a to na ten jeden pytel
stačím dojet do lesa a zase zpátky cca 3-4 km. Spotřeba není velká a pokud dojde náhle dřevo stačí se poohlédnout v okolí
po nějakých vetvích a problém je vyřešen. Pokud je v okolí les, dojezd je neomezený.
Když naložím kotel do plna, tak pokud mám lehkou nohu, 6-7 hodin nemusím přikládat je občs stačí prorazit klenbu v palivu.
pokud ale jedu na plnej plyn co cajk snese, tak čtyry pytle na den jsou málo, což je oproti benzínu nebo naftě směšné množství
za směšnou cenu. Ještě když to chodilo jenom na benzin, dvacka v nádrži douho nevydržela a tím pádem jsem se na pumpě
dost krutil, teď to jede na dřevo, ekologicky a spotřeba už se neřeší.
co se týče vodnosti různých druhů dřevin, nejlepší je tvrdý , buk, dub, bříza, olše, akát, modřín atd.
s měkým dřívím je to horší ale taky to jede.
jako nejvýhodnější se jeví tohle všechno namíchat ,tvrdý, měkký , piliny , trochu vyjeťáku a starejch pneumatik. jede to krásně !!!!!
dřevem jako benzínem
Re: TRAKTOR NA DŘEVOPLYN !!!
Poslední věta mě dostala, aneb vivat ekologie
Jak pokračuje přestavba Žigula na dřevoplyn? Pokračuješ nějak? Podělil by ses o fotky?
Jak pokračuje přestavba Žigula na dřevoplyn? Pokračuješ nějak? Podělil by ses o fotky?
Sháním veškeré možné i nemožné materiály týkající se Agrostroje Prostějov, jeho předchůdců i následovníků. Prospekty, ročenky, dobové fotky, informace, příručky,...
TomAgro@seznam.cz
TomAgro@seznam.cz
- sedypeta
- Příspěvky: 123
- Registrován: čtv úno 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: TRAKTOR NA DŘEVOPLYN !!!
TOM PÍŠE:
Poslední věta mě dostala, aneb vivat ekologie
Jseš zblblej z televize.
pokud víš jak na to, tak tyto věci můžeš pálit i bez čmoudu.
když tam přihodím trochu gum a oleje, pouze se o trochu zvedne výkon, ale kouří to stejně jako při samotném dřevu.
Spalování probíhá za vysoké teploty a není s tím problém. Co myslíš že se dělá se starejma gumama?
fotky traktorů
právě předělávám dřeváka
Poslední věta mě dostala, aneb vivat ekologie
Jseš zblblej z televize.
pokud víš jak na to, tak tyto věci můžeš pálit i bez čmoudu.
když tam přihodím trochu gum a oleje, pouze se o trochu zvedne výkon, ale kouří to stejně jako při samotném dřevu.
Spalování probíhá za vysoké teploty a není s tím problém. Co myslíš že se dělá se starejma gumama?
fotky traktorů
právě předělávám dřeváka
- Přílohy
dřevem jako benzínem
Re: TRAKTOR NA DŘEVOPLYN !!!
Jéj, ty jsi mě špatně pochopil. Já jsem to myslel ironicky Já si na ekologii nehraju. Je to všechno moc medializované, což akorát uškodí.
Pracuješ na tom moc pěkně
Pracuješ na tom moc pěkně
Sháním veškeré možné i nemožné materiály týkající se Agrostroje Prostějov, jeho předchůdců i následovníků. Prospekty, ročenky, dobové fotky, informace, příručky,...
TomAgro@seznam.cz
TomAgro@seznam.cz
- michelink
- Příspěvky: 629
- Registrován: pon pro 03, 2007 8:34 pm
- Bydliště: Karlovy Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: TRAKTOR NA DŘEVOPLYN !!!
nemáš podrobější foto toho řazení ??
- michelink
- Příspěvky: 629
- Registrován: pon pro 03, 2007 8:34 pm
- Bydliště: Karlovy Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: TRAKTOR NA DŘEVOPLYN !!!
ten mechanizmus naté převodovce z octavia
- sedypeta
- Příspěvky: 123
- Registrován: čtv úno 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: TRAKTOR NA DŘEVOPLYN !!!
je to víko z 1203 , který mělo řazení na táhla. Vršek jsem odříz a navařil na to část
řadícího mechanismu ze Š 120 (jde hlavně o ten kulovej kloub). Šaltpáka zasahuje přímo zářezů v v tičkách. Je tam
ještě pružina která drží páku v neutrálu. Chodí to naprosto přesně, dráha šaltpáky cca 4 cm
řadícího mechanismu ze Š 120 (jde hlavně o ten kulovej kloub). Šaltpáka zasahuje přímo zářezů v v tičkách. Je tam
ještě pružina která drží páku v neutrálu. Chodí to naprosto přesně, dráha šaltpáky cca 4 cm
dřevem jako benzínem
Re: TRAKTOR NA DŘEVOPLYN !!!
Sedypeta: Měl bych dotaz. Jak se podepsalo používání dřevoplynu na původní oktávkový motor a kolik hodin s ním měl asi naběháno?
Dík za odpověď.
Dík za odpověď.
