Si na veľkom omyle, Š-1203 v pohrebnom prevedení mali veľmi peknú planétovú prevodovku namontovanú priamo na diferáku a skrátený kardan. Na tých tzv. vozidlách som sa vyučil. V pohrebáku som si sem tam posedel, jeden krát som tam vzadu bol zavretý asi tri hodiny. Vzadu nebola kľučka, zabuchol som sa hore na zdviháku a nemal som žiadne náradie. Všetci si mysleli, že tam niečo robím.bastardtraktor píše:Dobrá klasika !!
Ta kapotáž asi úplně stačí a asi všechno jak to je teď
Převodovka z pohřebáku ??
To je ze stejšna Škoda 1202 STW v pohřebním provedení ??
Slyšel jsem o tom, že byly dokonce 2 druhy jedny měly prý nejakou redukcia nebo druhé extra silnou jedničku v běžné převodovce.
Ale moc nechápu , kam by dali další převodovku do páteřového rámu .
Tehdy v 50. a 60. letech se ještě bral ohled na pozůstalé, aby stačili pomalým krokem jít za autem a doprovodit pěšky rakev na hřbitov..
Pozdější pohřební 1203ky už ty pohřební převody nemaly - na pozůstalé se od 70. let za Husáka už kašlalo
Kristýna
Re: Přerod Samohýba v Kristýnu
- Kristyna21
- Příspěvky: 18
- Registrován: pát čer 26, 2009 4:33 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Přerod Samohýba v Kristýnu
Pár fotek z přerodu. První je fotka "Samohýba" na Aukru, ještě u původního majitele. Pak už foto po převozu v mé stodole a pár fotek poškozeného motoru.
Jarda
- bastardtraktor
- Příspěvky: 4632
- Registrován: sob zář 22, 2007 2:25 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Přerod Samohýba v Kristýnu
sferos píše:Si na veľkom omyle, Š-1203 v pohrebnom prevedení mali veľmi peknú planétovú prevodovku namontovanú priamo na diferáku a skrátený kardan. Na tých tzv. vozidlách som sa vyučil. V pohrebáku som si sem tam posedel, jeden krát som tam vzadu bol zavretý asi tri hodiny. Vzadu nebola kľučka, zabuchol som sa hore na zdviháku a nemal som žiadne náradie. Všetci si mysleli, že tam niečo robím.bastardtraktor píše:Dobrá klasika !!
Ta kapotáž asi úplně stačí a asi všechno jak to je teď
Převodovka z pohřebáku ??
To je ze stejšna Škoda 1202 STW v pohřebním provedení ??
Slyšel jsem o tom, že byly dokonce 2 druhy jedny měly prý nejakou redukcia nebo druhé extra silnou jedničku v běžné převodovce.
Ale moc nechápu , kam by dali další převodovku do páteřového rámu .
Tehdy v 50. a 60. letech se ještě bral ohled na pozůstalé, aby stačili pomalým krokem jít za autem a doprovodit pěšky rakev na hřbitov..
Pozdější pohřební 1203ky už ty pohřební převody nemaly - na pozůstalé se od 70. let za Husáka už kašlalo
Aha - tak to jsem nevěděl - ptal jsem ser na to pohřebáků ve Stříbře a jejich 1203ky to neměly.
Planetová převodovka a ještě řaditelná 1 a 2- to musí být super ui na traktorek
ooooooooooooo
- Kristyna21
- Příspěvky: 18
- Registrován: pát čer 26, 2009 4:33 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Přerod Samohýba v Kristýnu
Pár obrázků z výměny motoru. S hydraulickým heverem a kladkou s brzdou to šlo docela dobře. Bez pomoci kamarádů jsem se však neobešel.
Jarda
- Kristyna21
- Příspěvky: 18
- Registrován: pát čer 26, 2009 4:33 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Přerod Samohýba v Kristýnu
Tento víkend se, po výměně oleje ve všech prevodovkách, konal první, lehký pracovní test Kristýny. Zjistil jsem, že kárka, kterou jsem k traktůrku dostal je sklápěcí. Jenom přidat pístnici a můžou se sklápět sypké martoše. Mám ještě velkou káru, se kterou jsem Ursusem vyvážel hnůj ze stájí. Tu po potřebných opravách Kristýna taky bez problémů utáhne.
