Daddyho pomocník

Moderátoři: rezis, zdeněk 1

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Daddy
Příspěvky: 6458
Registrován: úte čer 09, 2009 7:46 am
Bydliště: Hradec Králové

Re: Daddyho pomocník

#16 Nový příspěvek od Daddy »

To biker666: Až nějak pokročíš, tak pošli foto. Zajímalo by mě to Tvoje řešení také. A z čeho máš tu elektromagnetickou spojku klimatizace? A je schopná "odpor" čerpadla přenést? V nějakém tématu se to tu řeší nebo řešilo.

Uživatelský avatar
Standam
Příspěvky: 658
Registrován: stř říj 22, 2008 7:35 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Daddyho pomocník

#17 Nový příspěvek od Standam »

Zdravím, všimli jste si že chybí reduktory, proč? Standa.

Uživatelský avatar
Daddy
Příspěvky: 6458
Registrován: úte čer 09, 2009 7:46 am
Bydliště: Hradec Králové

Re: Daddyho pomocník

#18 Nový příspěvek od Daddy »

To Standam: všiml jsi si dobře. Reduktory tam jsou, ale při zkracování nápravy jsem je otočil o 90° dopředu, takže na fotkách nejsou vidět (dneska bych uvítal jejich původní umístění). Snažil jsem se o tom zmínit v úvodním příspěvku.

skolnik
Příspěvky: 468
Registrován: úte črc 17, 2007 6:24 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Daddyho pomocník

#19 Nový příspěvek od skolnik »

taky si myslím že to máš dobře vyřešeno je to originální řešení pokud ti čerpadlo funguje nic bych nepředělával a ktěm brzdám jek píšeš že nebrzdíš mohu vřele doporučit nápad standy tady z fora který inspiroval mě a brzdíme hydraulicky mám to odskousené s vlečkou obili i dřeva a kola jdou do smyku jsem s tímto nápadem velice spokojený někde v tech.problémech jsme o tom psali :)

biker666
Příspěvky: 195
Registrován: ned črc 12, 2009 9:56 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Daddyho pomocník

#20 Nový příspěvek od biker666 »

taky jsem tady okoukal brzdu kotoucem na kardanu a parada 8) udelal jsem to na modraka a na rezose uz to mam taky nachystane.nez opravovat tekouci valecky nebo kupovat za tezke prasule nove tak tohle s tim kotoucem napad k nezaplaceni.

Uživatelský avatar
jirik610
Příspěvky: 1774
Registrován: čtv črc 09, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Daddyho pomocník

#21 Nový příspěvek od jirik610 »

biker666 píše:taky jsem tady okoukal brzdu kotoucem na kardanu a parada 8) udelal jsem to na modraka a na rezose uz to mam taky nachystane.nez opravovat tekouci valecky nebo kupovat za tezke prasule nove tak tohle s tim kotoucem napad k nezaplaceni.
nevím jestli je to tak dobry jak se zdá na první pohled, ten kotouč na kardanu je dobrej dokud seš na podkladu kterej moc neklouže a máš hodně těžkej zadek ,protože pokud ti jedno kolo podkluzuje tak to vlastne neprzdí bo to kolo se zastaví a druhy se točí volně (jestli teda nemáš danou uzávěrku) na ručku prosím , ale asi bych měl strach brzdit tím na mokry louce navalenej 2T vlek
A ktěm hydraulikám ... není to marny řešení jen bych asi nepožil zrovna ty prasátka co máte vy dva je tam celkem problém se sehnáním už ted a co za 5 let ......... bádal sem nad tím navrtat ze zadu náboj z vejdy a našroubovat na něj kotouče třeba z audiny (ty u převodovky na 100 qatru) ---- protože ty jsou skoro plochy(nemají tvar klobouku při pohledu z boku) a mají 270mm průměr , potom na reduktor našrobovat vyfrézovanej unašeč na barzdič - jakej brzdič ?osobně bych dával škodu rapid .. dá se jednoduše roztáhnout na šířku a má 4 písty -každy dva jinej okruh -hlavní brzda a ručka ale je to jen v hlavě nikdy sem to nezkoušel je to jen a jen na papíru a v hlavě

Uživatelský avatar
bastardtraktor
Příspěvky: 4632
Registrován: sob zář 22, 2007 2:25 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Daddyho pomocník

#22 Nový příspěvek od bastardtraktor »

Ale kdepak - při brždění je to přece jedno - kolo stojí a druhý taky uzávěrka-neuzávěrka
ooooooooooooo

