Michalův veterán
Michalův veterán
Zdravím všechny malotraktoristy, přidávám mého veterána který stavěl ještě můj děda s otcem, bude to tak 35 let. Nějakou dobu sloužil a nakonec skončil údajně po závadě na pár let na zahradě, kde zarůstal do země, z které jsem ho v minulém roce "vytrhli".
Postupně s kamarádama renovujeme, motor Trabant už jede, rozhýbali jsme převodovky, pracuje se na brzdách, pak bude zkušební jízda. Co se dá jsem vyčistil, nátěr bude, nápady co dál nějaké mám, hlavně ale musí jet.-)
Bohužel informací k němu mnoho nemám, krom toho motoru se mi nic dalšího identifikovat nepodařilo. Pokud někdo pozná převodovky nebo diferenciál (ten má páku která by mohla být uzávěrka ale prý nefunguje) budu rád.
Nálezový stav:
Částečná demontáž:
diferenciál
převodovky
Postupně s kamarádama renovujeme, motor Trabant už jede, rozhýbali jsme převodovky, pracuje se na brzdách, pak bude zkušební jízda. Co se dá jsem vyčistil, nátěr bude, nápady co dál nějaké mám, hlavně ale musí jet.-)
Bohužel informací k němu mnoho nemám, krom toho motoru se mi nic dalšího identifikovat nepodařilo. Pokud někdo pozná převodovky nebo diferenciál (ten má páku která by mohla být uzávěrka ale prý nefunguje) budu rád.
Nálezový stav:
Částečná demontáž:
diferenciál
převodovky
Re: Michalův veterán
...to je ten správný kopřivák , se kterým se dá krásně vyhrát . Když Tě to chytne , máš o krásnou zábavu postaráno ! Tak ať Tě elán neopustí , zásobuj nás tu obrázky z renovace a ať to brzy jezdí !
Re: Michalův veterán
Ta prevodovka mi pripomína starý Opel- Olympia, alebo Rekord... Možno sa mýlim, no je to hodne podobné.
Starý, dobrý je to stroj, som rád že mám traktor môj.
Re: Michalův veterán
Tak převodovka nakonec bude asi ARO nebo GAZ, podle diskuze tady:
viewtopic.php?p=987988&sid=a4ad637d9f91 ... c4#p987988
pokud ano tak GAZ byl i dárcem brzdového válce.
Po provedení demontáže a štětkovém lakování jsem to dostal do tohoto stavu:
po montáži to aspoň vizuálně vypadá jako "traktor".-)
nakonec bylo třeba práce zdatného mechanika, zjištění že víko převodovky jsem nasadil špatně a přetěsnění víčka nádrže nemůže být až tak dokonalé, a dalo se vyrazit na okruh po zahradě:-)
ještě je třeba dodělat brzdy, tzn. natahat trubky a upravit štíty pro nové prasátka, když už to budeme dělat celé znovu nemá někdo zkušenost s použitím rozdělovače brzd?
https://www.agrozet.cz/e-shop/rozdelova ... EwEALw_wcB
Jde mi to, jestli se tím dá nahradit funkce diferenciálu, přece jen dvě kola v záběru se občas můžou hodit...
viewtopic.php?p=987988&sid=a4ad637d9f91 ... c4#p987988
pokud ano tak GAZ byl i dárcem brzdového válce.
Po provedení demontáže a štětkovém lakování jsem to dostal do tohoto stavu:
po montáži to aspoň vizuálně vypadá jako "traktor".-)
nakonec bylo třeba práce zdatného mechanika, zjištění že víko převodovky jsem nasadil špatně a přetěsnění víčka nádrže nemůže být až tak dokonalé, a dalo se vyrazit na okruh po zahradě:-)
ještě je třeba dodělat brzdy, tzn. natahat trubky a upravit štíty pro nové prasátka, když už to budeme dělat celé znovu nemá někdo zkušenost s použitím rozdělovače brzd?
https://www.agrozet.cz/e-shop/rozdelova ... EwEALw_wcB
Jde mi to, jestli se tím dá nahradit funkce diferenciálu, přece jen dvě kola v záběru se občas můžou hodit...
Re: Michalův veterán
...ten rozdělovač brzd mám na svém domadělu léta letoucí . Funkci uzávěrky zcela nenahradí , ale dovolí přibrzdit kolo , které se protáčí ...
Re: Michalův veterán
je mi jasné že funkci nenahradí, ale předpokládám že pomůže... tak ho tam teda asi dáme, když už budeme tahat trubky znovu...
dík.-)
dík.-)
Re: Michalův veterán
Přidávám poslední pojízdný stav:
momentálně ale po demontáži diferenciálu:
který bohužel není s uzávěrkou ale jde o dvourychlostní diferenciál "DUAL RATIO" vyráběný po roce 1937 pro fordy...
Jinak sháním jeden kus na zadní kolo barum nebo mitas TD-13 7.50-16 6PR TT, pokud by někdo měl prosím napište, e-shopy už jsem prošel snad všechny, a i tam kde píšou že mají skladem tak skladem není...
momentálně ale po demontáži diferenciálu:
který bohužel není s uzávěrkou ale jde o dvourychlostní diferenciál "DUAL RATIO" vyráběný po roce 1937 pro fordy...
Jinak sháním jeden kus na zadní kolo barum nebo mitas TD-13 7.50-16 6PR TT, pokud by někdo měl prosím napište, e-shopy už jsem prošel snad všechny, a i tam kde píšou že mají skladem tak skladem není...
Připojení hlavního brzdového válce
Poradíte někdo? Namontoval jsem nový brzdový válec "Zetor" a ten má na konci kde je připojen do brzdové okruhu takovou pojistku kterou je třeba zatlačit dovnitř aby šla kapalina ven, ale nevíme jakým způsobem to má fungovat, jestli na to má být nějaký speciální šroub který to při dotažení "otevře" nebo princip je jiný... díky.
Re: Michalův veterán
Ahoj, z jakého Zetoru? jaké má číslo katalogový? není válec jako válec zetor.
Jede traktor, je to Zetor 3011
Re: Michalův veterán
Hlavní brzdový válec pr. 19mm ZETOR, C-360, C-385 - výroba EU
https://eshop.svetluska.cz/hlavni-brzdo ... 50464.html
https://eshop.svetluska.cz/hlavni-brzdo ... 50464.html
Re: Michalův veterán
On to je pravděpodobně hl.brzdový válec a ten tam má zpětnou manžetu aby udržoval mírný přetlak v brzdovém systemu Protože běžně zpětná kapalina musí mít určitý přetlak který vyvinou pružiny brzdových paken na brzd. váleček.Zkrátí se tak krok pedálu a nemůže dojít k zavzdušnění brzd.
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....
Re: Michalův veterán
Dík moc, to bude ono. Jak tedy takový brzdový válec správně zapojit aby šly brzdy odvzdušnit? Díky.
Re: Michalův veterán
Tam kde maš spínač je vstup, tam kde je hadička výstup na trubku.
Re: Michalův veterán
Ne ne, válec je dobrej. Ale bude se to muset pořádně odvzdušnit. Hlavně musí být vůle na pedálu!!!!!!!!
Jede traktor, je to Zetor 3011
Re: Michalův veterán
Odvzdušnit mi to právě nejde, tak jak je to na fotce tak přes tu pojistku (která je na tom konci u spínače ) při sešlapování pedálu vůbec neprojde kapalina do okruhu, když odšroubuju t-kus kde mám spínač a zatlačím do válce tu pojistku dovnitř tak kapalina teče...