Jarda
- Kristyna21
- Příspěvky: 18
- Registrován: pát čer 26, 2009 4:33 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
- jirka_holub
- Příspěvky: 2335
- Registrován: úte říj 21, 2008 1:34 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Přerod Samohýba v Kristýnu
To je srandovni video. Hlavne prvnich 24 sekund
- Kristyna21
- Příspěvky: 18
- Registrován: pát čer 26, 2009 4:33 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Kristýna
Schyluje se k úpravě. Přesto, že jste mě tady prorokovali, že nevydrží ta zadní náprava z oktávky, stalo se, že nevydržela ta převodovka z pohřebáku. Takže jsem rozhodl k přestavbě zadku. Už mám nápravu z AVIE s uzávěrkou, ta funebrácká převodovka půjde opravit. Na zadku asi bude dvojmontáž. Přidám nějaké fotky, jak to jen bude možné.
Jarda
- Kristyna21
- Příspěvky: 18
- Registrován: pát čer 26, 2009 4:33 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Kristýna
Tak ještě pár fotek. Rozebraná převodovka, prasklo to ve špatně zavařeným diferáčku. Pořádně se zavaří a bude. Náprava do traktoru pasuje perfektně. Trochu se upraví rám a ještě vznikne portál na ramena hydrauliky. To co zbylo mohu na nějakej slabší traktůrek prodat. Jěště pár fotek vnitřku údajně funebrácký převodovky. Už o tom začínám pochybovat.
- Přílohy
Jarda
Re: Kristýna
Budíš pochváleny závady.Moc pěkná redukční převodovka o které vím jenom to co vidím na obrázcích. Troufám si říci že namontovat tuto převodovku do Š 1202 si nedovedu představit ani se zavřenýma očima. Dovedu si však představit tuto převodovku jako diferenciál hnací nápravy s převodem typu želva, (s převodem cca. 6:1) nebo zajíc, (cca 3:1).
Otázkou zůstává, jak to fungovalo dosud.
Buď ty satelity s planetovými koly někdo zavařil tak aby zrušil jejich nepotřebnou funkci a to by mělo být poznat na tom šrotu, který Ti z toho vypadal. Tuto variantu však pokládám za méně pravděpodobnou, neboť dle obrázku pajzka4.jpg je patrné, že protilehlý výstup diferenciálu, co je zaslepený tím ozubeným řetězovým kolečkem a pravděpodobně i spojen s planetovým kolem difu, čímž je docíleno že jedna strana difu se netočí vůbec a druhá se otáčí o to rychleji. Takže na straně jedné redukujeme otáčky do pomala a zde jako by nic si je zvýšíme a to zhruba 1:2. No a teď si představ že tu sílu , kterou vyrobíš v motoru, znásobíš převody které máš k dispozici a tento ohromný točivý moment musí ven přes planetová a satelitní kolečka, která se v diferenciálu v podstatě pouze flákají, aspoň co se otáček týče.
Využití pro tvojí potřebu je fantastické. Já bych s ní začal přemýšlet o 4x4.
Doufám že jsem se moc nesekl, když tak mě někdo opravte, převody není moje silná stránka.
Otázkou zůstává, jak to fungovalo dosud.
Buď ty satelity s planetovými koly někdo zavařil tak aby zrušil jejich nepotřebnou funkci a to by mělo být poznat na tom šrotu, který Ti z toho vypadal. Tuto variantu však pokládám za méně pravděpodobnou, neboť dle obrázku pajzka4.jpg je patrné, že protilehlý výstup diferenciálu, co je zaslepený tím ozubeným řetězovým kolečkem a pravděpodobně i spojen s planetovým kolem difu, čímž je docíleno že jedna strana difu se netočí vůbec a druhá se otáčí o to rychleji. Takže na straně jedné redukujeme otáčky do pomala a zde jako by nic si je zvýšíme a to zhruba 1:2. No a teď si představ že tu sílu , kterou vyrobíš v motoru, znásobíš převody které máš k dispozici a tento ohromný točivý moment musí ven přes planetová a satelitní kolečka, která se v diferenciálu v podstatě pouze flákají, aspoň co se otáček týče.
Využití pro tvojí potřebu je fantastické. Já bych s ní začal přemýšlet o 4x4.
Doufám že jsem se moc nesekl, když tak mě někdo opravte, převody není moje silná stránka.
-
- Příspěvky: 1282
- Registrován: úte zář 11, 2007 9:29 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Kristýna
Koukam, ze jsi tu napravu nezkracoval. Muzes me prosim zmerit kolik to ma na vnejsi okraje kol? Ted mam v dilne tu samou napravu - budu ji zkracovat pro kamarada, ale zapomel jsem ji napred zmerit, abych vedel o kolik to mam zkratit. Dost me tam vadi to, ze ty konce precnivaji pres okraj kola, takze bych to rad zkratil tak, aby to neprecnivalo pres profil kola.
