Kristýna

Moderátoři: rezis, zdeněk 1

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
sferos
Příspěvky: 1668
Registrován: stř říj 22, 2008 11:54 am
Bydliště: H.Srnie

Re: Přerod Samohýba v Kristýnu

#16 Nový příspěvek od sferos »

bastardtraktor píše:Dobrá klasika !!
Ta kapotáž asi úplně stačí a asi všechno jak to je teď

Převodovka z pohřebáku ??
To je ze stejšna Škoda 1202 STW v pohřebním provedení ??
Slyšel jsem o tom, že byly dokonce 2 druhy jedny měly prý nejakou redukcia nebo druhé extra silnou jedničku v běžné převodovce.
Ale moc nechápu , kam by dali další převodovku do páteřového rámu .
Tehdy v 50. a 60. letech se ještě bral ohled na pozůstalé, aby stačili pomalým krokem jít za autem a doprovodit pěšky rakev na hřbitov..
Pozdější pohřební 1203ky už ty pohřební převody nemaly - na pozůstalé se od 70. let za Husáka už kašlalo
Si na veľkom omyle, Š-1203 v pohrebnom prevedení mali veľmi peknú planétovú prevodovku namontovanú priamo na diferáku a skrátený kardan. Na tých tzv. vozidlách som sa vyučil. V pohrebáku som si sem tam posedel, jeden krát som tam vzadu bol zavretý asi tri hodiny. Vzadu nebola kľučka, zabuchol som sa hore na zdviháku a nemal som žiadne náradie. Všetci si mysleli, že tam niečo robím.

Uživatelský avatar
Kristyna21
Příspěvky: 18
Registrován: pát čer 26, 2009 4:33 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Přerod Samohýba v Kristýnu

#17 Nový příspěvek od Kristyna21 »

Pár fotek z přerodu. První je fotka "Samohýba" na Aukru, ještě u původního majitele. Pak už foto po převozu v mé stodole a pár fotek poškozeného motoru.
Přílohy
Fotka na Aukru.jpg
Samohýb doma.jpg
Starý motor1.jpg
Starý motor2.jpg
Starý motor3.jpg
Starý motor4.jpg
Jarda

Uživatelský avatar
bastardtraktor
Příspěvky: 4632
Registrován: sob zář 22, 2007 2:25 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Přerod Samohýba v Kristýnu

#18 Nový příspěvek od bastardtraktor »

sferos píše:
bastardtraktor píše:Dobrá klasika !!
Ta kapotáž asi úplně stačí a asi všechno jak to je teď

Převodovka z pohřebáku ??
To je ze stejšna Škoda 1202 STW v pohřebním provedení ??
Slyšel jsem o tom, že byly dokonce 2 druhy jedny měly prý nejakou redukcia nebo druhé extra silnou jedničku v běžné převodovce.
Ale moc nechápu , kam by dali další převodovku do páteřového rámu .
Tehdy v 50. a 60. letech se ještě bral ohled na pozůstalé, aby stačili pomalým krokem jít za autem a doprovodit pěšky rakev na hřbitov..
Pozdější pohřební 1203ky už ty pohřební převody nemaly - na pozůstalé se od 70. let za Husáka už kašlalo
Si na veľkom omyle, Š-1203 v pohrebnom prevedení mali veľmi peknú planétovú prevodovku namontovanú priamo na diferáku a skrátený kardan. Na tých tzv. vozidlách som sa vyučil. V pohrebáku som si sem tam posedel, jeden krát som tam vzadu bol zavretý asi tri hodiny. Vzadu nebola kľučka, zabuchol som sa hore na zdviháku a nemal som žiadne náradie. Všetci si mysleli, že tam niečo robím.

Aha - tak to jsem nevěděl - ptal jsem ser na to pohřebáků ve Stříbře a jejich 1203ky to neměly.

Planetová převodovka a ještě řaditelná 1 a 2- to musí být super ui na traktorek
ooooooooooooo

Uživatelský avatar
Kristyna21
Příspěvky: 18
Registrován: pát čer 26, 2009 4:33 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Přerod Samohýba v Kristýnu

#19 Nový příspěvek od Kristyna21 »

Pár obrázků z výměny motoru. S hydraulickým heverem a kladkou s brzdou to šlo docela dobře. Bez pomoci kamarádů jsem se však neobešel.
Přílohy
Pracoviště připraveno
Pracoviště připraveno
Výměna motoru2.jpg
Výměna motoru3.jpg
Výměna motoru4.jpg
Výměna motoru5.jpg
A je tam milostivá !
A je tam milostivá !
Jarda

Uživatelský avatar
Kristyna21
Příspěvky: 18
Registrován: pát čer 26, 2009 4:33 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Přerod Samohýba v Kristýnu

#20 Nový příspěvek od Kristyna21 »