- sedypeta
- Příspěvky: 123
- Registrován: čtv úno 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: TRAKTOR NA DŘEVOPLYN !!!
TĚŽKO ŘÍCT
OKTÁVÁCKEJ MOTOR JSEM KRMIL DŘEVOPLYNEM 2 ROKY A JEZDIL JSEM OPRAVDU HODNĚ, DO LESA NA HOUBY, DO KRÁMU, JEN TAK.
DŘÍVÍ JSEM ODVOZIL PŘIBLIŽNĚ 100 m3 MOŽNÁ VÍC. NA CIRKULÁRCE CO MÁM K TRAKTORU JSEM NAŘEZAL TAK 50 m3.
V PRÁCI JEZDÍM S NORMÁLNÍM TRAKTOREM A ŘEKL BYCH ŽE TO ODPOVÍDÁ TAK 5OO - 600 MOTOHODIN
JINAK TOMU MOTORU NIC NENÍ, I KOTEL JE V POHODĚ. UPOUŠTÍM OD TOHO PROTOŽE TA OKTÁVKA JE NA DŘEVO SLABÁ.
PROTO TRAKTOR TĚĎ PŘEDĚLÁVÁM A DÁVÁM VÝKONĚJŠÍ KOTEL I MOTOR.
ZA NAFŤÁKA BYCH ROZHODNĚ NEMĚNIL.
OKTÁVÁCKEJ MOTOR JSEM KRMIL DŘEVOPLYNEM 2 ROKY A JEZDIL JSEM OPRAVDU HODNĚ, DO LESA NA HOUBY, DO KRÁMU, JEN TAK.
DŘÍVÍ JSEM ODVOZIL PŘIBLIŽNĚ 100 m3 MOŽNÁ VÍC. NA CIRKULÁRCE CO MÁM K TRAKTORU JSEM NAŘEZAL TAK 50 m3.
V PRÁCI JEZDÍM S NORMÁLNÍM TRAKTOREM A ŘEKL BYCH ŽE TO ODPOVÍDÁ TAK 5OO - 600 MOTOHODIN
JINAK TOMU MOTORU NIC NENÍ, I KOTEL JE V POHODĚ. UPOUŠTÍM OD TOHO PROTOŽE TA OKTÁVKA JE NA DŘEVO SLABÁ.
PROTO TRAKTOR TĚĎ PŘEDĚLÁVÁM A DÁVÁM VÝKONĚJŠÍ KOTEL I MOTOR.
ZA NAFŤÁKA BYCH ROZHODNĚ NEMĚNIL.
dřevem jako benzínem
- sedypeta
- Příspěvky: 123
- Registrován: čtv úno 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: TRAKTOR NA DŘEVOPLYN !!!
TA OKTÁVKA CHODILA KRÁSNĚ
JEŠTĚ NEŽ JSEM HO VYMONTOVAL, DAL SE NATOČIT KLIKOU I V ZIMĚ
KOMPRESE BYLA V POŘÁDKU A NA VŠECH VÁLCÍCH STEJNÁ.
JEDINÝ CO BYLO V NEPOŘÁDKU BYLA TĚSNOST.
CHCAL Z TOHO OLEJ ŮPLNĚ VŠUDE. SPOTŘEBA OLEJE BYLA TAK 1L NA 10 HODIN PROVOZU.
DŘEVOPLYN TO NIJAK NEOVLIVNIL , CHCALO TO I PŘED TÍM KDYŽ TO JEŠTĚ JEZDILO NA BENZÍN.
TO BYL TAKY JEDEN Z DŮVODŮ PROČ JSEM HO VYNDAL.
SACÍ POTRUBÍ JE ZEVNITŘ TOCHU ŠPINAVÉ, JINAK NIC
JEŠTĚ NEŽ JSEM HO VYMONTOVAL, DAL SE NATOČIT KLIKOU I V ZIMĚ
KOMPRESE BYLA V POŘÁDKU A NA VŠECH VÁLCÍCH STEJNÁ.
JEDINÝ CO BYLO V NEPOŘÁDKU BYLA TĚSNOST.
CHCAL Z TOHO OLEJ ŮPLNĚ VŠUDE. SPOTŘEBA OLEJE BYLA TAK 1L NA 10 HODIN PROVOZU.
DŘEVOPLYN TO NIJAK NEOVLIVNIL , CHCALO TO I PŘED TÍM KDYŽ TO JEŠTĚ JEZDILO NA BENZÍN.
TO BYL TAKY JEDEN Z DŮVODŮ PROČ JSEM HO VYNDAL.
SACÍ POTRUBÍ JE ZEVNITŘ TOCHU ŠPINAVÉ, JINAK NIC
dřevem jako benzínem
- Jakub
- Příspěvky: 905
- Registrován: čtv črc 05, 2007 11:18 pm
- Bydliště: Vel. Opatovice - BK
- Kontaktovat uživatele:
Re: TRAKTOR NA DŘEVOPLYN !!!
ty výsledky z provozu jsou perfektní, mít víc času tak bych do toho šel, ale tady bych měl problémy s provozem na pozemních komunikacích...
Zetor 25 A, štípač od Biboše s navijákem.