Uživatelský avatar
Daddy
Příspěvky: 6458
Registrován: úte čer 09, 2009 7:46 am
Bydliště: Hradec Králové

Re: Daddyho pomocník

#23 Nový příspěvek od Daddy »

Ještě nevím, jaký způsob brždění nakonec zvolím. Asi budu zadek brzdit mechanicky. Anebo mne napadla kombinace mechanických a hydraulických brzd (táhla nechat mechanická, ale jejich pohyb řešit pomocí pracovního spojkového válce - možna VAZ - ten má docela dlouhý krok). Jestli dám něco na předek, tak asi hydraulické brzdy a ještě se rozmyslím, jestli budou provozní anebo jenom parkovací (u někoho jsem viděl foto a mám ho uložené). Řešení s kotoučovkou na kardanu vypadá dobře, ale to asi nechám na případný pozdější vývoj (jestli vůbec někdy).

Uživatelský avatar
jirik610
Příspěvky: 1774
Registrován: čtv črc 09, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Daddyho pomocník

#24 Nový příspěvek od jirik610 »

tak nejsem blbec já :tyty: , no jistě že mám pravdu ,jen sem nenapsal to co sem považoval za jasny :a to že jedno kolo se volně točí ale navopak ...... zkusit si to můžete každej zvednete si zadek traktoru do vzduchu nechte tam qvalt a zatočte kolem to druhy se bude protáčet na opačnou stranu to jistě (dif je "postavenej "na fizikálním zákonu :obchod: ne to je jasny)a tím pádem v podstatě vdicky když zabzdíš vstup do difu tak ti brzdí defakto jen jedno kolo(to víc zatížený----rovnoměrný zatížení neexistuje nikdy ale na 99,9% se dostat dá ) a druhy má tendenci se protáčet na opak ..... na asvaltu se nic neděje (99,9%rovnosti zatížení)dokud se ti jedno kolo nenadlechčí natolik aby se volně protočilo (zatáčka na štěrku kdy je venkovní kolo tak tak v kontaktu s podkladem ,nebo mokrá louka která klouže jako mýdlo).a to pokud se to kolo protočí se uplně lechce tak v tu cvíly nebrzdí zádny kolo a defakto tě brzdí jen odpor těch převodů v reduktorech a v difu...

takže to kolo ktrery brzdí ,tak brzdí jen takovou silou ,jakou to druhy kolo drží na podkladu + odpor prevodu mezi oběma koly

kola se můžou v brždění i strídat podle toho jak se mění zatížení na který kolo
U pohonu se to neprojevuje(není tam nárazovej nárust výkonu jako náraz pri brždění ,kterej je asi 100x větší .
Hrabání ----obe kola hrabou i s nezavřeným difem--- ale jedno vzdicky drív ....pokud je jedno kolo na štěrku a druhy na asvaltu hrabe to na štěrku ----kluzčí povrch) ,ale je to jasny ne -----proč je u závodních aut samosvor?? pro hezky oči sousedovy Aničky to nebude---- i když taky důvod ne :smich: :smich:

Takže vstávat a cvičit ,ještě jednou se zamyslete nad vlasnímy tvrzenímy ,ten pohlavek sem si nezasloužil :'(

PROSŤE NEDONUTÍŠ DIFERÁK NEDIFERENCOVAT MOMENT UDANEJ NA VSTUP DIFERNCIÁLU-------POKUD HO NEUZAVŘEŠ -----A JE UPLNE JEDNO JESTLI SE ROZJÍDÍŠ ,JEDEŠ ,NEBO BRZDÍŠ ,FURT MANIPULUJEŠ JEN SE VSTUPEM A TEPRVE ZA NÍM SE LÁME CHLEBA
Naposledy upravil(a) jirik610 dne čtv zář 03, 2009 11:31 pm, celkem upraveno 2 x.