Tento víkend se, po výměně oleje ve všech prevodovkách, konal první, lehký pracovní test Kristýny. Zjistil jsem, že kárka, kterou jsem k traktůrku dostal je sklápěcí. Jenom přidat pístnici a můžou se sklápět sypké martoše. 8) Mám ještě velkou káru, se kterou jsem Ursusem vyvážel hnůj ze stájí. Tu po potřebných opravách Kristýna taky bez problémů utáhne.
Přílohy
Test1.jpg
Test2.jpg
Test3.jpg
Test4.jpg
Test5.jpg
Jarda

Uživatelský avatar
Kristyna21
Příspěvky: 18
Registrován: pát čer 26, 2009 4:33 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Přerod Samohýba v Kristýnu

#21 Nový příspěvek od Kristyna21 »

První video z pracovního testu Kristýny.
Jarda

Uživatelský avatar
jirka_holub
Příspěvky: 2335
Registrován: úte říj 21, 2008 1:34 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Přerod Samohýba v Kristýnu

#22 Nový příspěvek od jirka_holub »

To je srandovni video. Hlavne prvnich 24 sekund ;-)

Uživatelský avatar
Kristyna21
Příspěvky: 18
Registrován: pát čer 26, 2009 4:33 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Kristýna

#23 Nový příspěvek od Kristyna21 »

Schyluje se k úpravě. Přesto, že jste mě tady prorokovali, že nevydrží ta zadní náprava z oktávky, stalo se, že nevydržela ta převodovka z pohřebáku. Takže jsem rozhodl k přestavbě zadku. Už mám nápravu z AVIE s uzávěrkou, ta funebrácká převodovka půjde opravit. Na zadku asi bude dvojmontáž. Přidám nějaké fotky, jak to jen bude možné. :prace:
Přílohy
Nová náprava2.jpg
Nová náprava1.jpg
Jarda

Uživatelský avatar
Kristyna21
Příspěvky: 18
Registrován: pát čer 26, 2009 4:33 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Kristýna

#24 Nový příspěvek od Kristyna21 »

Tak ještě pár fotek. Rozebraná převodovka, prasklo to ve špatně zavařeným diferáčku. Pořádně se zavaří a bude. Náprava do traktoru pasuje perfektně. Trochu se upraví rám a ještě vznikne portál na ramena hydrauliky. To co zbylo mohu na nějakej slabší traktůrek prodat. Jěště pár fotek vnitřku údajně funebrácký převodovky. Už o tom začínám pochybovat.
Přílohy
Převodovka za boku
Převodovka za boku
Převodovka s přírubou
Převodovka s přírubou
Tak tohle zbylo
Tak tohle zbylo
Jak kdyby tam patřila.
Jak kdyby tam patřila.
Tak tady to prasklo
Tak tady to prasklo
Jarda

Uživatelský avatar
paja52
Příspěvky: 303
Registrován: stř říj 22, 2008 4:34 pm
Bydliště: Praha

Re: Kristýna

#25 Nový příspěvek od paja52 »

Budíš pochváleny závady.Moc pěkná redukční převodovka o které vím jenom to co vidím na obrázcích. Troufám si říci že namontovat tuto převodovku do Š 1202 si nedovedu představit ani se zavřenýma očima. Dovedu si však představit tuto převodovku jako diferenciál hnací nápravy s převodem typu želva, (s převodem cca. 6:1) nebo zajíc, (cca 3:1).
Otázkou zůstává, jak to fungovalo dosud.
Buď ty satelity s planetovými koly někdo zavařil tak aby zrušil jejich nepotřebnou funkci a to by mělo být poznat na tom šrotu, který Ti z toho vypadal. Tuto variantu však pokládám za méně pravděpodobnou, neboť dle obrázku pajzka4.jpg je patrné, že protilehlý výstup diferenciálu, co je zaslepený tím ozubeným řetězovým kolečkem a pravděpodobně i spojen s planetovým kolem difu, čímž je docíleno že jedna strana difu se netočí vůbec a druhá se otáčí o to rychleji. Takže na straně jedné redukujeme otáčky do pomala a zde jako by nic si je zvýšíme a to zhruba 1:2. No a teď si představ že tu sílu , kterou vyrobíš v motoru, znásobíš převody které máš k dispozici a tento ohromný točivý moment musí ven přes planetová a satelitní kolečka, která se v diferenciálu v podstatě pouze flákají, aspoň co se otáček týče.
Využití pro tvojí potřebu je fantastické. Já bych s ní začal přemýšlet o 4x4.
Doufám že jsem se moc nesekl, když tak mě někdo opravte, převody není moje silná stránka.
Jj, pořád se něco děje.

http://youtu.be/6xRw4jJ6CMM

Jiřin
Příspěvky: 1282
Registrován: úte zář 11, 2007 9:29 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Kristýna

#26 Nový příspěvek od Jiřin »

Koukam, ze jsi tu napravu nezkracoval. Muzes me prosim zmerit kolik to ma na vnejsi okraje kol? Ted mam v dilne tu samou napravu - budu ji zkracovat pro kamarada, ale zapomel jsem ji napred zmerit, abych vedel o kolik to mam zkratit. Dost me tam vadi to, ze ty konce precnivaji pres okraj kola, takze bych to rad zkratil tak, aby to neprecnivalo pres profil kola.