- Kristyna21
- Příspěvky: 18
- Registrován: pát čer 26, 2009 4:33 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Kristýna
Já jsem teď na chvíli v cizině. Jedinej rozměr co si pamatuju je 180 cm od vnějších konců nábojů. Maximální šířka 180. O týhle nápravě najdeš ještě infomace na tomhle linku, na našem serveru: http://www.nasetraktory.com/forum/viewt ... &view=next
Já ty výstupky vyřeším tak, že tam dám dvoumontáž. Ještě musím sehnat gumy se stejně kvalitním vzorkem, jako jsou ty původní vnější, před výměnou nápravy. Viz obr. Nevíte náhodou někdo o nich? Je to rozměr 7.50/20.
Ještě pro paju52. Ten diferák byl schválně zavařenej a výstup dozadu se používal pro pohon diferáku z oktávky traktoru a výstup dopředu, ten s tím ozubeným kolem, byl připraven na pohon předku, nebo jako náhon na nějaké nářadí. Oba se točily, tím že byli provařeny, stejně. Ten dozadu se urval.
Já ty výstupky vyřeším tak, že tam dám dvoumontáž. Ještě musím sehnat gumy se stejně kvalitním vzorkem, jako jsou ty původní vnější, před výměnou nápravy. Viz obr. Nevíte náhodou někdo o nich? Je to rozměr 7.50/20.
Ještě pro paju52. Ten diferák byl schválně zavařenej a výstup dozadu se používal pro pohon diferáku z oktávky traktoru a výstup dopředu, ten s tím ozubeným kolem, byl připraven na pohon předku, nebo jako náhon na nějaké nářadí. Oba se točily, tím že byli provařeny, stejně. Ten dozadu se urval.
Jarda
-
- Příspěvky: 1282
- Registrován: úte zář 11, 2007 9:29 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Kristýna
Sirka 180 je pro nas uz prilis .......... tak ja to strihnu nejak od oka
- jirka_holub
- Příspěvky: 2335
- Registrován: úte říj 21, 2008 1:34 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Kristýna
Me se to jevi tak, ze to velke kolo ( puvodne dif) je pomoci tech satelitu jen privareno na ty osy, z nichz jedna ulozena v lozisku a asi jen zaslepena pak zvenku tim zavarenym zubatym koleckem, a druha osa je vystup z prevodovky. Urcite tam neni ani zbytek funkce diferencialu. Je to jen kolo pouzite zavarene zubate kolo z difu. A to zavareni bylo slabe a tak se urvalo...paja52 píše:Budíš pochváleny závady.Moc pěkná redukční převodovka o které vím jenom to co vidím na obrázcích. Troufám si říci že namontovat tuto převodovku do Š 1202 si nedovedu představit ani se zavřenýma očima. Dovedu si však představit tuto převodovku jako diferenciál hnací nápravy s převodem typu želva, (s převodem cca. 6:1) nebo zajíc, (cca 3:1).
Otázkou zůstává, jak to fungovalo dosud.
Buď ty satelity s planetovými koly někdo zavařil tak aby zrušil jejich nepotřebnou funkci a to by mělo být poznat na tom šrotu, který Ti z toho vypadal. Tuto variantu však pokládám za méně pravděpodobnou, neboť dle obrázku pajzka4.jpg je patrné, že protilehlý výstup diferenciálu, co je zaslepený tím ozubeným řetězovým kolečkem a pravděpodobně i spojen s planetovým kolem difu, čímž je docíleno že jedna strana difu se netočí vůbec a druhá se otáčí o to rychleji. Takže na straně jedné redukujeme otáčky do pomala a zde jako by nic si je zvýšíme a to zhruba 1:2. No a teď si představ že tu sílu , kterou vyrobíš v motoru, znásobíš převody které máš k dispozici a tento ohromný točivý moment musí ven přes planetová a satelitní kolečka, která se v diferenciálu v podstatě pouze flákají, aspoň co se otáček týče.
Využití pro tvojí potřebu je fantastické. Já bych s ní začal přemýšlet o 4x4.
Doufám že jsem se moc nesekl, když tak mě někdo opravte, převody není moje silná stránka.
- Kristyna21
- Příspěvky: 18
- Registrován: pát čer 26, 2009 4:33 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Kristýna
Přesně tak pajo, tak to je a tak to dopadlo. Akorát nevím, jak ta převodovka fungovala, když je vstupní hřídel s bývalýmy poloosami rovnoběžná. Prý se takových stejných traktorů udělalo ve Vrchlabské automobilce na černo víc. Podle bývalého majitele Samohýba. Takže ta převodovka musela být taky z něčeho skoro seriového. Mluvil o pohřebáku.
Jarda