Uživatelský avatar
jirik610
Příspěvky: 1774
Registrován: čtv črc 09, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Daddyho pomocník

#25 Nový příspěvek od jirik610 »

:vztek: A to sem ještě nemluvil o tom kolik výkonu najednou ten diferák musí skousnou (kynetická síla která není kam vytlouct ----na asvaltu)takže pokud máš vařeny polosy dáváš jim 100x takovou čočku jako při jízdě ........ proto občas borci píšou ž:" UKROUTIL JSEM POLOSU PRI BRŽDĚNÍ"---- není se co divit když blokujou vstup na dif tak prostě musí neco povolit pokud nemužou klouznout kola ,tak se kurví dif ----ta tyčka co spojuje kola v difu s vobalem a tím pádem věncemj šikmyho převodu na hrušku -myslím že to sou planety ...(nevím co je planeta a satejit jen vím že sou v difu voboje a navazujou na sebe ozubem ale ktery kolečko je ktery v tom jasno nemám)a nebo se poloosy trhaj jak mokrej hajzpapír to pak neudří žadnej svár -- ani svěcená

pokud si myslíte že přeháním ,tak proč sou na osobáku do dnes bržděny kola a ne jedním kotoučem diferák- jedna brzda je lacinější než dvě ne????

prostě nemáte pravdu ,kluci sory tohle je fakt nedobry řešení -potencionální past bude to dobry, dobry a pak tě to vycvičí jak drezér tygra ........přeju vám aby se vás ani jedna z nemocí tohoto systému nikdy nedotkla a fungovalo vám to dobře ,ale já bych to takhe fakt nedělal

MisoD
Příspěvky: 17
Registrován: pát led 23, 2009 11:31 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Daddyho pomocník

#26 Nový příspěvek od MisoD »

8) obsiahla a vycerpavajuca "prednaska" ale je to tak pouzitelne max na parkovaciu brzdu :)

Uživatelský avatar
bastardtraktor
Příspěvky: 4632
Registrován: sob zář 22, 2007 2:25 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Daddyho pomocník

#27 Nový příspěvek od bastardtraktor »

Neměli bychom zaplnit Daddyho téma našimi diskusemi o kardanové brzdě
ale
když je zcela zastavený kardan , tak když točím jedním kolem jedním směrem, tak se druhé kolo točí druhým směrem.
Jedno dopředu a druhé dozadu.
Takže kdyby stál traktor nejak nešikovně našikmo svahem a přední kola neměla adhezi, tak se může stroj ztočit do strany ,a le jen tohle, rozjet se nemůže.
ooooooooooooo

Uživatelský avatar
Daddy
Příspěvky: 6458
Registrován: úte čer 09, 2009 7:46 am
Bydliště: Hradec Králové

Re: Daddyho pomocník

#28 Nový příspěvek od Daddy »

Kluci, vůbec mně diskuze o možnostech brždění v tomto vláknu nevadí. Já jsem zase přemýšlel o tom, co může zabrždění (ne jenom přibržďování) kotoučovkou na kardanu před difem provést na opačné straně našich přístrojů, tj. v převodovce. Samozřejmě nic, pokud při brždění současně vyšlápnu spojku. Ale v extrémním případě by se kolečka v převodech mohla na nás pěkně rozčilovat, co jim provádíme. Obzvlášť u těch z nás, kteří používají ruční plyn a náhodou ponechají vyšší otáčky motoru.A v těch převodech - zvláště v 1. převodovce by mohlo být "vymalováno".
Anebo je to snad blbost?

Uživatelský avatar
pavell
Příspěvky: 325
Registrován: ned říj 28, 2007 12:29 pm
Bydliště: Bánov 68754

Re: Daddyho pomocník

#29 Nový příspěvek od pavell »

Trosku do mlyna mam na traktoru jen brzdu na kardanu a kdyz pojedu treba po trave a nebudu mit uzaverku zapnutu tak se jedno kolo zablokuju a druhe se otaci dozadu a traktor stale jede to je praxe a uzaverkou brzdi tak asi tak

dms
Příspěvky: 326
Registrován: pon srp 10, 2009 1:08 pm

Re: Daddyho pomocník

#30 Nový příspěvek od dms »

pavell píše:Trosku do mlyna mam na traktoru jen brzdu na kardanu a kdyz pojedu treba po trave a nebudu mit uzaverku zapnutu tak se jedno kolo zablokuju a druhe se otaci dozadu a traktor stale jede to je praxe a uzaverkou brzdi tak asi tak
To je stary znamy problem kardanovych brzd :), ale inac su pomerne vysoko ucinne (vlastne brzdia cez prevod).
Inac lahko nastane situacia, ked odstavis auto alebo traktor s takto riesenou rucnou v kopci tak, ze jedno koleso je povedzme na lade a druhe na pevnom, tak to ide dole kopcom a jedno koleso sa otaca opacnym smerom :), toz diferencial :).
Naposledy upravil(a) dms dne sob zář 05, 2009 7:43 pm, celkem upraveno 2 x.

Odpovědět

Zpět na „Traktory domácí výroby 4x2“