Uživatelský avatar
Kristyna21
Příspěvky: 18
Registrován: pát čer 26, 2009 4:33 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Kristýna

#27 Nový příspěvek od Kristyna21 »

Já jsem teď na chvíli v cizině. Jedinej rozměr co si pamatuju je 180 cm od vnějších konců nábojů. Maximální šířka 180. O týhle nápravě najdeš ještě infomace na tomhle linku, na našem serveru: http://www.nasetraktory.com/forum/viewt ... &view=next
Já ty výstupky vyřeším tak, že tam dám dvoumontáž. Ještě musím sehnat gumy se stejně kvalitním vzorkem, jako jsou ty původní vnější, před výměnou nápravy. Viz obr. Nevíte náhodou někdo o nich? Je to rozměr 7.50/20.
Ještě pro paju52. Ten diferák byl schválně zavařenej a výstup dozadu se používal pro pohon diferáku z oktávky traktoru a výstup dopředu, ten s tím ozubeným kolem, byl připraven na pohon předku, nebo jako náhon na nějaké nářadí. Oba se točily, tím že byli provařeny, stejně. Ten dozadu se urval.
Jarda

Jiřin
Příspěvky: 1282
Registrován: úte zář 11, 2007 9:29 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Kristýna

#28 Nový příspěvek od Jiřin »

Sirka 180 je pro nas uz prilis :) .......... tak ja to strihnu nejak od oka :)

Uživatelský avatar
jirka_holub
Příspěvky: 2335
Registrován: úte říj 21, 2008 1:34 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Kristýna

#29 Nový příspěvek od jirka_holub »

paja52 píše:Budíš pochváleny závady.Moc pěkná redukční převodovka o které vím jenom to co vidím na obrázcích. Troufám si říci že namontovat tuto převodovku do Š 1202 si nedovedu představit ani se zavřenýma očima. Dovedu si však představit tuto převodovku jako diferenciál hnací nápravy s převodem typu želva, (s převodem cca. 6:1) nebo zajíc, (cca 3:1).
Otázkou zůstává, jak to fungovalo dosud.
Buď ty satelity s planetovými koly někdo zavařil tak aby zrušil jejich nepotřebnou funkci a to by mělo být poznat na tom šrotu, který Ti z toho vypadal. Tuto variantu však pokládám za méně pravděpodobnou, neboť dle obrázku pajzka4.jpg je patrné, že protilehlý výstup diferenciálu, co je zaslepený tím ozubeným řetězovým kolečkem a pravděpodobně i spojen s planetovým kolem difu, čímž je docíleno že jedna strana difu se netočí vůbec a druhá se otáčí o to rychleji. Takže na straně jedné redukujeme otáčky do pomala a zde jako by nic si je zvýšíme a to zhruba 1:2. No a teď si představ že tu sílu , kterou vyrobíš v motoru, znásobíš převody které máš k dispozici a tento ohromný točivý moment musí ven přes planetová a satelitní kolečka, která se v diferenciálu v podstatě pouze flákají, aspoň co se otáček týče.
Využití pro tvojí potřebu je fantastické. Já bych s ní začal přemýšlet o 4x4.
Doufám že jsem se moc nesekl, když tak mě někdo opravte, převody není moje silná stránka.
Me se to jevi tak, ze to velke kolo ( puvodne dif) je pomoci tech satelitu jen privareno na ty osy, z nichz jedna ulozena v lozisku a asi jen zaslepena pak zvenku tim zavarenym zubatym koleckem, a druha osa je vystup z prevodovky. Urcite tam neni ani zbytek funkce diferencialu. Je to jen kolo pouzite zavarene zubate kolo z difu. A to zavareni bylo slabe a tak se urvalo...

Uživatelský avatar
Kristyna21
Příspěvky: 18
Registrován: pát čer 26, 2009 4:33 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Kristýna

#30 Nový příspěvek od Kristyna21 »

Přesně tak pajo, tak to je a tak to dopadlo. Akorát nevím, jak ta převodovka fungovala, když je vstupní hřídel s bývalýmy poloosami rovnoběžná. Prý se takových stejných traktorů udělalo ve Vrchlabské automobilce na černo víc. Podle bývalého majitele Samohýba. Takže ta převodovka musela být taky z něčeho skoro seriového. Mluvil o pohřebáku.
Jarda

Odpovědět

Zpět na „Traktory domácí výroby 4x2“